بازدید 2809
جهانگیری در دیدار با رییس مجلس عراق:

ایران در دوران بازسازی کنار عراق خواهد بود

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه بعضی از قدرت‌های منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای با تقسیم تروریسم به تروریسم خوب و تروریسم بد برای ملت ها مشکل ایجاد کرده‌اند گفت: دولت و ملت عراق به خوبی در برابر تروریسم ایستادگی کردند و این مهم را در جامعه جهانی ثبت کردند که یک ملت می‌تواند با ایستادگی و یکپارچگی تروریسم را شکست دهد.
کد خبر: ۷۸۰۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷ 08 March 2018

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه بعضی از قدرت‌های منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای با تقسیم تروریسم به تروریسم خوب و تروریسم بد برای ملت ها مشکل ایجاد کرده‌اند گفت: دولت و ملت عراق به خوبی در برابر تروریسم ایستادگی کردند و این مهم را در جامعه جهانی ثبت کردند که یک ملت می‌تواند با ایستادگی و یکپارچگی تروریسم را شکست دهد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری بعداز ظهر امروز (پنجشنبه) در دیدار با سلیم الجبوری رییس مجلس عراق گفت: اهتمام و تدابیر صحیح دولت و مجلس عراق برای حفاظت ازیکپارچگی و تمامیت ارضی این کشور ارزشمند است و دولت و ملت عراق می توانند با اتکا به مولفه‌های قدرتی که در اختیار دارند نه تنها بر مشکلات غلبه کرده بلکه دوره و مسیر جدیدی برای پیشرفت باز کنند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به برگزاری انتخابات در عراق در آینده نزدیک گفت: دولت عراق یکی از کشورهای مردمی و دموکراتیک منطقه است که نمایندگان و دولت برآمده از آن با رای مردم انتخاب می‌شوند آن هم در منطقه‌ای که مردم بخش‌هایی از آن قرن ها است آرزوی دیدن صندوق رای را برای انتخاب یا برکنار کردن مسئولان خود دارند.

جهانگیری افزود: بعضی از دشمنی‌ها و مخالفت‌ها با کشورهایی نظیر ایران و عراق به خاطر ساختار دموکراتیک این دو کشور است که رای و نظر مردم امری تعیین کننده می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در همه شرایط در کنار دولت و ملت عراق است گفت: ما از انسجام عراق و از حرکت اهل سنت، شیعه و اکراد و همه طوایف برای پیشرفت و سربلندی این کشور حمایت می‌کنیم.

جهانگیری با اشاره به سطح عالی مناسبات دو کشور و مذاکرات انجام شده در این سفر گفت: با اطمینان می گویم در دوران بازسازی عراق در کنار شما خواهیم بود چنانچه در دوران سختی و حضور داعش با وجود همه دشواری ها و مسائل مخاطره‌آمیز شرکت‌ها و مهندسان ایرانی در عراق باقی ماندند و حتی تعدادی از آنها به شهادت رسیدند.

معاون اول رییس جمهور روابط مجالس ایران و عراق را خوب توصیف و اظهار امیدواری کرد در سایه حمایت پارلمان‌های دوکشور برخی موانع و مشکلات موجود نیز برطرف خواهد شد.

وی از نقش رییس مجلس عراق در حمایت از توافق‌های دو کشور و نیز از استقبال و همراهی دولت و مسئولان عراقی از هیات ایران در این سفر قدردانی کرد.

سلیم الجبوری نیز با مبارک و مثبت خواندن این سفر در مناسبات آتی دو کشور گفت: پیام سفر جنابعالی در این برهه حساس دوستی و گسترش مناسبات است.

وی با بیان اینکه پارلمان عراق حامی توافقات دو کشور در همه زمینه هاست گفت: ما برای ثبات نیازمند بهبود اوضاع اقتصادی کشور هستیم و برای رشد اقتصادی نیازمند همکاری با همه کشورها بویژه جمهوری اسلامی ایران می باشیم.

وی با اشاره به شرایط دشوار عراق در زمان حضور تروریسم ها گفت: مهمترین عامل موفقیت دولت و ملت عراق در برابر مشکلاتی نظیر تروریسم ، افراطی گری و تجزیه و تقسیم اتحاد و یکپارچگی بوده است.

الجبوری با تاکید براینکه ما هرگز نقش ایران را در حمایت از عراق فراموش نخواهیم کرد گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار عراق قرار داشته و این پیروزی ها جز با حمایت ایران بدست نیامده است.

وی تصریح کرد: درهای عراق برای تعامل و همکاری اقتصادی با ایران باز است. ما برای بازسازی تخریب های انجام شده توسط تروریست ها نیازمند حضور و سرمایه گذاری ایران در طرح های مختلف هستیم .

وی همچنین از روابط خوب دو مجلس بعنوان عاملی برای توسعه مناسبات یاد کرد و گفت: روابط ایران و عراق مبتنی بر افراد و دولت ها نیست بلکه تکیه بر منافع دو ملت و دو کشور دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان