بازدید 4497
اسنادی که بعد از اتمام جنجال سفر به روسیه منتشر شد!

حاشیه‌های عجیب یک اعزام منتفی شده به جام جهانی

در حالی که به نظر می‌رسید بحث این اعزام منتفی شده باشد اما به یکباره اسناد و مدارک این اعزام و نامه نگاری‌های آن به شکل عجیب و غریبی در فضای مجازی و در گروه‌های تلگرامی مرتبط با شرکت و ورزش مس منتشر شد تا ماجرا ابعادی دیگر پیدا کند.
کد خبر: ۷۸۱۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴ 10 March 2018

در روزهای اخیر بحث یک اعزام در ورزش مس حسابی سروصدا کرده است و ورزش این شرکت ملی که معمولا از حاشیه چیزی کم ندارد این روزها با حاشیه سفر مدیران ورزشی مس و چند مدیر مالی این شرکت به جام جهانی روسیه دست در گریبان شده است.

به گزارش تابناک ورزشی، نحوه‌ برخورد با این جریان در برخی محافل به گونه‌ای بود که گویی یک اختلاس چند میلیاردی در ورزش مس کشف وضبط شده است و از همین رو این موضوع در برخی محافل که به ورزش مس و حتی غیر ورزش آن مربوط می‌شد با واکنش‌های زیادی روبرو شده است.
اما نکته‌ قابل تامل در این ماجرا این است که؛ شرکت مس و ورزش آن هیچگاه با چنین سطحی از حواشی و جنجال بخاطر اعزام مدیرانش روبرو نبوده است و شاید بحث اعزام مدیران یک شرکت دولتی درکشور به خارج از مرزها آن هم در ابعاد شرکت مس مسایلی از این دست را تجربه نکرده باشد. همه‌ نهادها معمولا برای مدیران خود بحث اعزام‌های آموزشی خارج از کشور را بصورت حساب شده دارند و این موضوع در شرکت مس نیز در قسمت‌های مختلف نیز رایج بوده است کما اینکه مدیران واحدهای فنی این شرکت نیز همواره در همایش‌ها و سمینارهای مربوط به حوزه‌ کاری خود شرکت داشته‌اند و این موضوع در همه‌ شرکت‌ها ونهادهای بزرگ کشور در سطح مدیران به صورت قانومند متداول است.

حاشیه‌های عجیب یک اعزام منتفی شده به جام جهانی

در رابطه با شرکت مس که یکی از بزرگترین بنگاه‌های اقتصادی است که در ورزش کشور سرمایه‌گذاری کرده و 5 باشگاه حرفه‌ای در ایران را اداره می‌کند، شاید بزرگترین همایش و سمینار تخصصی برای ورزش آن رویدادهایی مثل المپیک و یا جام جهانی باشد که طبق روال معمول شرکت مس، مدیران پروژه‌های ورزشی و باشگاه‌های خود را برای اعزام به این رویداد مهم در روسیه در نظر گرفته بود. این سفرها البته در شرکت مس خیلی موضوع عجیب و غریبی حتی در بحث ورزش نبوده است و حدود 6 سال قبل نیز مدیران عامل ورزشی باشگاه‌های مس به همراه برخی از مدیران این شرکت برای بازدید از ورزشگاه‌های ایتالیا و مدتی بعد اسپانیا و دیدار با مقامات اتحادیه فوتبال و باشگاه‌های آن به این کشور سفر کردند که اتفاقا تصاویر آن با افتخار در رسانه‌ها پخش شد و همه از این موقعیتی که شرکت مس در اختیار مدیران ورزشی‌اش برای نگرش حرفه‌ای قرار داده، تقدیر هم کردند!

اما بهرشکل بحث فوتبال و حاشیه‌های آن در کشور همیشه داغ بوده است و اعزام مدیران ورزشی شرکت مس به جام جهانی فوتبال در روسیه در حالی برای این شرکت ملی پرحاشیه‌تر محسوب می‌شد که بهرحال نام فوتبال و جام جهانی را یدک می‌کشید و همین نام فوتبال سبب می‌شد که تقریبا همه‌ مردم کشور خود را در آن صاحب نظر بدانند و به نوعی خود را حتی محق برای اعزام به جام جهانی بدانند و از همین رو این اعزام می‌توانست با سایر اعزام‌های مدیران شرکت مس به خارج از کشور با حاشیه‌هایی همراه باشد.

در حالی که موافقت اولیه برای این اعزام صورت گرفته شده اما حدود دو هفته‌ قبل بود که حرف و حدیث‌هایی به صورت محدود در رابطه با این اعزام در شرکت مس بلند شد و یکی از مدیران ورزشی شرکت مس برروی صفحه تلگرامی خود در روزهای ابتدایی هفته‌ گذشته بحث منتفی شدن این اعزام را رسما اعلام کرد اما ماجرا از چهارشنبه شب گذشته تقریبا رنگ و شکل عجیب تری به خود گرفت... در حالی که به نظر می‌رسید بحث این اعزام منتفی شده باشد اما به یکباره اسناد و مدارک این اعزام و نامه نگاری‌های آن به شکل عجیب و غریبی در فضای مجازی و در گروه‌های تلگرامی مرتبط با شرکت و ورزش مس منتشر شد تا ماجرا ابعادی دیگر پیدا کند.

بلافاصله با انتشار این مدارک فضاسازی به گونه‌ای انجام گرفت که برخی مدیران با سرمایه شرکت، درصدد سفر تفریحی به جام جهانی هستند و از آنجا که بحث فوتبال در میان بود، بسیاری از افراد مخاطب ورزشی و غیر ورزشی مس ، در رابطه با این موضوع مدعی شدند و در برابر آن موضع گیری کردند.
اینکه اسناد مالی داخلی شرکتی همانند شرکت مس به این راحتی منتشر می‌شود خود جای بحث و تامل زیاد دارد و اینکه چگونه اسناد مالی که می‌تواند محرمانه‌ترین اسناد یک شرکت باشد به این راحتی در دسترس قرار می‌گیرد بحثی جداست اما مقطع زمانی انتشار این اسناد بعد از اعلام رسمی منتفی شدن این اعزام نیز در نوع خود بسیار جالب توجه وقابل تامل است.

به نظر می‌رسد با توجه به تغییر مدیریت عامل شرکت مس برخی به دنبال ایجاد فضاسازی‌های خاص در این مقطع گذار این شرکت به سود خود بوده‌اند و بهترین بهانه برای آن‌ها همین بحث اعزام به روسیه بوده است که می‌توانست در افکار عمومی نیز به راحتی نفوذ پیدا کند. در حالی که به نظر می‌رسید برخی منتظر بودند با قطعی شدن این سفر در روزهای منتهی به آغاز جام جهانی، برنامه‌های خود برای فضاسازی در این موضوع را آغاز کنند، اما بعد از منتفی شدن آن در هفته‌ گذشته، در یکی دو روز اخیر به انتشار این اسناد روی آوردند تا ماجرا را به نوعی داغ نگه دارند و بهره‌ی مورد نظر خود را از این فضاسازی ببرند و به نوعی این موقعیت به راحتی از دست آن‌ها خارج نگردد.
در حالی که همچنان حاشیه‌سازی‌ها برای یک سفر انجام نشده و «منتفی شده» برای مدیران ورزشی شرکت مس ادامه دارد و همچنان برخی با فضای کشف یک اختلاس بزرگ این جریان را پیش می‌برند، این سوال مطرح می‌گردد که اگر در سال‌های اخیر جابه جایی مالی غیرقانونی و یا تصمیم اجرا شده‌ عجیب و غریب در ورزش و یا حتی شرکت مس انجام می‌گرفت، این فضاسازی تا چه اندازه برای آن موضوعات بزرگ و دامنه‌دار مطرح می‌شد که برای یک اعزام انجام نگرفته تا این حد فضا ساخته شد....!
به نظر می‌رسد مجموعه‌ای که در سال‌های گذشته خود در بحث ورزش شرکت مس و یا امور دیگر کم پرونده‌ مفتوحه در نهادهای مختلف نظارتی ندارد، در این قضیه و آن هم با تغییرات مدیریتی در شرکت مس کاملا به دنبال اهداف خاص خود بوده است و برای یک موضوعی که هفته‌ گذشته منتفی اعلام شده بود این همه فضاسازی با انتشار اسناد، فقط جنبه‌ی شعار در رابطه با حفظ حقوق بیت المال را دارد.... آن‌هم با بستر سازی از سوی کسانی که خود عمری بدهکار حقوق بیت المال هستند!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر