بازدید 3939
۴

زنان تا سال ۹۸ به ورزشگاه‌ها می‌روند

کد خبر: ۷۸۱۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳ 09 March 2018
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از حضور زنان در ورزشگاه ها تا پایان دوره دهم مجلس خبر داد

گفت‌وگوی خانه ملت با پروانه سلحشوری را زیر می‌خوانید:

قبل از ورود به مجلس، گسترش ورزش مدارس برایم در اولویت بود

اهداف و اولویت‌هایتان قبل از ورود به مجلس چه بود؟

قبل از ورود به مجلس حوزه ورزش برایم از اهمیت بسیاری برخوردار بود؛ از مهم‌ترین اهداف من گسترش ورزش در مدارس بود چرا که امروزه این مقوله مهم در مدارس کشور فراموش شده است؛ در حوزه زنان نیز اولویت اصلی‌ افزایش سن ازدواج و مبارزه با کودک همسری بود.

تلاش‌های بسیار برای تعیین تکلیف قوانین نانوشته در حوزه زنان

تا چه اندازه به عنوان یک نماینده زن به اهداف خود در این مدت دست یافتید؟

برای تحقق این اهداف تلاش‌های بسیاری صورت گرفت و تا حدودی این اهداف محقق شد به طور مثال در برنامه ششم توسعه 27 صدم درصد از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده و عوارض سیگار به بخش ورزش اختصاص یافت؛ در بودجه سال 97 نیز برای ورزش و به ویژه تکمیل ورزشگاه بانوان اعتبار خوبی تخصیص یافت.

در حوزه زنان نیز با تهیه طرح افزایش سن ازدواج توانستیم تا حدودی به موفقیت‌هایی برسیم اگرچه راضی‌کننده نیست اما در شرایط امروز تا این اندازه توانستیم پیش رویم؛ حتی باید دید می‌توان این طرح را به سرانجام رساند. تلاش‌های بسیاری شد تا قوانین نانوشته‌ای که برای زنان وجود دارد مانند ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه و ... را روشن کرده و از آن در مجلس صحبت کنیم.

تخصیص اعتبار برای توانمندسازی زنان سرپرست خانواده؛ افتخار مجلس

توانمندسازی زنان سرپرست خانواده یکی دیگر از دغدغه‌های من بود که در برنامه ششم توسعه این موضوع در نظر گرفته شد و در سال 97 حدود 230 میلیارد تومان برای آنها بودجه تخصیص داده شد که افتخاری بزرگ برای تمام نمایندگان است.

تلاش‌های بسیاری برای لایحه خشونت علیه زنان شده تا به مجلس آورده شود اما به علت موضوع جرم انگارانه، هنوز در قوه قضاییه است.

در بخش میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری عملکردم بیشتر نظارتی بود و با ارسال نامه‌ها سعی کردم مشکلات میراث فرهنگی، موزه‌های معاصر و... را تا جای ممکن حل کنم.

با تلاش فراوان نمایندگان مرد را راضی به امضای طرح افزایش سن ازدواج کردیم

موانع موجود در دست‌یابی به اهدافتان چه بود؟

موانع بسیار بود؛ به طور مثال برای طرح افزایش سن ازدواج من و چند نفر از دیگر همکاران زن با تلاش فراوان توانستیم نمایندگان مرد را راضی به امضا کنیم. جمع‌آوری این امضاها به سختی انجام شد. کلیشه‌های فرهنگی مشکلات بسیاری را برای ما در حوزه زنان ایجاد کرده است.

زنان به ورزشگاه می‌روند

ورود زنان به ورزشگاه به کجا رسید؟

ما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم و ان شا الله تا پایان این دوره از مجلس این اجازه برای خانم‌ها فراهم می‌شود. زنان حتما به ورزشگاه می‌روند. برخی مطرح می‌کنند با فضای ورزشگاه‌ها حضور زنان مناسب نیست اما به نظر من در صورتی که اجازه حضور زنان در ورزشگاه داده شود فضا تلطیف می‌شود./
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۴
همه مشکلات اشتغال و کار و حرمت انسانها از زن و مرد حل شده بود، مانده بود ورزشگاه رفتن خانمها که اینهم حل خواهد شد.
خوب است همه ما سر کار رفتیم
ههه‎
یاد کنکور افتادم که تا ۸۹ میخواستن برش دارن
اصلاحات نمایشی شما صدسال دیگر هم به نتیجه نمی رسد از عربستان یاد بگیرید
لطفا این خبرها را ننویسید من به عنوان یک ایرانی خجالت می کشم اگر روزی رفتند بگویید رفتند و آن روز تمام مشکلات مملکت حل خواهد شد واقعا متاسفم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر