بازدید 1730

ترزا می به دنبال تحریم روسیه به سبب مسمومیت جاسوس دوجانبه

به دنبال مسمومیت یک جاسوس سابق روسیه و دخترش با گاز اعصاب در انگلیس، نخست وزیر این کشور گفته است تحریمهای جدیدی علیه روسیه در ارتباط با این حادثه اعمال می‌کند.
کد خبر: ۷۸۱۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵ 11 March 2018

به دنبال مسمومیت یک جاسوس سابق روسیه و دخترش با گاز اعصاب در انگلیس، نخست وزیر این کشور گفته است تحریمهای جدیدی علیه روسیه در ارتباط با این حادثه اعمال می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، همزمان گروهی دیگر نیز دولت بریتانیا را تحت فشار قرار داده‌اند تا اقدام به توقیف دارایی‌های آن دسته از الیگارشهای روس نزدیک به ولادیمیر پوتین و معرفی شده از سوی آمریکا مستقر در خاک بریتانیا کند.

ترزا می حمله به سرگئی اسکریپال و دخترش با گاز اعصاب در شهر سالزبری انگلیس را یک "جنایت وحشتناک و بی ملاحظه" خوانده و چند نماینده حزب محافظه کار انگلیس در پارلمان این کشور خواهان تدابیر سرسختانه علیه کرملین شده‌اند.

نخست وزیر انگلیس خاطرنشان کرد، اگر ثابت شود دولت روسیه از بابت این تلاش علیه جان اسکریپال مسئولیت داشته "آنچه را که درست است" انجام خواهد داد.

روزنامه دیلی تلگراف گزارش کرد، تحریمهایی که ترزا می علیه روسیه اعلام می کند ممکن است شامل لغو روادید الیگارش های روسی و اخراج کردن دیپلماتهای روسیه باشند.

توبیاس الوود، مشاور وزیر دفاع انگلیس گفت، ما نباید شتابزده عمل کنیم اما باید پاسخی قدرتمند بدهیم و این مساله را با همپیمانانمان در ناتو و همچنین در جریان نشست بعدی این ائتلاف در بروکسل در ماه ژوئیه مطرح خواهیم کرد.

او خاطر نشان کرد: یک سری سوالهای بزرگ مطرح می شود از جمله این که قرار است شما چطور با یک حمله وحشتناک و پنهانی که عمدا برای ایجاد خرابکاری در جامعه ما صورت گرفت برخورد خواهید کرد.

او خاطر نشان کرد: ما شاهد هستیم که روسیه تبدیل به کشوری شده که در انتخابات کشورهای دیگر در خاور میانه مداخله کرده و نظم مبتنی بر قوانین بین المللی را که در چند دهه گذشته سبب صلح نسبی در اروپا بوده، تضعیف می‌کند.

ترزا می تلویحا در صحبتهایش به امکان اخراج سفیر روسیه در صورت اثبات دست داشتن این کشور در حادثه سالزبوری اشاره کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی