بازدید 14525
مهمترین اتفاقات اردیبهشت 96؛

«ای ایران» و «ربنای شجریان ثبت ملی شد/ چرا ناطق از بازرسی دفتر رهبری استعفا کرد؟/ برگزاری انتخابات و پیروزی روحانی/ معرفی «قاسم سلیمانی» به عنوان قوی‌ترین مرد خاورمیانه

واکنش لاریجانی به وعده‌های پولی کاندیداها، برگزاری مناظره‌ های انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری، جامعه مدرسین بین رئیسی و قالیباف، «رئیسی» را انتخاب کرد، معرفی سردار «قاسم سلیمانی» به عنوان قوی‌ترین مرد خاورمیانه، شروع حرف و حدیث‌ها درباره لیست اصلاح‌طلبان برای شورای شهر، ربّنای شجریان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ثبت ملی شد، هشدار به نامزدها برای عدم ورود به مسائل نظامی، استعفای ناطق نوری از ریاست بازرسی دفتر رهبری، روحانی رئیس‌جمهور شد؛ اعضای لیست امید تهران به شورای شهر راه یافتند و ... مهمترین اتفاقات دومین ماه (اردیبهشت) سال 1396 بود.
کد خبر: ۷۸۱۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸ 22 March 2018

قرار است مهمترین اتفاقات و رویدادهای سال 96 در گزارش های جداگانه برای ایام نوروز پیش روی خوانندگان «تابناک» قرار گیرد. در این گزارش به خلاصه ای از مهمترین رویدادهای خبری دومین ماه از سال 96 (اردیبهشت) اشاره می شود.

به گزارش «تابناک»، با توجه به قرار گرفتن ماه مبارک رمضان در خردادماه، انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراها که همزمان با یکدیگر شده بود، در سال 96 به جای خرداد ماه در روزهای پایانی اردیبهشت برگزار شد، همین اتفاق دو ماه آغازین این سال را همراه با شور انتخاباتی در کشور کرده بود. از ثبت نام کاندیداها گرفته تا بررسی صلاحیت کاندیداها به ویژه برای انتخابات ریاست جمهوری و اعلام نتایج آن از مهمترین اتفاقاتی بود که در روزهای پایانی فروردین و روزهای آغازین اردیبهشت سال 96 اتفاق افتاد.

قرعه کشی پخش تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری انجام شد، تصمیم‌گیری درباره زمانبندی و پخش زنده مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری، واکنش لاریجانی به وعده‌های پولی کاندیداها، مناظره‌ کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری با محوریت مسائل اجتماعی، جامعه مدرسین بین رئیسی و قالیباف، «رئیسی» را انتخاب کرد، قالیباف به نفع رئیسی کناره‌گیری کرد، معرفی سردار «قاسم سلیمانی» به عنوان قوی‌ترین مرد خاورمیانه، شروع حرف و حدیث‌ها درباره لیست اصلاح‌طلبان برای شورای شهر، ربّنای شجریان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ثبت ملی شد، هشدار به نامزدها برای عدم ورود به مسائل نظامی، استعفای ناطق نوری از ریاست بازرسی دفتر رهبری، روحانی رئیس‌جمهور شد؛ اعضای لیست امید تهران به شورای شهر راه یافتند و ... مهمترین اتفاقات دومین ماه (اردیبهشت) سال 1396 بود.

با حضور نمایندگان کاندیداها؛

قرعه کشی پخش تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری انجام شد

مراسم قرعه‌کشی جدول پخش برنامه‌های تبلیغاتی شش نامزد انتخابات ریاست جمهوری با سی دقیقه دیرکرد و با حضور نمایندگان نامزدها آغاز و در نهایت نوبت هر کاندیدا در کنداکتور مشخص شد.

مراسم قرعه کشی جدول پخش برنامه‌های تبلیغاتی شش نامزد انتخابات ریاست جمهوری با حضور نمایندگان صداوسیما، رئیس و معاونان سازمان صداو سیما و دادستان کل کشور و سایر اعضای ستاد تبلیغات انتخابات، نماینده شورای نگهبان و نماینده شورای نظارت بر صداوسیما برگزار شد.

در این مراسم ابتدا علی عسکری، رئیس سازمان صداوسیما و سپس حجت الاسلام و المسلمین دادستان کل کشور منتظری درباره فضای انتخابات و اصول حضور در این عرصه سخن به میان آوردند.

تصمیم‌گیری درباره زمانبندی و پخش زنده مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری

بنا بر تازه ترین تصمیم کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، مناظره ها میان شش کاندیدای حاضر در این رویداد سیاسی به صورت زنده برگزار خواهد شد. سامانی، سخنگوی وزارت کشور تأکید کرد: مطالبه‌ مردم، برگزاری زنده مناظره‌ها بود و بنابراین، مناظره‌های نامزدهای انتخابات زنده پخش خواهد شد.

همچنین زمان بندی مناظره های انتخاباتی بدین شرح اعلام شد؛

** جمعه 8 اردیبهشت از ساعت 16 با موضوع اقتصادی

** جمعه 15 اردیبهشت از ساعت 16 با موضوع اجتماعی

** سه‌شنبه 19 اردیبهشت از ساعت 22 با موضوع سیاسی

واکنش لاریجانی به وعده‌های پولی کاندیداها

رئیس مجلس شورای اسلامی، در سخنانی با انتقاد از وعده برخی نامزد‌های انتخاباتی برای توزیع پول در میان مردم گفت: «اگر شخصی بگوید که منابع انرژی کشور تبدیل به کارخانه شود، آن زمان می‌توان گفت که یک سیاستمدار صادق این حرف‌ها را بیان کرده ‌است. اما اگر کسی گفت که فلان مقدار پول خرج می‌کنم، برای فریبکاری چنین موضوعاتی را مطرح کرده‌ است.»

لاریجانی افزود: «یک سیاستمدار صادق، به مردم مشکلات و منابع را اعلام می‌کند.» رئیس مجلس با تأکید بر اینکه «کرامت مردم، بالاتر از پول دستی گرفتن» است، افزود: «مردم صدقه نمی‌خواهند، بلکه زمینه برای تولید می‌خواهند.»

برخی وعده‌های پولی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری 96، علی لاریجانی رئیس مجلس را به واکنش واداشت؛ او تأکید کرد که وعده کاندیداها در پرداخت پول به مردم خلاف است.

سرود «ای ایران» ثبت ملی شد

سرود «ای ایران»، هم‌زمان با روز بزرگداشت فردوسی، ثبت‌ملی شد. تصنیف «ای ایران، ای مرز پرگهر» را حسین گل‌گلاب در شهریور ۱۳۲۳، هم‌زمان با حضور نیروهای انگلیسی و متفقین، سرود و روح‌الله خالقی موسیقی آن را در آواز دشتی خلق و غلامحسین بنان نیز آن را خواند.

مناظره‌ کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری با محوریت مسائل اجتماعی

مهمترین موضوعات و نقدهایی که کاندیداها در این مناظره ها نسبت به یکدیگر داشتند، بدین شرح است: قالیباف: گله حاشیه نشین‌ها عدم افزایش یارانه‌ها متناسب با تورم است، میرسیلم: 10.2 میلیون نفر در ایران بی‌سواد هستند / رئیسی: 16 میلیون حاشیه نشین داریم / جهانگیری: همه حاشیه نشین ها را بیمه کردیم / روحانی: بابک زنجانی را موقع اهدای جایزه نمی شناختم

جهانگیری به قالیباف: در زمینه خوزستان کار ویژه‌ای انجام گرفته؛ بحث کارون بحث 550 هزار هکتار، بحث هورالعظیم من فکر می‌کنم کارهای مهمی انجام شده است آقای قالیباف بگوید: چطور نتوانسته همین زباله‌های جلوی خانه مردم تفکیک بکند؟... قالیباف به روحانی و جهانگیری: واقعاً مردم عزیز شما امروز حستان این است که کسب و کار رونق پیدا کرده؟... شما دولت 4 درصدی هستید چون در داخل مردم نیستید... امروز افتخار شهرداری تهران این است که از زباله برق تولید می‌کند.

نخستین مناظره کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از دقایق دیگر با محوریت مسائل اجتماعی با حضور شش کاندیدا برگزار می شود و محل مناقشه کاندیداها در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه‌ اقتصادی خواهد بود.

دومین مناظره انتخاباتی و مجادله جدی کاندیداها

مجادله قالیباف، جهانگیری و روحانی بر سر واردات لباس دختر وزیر / رئیسی: وقتی می‌شنویم صندوق فرهنگیان به یغما برده شده، به شدت عذاب دارد / برجام چکی است که باید رفت و نقد کرد / جهانگیری: در بیلبوردها به ظریف توهین شد اما حالا با برجام عکس یادگاری می‌گیرند / روحانی: انشقاق جامعه امنیت را از بین می‌برد.

روحانی: اگر آزادی نباشد، چطور جوانان ما می‌توانند به پیشرفت اساسی برسند. وقتی در شیراز یک نماینده مجلس را دعوت می‌کنند و دوستان خود شما مانع می‌شوند و در خیابان با آجر حمله‌ور می‌شوند... میرسلیم: ضمن اینکه وزیر هستند کاسب هم هستند. اینها راه‌های غلط استفاده از امکانات است. هر کس وارد دولت می‌شود باید سراپای وجود را برای خدمت بگذارد و کاسبی را فراموش کند... هاشمی طبا: باید از کلمات و حرکاتی که فقط دل خودمان را خنک می‌کند پرهیز کنیم... جهانگیری: ریاست جمهوری محل کارآموزی نیست.

دومین مناظره نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با محوریت مسائل سیاسی و فرهنکی، با طرح مواضع چالشی میان شش کاندیدای ریاست جمهوری برگزار شد و عملاً یک فضای دو قطبی میان دو گروه از کاندیدا شکل گرفت.

دومین مناظره نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جمعه (۱۵ اردیبهشت ماه) ساعت ۱۶:۳۰ از شبکه یک سیما به طور زنده روی آنتن رفت و شش کاندیدای ریاست جمهوری در این مناظره که با محوریت مسائل فرهنگی و سیاسی برگزار شد، به ارائه برنامه و نقد برنامه رقبا پرداختند.

سومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری؛ نقد شدید رقیبان

مجادله شدید جهانگیری و قالیباف بر سر حقوق‌ها و املاک نجومی / رئیسی: چرا آدم‌ها بدحساب 500 هزار میلیارد وام گرفتند؟ / قالیباف لیست اموالش را منتشر کرد / هشدار روحانی درباره تبعات سه برابری شدن یارانه‌ها / حملات سخت کاندیداها در لحظات پایانی

جهانگیری: قاچاق کالا 25 میلیارد دلار بوده و در دولت یازدهم به دوازده میلیارد رسیده... ملت ایران! نه چند میلیارد تومان پاداش، اگر چند صد میلیون تومان ایشان مشخص کرد بنده پاداش داده و گرفتم بقیه حرفهایش (قالیباف) را تأیید می‌کنم... میرسلیم: 70 درصد از شهرک‌های صنعتی شما خوابیده است... هاشمی طبا: آقایان شعار یک میلیون شغل در سال می‌دهند. من یک ماهه یک میلیون شغل ایجاد می‌کنم. خشت درست می‌کنم و دست مردم می‌دهم اما آیا این شغل پایدار است؟

سومین مناظره نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با محوریت مباحث اقتصادی، با حضور شش کاندیدای ریاست جمهوری برگزار شد و نامزدها در آخرین کارزار رودرو به نقد شدید رقبا پرداختند و آخرین کوشش مهم خود برای جلب آرای عمومی را به نقطه مطلوب‌شان رساندند.

سومین و آخرین مناظره نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جمعه (22 اردیبهشت ماه) ساعت ۱۶:۳۰ از شبکه یک سیما به طور زنده روی آنتن رفت و شش کاندیدای ریاست جمهوری در این مناظره که با محوریت مباحث اقتصادی برگزار شد و کاندیداها به ارائه برنامه و نقد برنامه رقبا پرداختند.

«اسحاق جهانگیری» به نفع «حسن روحانی» از انتخابات کنار رفت

«اسحاق جهانگیری» که سه روز قبل از برگزاری انتخابات، در جمع هواداران ائتلاف اصلاح طلبان - اعتدالیون در شیراز سخنرانی می کرد، با اعلام این که «همراه شما به روحاني رأي مي‌دهم» انصراف خود در حمایت از «حسن روحانی» را اعلام کرد و از همه مردم خواست که در روز 29 اردیبهشت ماه سال جاری به روحانی رأی بدهند.

جامعه مدرسین بین رئیسی و قالیباف، «رئیسی» را انتخاب کرد

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی کاندایدی مورد حمایت این جامعه در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را معرفی کرد.

با احترام، در پی درخواست‌های مکرر مردم متدین و انقلابی، طلاب و فضلا، بزرگان و علمای بلاد نسبت به معرفی نامزد اصلح از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران اسلامی به‌ استحضار می‌رساند؛ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم براساس تکلیف شرعی و وظایف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و طبق دوره‌های گذشته موضوع را در دستور کار کمیسیون سیاسی این نهاد مقدس قرار داد و پس از برگزاری جلسات متعدد، و ارتباط با علمای اعلام و هم‌اندیشی با گروه‌های مختلف و رعایت همه جوانب و معیار‌ها، و ارائه گزارشات در جلسات شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سرانجام موضوع در جلسه روز جمعه مورخ 1396/02/08 مطرح و با اکثریت قاطع آراء حاضرین حضرت حجت‌الاسلام حاج سید ابراهیم رئیسی «دامت توفیقاته» به‌عنوان نامزد اصلح شناخته شد، که به شما ملت همیشه در صحنه نیز معرفی می‌گردد.

قالیباف به نفع رئیسی کناره‌گیری کرد

کاندیداهای جبهه انقلاب با بیان آنچه از آن به عنوان "برای کنار زدن دولت ناکارآمد"یاد شده، اتحاد کردند. بر این اساس «محمدباقر قالیباف» به نفع «سیدابراهیم رئیسی» از انتخابات ریاست جمهوری داوزدهم کناره‌گیری کرد.

در جلسه ای که جنا تشکیل داد، با توجه به اعلام آمادگی هر دو کاندیدای جبهه انقلاب (سیدابراهیم رئیسی و محمدباقر قالیباف) برای کناره‌گیری به نفع دیگری، نهایتاً «محمدباقر قالیباف» از رقابت‌های ریاست‌جمهوری اعلام کناره‌گیری و تأکید کرد که همه توان خود را برای پیروزی «سیدابراهیم رئیسی» بر "دولت ناکارآمد و ناتوان" به کار خواهد بست.

«محمدباقر قالیباف» در این زمینه بیانیه‌ای صادر کرد که در بخشی از آن آمده است: «روزی که علی رغم مصالح شخصی، تصمیم گرفتم وارد صحنه انتخابات شوم، می دانستم با چه شرایط سخت و خطرناکی روبه رو خواهم شد؛ چرا که روشن بود برای تغییر اساسی وضع موجود، راهی نیست جز مبارزه با 4درصدی هایی که در سالهایی طولانی، توانسته اند بر شریان های اقتصادی و سیاسی کشور مسلط شوند و نه تنها اقدامی برای حل مهمترین معضلات روز اقتصادی و اجتماعی نکنند، بلکه روز به روز با ترجیح منافع خود و بی قانونی های گسترده، بر این بحران ها، به ویژه بر بحران رکود و بیکاری دامن بزنند.»

معرفی سردار «قاسم سلیمانی» به عنوان قوی‌ترین مرد خاورمیانه

روزنامه فرانسوی نوشت: سردار سلیمانی «قوی‌ترین مرد خاورمیانه» از زمان جنگ تحمیلی با فنون رزمی آشنا شد و با گذشت ۳۷ سال از انقلاب کماکان در خدمت وطن و جمهوری اسلامی است.

روزنامه «لوموند» چاپ فرانسه در تازه ترین شماره خود در صفحه نخست مطلبی با تیتر «قاسم سلیمانی، چه‌گوارای ایرانی‌ها» منتشر کرده است.

به نوشته بخش فارسی رادیو بین‌المللی فرانسه، این روزنامه عکس بزرگی از سردار قاسم سلیمانی در حال نماز خواندن منتشر کرده و در گزارشی از ایران درباره فعالیت‌های نظامی او نوشته که هفده ماه پیش منابعی از آمریکا و خاورمیانه از سفر قاسم سلیمانی به مسکو خبر دادند. این سفر به روسیه اما درباره سوریه بود.

روزنامه لوموند با یاد کردن از قاسم سلیمانی به عنوان «قوی‌ترین مرد خاورمیانه» نوشته که او از زمان آغاز جنگ در ایران با فنون رزمی آشنا شده، بعدها پس از سرنگونی «صدام حسین» دیکتاتور عراق به این کشور رفته و حالا در سوریه است و همچنان سی و هفت سال پس از انقلاب ایران مشغول رزم است.

لوموند همچنین با «چه‌گوارای ایرانی‌ها» خواندن قاسم سلیمانی به نقل از «عبدالله گنجی» مسئول روزنامه جوان نوشت: «از زمان انقلاب، او در جنگ زندگی می‌کند. زندگی او مثل ما نیست. آدم‌هایی مثل او حتی در رختخواب هم باید نگران مرگ باشند. او می‌خواهد شهید شود.»

شروع حرف و حدیث‌ها درباره لیست اصلاح‌طلبان برای شورای شهر

لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان پس از انتشار در 21 اردیبهشت واکنش‌های متفاوتی را به دنبال داشت. عده‌ای با انتقاد از عملکرد شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان خواستار تغییر این فهرست انتخاباتی شدند و هنوز هم به این لیست و نحوه بسته شدن آن انتقاد دارند و عده‌ای دیگر از این لیست انتخاباتی استقبال کردند.

رسانه های اصلاح طلب در آن برهه نوشتند: حرف و حديث‌هاي فوق شايد به دليل آن باشد كه هواداران و نيروهاي سياسي جناح اصلاح‌طلب توقع فهرست باكيفيت‌تر و قرار گرفتن چهره‌هاي نامدارتري را از سوي شوراي عالي داشتند.

حمایت مجمع مدرسین حوزه علمیه قم از روحانی

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در مقابل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که به جریان اصولگرایی نزدیکی دارد و از «ابراهیم رئیسی» برای انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرده بود، با انتشار اطلاعیه ای در سایت رسمی خود منتشر کرد «حسن روحانی» را به عنوان نامزد مورد حمایت این مجمع در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد.

ربّنای شجریان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ثبت ملی شد

با وجود آنکه بر خلاف وعده‌های مسئولان دولت یازدهم، زمینه عادی سازی فعالیت استاد شجریان فراهم نشد، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری یکباره توجه عمومی دولت نسبت به این استاد برجسته موسیقی سنتی بسیار افزایش یافت و پس از طرح دوباره نام این استاد پس از چهار سال توسط رئیس جمهور در تلویزیون، نوای ربنای استاد شجریان و نه مجموعه آثار ایشان، به عنوان اثر ملی ثبت شد.

هشدار به نامزدها برای عدم ورود به مسائل نظامی

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح به اظهارات یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری که در مناظره به موضوع توان موشکی اشاره کرده بود، پاسخ داد.

سردار جزایری ضمن بی‌ارتباط دانستن توان موشکی با موضوع برجام، اظهار کرد: ارتقای توان موشکی جمهوری اسلامی در راستای سیاست‌ها و تدابیر کلان نظام در حال انجام است و بنا بر اعترافات صریح استراتژیست‌ها و کارشناسان نظامی و سیاسی داخلی و خارجی، وجود پایگاه‌های زیرزمینی و موشکی یک عامل مهم بازدارندگی دفاعی برابر تهاجمات دشمن قسم‌خورده انقلاب اسلامی و ملت ایران محسوب می‌شود.

سردار جزایری تصریح کرد: ما دوباره به نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری تأکید و توصیه می‌کنیم که از ورود مناقشه‌آمیز به مسائل مهم و حساس نظامی و دفاعی کشور و دادن آدرس‌های غیرصحیح و نادرست به مردم اجتناب ورزند.

استعفای ناطق نوری از ریاست بازرسی دفتر رهبری

یک منبع آگاه خبر استعفای حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری را از ریاست بازرسی دفتر رهبر معظم انقلاب تایید کرد.

یک منبع آگاه خبرسازی برخی کانال‌های خبری حامی یک کاندیدای خاص در مورد عزل حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری از ریاست دفتر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری را کذب خواند.

وی گفت: آقای ناطق نوری چندی پیش با توجه به احساس وظیفه‌ای که برای دفاع از جناب آقای روحانی و دولت تدبیر و امید می‌کردند، تصمیم گرفتند به نفع ایشان به سخنرانی و اظهارنظر بپردازند و با توجه به اینکه ایشان بجد معتقدند مجموعه نهاد رهبری که در نزد مردم جایگاه والایی دارد، نباید ابزار دست هیچ یک از جریانات سیاسی شود و سوءاستفاده‌ سیاسی و جناحی از این نهاد و سایر نهادهای انقلابی نادرست است و انتصاب خود به دفتر مقام معظم رهبری را در تلاقی با این دیدگاه می دانست، استعفای خود را مدتی پیش به معظم له تقدیم کردند.

روحانی رئیس‌جمهور شد؛ اعضای لیست امید تهران به شورای شهر راه یافتند

با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها که همزمان 29 اردیبهشت ماه برگزار شد، پس از پیروزی «حسن روحانی» در انتخابات ریاست جمهوری، نوبت به شمارش آرای مردم در شوراهای اسلامی شهر و روستا رسید که بر این اساس پس از شمارش آرا، فرماندار تهران از ورود اعضای لیست امید به شورای شهر تهران، ری و تجریش خبر داد.

پس از پایان انتخابات، کاندیداهای رقیب به حسن روحانی بابت پیروزی در انتخابات تبریک گفتند. همچنین رهبر معظم انقلاب از مشارکت و حضور 73 درصدی مردم در این انتخابات که حماسه دیگری در کشور آفرید، طی پیامی قدردانی کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۲
کاش مدیران میراث فرهنگی جای ثبت بازی به فکر معیشت پرسنل خود بودند.کاش شرف ایرانی را ثبت می کردند که در سازمان میراث فرهنگی نشانی از آن نیست.چون کارمند میراث فرهنگی هستم می دانم که لازم است شرف ایرانی را ثبت کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
نام این سازمان را باید سازمان «مبارزه با میراث فرهنگی» گذاشت. بود و نبود این سازمان چه فرقی داره؟ چند درصد کارمندان این سازمان مدارک عالیه و مربوطه دارند؟
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
عملکرد این سازمان در قبال غارت آثار باستانی در بسیاری از استانهای کشور چه بوده است؟
درود بر استاد شجریان بزرگ، هنرمندی که هرگز خود را نفروخت!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
به کی نفروخت ؟منظورتون به ایرانه؟..وال به خارجی ها و بی بی سی و ...که خیلی وقتهاست \یش فروش شده است...یا نمیدونی ..یا دیمی چیزی پروندی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
بسم الله ی که شیطان داشت به حضرت نوح ع می آموخت (البته حضرت نوح ع فرمود این جمله زیبایی است ولی چون شیطان میگوید نمیپذیرم ) هم بایستی ثبت ملی شود
ممکن است بفرمائید که هدف از بازگشت نگارنده به اتفاقات گذشته و رمزگشایی از آنان گاهی پس از گذشت 40 سال چیست؟ تا کی پشت پرده ها را افشا خواهید کرد؟ ما در آن زمان غریبه بودیم و الان نیستیم؟ اگر دنبال خواننده هستید مطالب طنز بهترین مطلب است.
زنده باد سردار دلها,
خداحفظت کن سردار رشید اسلام...
ستادهای استانی روحانی و حتی ما در ستاد شهری تهران کاملا ناامید بودیم چی شد نمیدونم ولی هرچی بود الان پشیمونم که براش تلاش کردم
ستادهای استانی روحانی و حتی ما در ستاد شهری تهران کاملا ناامید بودیم چی شد نمیدونم ولی هرچی بود الان پشیمونم که براش تلاش کردم
میراث ملی واژه ای غم انگیز
خبر دارید بدستور جناب علم الهدۍ تا پایان تعطیلات نوروز مقبره فردوسی بزرگ بسته شد
هزینه ای که صرف میراث فرهنگی کشورهای زادگاهشان میکنند نخواستیم کمی با میراث فرهنگی این سرزمین کهن مهربان باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
متاسفانه عده ای با ایران و ایرانی مشکل دارند
پس از پایان انتخابات کاندیداهای رقیب به حسن روحانی بابت پیروزی در انتخابات تبریک گفتند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مسولین خوب عمل نکردند و دلخوری مردم زیادتر شده است
ماجرا آقاي قليباف كه آقاي روحاني تو مناظرات گفت چي بوده ؟
سرود ای ایران ، یک سرود مقاومت است وهنگامی که ارتش شوروی قصد اشغال آذربایجان را داشت ساخته شد. تاریخ را دستکاری نکنید
باسلام- حاج قاسم سلیمانی نه تنها قویترین مرد خاورمیانه بلکه قویترین مرد جهان است چون اول خدا دوم قویترین رهبر جهان مقام معظم رهبری پشتیبان اوست.
خدایا مقام معظم رهبری وقاسم سلیمانی ها را از بلاهای آسمانی،زمینی وبحری محافظت بفرما
الهی آمین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
انشالله پایدار و سلامت باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
کینه توزان و وطن فروشان را در اعداد منفی دیده میشود
تنها کسی که غم ملت ندارد همین سیاسی کار چهانگیری هست ]
خداوند تعالی به کسانی که در راه حق با داعش و تکفیری ها مبارزه می کنند نصرت عطا کند.
البته حساب تکفیری ها با کسانی را که مورد ظلم دولت و ارتش سوریه قرار گرفته اند را جدا می کنیم. چرا که به هر حال دولت و ارتش سوریه به مردم، ظلم هایی روا داشته اند.
قاسم سلیمانی عـــــزیــــــــز می ستایمت.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان