بازدید 4655

افزایش قیمت نفت با افزايش احتمال ملاقات کیم جونگ اون و ترامپ

روز جمعه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز پنجشنبه افزایش یافت و به  ۶۰.۲۵ دلار رسید. از دلایل افزایش قیمت نفت در روز جاری می توان به افزایش ارزش سهام در بازارهای بورس آسیا پس از انتشار اخبار مربوط به احتمال ملاقات کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و ترامپ اشاره کرد. 
کد خبر: ۷۸۱۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳ 09 March 2018

افزایش قیمت نفت با افزايش احتمال ملاقات کیم جونگ اون و ترامپمحمدجواد جمالی-روز جمعه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز پنجشنبه افزایش یافت و به  ۶۰.۲۵ دلار رسید. از دلایل افزایش قیمت نفت در روز جاری می توان به افزایش ارزش سهام در بازارهای بورس آسیا پس از انتشار اخبار مربوط به احتمال ملاقات کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و ترامپ اشاره کرد. 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز پنجشنبه ۱۸ سنت (۰.۳ درصد) کاهش یافت و این نفت در بازار بشکه ای ۶۳.۷۹ دلار معامله شد. این در حالی است که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با افزایشی ۱۳ سنتی (۰.۲۳ درصد) بشکه ای ۶۰.۲۵ دلار صورت گرفت.

از دلایل افزایش قیمت نفت در روز جاری می توان به احتمال ملاقات کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا تا پایان ماه می سال جاری میلادی اشاره کرد. در این خصوص، دیروز رییس اداره ی امنیت ملی کره جنوبی اذعان کرده است که کیم متعهد شده که از انجام آزمایش های موشکی و اتمی خودداری کند. این در حالی است که کاخ سفید اعلام کرده که ترامپ این دعوت را خواهد پذیرفت و ملاقات وی با رهبر کره شمالی در مکان و زمانی که در آینده مشخص خواهد شد به وقوع می پیوندد. انتشار خبر نامبرده باعث شده است که ارزش سهام در بازارهای آسیا افزایش یافته و این به نوبه ی خود بر قیمت معامله ی آتی نفت افزوده است. 

علیرغم افزایش قیمت نفت در روز جاری، گفته می شود که قیمت نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت در هفته آینده به ترتیب ۱ و ۱.۷ درصد افزایش خواهد یافت. تحلیلگران بر این باورند که کاهش قیمت نفت در آینده به دلیل افزایش میزان تولید نفت خام توسط آمریکا به وقوع خواهد پیوست. لازم به ذکر است که میزان تولید نفت خام آمریکا با افزایشی ۲۳ درصدی از اواسط سال ۲۰۱۶ تا کنون به مجموع ۱۰.۳۷ میلیون بشکه در روز رسیده است. با توجه به افزایش تولید نفت شل توسط آمریکا، این کشور با پشت سر گذاشتن عربستان سعودی به دومین تولید کننده ی بزرگ نفت در دنیا تبدیل شده است. در حال حاضر بزرگترین کشور تولید کننده ی این محصول روسیه با تولید روزانه حدودا ۱۱ میلیون بشکه نفت است.

برخی تحلیلگران بازار نفت بر این باورند که آمریکا در آینده به بزرگترین تولید کننده ی نفت جهان تبدیل خواهد شد و تنها زمان وقوع چنین اتفاقی هنوز مشخص نیست. باید خاطر نشان کرد که بر خلاف تولید کنندگان نفت در خاورمیانه که چگونگی تولید این محصول را دولت ها کنترل می کنند، استخراج و تولید نفت در آمریکا توسط معادلات اقتصادی تعیین می گردد. در این رابطه باید گفت که اگر قیمت نفت در سطح فعلی باقی مانده یا افزایش یابد میزان عرضه ی نفت توسط آمریکا هم افزایش یافته و فروش نفت برای این کشور سوددهی خواهد داشت. 

افزون بر این، برخی نشانه ها حاکی از آن است که میزان تولید نفت در برخی کشورها کاهش خواهد یافت و این کاهش عمدتا به دلیل فرا رسیدن پایان فصل زمستان در نیمه ی شمالی کره ی زمین است. در این رابطه، یکی از تحلیلگران اقتصادی اذعان کرده است که صادرات نفت خام و میعانات نفتی ایران در ماه مارچ تا ۲۱ درصد کاهش یافته و به مجموع ۱.۹۴ میلیون بشکه در روز خواهد رسید. این میزان تولید نفت توسط ایران کمترین حد تولید این محصول از ماه مارچ سال ۲۰۱۶ میلادی تا کنون خواهد بود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها