بازدید 15300
۳
آخرین تحولات خاورمیانه؛

انتشار جزئیات جدیدی از کودتای عربستان و امارات علیه قطر/مفقود شدن 11 هزار عراقی/حمله سنگین توپخانه ارتش ترکیه به شرق عفرین/ حمله یک فرد مسلح به اقامتگاه سفیر ایران در اتریش

مفقود شدن یازده هزار عراقی، آغاز رزمایش مشترک عربستان و آمریکا، حمله پهبادی به فرودگاه حمیم سوریه، حمله سنگین توپخانه ارتش ترکیه به شرق عفرین و حمله یک فرد مسلح به اقامتگاه سفیر ایران در اتریش، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به انتشار جزئیات بیشتری از کودتای عربستان و امارات علیه قطر نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۷۸۱۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶ 12 March 2018

مفقود شدن یازده هزار عراقی، آغاز رزمایش مشترک عربستان و آمریکا، حمله پهبادی به فرودگاه حمیم سوریه، حمله سنگین توپخانه ارتش ترکیه به شرق عفرین و حمله یک فرد مسلح به اقامتگاه سفیر ایران در اتریش، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به انتشار جزئیات بیشتری از کودتای عربستان و امارات علیه قطر نیز اشاره کرد.د.

به گزارش «تابناک»؛ شبکه الجزیره قطر یکشنبه شب برای دومین بار، مستندی از جزئیات کودتای مشترک عربستان و امارات در سال ۱۹۹۶ علیه مقامات وقت دوحه را منتشر کرد.

«فهد المالکی»، یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های قطری ـ که در کودتا علیه «حمد بن خلیفه آل ثانی» امیر سابق قطر در ۱۴ فوریه ۱۹۹۶ دست داشت ـ به افشای جزئیات این کودتا پرداخت.

در ابتدای این مستند، به سخنان «پاتریک توروس» سفیر اسبق آمریکا در قطر (بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۸) استناد می‌شود که به گفته وی، هدف از کودتای ۹۶ علیه قطر، یکسره کردن کار مقامات این کشور و ایجاد شکاف سیاسی بوده تا زمینه برای بازگرداندن شیخ «خلیفه بن حمد» به حکومت در قطر مهیا شود.

رهبران این کودتا بعد از آنکه موفق به فرار از قطر می‌شوند، ویزاهای رسمی بحرین و امارات دریافت می‌کنند که این مسأله باعث شد برای تحرکات و اقدام‌هایشان جهت راه اندازی کودتای جدید در قطر پوشش سیاسی داشته باشند.

بر اساس مستند الجزیره، «حمد بن عیسی»، پادشاه بحرین و ولی‌عهد وقت این کشور در تحریک و حمایت مالی از اقدامات تخریبی در قطر دست داشته است.

فهد المالکی، یکی از راویان که خود در این کودتا نقش داشت، می‌‌گوید، شخصا از بن عیسی در آن مقطع، ۱۰۰ هزار دینار بحرینی در مقابل قرار دادن مواد منفجره در داخل قطر دریافت کرده و هفت هدف مختلف برای این کار نیز مشخص شده بود.

او می‌گوید: در ماه اکتبر ۹۶ میلادی، یکی از این بمب‌ها، با هماهنگی ولی‌عهد وقت بحرین و در داخل ساختمان صدور ویزای دوحه جاسازی شده بود.

شیخ زید بن سلطان، حاکم امارات بعد از این رویداد، به کسانی که در کودتای ۹۶ قطر مشارکت داشتند، مصونیت داد و با تحویل آن‌ها به قطر مخالفت کرد.

به گفته مالی، حاکم امارات به کودتاچیان و عامل آن در کشورش امان داد، ولی محمد بن زاید، پسرش زیر این توافق زد و مصونیت آن‌ها را لغو کرد.

مفقود شدن یازده هزار عراقی

یک مقام پلیس عراق روز یکشنبه به خبرگزاری آلمان گفته است: با وجود آزادسازی شهر موصل از اشغال داعش که در سال 2014 به دست تروریست ها سقوط کرد، همچنان 11 هزار عراقی مفقود هستند.

سرهنگ «باسم علی الحجار» فرمانده پلیس استان نینوا شهر شمالی عراق تأکید کرد: داعش در سال 2014 و پس از سقوط موصل، بیش از یازده هزار غیر نظامی را که بیشتر آنان را جوانان تشکیل می دادند، بازداشت کرد، گروهی که همچنان سرنوشت شان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

الحجار در این باره تصریح کرد: با وجود آن که دولت و نیروهای امنیتی عراقی پس از آزادسازی موصل از اشغال داعش، تمامی زیرزمین های مخفی، تونل ها و مراکز استقرار تروریست ها را جستجو کرده اند و جسد صدها هزار تن به دست آمده است، همچنان هیچ ردپایی از افراد مفقود شده در دست نیست.

انتشار جزئیات جدیدی از کودتای عربستان و امارات علیه قطر/مفقود شدن 11 هزار عراقی/حمله سنگین توپخانه ارتش ترکیه به شرق عفرین/ حمله یک فرد مسلح به اقامتگاه سفیر ایران در اتریش

در همین حال، «صادق امین»، شهروند عراقی که داعش در سال 2015 سه فرزندش را با خود برد، از دولتمردان بغداد می خواهد در مورد پرونده ناپدید شدن فرزاندش ورود و آنها را در زندان های مخفی جستجو کنند.

حیدر العبادی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق 19 تیرماه 96 آزادی کامل موصل را اعلام کرد.

گروه تروریستی داعش دهم ژوئن 2014 شهر موصل، مرکز استان نینوا را به اشغال خود درآورد و به دنبال آن بخش های وسیعی از پنج استان دیگر عراق را نیز در کنترل خود گرفت.

آغاز رزمایش مشترک عربستان و آمریکا

چهارمین رزمایش مشترک واشنگتن و ریاض با نام «صداقت» روز یکشنبه در منطقه شمالی عربستان آغاز شد.

سرلشکر «صالح الزهرانی»، معاون فرمانده منطقه شمالی عربستان در این باره گفت: رزمایش سال جاری میلادی (2018) یکی از مهم ترین مانورهایی است که فرماندهی نیروی زمینی عربستان به آن اهتمام ویژه ای دارد. این رزمایش سالانه و منظم انجام می شود.

وی در ادامه تأکید کرد: هدف رزمایش برای افزایش آمادگی یگان های نظامی، استفاده از فن آوری جدید رزمی و استفاده از سلاح های سنگین و نیمه سبک است.

انتشار جزئیات جدیدی از کودتای عربستان و امارات علیه قطر/مفقود شدن 11 هزار عراقی/حمله سنگین توپخانه ارتش ترکیه به شرق عفرین/ حمله یک فرد مسلح به اقامتگاه سفیر ایران در اتریش

در همین حال، سرتیپ «حمدان حمود الشمری» معاون تیپ هشت نیروی زمینی عربستان نیز گفت: رزمایش صداقت 2018 ادامه رزمایش های سال های گذشته و شامل آموزش نیروهای نظامی و تبادل تجارب در جنگ های کلاسیک و دیگر میدان های جنگی است.

منطقه شمالی عربستان با مرکزیت «عرعر»در مرز با عراق با مساحت 127 کیلومتر مربع است و 320 هزار تن جمعیت دارد.

حمله پهبادی به فرودگاه حمیم سوریه

دیده بان حقوق بشر سوریه که مرکز آن در لندن قرار دارد، یکشنبه شب گزارش کرد: فرودگاه نظامی «حمیمیم» در شهر «جبله» واقع در استان شمالی لاذقیه سوریه ـ که محل استقرار نیروهای روسی است ـ هدف حملات هواپیمای بدون سرنشین ناشناس قرار گرفته است.

پایگاه «عربی 21» به نقل از دیده بان حقوق بشر سوریه گزارش داد: نیروهای روسی مستقر در این فرودگاه، حمله پهپاد را خنثی کردند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت حمله پهپادهای ناشناس را بر عهده نگرفته است. دو ماه پیش نیز پهپادهای ناشناس، فرودگاه حمیمیم را هدف حمله قرار داده بودند.

این دیده بان اعلام کرد، این فرودگاه در حال ساخت از سوی روسیه، قرار است به عنوان پایگاه نظامی مسکو مورد استفاده قرار گیرد.

این خبر پس از آن منتشر می شود که 15 اسفندماه گذشته، یک فروند هواپیمای ترابری نظامی آنتونوف 26 روسیه با 39 سرنشین هنگامی که 500 متر با زمین فاصله داشت و برای نشستن روی باند آماده می شد، از مسیر منحرف و پس از برخورد به زمین، منفجر شد و تمامی سرنشینان آن کشته شدند.

انتشار جزئیات جدیدی از کودتای عربستان و امارات علیه قطر/مفقود شدن 11 هزار عراقی/حمله سنگین توپخانه ارتش ترکیه به شرق عفرین/ حمله یک فرد مسلح به اقامتگاه سفیر ایران در اتریش

پایگاه هوایی حمیمیم در نزدیکی شهرکی به همین نام در چهار کیلومتری شهر 'جبله' و 19 کیلومتری جنوب شرق شهر لاذقیه در کنار دریای مدیترانه قرار دارد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در اکتبر سال 2016 میلادی توافقنامه ای با دولت سوریه درباره حضور نیروهای روسی در پایگاه نظامی حمیمیم به مدت پنجاه سال با امکان تمدید آن به مدت 25 سال دیگر، امضا کرد.

حمله سنگین توپخانه ارتش ترکیه به شرق عفرین

توپخانه ارتش ترکیه روز یکشنبه منطقه ترنده در شرق عفرین در سوریه را هدف حمله توپخانه‎ای قرار دادند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز شنبه 19 اسفند گفت: از زمان آغاز عملیات شاخه زیتون تاکنون 3213 تروریست از پای درآمدند.

وی با بیان اینکه تاکنون 850 کیلومتر مربع از مناطق مختلف عفرین به کنترل ارتش ترکیه درآمده است، افزود: هدف ما آزادسازی دو هزار کیلومتر مربع در این منطقه است؛ اما پس از عفرین اقدامات لازم در هر جای دیگری که تروریسم باشد را نیز انجام خواهیم داد.

انتشار جزئیات جدیدی از کودتای عربستان و امارات علیه قطر/مفقود شدن 11 هزار عراقی/حمله سنگین توپخانه ارتش ترکیه به شرق عفرین/ حمله یک فرد مسلح به اقامتگاه سفیر ایران در اتریش

رئیس جمهور ترکیه افزود: همان طور که پس از آزادسازی جرابلس، راعی، اعزاز و الباب، برق، آب، آموزش و بهداشت را تأمین و زیرساخت‌ها و روساخت‌ها را نوسازی کردیم، در عفرین هم همین کار را انجام خواهیم داد؛ پس از آن عملیات‌ خود را برای پاکسازی منبچ، عین‌العرب، رسولاین و قامیشلی ادامه خواهیم داد.

حمله یک فرد مسلح به اقامتگاه سفیر ایران در اتریش

منابع محلی اتریش از حمله یک فرد مسلح به محل اقامت سفیر ایران در وین خبر می‌دهند.

پلیس اتریش اعلام کرد، یکی از محافظان ساختمان با شلیک به این مهاجم، او را از پای درآورده است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، فرد مهاجم به سلاح سرد مجهز بوده و تلاش داشت، وارد محل اقامت سفیر ایران در اتریش شود.

وبگاه «اکسپرس» به نقل از پلیس اتریش نوشت که یکی از محافظان به دلیل جراحت بازو، به بیمارستان منتقل شده است.

وزارت دفاع اتریش اعلام کرد، محافظان ابتدا از اسپری فلفل برای متوقف کردن مهاجم استفاده کردند اما به دلیل موثر واقع نشدن، مجبور به تیراندازی شدند.

با اینکه از انگیزه‌های این مهاجم 26 ساله اطلاعای در دست نیست، تدابیر امنیتی در تمام سفارتخانه‌ها و اماکن دیپلماتیک در پایتخت اتریش افزایش یافته است.

جزئیات بیشتری از این خبر هنوز منتشر نشده است.

این در حالی است که روز جمعه نیز عده‌ای از طرفداران فرقه شیرازی به سفارتخانه ایران در لندن تعرض کرده و در نهایت توسط پلیس بازداشت شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۳
اردوغان غلام حلقه به گوش اسرائیل و آمریکاست و به دستور اربابانش که در یمن مشغول نسل کشی هستند، مشغول کشتار کردهاست.
سناریو خودتونه شنیدید کره شمالی داره با آمریکا آشتی میکنه فهمیدید که دیگه به آخر راه رسیدید !!!!
در عاملیت اردوغان از جانب استکبار غرب به لحاظ پرنفرات ترین عضو ناتو بودن ترکیه و ارتباط گسترده با شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی شکی نیست؛ لیکن خطر ویرانگر این شخص در اتخاذ رویه های بسیار خطرناک و مرموز و منافقانه است که با لجاجت تمام سعی اجرای آنها را پیگیری می کند. اردوغان با جازدن خود در همکاری میان ایران و روسیه کار نجات سوریه از تروریستها را با زحمت و تأخیر مواجه ساخته و امر را بر جبهه مقاومت در برابر صهاینه سخت کرده است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان