بازدید 4018

احضار سفیر آمریکا به وزارت خارجه جمهوری آذربایجان

به دنبال دیدار سفیر آمریکا در جمهوری آذربایجان با رئیس بخش قره باغ ، منطقه مورد مناقشه با جمهوری ارمنستان، این دیپلمات آمریکایی به وزارت خارجه جمهوری آذربایجان فراخوانده شد.
کد خبر: ۷۸۲۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶ 12 March 2018

به دنبال دیدار سفیر آمریکا در جمهوری آذربایجان با رئیس بخش قره باغ ، منطقه مورد مناقشه با جمهوری ارمنستان، این دیپلمات آمریکایی به وزارت خارجه جمهوری آذربایجان فراخوانده شد.

به گزارش فارس، به دنبال ملاقات «رابرت سکوتا» سفیر آمریکا در جمهوری آذربایجان با «باکو ساهکیان» رئیس خودخوانده «آرتساخ » (قره‌باغ کوهستانی)، سفیر آمریکا به وزارت خارجه این کشور فرا خوانده شد.

آنطور که «حکمت حاجی‌اف» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان به خبرگزاری «ترند» گفته است رابرت سکوتا چندی قبل با «باکو ساهکیان» دیدار کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان گفت که نامه اعتراضی باکو برای وزارت خارجه آمریکا به سفیر این کشور تحویل داده شد.

در همین زمینه سفیر جهموری آذربایجان در آمریکا نیز مراتب اعتراض کشورش را به اطلاع مقام‌های وزارت خارجه آمریکا رسانده است.

حکمت حاجی اف در ادامه گفت که دادن روادید ارمنی به سفیر آمریکا از سوی باکو ساهاکیان و برگزاری برنامه‌هایی در سازمان‌های آمریکایی با هدف جمع آوری کمک‌های مالی در آمریکا، با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و مواضع آمریکا در قبال بحران قره‌باغ مغایرت دارد .

وی افزود که این اقدام آمریکا فعالیت علیه تمامیت ارضی و استقلال جمهوری آذربایجان محسوب می‌شود.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه ناگونو قره باغ از سال 1990 نبرد داشته‌اند که طی آن افراد زیادی کشته شده‌اند. این منطقه کوهستانی چهار راهی مهم و راهبردی برای انتقال خطوط نفت و گاز است و دو کشور معتقدند قره باغ از ده‌ها سال پیش به آن‌ها تعلق دارد.

گفتنی است، ایران نیز بر اساس سیاست‌های حسن همجواری همواره در تلاش است تا مشکل‌ و اختلاف‌های ارضی و مرزی این دو کشور هرچه سریعتر برطرف شود.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران نیز در همین زمینه چندین بار خواستار حل و فصل فوری این مشکل شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان