بازدید 1624

گازرسانی به تمام روستاها تا پایان سال ٩٨

کد خبر: ۷۸۲۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵ 12 March 2018

استاندار تهران از گاز رسانی به همه روستاهای استان تا دو سال آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدحسین مقیمی از گاز رسانی به تمامی روستاهای استان تا دوسال آینده خبر داد و افزود: اگر می خواستیم خود را محدود به ضوابط و مقررات کنیم فقط می توانستیم در بخش کن دو روستا را گاز رسانی کنیم اما عملیات اجرایی کلنگ زنی به روستاهای بخش کن از اواخر فروردین سال آینده آغاز خواهد شد و هزینه گازرسانی به روستاهای بخش کن ٦میلیون تومان به ازای هر خانوار است.

استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود تأمین امنیت و معیشت را یکی از وظایف اصلی دولت برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز با مجاهدت و تلاش‌های خاموش نیروهای امنیتی به سطح امنیت پایدار در کشور رسیده‌ایم و در زمینه تأمین معیشت مردم هم باید تلاش کنیم.

مقیمی حضور مسئولان در جمع مردم را موجب ایجاد درک درست از نیازهای معیشتی مردم دانست و گفت:برای بهتر شدن سطح زندگی مردم باید در میان مردم حضور داشته باشیم.

وی در ادامه برنامه ریزی جامع در بخش اشتغال جوانان روستایی را از سوی شوراهای اسلامی روستاها خواستار شد و تصریح کرد: نباید محدودیت منابع در تأمین زمین و آب مانع ایجاد شغل برای جوانان شود.

مقیمی خلاقیت و نوآوری را ثمره محدودیت برشمرد و تأکید کرد: خیلی از پیشرفت‌ها در شرایطی به وجود آمده‌اند که محدودیت در منابع وجود داشته است.

استاندارتهران گفت: هنر این است که در شرایطی که با کمبود منابع روبرو هستیم بتوایم مشکلات مردم را مرتفع کنیم.

مقیمی پیشرفت کشورهای توسعه یافته را مرهون تلاش، همفکری و اشتراک در منافع دانست و افزود: این جوامع علیرغم وجود همه محدودیت‌ها توانستند با همفکری ارکان تصمیم گیر و تصمیم ساز بر محدودیت ها غلبه کنند و نباید در صورت مواجهه با مشکل کار را رها کنیم.

وی وظیفه فرمانداران و بخشداران را تلاش برای ارتقاء سطح زندگی روستاییان برشمرد و گفت: داشتن روحیه کم کاری و رخوت آفت مدیران است و باید تلاش کنیم تا مردم بهتر زندگی کنند.

وی ادامه داد: فرمانداران و بخشداران باید برای ارتقاء سطح زندگی مردم بیشتر تلاش کنند و وقت بگذارند.

استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت جدی گرفتن برخی ملاحظات در تدوین طرح هادی روستاها یادآورشد: بنیاد مسکن در تدوین طرح هادی روستاها با برنامه ریزی صحیح باید زمینه ساز رشد روستایی باشد و اگر روستایی نیاز به خانه داشت این هنر نیست که با استناد به قانون و طرح هادی مانع شویم بلکه باید با استناد به همان قانون مشکل را برطرف کنیم.

مقیمی در ادامه انحصار مشاغل روستایی در بخش کشاورزی را خطایی آشکار دانست و گفت: برخی به اشتباه اشتغالزایی در روستاها را محصور در کشاورزی می دانند غافل از اینکه صنایع دستی و مشاغل خانگی هم جزئی از مشاغل روستایی محسوب می شوند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: امروز همه ما وظیفه داریم تا برای رشد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی روستاها تلاش کنیم و روستاییان در صورت محقق نشدن این امور حق دارند تا از ما مطالبه گری کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر