بازدید 5327
نتیجه نظرسنجی «تابناک» مشخص کرد:

مخالفت قاطع با افزایش هزینه حمل‌ونقل عمومی

آن گونه که نتایج نشان می‌دهد، حدود ۷۵ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی مخالف افزایش هزینه خدمات حمل‌ونقل عمومی هستند. مخالف هرگونه افزایشی، چه کم باشد و چه زیاد و چه به منظور توسعه ناوگان عمومی و چه به هر دلیل دیگر هستند؛ موضوعی که عکس مدعای معاون شهردار تهران را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۷۸۱۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹ 12 March 2018
بر خلاف نظر معاون شهردار تهران و اعضای شورای شهر پایتخت، مردم موافق افزایش هزینه حمل‌ونقل عمومی نیستند، ولو توجیه این کار کمک به این بخش و توسعه آن باشد.
 
به گزارش «تابناک»؛ اگر در آن سوی کره خاکی مدیران شهری تصمیم می‌گیرند که در روز‌های آلودگی هوا حمل‌ونقل عمومی را رایگان کنند، در کشورمان مدیران برای نیل به هوای کمتر آلوده و محقق کردن برنامه‌های کاهش آلودگی هوا، نسخه گران کردن خدمات عمومی را می‌پیچند. اتفاقی که با پیشنهاد شهرداری تهران و تصویب شورای شهر در یک قدمی نهایی شدن قرار گرفته است.

مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر تهران که برای نهایی شدن به فرمانداری سپرده شده، در حالی رأی به گران کردن شدید هزینه حمل‌ونقل عمومی، به ویژه مترو داده که پورسیدآقایی، معاون شهردار و رئیس سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در دفاع از این پیشنهاد به نتایج یک نظرسنجی اشاره کرد که نشان از موافقت مردم با این افزایش هزینه داشت.

آن گونه که پورسیدآقایی در شورا گفت، نظرسنجی‌ در ایستگاه‌های مترو در تهران از مردم صورت گرفته که نتایج آن حکایت از موافقت ۶۰ درصدی مردم با افزایش نرخ کرایه مترو دارد. نظرسنجی‌ که ظاهرا در آن این شرط آمده بود که افزایش هزینه‌ها منجر به توسعه مترو و افزایش شمار ناوگان آن شود.

البته وی بیان نکرد که این نظرسنجی کی و توسط کدام نهاد انجام شده و جامعه آماری شرکت کنندگان در آن چقدر است و از آن مهمتر، توضیحی نداد که آیا در نظرسنجی صورت گرفته، میزان افزایش نرخ‌ها هم در معرض انتخاب شرکت کنندگان در نظرسنجی قرار گرفته یا خیر، در حالی که این اطلاعات در تحلیل نظرات نقش بسیار کلیدی ایفا می‌کند.

به عنوان مثال، اگر از شرکت کنندگان در نظرسنجی بپرسیم که آیا موافقند هزینه حمل‌ونقل عمومی 20 درصد افزایش پیدا کند و این افزایش صرف توسعه ناوگان حمل‌ونقل شهری شود یا بپرسیم با افزایش 200 درصدی نرخ‌ها به همان منظور موافقند، بی شک نتایج مشابهی نخواهیم گرفت. موضوعی بدیهی که ظاهرا برای مدیران شهری اهمیت ندارد تا جایی که از یک سو مدعی موافقت ۶۰ درصدی مردم با افزایش هزینه‌های رفت و آمد روزانه شان هستند و از سوی دیگر، نرخ بلیت در برخی مسیر‌ها را تا صد برابر و بیشتر افزایش داده‌اند!

اما آیا به راستی مردم با افزایش هزینه حمل‌ونقل عمومی (به طور اعم آن، چه افزایش اندک و چه میزان زیاد) موافقند؟ «تابناک» کوشید در روز‌های اخیر با یک نظرسنجی این موضوع را از کاربران پرشمار خود بپرسد. نظرسنجی‌ که نتایج آن حکایت از مخالفت قاطع مردم با دیدگاه و نظر مسئولان شهرداری و شورای شهر تهران دارد.
 
مخالفت قاطع با افزایش هزینه حمل‌‍ونقل عمومی

آن گونه که نتایج نشان می‌دهد، حدود ۷۵ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی ـ که شمارشان بالغ بر ۷ هزار تن است ـ مخالف افزایش هزینه خدمات حمل‌ونقل عمومی هستند. مخالف هرگونه افزایشی، چه کم باشد و چه زیاد و چه به منظور توسعه ناوگان عمومی و چه به هر دلیل دیگر هستند. موضوعی که عکس مدعای معاون شهردار تهران را نشان می‌دهد.

این در حالی است که حدود ۲۵ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی «تابناک» با افزایش هزینه‌های حمل و نقل عمومی موافقند. موافقانی که البته معلوم نیست همه‌شان با افزایش‌های درخواست شده از طرف شهرداری تهران و تصویب شده در شورای شهر موافقند یا ممکن است، بخشی از ایشان با آن موافق باشند و برخی مخالف.

وضعیتی که با توجه به مصوبه اخیر شورای شهر تهران مبنی بر گران کردن هزینه‌های حمل و نقل عمومی و به طور ویژه، افزایش چشمگیر نرخ بلیت مترو، تنها یک چیز به ذهن متبادر می‌کند؛ اینکه مسئولان بر پایه اطلاعاتی تصمیم می‌گیرند که برآمده از مردم نیست بلکه بیشتر نقش دستمایه برای توجیه تصمیمات ایشان را ایفا می‌کند؛ درست مثل موافقت حداکثری مردم با افزایش نرخ بلیت که به شدت شائبه برانگیز و ابهام آفرین به نظر می‌رسد!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳۱
ايا در همه موارد نظرسنجي مي كنيد ؟؟ بايد بدانيد قاطبه مردم از هر گونه افزايش قيمتي هرچند فوايد اثبات شده اي داشته باشد گريزانند مثلا چه كسي موافق قطع يارانه است هرچند ضرر ان مثل روز روشن است چه كسي با دادن ماليات و افزايش ان موافق است هرچند.... ايا كسي را سراغ داريد براي بنزين حافظ محيط زيست بهايي بالاتر پرداخت كند و بنزين معمولي ارزانتر باشد؟؟ نظر سنجي كنيد تا دستتون بياد . توسعه و نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي جزو واجبات است لازم نيست نظر مردم را بپرسيد مردم نگرانند هم پول بالاتر پرداخت كنند و هم كاري انجام نشود
پاسخ ها
مجید
| United States |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
ناشناس مردم میدونن که مدیران کفایت لازم رو برای اداره کار ندارن برای همین با افزایش مخالف هستن چون مطمپن هستن که قیمت ها افزایش پیدا میکنه ممکنه ممکنه که توسعه ناوگان عمومی هم انجام بشه اما در نهایت مصرف کننده ها که مردم هستن تغییر ملموسی نبینن میلیون ها ساعت از عمر مردم تو ترافیک داره از بین میره و هنوز هیچ کس به این حجم از منابعی که داره از بین میره کوچکترین توجهی نمیکنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
ناشناس محترم توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کاری زیربنایی است. چرا در این کشور رسم شده که مردم هزینه ایجاد زیرساختها را بپردازند و بعد هزینه استفاده از آنرا هم پرداحت کنند. مالیات و عوارض و درآمدهای ملی که باید توسط دولت در راستای امور عمرانی هزینه بشه کجاست؟.
اگه آمار و نظر سنجی توسط یه ادم یا موسسه منصف صورت نگیره قابل قبول نیست چون با یکم مهندسی میشه رای ها رو جوری مدیریت کرد که به نفع خود طرف مردم نظر بدن !!!
به عنوان مثال :
در مسابقه پیامکی برنامه نود با یه مهندسی ساده دو تا پرسپولیسی جلوی یه استقلالی قرار گرفتند همه میدونن که وجود دو بازیکن از پرسپولیس رای قرمز ها رو میشکنه و با تقسیم شدن رای ها بین این دو نفر آقای امید ابراهیمی به عنوان بازیکن برتر شناخته شد!!! و خیلی از حقه ها و نکات هست که میشه با استفاده از اونا رایی رو بدست اورد که خودمون میخوایم
پاسخ ها
مجید
| United States |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
نظر سنجی دو تا گزینه بیشتر نداشته ها!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
مهندسی مثال زدن چطور ؟؟؟
نظرسنجی از کل کشور، در مورد هزینه بلیط تک سفره در یک شهر!
متاسفانه ما به اين افراد راي داديم
پاسخ ها
مجید
| United States |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
مگر افراد کاردان بودن که به اونا رای بدیم ؟
اگریه روزنیام سرنزنم نمیشه ولی اینو بدونید مخالفیم واینکه چراجلوی نان سنگککی که ازاد شده نمیگرن برم به دیوار بگم چرااخه بنزین کهبالانرفته همثلاپرواز مشهد پیگیری میکنه ولی اینمن گفتم نمیکنن وینکه یه حا خوندم نهاد هایی که پاسخگو نیستن باید جمع بشن قانع نشدم
یعنی معاون شهردار تهران دروغ گفته بود که از مردم آمار گرفته و همه گفته اند که دوست دارند هزینه حمل و نقل نزدیک 100 درصد گران بشود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
منظور معاون شهردار از مردم ، مطمئنا ملت ایران نبوده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
باید معاون شهردار را از منصب خود اخراج و مادام العمر هیچ منصب دولتی را تصاحب نکند.
باسلام خدمت خوانندگان تابناک.
مردم خوشبختانه میدونن وعده مسئولین جز فریبکاری چیزی بیش نیست؛ و همه مطمعن هستیم که این افزایش نرخ یک حیله ای است ازطرف آقایون که میخوان یه پولیو بپیچونن وهیچگونه خدماتی هم ندن؛ بخاطر همین مردم در نظرسنجی شما باافزایش نرخ مخالفت کردن. وبعد همه میدونن در ایران هرچیزی که گرون میشه بی کیفیتراز قبل میشه.....
این دوستان با افزایش قیمت حمل و نقل عمومی مخالفند اما کاری به ان هم ندارند که بودجه خرید واگن متروی یک میلیون یورویی و اتوبوس یک میلیارد تومانی باید از کجا تامین شود.متاسفانه مردم ما مانند بچه لوس پدر و مادر فقیری شده اند که فقط لفظ می خواهم را تکرار می کنند و کاری به جیب خالی پدر خود ندارند نتیجه این عوام گرایی هم آن شده که امروز خط مترو داریم اما واگن آن را نداریم برادر من باید یاد بگیریم هزینه هر کالا و خدمات باید توسط کسی پرداخت شود که از آن استفاده می کند و در این زمینه وضع اقتصادی و درامد مردم هیچ تاثیری ندارد و باید از طرق دیگر ودر حد توان اقتصاد ملی حل شود کما اینکه قیمت کالاهای یک فروشگاه بزرگ برای فقیر و غنی یکسان است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
اق رضااشتباه مقایسه کردی پدری و مادری که صورت خودرا باسیلی سرخ نگه میدارند ولی دست کج نمیبرند با مسئولینی که این کاررا میکنند به اسم افزایش قیمت ولی دریغ از کوچکترین خدماتی که بابتش پولشو دارن ازمردم میگیرن نمونش عوارضیهای شهری که هنوز زیرسازیش برا 40یا50سال پیشه تعویض کارت ملی که ساعتها باید الاف بشی هم پول میگیرن هم وقتتو تلف میکنن گرون کردن نون هم بی کیفیت شد هم کوچیکترازقبل شد هم مضرتر و هزاران وعده های توخالی مسئولین
مجید
| United States |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
پدر و مادر فقیر ؟؟؟ ما کلی منابع طبیعی و انسانی داریم اون وقت میگی فقیر ؟؟؟؟؟
فقط از مدیریت گرون کردن رو یاد گرفتن و دیگر هیچ!
باید معاون شهردار اخراج و بهیچوجه در مشاغل دولتی پست سازمانی نگیرد
مگه نون و خیلی چیرای دیگه نبود به بهانه افزایش کیفیت گرون شد اینم مثل همونا
ما که موافق افزایش قیمتیم به این چیز هاهم اهمیتی نمیدیم بدرود.
دولت پول کم آورده داره دست توی جیب مردم می کنه.
شما بهتره فساد را کم کنید.
بهتره کارانه نجومی پزشک را اصلاح کنید
بهتره جلوی اختلاس را بگیرید.
پاسخ ها
مجید
| United States |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
بهتره بهره وری رو افزایش بدید
جز مترو،بیشتر جابجایی با ناوگان سطحی(اتوبوسرانی،تاکسی،ون)است که بناحق مسیرتردد آنها در معابرشریانی به پارکینگ فروخته شده است!درحالیکه خیابان شریانی خاصیت عبوری دارد و خیابان فرعی خاصیت دسترسی و تعبیه پارکینگ حاشیه ای.باآزاد شدن حاشیه خیابان شریانی(اصلی)از پارکینگ_که مورد استفاده خودروهای شخصی است_ سرعت و ظرفیت جابجایی مسافر افزایش و بدنبال آن درآمد حمل ونقل عمومی بدون نیاز به بالارفتن قیمت کرایه ،افزایش می یابد. راه حل اجرای طرح "سامع"(ساماندهی معابر عمومی)است:
1.خط کشی زرد ناپیوسته لاین راست همه خیابان های اصلی به علامت مسیر حمل و نقل عمومی با جلوگیری از پارکینگ – نه عبوریا مکث – خودروها.
2.خط کشی پارکینگ در فرعی با تعیین پارک بها.
اگر راست می گویید یک نظر سنجی برای حجاب اجباری و اختیاری بگذارید. بعد هم در موردش تحلیل کنید.
ایا شورای شهر بفکر مردم هست/؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نه نه ونه......
مخالفت قاطع با گران کردن حمل و نقل . این یعنی تا مدتی دیگر گران خواهد شد
علت اصلی مخالفتها این است که مردم یقین دارند که بیشتر این درآمد ناشی از افزایش قیمت بلیط، صرف بریز و بپاش های آقایون میشود و نه توسعه حمل و نقل عمومی.
زمان مدیریت شهردار سابق هم بلیطها گرون شده بود.
آقا بلیطهارو گرون کنن منتها منطقی و عادلانه...
لازم نکرده طرحهای پوپولیستی اجرا کنن و بعد چند سال توی هزینه اش بمونن اونوقت بیان یه دفعه چند برابرش کنن.
پور سید آقایی اگه واقعا بلد بود چکار کنه اون بلاها سر مردم نمیامد در راه آهن عجب از اینکه بعد از کلی گند مدیریتی بهش پست جدید دادن
طرح هاي ناپخته ، نظر سنجي هاي دروغين ، ناكارامدي و ضربه به مردم تنها بخشي از عملكرد اين آقايون است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس