بازدید 3087

اتحادیه اروپا از نشست آتی سران دو کره استقبال کرد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اعلام حمایت همه جانبه از خلع سلاح کامل، قطعی و غیرقابل بازگشت شبه جزیره کره، نشست آتی رهبران دو کره را «تحولی مثبت» خواند و از آن استقبال کرد.
کد خبر: ۷۸۱۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۹ 10 March 2018

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اعلام حمایت همه جانبه از خلع سلاح کامل، قطعی و غیرقابل بازگشت شبه جزیره کره، نشست آتی رهبران دو کره را «تحولی مثبت» خواند و از آن استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه از نشست برنامه ریزی شده رهبران دو کره در اواخر آوریل استقبال کرد و آن را «تحولی مثبت» خواند.

«فدریکا موگرینی» با انتشار بیانیه ای مکتوب اعلام کرد: «از تحولات مثبت اخیر در وضعیت کنونی شبه جزیره کره بسیار استقبال می کنیم. اتحادیه اروپا از شنیدن خبر برگزاری یک دیدار میان رئیس جمهور کره جنوبی و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در ماه آوریل دلگرم شده و از تلاشهای کره جنوبی کاملاً حمایت می کند».

موگرینی همچنین گفت که اتحادیه اروپا مشتاقانه در انتظار مذاکره با وزیر امور خارجه کره جنوبی در شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا- واقع در شهر بروکسل- در روز نوزدهم مارس است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه افزود: «افزون بر این، آمادگی رئیس جمهور ترامپ برای پذیرفتن دعوت کیم جونگ اون به یک دیدار دوجانبه تا ماه مه، نمایانگر یک تحول مثبت است».

موگرینی گفت که تعهدسپاری کره شمالی برای ورود به روند مذاکرات خلع سلاح هسته ای و خودداری از آزمایش تسلیحات هسته ای یا موشکی در مدت برگزاری مذاکرات «شرایط لازم برای دستیابی به یک راه حل مورد توافق را ایجاد می کند».

این دیپلمات بلندپایه اروپایی در ادامه افزود که اتحادیه اروپا به حمایت همه جانبه خود از «خلع سلاح کامل، قطعی و غیرقابل بازگشت شبه جزیره کره» ادامه خواهد داد.

لازم به ذکر است که خبر نشست آتی رهبران دو کره روز سه شنبه و پس از بازگشت رئیس اداره امنیت ملی کره جنوبی از دیدارش با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در پیونگ یانگ، انتشار یافت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر