بازدید 29147

درس پزشکان کانادایی برای همه مسئولان زیاده خواه ایرانی!

هرچند این نامه و گزارش های دیگری را که به آن اشاره شد، نمی توان نظر قاطع پزشکان کانادایی دانست و باید در این فرایند مؤلفه های بسیاری را مد نظر گرفت، در این میان، مقایسه این اعتراض منطقی با اعتراض هایی که از سوی پزشکان ایرانی در کشور رخ می دهد، قابل تأمل است.
کد خبر: ۷۸۰۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵ 09 March 2018

اعتراض پزشکان کانادایی به افزایش حقوق و رفتار معکوسی که در ایران جریان داردفدراسیون های پزشکی کانادایی پس از ماه ها مذاکره، مسئولان این کشور را متقاعد می کنند تا حقوق پزشکان را بنا به دلایلی مثل حساست شغلی و ارزش بالای خدمات، افزایش دهند؛ مذاکراتی که به نتیجه رسید و میزان حقوق پزشکان افزایش یافت، اما این اتفاق مورد رضایت برخی پزشکان قرار نگرفت. آنان بر این باورند، بنا به دلایل فراوان، در این کشور نباید حقوق پزشکان افزایش یابد.

به گزارش «تابناک» به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان بی سی، در روزهای گذشته، نزدیک 500 پزشک و 150 دانشجوی رشته های پزشکی در استان کبک کانادا، با امضای نامه ای خطاب به متولیان بهداشت و درمان این کشور، نسبت به افزایش حقوقشان اعتراض کردند و این موضوع را ناقض ارائه خدمات عمومی قوی دانستند.

پزشکان و دانشجویان پزشکی استان کبک ـ که این نامه را امضا کردند و البته نمی توان آنها را نماینده کل پزشکان کانادایی دانست ـ این افزایش حقوق را ـ آن هم در حالی که پرستاران و بیماران این کشور شرایط مالی خوبی ندارند ـ نوعی توهین به خود قلمداد کردند.

در این گزارش «سی ان بی سی»، اضافه شد: 213 پزشک عمومی، 184 پزشک متخصص، 147 رزیدنت و 162 دانشجوی پزشکی استان کبک با اشاره به مشکلات مالی پرستاران، بیماران و سیاست های انقباضی دولت در پرداخت حقوق، پیشنهاد کردند که مسئولان بهداشت و درمان کانادا، این بودجه های اختصاص یافته را به نظام خدمات درمانی استان کبک بازگردانند و آن را در مسیر ارتقای سلامت ساکنان و بیماران این استان هزینه کنند.

بنابراین، هر پزشک کانادایی، سالیانه 260 هزار و 924 دلار در سال برای ارائه خدمات بالینی از طرف وزارت بهداشت این کشور دریافت می کند. پزشکان خانواده سالیانه، 211 هزار و 717 دلار و جراحان متخصص نیز 354 هزار و نهصد و پانزده دلار دریافت می کنند که البته این ارقام درآمد ناخالص آنهاست و با احتساب هزینه هایی مثل مالیات و هزینه های جانبی دیگر تا نصف کاهش می یابد و دانشجویان پزشکی نیز بر اساس شرایط مختلف تحصیلی از قبیل بومی بودن یا نبودن بین 2500 تا 20 هزار دلار هزینه دریافت می کنند.

این همه اعتراض ها به افزایش حقوق پزشکان کانادایی نبود و پیشتر نیز برخی مجله های تخصصی این کشور این اقدام را بی شرمانه توصیف کردند. مثل مجله « MQRP » که در گزارشی با اشاره به شرایط سخت کار پرستاران و خستگی مفرط آنها این رویه را افزایش نگرانی ها برای حفظ سلامت بیماران دانسته بود.

هرچند این نامه و گزارش های دیگری را که به آن اشاره شد، نمی توان نظر قاطع پزشکان کانادایی دانست و باید در این فرایند مؤلفه های بسیاری را مد نظر گرفت، در این میان، مقایسه این اعتراض منطقی با اعتراض هایی که از سوی پزشکان ایرانی در کشور رخ می دهد، قابل تأمل است.

سال 1396 بارها در فضای رسانه ای و اجتماعی کشور، شاهد اعتراض هایی از سوی پزشکان ایرانی در تخصص های مختلف بودیم که نسبت به عدم افزایش تعرفه، کاهش تعرفه، تفویض اختیاراتشان به تخصص های دیگر و یا تأخیر در پرداخت اعتراض کردند؛ برای نمونه، پس از آنکه در بهمن ماه سال جاری، وزارت بهداشت و درمان مجوز انجام سونوگرافی را به متخصصان زنان نیز داد، شمار بسیاری از رادیولوژیست ها به این اقدام اعترض کردند و این موضوع را که وزارت بهداشت، آن را در راستای توسعه خدمات در مناطق محروم توصیف کرده بود، ناعادلانه خواندند.

همچنین خردادماه سال جاری و پس از تصمیم وزارت بهداشت، مبنی بر استفاده از دانش آموختگان علوم پایه در تشخیص بالینی بیماران، جمع زیادی از پاتالوژیست ها به این اقدام اعتراض و تجمع کردند.

اعتراض پزشکان در خردادماه همین سال به افزایش 5 درصدی تعرفه ها ـ که با انتظار آنها یعنی افزایش 15 درصدی نرخ تعرفه ها ـ همخوانی نداشت و نیز تجمع گاه بیگاه پزشکان به دلیل تأخیر در پرداخت حقوق، از جمله موارد دیگری است که در سال 1396 و در مورد پزشکان ایرانی رخ داده است.

این اعتراضات در حالی است که می دانیم در کشور ایران، وضعیت پرستاران و بیماران و نیز عدالت اقتصادی به مراتب از کشوری مثل کانادا بدتر است و در این شرایط، مقایسه اعتراضات دو کشور در حوزه پزشکی عجیب و البته جالب توجه است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۲۱۷
پزشکان ایرانی؟ زیاده خواهی؟!!!! شوخی می کنی.... اون بیچاره ها که به جز یه خونه درندشت ، دو سه تا ویلا در گوشه و کنار کشور و نپرداختن مالیات بیش از بیست میلیون درسال ( با در آمدهای میلیاردی ) ...و دو سه تایی حساب بانکی چند میلیاردی چیزی از تن و روح این ملت رنجور نمیخوان. اینا زیاده خواهیه؟ !!!!
شوخی نکن جون من....
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
به عنوان کسی‌ که دهها سال در کانادا زندگی‌ می‌کنم، از پزشکان کانادایی انسان تر، فر هیخته تر و مردمی تر ندیدم، حتی آموزش اخلاقی‌ دیدند که با با بیمار ، همکاران ، پرستاران و خانواده بیمار خوش اخلاق و مودب باشند. ولی‌ با عرض معذرت حتی در کانادا هم از پزشکانی که ایرانی‌، عرب ، چینی‌ ، هندی یا زاده والدین خارجی‌ هستند دوری می‌کنم. چون تجربه کردوم و به من ثابت شده که خیلی‌ از اخلاق و فضایل از جمله تندخویی و بی‌ احترامی با بیمار و فرصت طلبی مثل اینکه ژنتیک است. هرگز نمی‌شود به کار آنها در غیاث با پزشکان بومی یا چشم آبی کانادایی اعتماد کرد. شاید هم چون می‌دانند که ما هم از خودشانیم این چنین برخورد میکنند. در جامعه کانادا تبعیض اقلیتی را می‌توایند احساس کنید ولی‌ هرگز در بین پزشکان بومی کانادا برخوردی ناشی‌ از تبعیض نمی‌بینید. البته هر چه گفته شد صحبت عمومی‌ است. در همه افراد کره زمین استثنا خوب و بد پیدا میشود، ولی‌ غلظت آن است که مهم است. شاید برخی‌ هموطنان مقیم اینجا با نظر من مخالف باشند چون از نظر آنها پزشکی‌ خوب است که هر چه بیمار می‌گوید تجویز دارو کند یا عمل جراحی غیر صرروی انجام دهد یا انواع آزمایش‌های غیر صرروری را بدهد، برای آنها گواهی برای فرار و غیبت از کار صادر کند، برای خانواده آنها که در ایران است نسخه بنویسد تا آنها بتوانند دارو را از بیمه‌ محل کار مجانی‌ بگیرند و.... ولی‌ پزشکان کانادایی همانطور که به بیمار تعهد دارند به قسم و سیستمی‌ که با آن قرار داد دارند هم تعهد دارند و از این کارها نمی کنند. دوستی‌ را سراغ داشتم که وقتی‌ به کانادا آمد با اصرار به پزشک خانواده به دنبال چک آب مجانی‌ از فرق سر تا نوک انگشت پا بود و می‌خواست به همه متخصصان معرفی شود تا به قول خودش از امکانات بیمه‌ مجانی‌ کانادا استفاده کرده باشد. تشخیص داده شده بود که سنگ کلیه یی به اندازه ۲ میلیمتر دارد و اصرار داشت که دکتر دستور دهد با سنگ شکن یا عمل آن را در بیاورند. ولی‌ دکتر مربوطه به او گفته بود که در کانادا امکان ندارد سنگی که زیر دو یا ۳ میلیمتر است را با سنگ شکن یا عمل در آورد و خودش به مرور دفع خواهد شد. ولی‌ دوست ما میگفت من می‌خوام برم ایران و می‌خوام خیالم راحت باشد چون تو ایران پول باید بدهم!!
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
مشکل درفلسفه وعقید ه ونگرش است والا با این حرفها چیزی درست .نمیشه اونجا باورشون از طبابت چیزی دیگری است که این مواضع را میگیرند.
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
تصور می‌کنید که کیفیت کار پزشکانی که به صرف سهمیه و رانت به دانشگاه رفتند و هرگز شایستگی علمی‌ نداشتند از این بهتر خواهد بود که یا کلیه مقامات را که زمینه بالا آوردن آنها بودند را اشتباهی‌ در بیاورند، یا بخیه کودکی سه ساله را به خاطر عدم پرداخت پول توسط پدرش بکشند و....
وجدان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
پزشکان ایرانی وجدان رو قی کردن. من به شخصه به یک پزشک اصالتا افغانی مراجعه میکنم و ترجیح میدم پولم به جیب پزشکان غیرایرانی بره
در کارم هم اگر پزشکی مراجعه کرد باهاش دو یا سه برابر حساب میکنم. مطابق انصاف خودش که کارانه های میلیاردی میگیره. لطفا در هر شغلی هستید به پزشکان پولپرست ایرانی چه عمومی چه متخصص رحم نکنید
تابناک لطفا درج کن
ناشناس
| Canada |
۰۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
نوش جانشان . انسان باید چشم سیر باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
در ایران انسانیت مرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
جالبه بدونید خیلی از پزشکان ایرانی که به کانادا مهاجرت کردند در اونجا تاکسی رانی می کنند. این نقل قول از یکی اساتید ایرانی است که برای گذراندن فرصت مطالعاتی مدتی در کانادا بود. بله بعضی از همون پزشکانی که در ایران نمی شود بهشون گفت بالا چشمت ابروست. اما یادمو باشد هستند تعدادی پزشکان که با شخصیت و با شرافت هستند و همه را نباید یه جور قضاوت کرد.
فریبرز
| Canada |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
بخدا اونها مسلمونند نه ما . برای همین کلی آب دارند و ما لهله میزنیم
برای پزشکان ایرانی که سلامت را به گروگان می گیرند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
تصور می‌کنید که کیفیت کار پزشکانی که به صرف سهمیه و رانت به دانشگاه رفتند و هرگز شایستگی علمی‌ نداشتند از این بهتر خواهد بود که یا کلیه مقامات را که زمینه بالا آوردن آنها بودند را اشتباهی‌ در بیاورند، یا بخیه کودکی سه ساله را به خاطر عدم پرداخت پول توسط پدرش بکشند و..
ناشناس
| Canada |
۰۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
سخن نا تمام بگزارده ای چرا؟؟؟
الان هم پزشکان کشور ما خصوصا متخصصها همین درآمد کشور کانادا را دارند و شاید هم بیشتر از میانگین کشور کانادا ،ولی خدمات پزشکی آنجا کجا و خدمات کشور ما کجا ؟توانایی علمی پزشکان کانادایی کجا و از کشور ما کجا ؟تازه اشتهای زیرمیزی پزشکان ما بسیار زیاد است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
لطف کن همین مبالغ بالا رو با میانگین درامد پزشکای ایرانی که وزارت بهداشت اعلام کرد ۷میلیون عمومی و ۱۵میلیون متخصص رو مقایسه کن و مقایسه رتبه بندی کشورها از نظر تعرفه های پزشکی رو که کانادا جز ده کشور اول و ایران جز اون اخراس بعد اینطور با قاطعیت بگو درامد پزشکای ایرانی بالاتره ضمنا اگه پزشکای کانادایی هم تعرفه مصوبشون مثل ایران برای مثلا عمل تخلیه خونریری مغزی ۱۵هزار تومان بود قبل از طرح تحول
یعنی از دستمزد یک ساعت کارگر هم کمتر و تازه اونم با تاخیر یکساله و کم کردن کلی مبلغ با عناوین مختلف مطمن باش مثل پزشکای ایرانی مجبور میشدن از بیماراشون جداگانه پول بگیرن ه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
ناشناس عزیز 21:16 با توجه به آنچه در بالا گفته شد در آمد یک پزشک متخصص بعد از کسر مالیات در حدود 750میلیون تومان در سال یا در حدود 65 میلیون تومان در ماه می باشد. در حالی که در کشور ما یک پزشک متخصص فقط در یک ماه بیش 100 میلیون درآمد از مطب دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
اون میانگین رو فقط خود پزشکا قبول دارند. 7 میلیون پایه حقوق رو میگن. 70 میلیون کارانه ماهانه از جیب مردم بدبخت رو نمیگن. 15 میلیون رو میگن. 150 میلیون کارانشو نمیگن...
اینجا کشور پول است در کانادا شاید هنوز انسانیت زنده باشد
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
کانادا همون کشوری که دزدان 3000 هزار میلیاردی مثل خاوری رو که خون ملت رو مکیدن و فرار کردن رو جذب میکنه ها
الان هم پزشکان کشور ما خصوصا متخصصها همین درآمد کشور کانادا را دارند و شاید هم بیشتر از میانگین کشور کانادا ،ولی خدمات پزشکی آنجا کجا و خدمات کشور ما کجا ؟توانایی علمی پزشکان کانادایی کجا و از کشور ما کجا ؟تازه اشتهای زیرمیزی پزشکان ما بسیار زیاد است
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
شما که خبر داری به ما هم بگو.
علیرضا کاظمی از شیراز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
منصف باشیم. چه طور دویست تا چهارصد هزار دلار که در آمد استاندارد پزشکان کانادایی اعلام شده و به پول ایران میشه 800 میلیون تا 1.6 میلیارد در سال را با در آمد استاندارد پزشکان ایرانی که 120 تا 200 میلیون در سال هست مقایسه می کنید. بله همه ما در ایران پزشکانی هم می شناسیم که به جای سالی ماهی 120 میلیون در می آورند اما مگر تعداد این گونه پزشکان فوق تخصص و فوق معروف چند نفر است. اگر میانگین حقوق یا در آمد پزشکان متخصص معمول در کشور را بگیرید بیش از 15 تا 20 میلیون در ماه نیست که میشه سالی همون حدود 200 میلیون. این مساله برای پزشکان عمومی سالی حدود 100 میلیون است. حقیقتا 90 درصد پزشک ها بیش از این نمی گیرند که در مقایسه با سالها درس خواندن و بی خوابی های کشیک و ... بیمارستانی چیز خیلی زیادی نیست. خوب ده درصد هم هستند که شناخته شده تر هستند و بیشتر می گیرند و 1% هم ممکن است باشند که خیلی بیشتر بگیرند.

من نمی دونم فوتبالیست های خاص حق دارند زیاد بگیرند 1% پزشکان شناخته شده و معروف حق ندارند؟ چه از آنها کم دارند بلکه خیلی هم بیشتر دارند از نظر استعداد و زحمتی که کشیده اند و علم و دانشی که دارند.

خیلی از این دفترخانه داران اسناد رسمی که یک مدرک لیسانس حقوق حد اکثر دارند در آمدی حدود 200 میلیون در ماه دارند اینها طوری نیست؟ یا آن وارد کنندگان کالا از چین در آمد میلیاردی دارند طوری نیست؟ 1% از پزشکان با مدرک فوق تخصص اگر این پول را بگیرد فقط چشم همه در می آید؟؟؟

البته با همه اینها من پزشکان را دعوت به کسب در آمد زیاد نمی کنم و برعکس دعوت به کاهش آن و یا انجام کارهای خیریه می کنم. پزشکان کشورم را به پرهیز از میل گرایی به پول و توجه به اخلاقیات و انسانیت فرا می خوانم که این در واقع ارزش اصلی است اگر شناخته شود.
خودت داری توهین میکنی بعد نوشتی توهین نکن
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
اقا رضا شما با کی هستی؟
خدایا شکرت که از هر چیزی بدترین اون رو نصیب ما کردی.
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
در کشور ما بدترینش ، عدم مدیریت شایسته و علمی است ، همون بهتر که از این کشور رفت ، یه کم جربزه میخواد
پویا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
خب حقوق نجومی پزشکان از کجا اومد ؟ غیر از این بود که وزیر بهداشت ی دولت اشرافی که 24 میلیون نفر بهش رای دادن این کارو کرد. پس مقصر خودمونیم
نه خدا
ناشناس
| Canada |
۰۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
شکر
تفاوت توسعه یافتگی و نیافتگی را در فرهیخته ترین قشر این دو ملت می توان به وضوح مشاهده کرد که یک دسته در فکر منافع جمعی کشورشان و یک عده تنها به دنبال منافع فردی و حداکقری خود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
خواهش میکنم به پزشکان ما فرهیخته نگید جایی که فرهیختگان ما مهاجرت کردند.
شما یک بار برخورد پزشکان مارو ببینید دیگه به این قشر نمیگید فرهیخته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
قشر فرهیخته؟ پزشکان؟ دلال بیشتر به دل میشینه براشون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
در کشوری که هر کی به فکر کلاه گذاشتن سر دیگریه و این از ناامنی اقتصادی مملکت ناشی میشه چه انتظاری دارید؟؟ البته در ایران هم تعداد اندکی انسان باوجدان در هر حرفه ای پیدا میشه اما اکثریت پزشکان تنها به فکر پر کردن جیب برای تامین زندگی مرفه اند
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
گل گفتی
ناشناس
| Canada |
۰۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
ادم خودشیرین توهر جامعه ای پیدا میشه،
با توجه به آماری که دادید یه پزشک عمومی در کانادا بر اساس دلار ۴ هزار تومان ماهی ۸۷ میلیون درآمد داره!!این رقم از درآمد بسیاری از متخصصان ما بالاتره.ما هم موافقیم همین مقدار به پزشکان حقوق بدن میریم اعتراض کنیم که دیگه کافیه بیشتر نمیخوایم!!
پاسخ ها
پویا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
حقوق ی کارگر تو کانادا چقدره ؟
ناشناس
| Canada |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
ماشاله این دوست ما اشتهاش خیلی زیاده و خیلی هم طلبکاره
پزشک کانادایی باید نصف این مبلغ رو مالیات بده . پزشک کانادایی که دلار در میاره دلار هم خارج میکنه , باید چند برابر پولی که پزشک ایرانی هزینه خوراک و پوشاک و مسکن و حمل نقل میکنه هزینه کنه . اگه پزشک کانادایی ۲۶۰ هزار دلار در سال درامد داره, حقوق پرستار هم چیزی حدود ۱۰۰ هزار دلاره , معلم هم ۸۰ هزار دلار درآمد داره, کارگر هم ۵۰ تا ۶۰ هزار دلار درامد. داره . حتی بدبخت ترین پزش ایرانی هم درامدش از کمتر از ۱۰ برابر کارگر, معلم, پرستار ایرانی نیست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
نظر کاملا درستی دادی خیلی خنده داره که هیچ چیز سیستم درمانی ایران با کانادا قابل مقایسه نیس نه درامد نه ساعت کاری نه امکانات رفاهی بعد دوستان دارن رفتار پزشکای ایرانی و با کانادایی مقایسه میکنن البته همکار محترم هدف چیز دیگری هست هر از چندی تو سایتا یه مطلب ضد پزشک گذاشته میشه واسه انحراف افکار عمومی از خیلی مسایل دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
عزیزم مثل اینکه اشتهاتون کمی نداره اگر این مقاله کاملتر بود و میزان مالیات پزشکهای کانادایی بیان میکرد متوجه میشدی که دقیق یک پزشک توی کانادا چیزی حدود چهارصد میلیون همین دلار پنج هزارتومانی بیشتر درآمد نداره درحالیکه پزشکهای ما هم همین حدود درآمد دارند
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
البته خدمات و دقت و مسئولیت پذیری پزشکان کانادا رو هم با ایران مقایسه بفرمایید ، آقای احتمالا دکتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
تو اونجا حقوق یه کارگر به پول ایران 40 میلیون تومانه
دکتر فرهاد
| Canada |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
مخارج و مالیات در کانادا بسیار بالا می باشد
مثلا من ماهی 25 ملیون تومان فقط مالیات خانه ام را به شهرداری آتاوا می پردازم ماهی حدود 22 ملیون تومان هزینه برق و آب و گازم می باشد.
بنزین لیتری 4200 تومان و کانادا صادر کننده نفت و گاز بوده و پراب ترین کشور جهان با حدود 1000 دریاچه آب شیرین می باشد ولی پول آب گریه همه را درآورده است. من هر دو ماه حدود 1.5 ملیون می پردازم
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
عجب .دکتر در کانادا با همون پول که میگیرند زندگی میکنند. شما اگه پرتکه میاندازید میتوانید به کانادا یروید. اگه واقعا تخصص داشته باشی. این چه استئلالی است فقط که حقوقتان را با انها مقایسه میکنی. چرا از احساس مسئولیت انها از سخت کوشی و انسان بودن انها سخنی نمیگویی . چرا نمیگویی ویزیتور ما در ایران بیماران را 4 تا 4 تا به داخل اتق معاینه میفرستند و در کانادا با انسانیت حداقل 20 دقیقه برای بیمارانشان وقت میگدارند. .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
خجالت بکش
در امد هر قشری باید متناسب با دیگر اقشار باشد
مهرداد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
مغلطه نکن...سطوح رفاه اقتصادی دو کشور و سطح درامدا قابل قیاس نیست ...هر وقت حداقل حقوق کارگر کاندایی شد 900 تومن بیا ادعای حقوق پزشک کانادایی کن...هر وقت نصف در امدت رو دادی مالیات بیا ادعاکن...بحث صحبت مقاله عدم زیاده خواهی و درخواست برای رفاه عمومی...اما تو مملکت ما ک همه چیز هم عیان است پزشکا فقط درخواست افزایش دارن و اصا کاری به بقیه مردم و رفاه اجتماعی ندارن....اونم از شاهکار کشیدن بخیه ی بچه به خاطر نداری...پس لطفا سکوت کن
رسول
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
آقای دکتر هیچ وقت اعداد مطلق را با هم مقایسه کنید. این مقایسه شما وقتی معنا پیدا می کند که درآمد سرانه ملی، حداقل حقوق کارمند، نرخ تورم، مالیات و خیلی از متغیرهای دیگر را در نظر بگیرید. هر وقت این ها را در نظر گرفتید آن وقت بجای عدد مطلق به عدد استاندارد می رسید که قایل مقایسه خواهد بود.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
مگه بقیه مردم به دلار کانادا حقوق می گیرند؟ خیلی.
بیشرمانه هست می خوای به دلار کانادا در ایران حقوق. بگیری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
آقای دکتر اونجا مهندس یک و نیم برابر پزشک دریافتی داره .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
چرا سو استفاده می کنید. مبلغ فوق پنجاه درصدش صرف مالیات می شود. یعنی چهل میلیون. حقوق کار ساعتی در ماه ده میلیون است. یعنی حقوق پزشک چهار برابر حداقل دستمزد. این عین واقعیت کاناداست. اگر این را بپذیریم، حقوق پزشک در ماه حداکثر 6 میلیون می شود
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
مسخره پرداخت مالیاش هم بین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
هزینه هاشون هم با ما فرق داره و خیلی خوبه به اختلاف درامد پزشک و پرستار و دیگر تحصیلکرده ها هم نگاه کنید تا بفهمی چی میگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
پزشک ناشناس عزیز. اولاً، میزان درآمد سالیانه یک پزشک عمومی در این مقاله برابر 211 هزار 717 دلار عنوان شده. که میشه ماهی 17643 دلار به صورت ناخالص. به این میزان درآمد، 50% مالیات تعلق می گیره و در نتیجه میشه 8821 دلار. با احتساب دلار 3880 تومانی امروز کانادا، این مبلغ میشه 34 میلیون تومان (و نه 87 میلیون تومان). در همین کشور کانادا درآمد خالص متوسط یک مهندس با 5 سال سابقه کار حداقل 6000 دلاره که میشه 24 میلیون. یعنی 30 درصد کمتر از یک پزشک. اگر حقوق متوسط یک مهندس 5 سال سابقه کار در ایران را 3 میلیون پانصد هزار تومان در نظر بگیریم (که در بسیاری موارد از این هم کمتره) و درآمد یک پزشک عمومی رو 7 میلیون تومان (که در بیشتر مواقع از این عدد هم بیشتره)، یک پزشک عمومی بدون سابقه در ایران 2 برابر یک مهندس 5 سال سابقه درآمد داره و این شکاف با افزایش سابقه کار به صورت نمایی افزایش پیدا می کنه. لطفاً با آمار درست صحبت کنید. شرایط کشور ما یک شرایط نسبیه و همه اقشار باید با همون سطح سنجیده بشن. نمیشه یک پزشک با استاندارد پرداختی کانادا و یک مهندس با استاندارد پرداخت ایران سنجیده بشه. یکم انطاف هم خوب چیزیه
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
مطمئنی کافیه کم و کسر دیگه ای ؟؟؟
حجت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
پروفسور تو کانادا با ریال معامله نمی کنند که به ریال تبدیل کردی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
پنجاه درصد مالیات میدن گلم..... حتما یارانه هم میگیری؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
توجه کنید که هزینه های اونجا هم به مراتب بالاتره. شما اگر حقوق کمتری می گیری به نسبت سایر هزینه های اینجا باز از پزشک کانادایی بیشتری می گیری.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
اقای مهندس۲۳.۱۴
اگه اختلاف درامد مهندس با پزشک در کشورای پیشرفته به قول شما مثل ایران زیاد نیست علتش درامد بالای پزشک ایرانی نیس علتش کم کاری مهندس ایرانی هست علت درامد بالای مهندسین در انجا توسعه بخش خصوصی وتولید و خدمات مهندسان اونجا هست مهندسای ایرانی چیکار میکنن که انتظار دستمزد بالا دارن چه تولید موفقی دارن که انتظار سود بالا دارن پزشک داره کارانه ی کاری رو که انجام میده میگیره هر چی بیشتر کار کنه بیشتر میگیره کارانه ای که اگه بری کتاب تعرفه ها رو بخونی میبینی چندان بالا نیس چیزی که باعث زیاد بود کارانه بعضی پزشکان میشه تعداد بالای خدماتشون هست شما مهندس ایرانی هم مثل مهندسای کانا دا خدمات بدید مطمن باشید اختلاف درامدتون با پزشکا کم میشه من پزشک تمام تجهیزاتی که دارم استفاده میکنم از دستگاه سونو بگیر تا لیزر و خیلی چیزای دیگه و خیلی تجهیزا ت زندگی از مبایل تا لبتاب تا وسایل برقی خونه همه وارداتی و حاصل کار مهندسای خارجی هست شما هم مهارت داشته باشید از علمتون استفاده کنید و بابتش دستمزد بگیرید
مهم اين نيست كه يك پزشك به اصطلاح بي حجاب كانادايي چطور خودش رو عضوي از جامعه مي بينه مهم اينه كه ما به قوله آقاي خاتمي موضوع حجاب رو ولو با زير ميزي بگيري قشر پزشكان دنبال مي كنيم . مسئله مهم چند تا تار مو هست نه اقتصاد بي سامان مملكت
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
شما لطفا از اب گل الود ماهی نگیر.
واقعا شرم آور است يك پزشگ در 5سال اول كاري صاحب خانه وماشين مدل بالا بشود ولي يك معلم يا مهندس 20 سال بعد در جالي كه پزشگ را معلم ساخته اين چه بي عدالتي است البته بخشي از جهل مردم مي باشذ كه بيهوده به دكتر مراجعه ميكنند ذر حالي كه كه اگر به اينترنت مراجعه كنند بهتر از دكتر راه معالجه را تشريح خواهذ گرد
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
طب سنتی یادت رفت از اینتر نت بهتره
بیشترین درس رو برای پزشکان میلیاردر ایرانی داشت. 1000 میلیارد سرمایه از راه پزشکی در ایران به همراه پورشه مساوی است با 2800 سال کارگری با حقوق ماهی 1 میلیون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
همین فردا پزشکان به دلیل تفاوت میزان درامد خودشون با پزشکان کانادایی تظاهرات میکنن
ناشناس
| Canada |
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
خداوکیلی چند نفر دکتر اینطوری دور و برت میشناسی؟
شما هر وقت همه اقشار و اصناف و قوانین و مسوولین کشورت مثل کانادا بود؛ اون وقت توقع داشته باش کادر درمانت هم مثل کانادا باشه. تابناک خیلی جهت دار و بنفع وزیر بهداشت و شعارهای ایشون می نویسی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
شما باید به زودی با کارانه نجومی خدا حافظی کنی. جامعه توانایی سر کیسه شدن بیش از این را ندارد.
در کشورهای صنعتی پیشرفته هر چه درآمد بیشتری داشته باشید مالیات بیشتری هم باید پرداخت نمایید. در ایران برعکسه. هر چه کم درامدتر باشید باید مالیات بیشتری بپردازید. الان یک بسته ماکارونی که میخری 500 تومن باید مالیات ارزش افزوده بدی. مالیات ارزش افزوده رو باید روی خرید و فروش مسکن، حقوق پزشکان و مسئولین بزارید.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
اگر مالیات برای ابادانی کشور مصرف بشه کسی با دادنش مخالفتی نداره غصه اینه که معلوم نیست چه بر سر اون میاد
طرح تحول سلامت تنها باعث بالا رفتن درامد پزشکان و انتظارات آنها شد و حجم زیادی از بودجه را بلعید. در این کشور که تمام رانندگان تاکسی هم فوق لیسانس دارند و حداقل هفت سال دانشگاه درس خوانده اند چرا پزشکان خود را این اندازه جدا بافته می دانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
واقعا به نظرت مسوولیت کاری یه پزشک با یه راننده تاکسی مساویه که انتظار درامد مساوی داری یه پزشک حداقل حداقلش باید ماهی ۱۰میلیون فقط اجاره مطب بده ضمنا خودت قطعا میدونی تو ایران چه دانش اموزی پزشکی قبول میشن زرنگ ترین و باهوش ترین دانش اموزا پزشکی قبول میشن و یه پزشک متخصص حداقل ۱۵سال دوره گذرونده که وارد بازار کار شده ضمن اینکه اصلاساعت کاری و مسوولیت کاری پزشک با خیلی مشاغل قابل مقایسه نیس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
✅وزارت بهداشت در جوابیه ای اعلام کرد:

غیرواقعی بودن تعرفه‌ها یکی از سه مشکل اساسی نظام سلامت است

♦️وزارت بهداشت و درمان طی جوابیه ای در مورد آسیب های ناشی از تعرفه های غیرواقعی توضیحاتی ارائه کرد.

ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
ناشناس عزیز 19:49 والا تا جایی که ما یادمون میاد باهوش ترین بچه های دهه شصتی میرفتن رشته ی ریاضی که بعد مهندسی بخونن. اونایی که ضعیف تر بودن میرفتن تجربی. یه نگاهی به آمار فرار مغزها بکنی قشنگ دستت میاد کیا زرنگ تر بودن. نمونه اش خانم مریم میرزاخانی
يك پزشگ ايراني پس از 3سال اقامت در كانادا به ايران بر گشته بود ميگفت در كاناذا كار براي پزشگان نيست زيرا هوا خوب تغذيه مناسب روان سالم لدا مريض كم است قربانش برم در ايران هوا آلوده مواد غذاي نا سالم روان مردم بشدت مريض مردم كم ذان ومريض فراوان لذا اينجا پول در مياورم در كانادا خرج ميكنم چطوره خواننده عزيز باز براي هر چيز بيهوده بدو برو دكتر وپولت بريز توي حيب آقاي دكتر بخورد وتو عذاب بكشي وايشان كيف كند و50 هزار تومان ويزيت بگيرذ ودو كلمه خط خطي بنويسد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
اون پزشک متخصص بابت اون دو کلمه خط خطی که میفرمایید ۱۵سال درس خونده و کل جوونیش گذاشته که برای تو اصلا قابل درک نیست
حسین
| Canada |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
اتفاقا کانادا به شدت به پزشک احتیاج داره.ولی اینایی که تو سیستم ایران پزشکی کردن باید مجددا مراحل پیچیده ای رو بگذرونن و به عبارتی پزشک بودنشون رو ثابت کنند.چیزی که تجار پزشک نمای ایرانی نمی پسندند و به کاسبی شون تو ایران برمیگردند..
ناشناس
| Canada |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
دوست عزیز اتفاقا برای پزشک ها در کانادا کار خوب با درامد بالا هستش، البته نه برای پزشک هایی که از ایران میان اینجا، چون کانادا شرایط خیلی خیلی سختی رو برای پزشکانی که ایران درس خوندن و به کانادا مهاجرت می کنن و قصد دارن در کانادا کار کنند داره، برای همین خیلی از پزشکانی که از ایران میان یا بر می گردن ایران و یا میرن سراغ کار دیگه و البته بعضی از پزشکان محترم ایرانی هم سختی راه رو قبول می کنن و کلی امتحان و تست و کلاس رو پاس می کنن و بعد از حدودا چهار سال مجوز کار به عنوان پزشک رو از دولت کانادا می گیرن. در خصوص مراجعه مردم به دکتر حق با شما هستش، مردم به راحتی به پزشک مراجعه نمی کنند چون می دونن که دکتر ها به راحتی دارو به مریض نمی دن. و اعتقاد دارن که بدن انسان باید مقاوم بشه و خودش با انواع بیماری ها مبارزه کنه. البته در مواردی که تشخیص بدن نیاز به دارو هست، حتما دارو تجویز می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
چیزی که من شنیدم اینکه از صبح بیمارها صف میبندند تا به پزشک برسند
ناشناس
| Canada |
۰۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
اتفاقا چیزی که اینجا زیاده مریض هست، برای وقت بعضی از تخصص ها مثل روانپزشکی و غدد باید یکسال صبر کنی و ازمایشی مثل ام ار ای ممکنه شش هفت ماه بعد نوبتت برسه.توی اورژانس بیمارستانها معطلی چند ساعته عادی است و خیلی از مراجعین خسته میشن و بر میگردن.صدای دهل از دور خوش است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
شاید اون پزشک 15 سال درس خونده باشه البته به شرط اخذ تخصص. در رشته های مهندسی هم شخص
پانزده سال برای اخذ مدرک دکتری تخصصی فقط
درس میخونه و و در نهایت اگر خوش شانس باشه بعد از 30 سال خدمت با مرتبه علمی استادی نهایتا با حقوق 7-8 میلیون در ماه بازنشسته میشه. با اون همه خدمت به صنعت و علم کشور. بعد شما می فرمایید بابت اون دو خط پانزده سال درس خونده؟ جوک نیست حرف شما.؟؟
شما ببینید دندانپزشکان محترم در این کشور با اخذ مدارک قلابی از کشورهایی نظیر .... ماهیانه چقدر در آمد دارند؟ و چرا فقط شش هزار دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی در کشور دوست و همسایه ترکیه در حال درس خواندن هستند؟؟؟
خبر جعلی بود
پاسخ ها
پویا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
کی تکذیبش کرد ؟
بی زحمت با منبع نظرتونو بفرمایین.
ناشناس
| Canada |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
دوست گرامی خبر جعلی نیست و واقعیت داره، اتفاقا یکی از اولین پزشکانی که به این موضوع اعتراض کرد ایرانی هستش. البته واقعیت این موضوع و دلیل اصلی مخالفت پزشک ها پیچیده هستش
این بی عدالتی ها به این دلیل است که متاسفانه سکان مدیریت بهداشت و درمان کشور کاملا بدست جامعه پزشکی و افراد ذینفع داده شده که گاها علاوه بر خود تعداد زیادی از نزدیکانشان هم پزشک هستن.
اين ستده انگاري است كه فكر كنيم مديران دولتي و خصولتي فقط حقوقهاي بالا ميگيرند و اين راه به بيراهه هست مديران به ظاهر پاكدست و نمايندگان دليوز ملت با يك تصميم غلط كه در اصل مديريت شده است هزاران برابر حقوق هاي نجومي به جيب خود و افراد خانواده ميريزند و برخي با برافراشته كردن پرچم مبارزه با فساد سعي در تطهير خود دارند مردم راضيند حقوق نجومي به مديران عزيز پرداخت كنند فقط كاري به كار ملت نداشته باشتد بروند و در كمال آسايش خرج كنند نوش جانشان هم باشد ولي اصلا كاري نكنند تا خردمندان و افراد كاربلد راقعي كارها را بدست گيرند .
انسانیت، وجدان کاری، شعور، فرهنگ و آینده نگری... چیزهایی که در ایران و مردم ایران کمیاب شده است.
خاصیت طرح تحول جیب پزشکان، به زمین زدن رشته های مهندسی و انسانی بود.
آنچنان کارانه ها و حقوق های نجومی به پزشکان دادن که از دانشجویان از بهترین دانشگاه های مهندسی
انصراف میدن و دوباره کنکور تجربی میدن. آمار داوطلبان کنکور رو به تفکیک رشته ملاحظه بفرمایید.
پاسخ ها
علیرضا کاظمی از شیراز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
رشته های مهندسی و انسانی را مسولین ایران به زمین زده است نه پزشکان و حمایت از آنها. مسولی که درک این را ندارد که به تعداد کافی و مورد نیاز برای هر زمینه شغلی محصل و دانشجو بگیرد و چند ده برابر می گیرد. در این میان صنف پزشکان فقط هستند که در مورد صنف خودشان تا حدی جلوی این اشتباه را گرفته اند و از مزایای آن هم بهره می برند. بقیه هم اگر عرضه داشتند و جلوی دولت را در آزاد گذاشتن پذریرش دانشگاه ها به هر تعداد می گرفتند الان رشته آنها به خاطر وجود ده برابری نیروی تحصیل کرده از ارزش و کارایی نمی افتاد.
در کانادا برای اینکه کسی پزشک شد قریب یک میلیارد تومان هزینه میکند. آقای اطبا لااقل هزینه تحصیل خود را که از اقشار کم در امد است به خزانه بازگردانند. بدانند که پول تحصیل انه را همان روستایی یا کارگری داده که اورا تحقیر میکنند
فعلا ما اسیر دست دکترها هستیم
جرات داری اعتراض کن
یه آمپولی بزنن تو....
اگه روزی یه مطلب پزشکی بخونی دیگه جنابان دکترها نمیتوانند بر سرت کلاه بگذارند
اکنون کدام صنف واقشار کشور ایران بغیر منافع خود به چیزی دیگری فکر میکند ؟ به والاه من مهندس را میشناسم که با حقوق پایهٔ کارگری اداره کار مجبور به کار است ؟‌بازنشسته ها که یا دربانی ،ویا نگهبانی ،ویاسرایداری ،ودست فروشی ورانندهٔ آژانس ،ومسافر کشی میکنند ،آنان که توان جسمی ندارند روی گدایی ندارند فقط منتظر جناب عزراییل هستند و در این چند سال اخیر تعدادی خودکشی نمودند ؟‌آیا پزشکان ،وبازاریان ،وتجار ،ومسولین ایران اطلاع از آمار فقر واقعی دارند؟ یا فقر را ذهنی ،ونسبی تعریف میکنند ،فردی را میشناسم که حتی از پانزدهم ماه خودرا در خانه حبس میکند چون حقوق بازنشستگی او فقط کفاف نیمی از ماه را میدهد ؟‌در حالی که آن فرد اگر اعتقاد ،وصداقت ،پاکدستی نداشت میتوانست اکنون چند صد میلیون تومان پس انداز بانکی داشته باشد ،ویادچندین دستگاه آپارتمان داشته باشد ،اما همه سختیها را از اول انقلاب تا دوران بازنشستگی ده سال قبل تحمل نمود ؟ چرا کشور ایران اینگونه شد؟ آیا میشود گفت انسانیت در کشور ایران مرده است ،،؟،،،،
تفاوت سطح درآمد و حقوق پزشکان با مهندسان به ویژه الکترونیک (فارغ التحصیل از بهترین دانشگاه های دولتی) بسیار زیاد و مشمئز کننده و تهوع آور است.دیگه معلمان و .... که جای خود دارد.
چرا ظرفیت پذیرش پزشکی را زیاد نمی کنند؟ وزارت بهداشت دست کیست که اجازه این کار را نمی دهد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
چرا باید ظرفیت زیاد بشه تو زحمتت زیاد کن تا کی ایرانی جماعت میخواد پول از آسمون بباره یه مشت تنبل اگه بگی هر نفر یه درخت بکارید همه مریض صعب العلاج دارن وقت ولگردی همه قهرمان المپیکن ... تن پروری تا کی
پزشک متخصص کار در برازجان با ماهی کمتر از ۱۰۰۰ دلار
حالا نظرتان چیست
در عمل میگوییم انها مسلمان نیستند ولی چه انسانهای هستند در واقع فرشته روی زمین هستند
برخی از پزشکان ایرانی فقط رسیدن به ثروت چند میلیاردی هستند در صورتیکه یک مهندس با دهها سال خدمت یک صدم پزشکان حقوق ندارند نمیدونم چرا دولتیان اینقدر بیهوده حقوق پزشکان رو بالا میبره شاید هم دنبال اختلاف طبقاتی هستند پزشک و مهندس نباید این همه و نجومی اختلاف حقوق داشته باشند ....
پاسخ ها
علیرضا کاظمی از شیراز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
من خودم مهندس هستم. اگر منصف باشید متوجه می شوید که متوسط حقوق یک پزشک بیش از 2 برابر متوسط حقوق مهندسان ارشد نیست. (پزشک عمومی و کارشناسی ارشد مهندسی) در مورد پزشک متخصص و دکترای مهندسی هم تقریبا همین نسبت 1.5 تا 2.5 برابری برقرار است البته بین اکثریت از دو طرفین و نه نمونه های خاص و معروف و شناخته شده. باید بگویم این نسبت 1.5 تا 2.5 برابری حقوق پزشکان نسبت به مهندسان هم چیزی نیست که خاص ایران باشد در اکثر کشورهای اروپایی و استرالیا هم همین نسبت برقرار است.


نمی دانیم چرا وقتی می خواهیم قضاوت کنیم مثلا در آمد خودمان را که یک مهندس عادی هستیم با مفروف ترین پزشکان مقایسه می کنیم.

اما من مثلا ارشد مهندس اگر حقوقم 2.5 الی 3 میلیون است و جزء متوسط یا اکثریت همین طیف مهندسان هستم خوب باید آن طرف را هم درست ببینم که متوسط و اکثریت طیف پزشکان عمومی هم بیش از 5 تا 7 میلیون نمی گیرند. همیشه زوم می شود روی یک تا 5 درصد خاص و متمایز که اگر بخواهیم زوم کنیم همین 1 تا 5% را در شغل های دیگر از جمله مهندسی هم می توانیم پیدا کنیم که در آمدشان نسبت به هم طیف های خودشان 5 تا 20 برابر هم بیشتر است. چرا وقتی مساله حقوق پزشکان پیش می آید در آمد درصد اندک شناخته شده آنها را با درصد عمومی و بیشتر طیف خودمان مقایسه می کنیم.

متاسفانه خیلی از تحلیل های ما ایرانی ها همین جوری و از روی کوتاه بینی و تنگ نظری و در یک کلمه کم هوشی و بی فراستی است.

باز هم تاکید می کنم که من یک مهندس با مدرک PHD هستم و نه یک پزشک و در آمدم هم حدود 3.5 میلیون است و کاملا هم راضی هستم. و هیچ مشکلی هم ندارم که یک پزشک 10 میلیون بگیرد به نظر من حقش است اگر کارش را درست انجام بدهد.
پزشکان ایرانی مشغول مکیدن جان بیماران ایرانی...
برای اطلاعات ضعیفتان متاسفم ، اولا پزشکی کانادا سیستم کاملا دولتی است و پزشک و بیمار مطلقا رابطه مالی ندارند ، حقوق پزشکان توسط دولت تامین میشود و انهم توسط مالیات دهندگان در یک سیستم مالیاتی با هزینه کرد کاملا شفاف ، ثانیا پزشکان کانادایی واژه غریبیست ، چون بخش زیادی از پزشک کانادایی همان پزشکان ایرانی هستند که تا چندسال قبل در همین مملکت کار میکردند و اگر ایران بودند مخاطب امروز شما بودند . بجای متهم کردن این و ان ، راه و رسم مملکت داری بیاموزید
الان هم پزشکان کشور ما خصوصا متخصصها همین درآمد کشور کانادا را دارند و شاید هم بیشتر از میانگین کشور کانادا ،ولی خدمات پزشکی آنجا کجا و خدمات کشور ما کجا ؟توانایی علمی پزشکان کانادایی کجا و از کشور ما کجا ؟تازه اشتهای زیرمیزی پزشکان ما بسیار زیاد است
یک پزشک فوق تخصص و استاد دانشگاه ایرانی در کلینیکهای بیمارستانهای دولتی ایران برای ویزیت یک بیمار حدود ۷ هزار تومان دریافت میکند و یک پزشک خانواده معمولی در کانادا برای هر بیمار بیش از 350 هزار تومان دریافت میکند. دلسرد کردن پزشکان دولتی در کشور و ایجاد جو بی اعتمادی مابین پزشک و بیمار یقینا بضرر کل کشور تمام خواهد شد. حدود ۵ سالی است که عملا به هیچ هیئت علمی اجازه مطب داده نشده است و عملا همه نخبگان پزشکی کشور در سیستم دولتی کار میکنند ولی مردم قدردان این موضوع نیستند و این مسائل در دعواهای جناحی گم شده است ببینم تابناک این کامنت رو پخش میکنه یا بخاطر مسائل جناحی حذفش میکنه؟
پاسخ ها
بهروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
بازهم دارید درآمدها رو توی دو تا کشور جدا با سطح رفاه و اقتصاد متفاوت مقایسه می کنید
مردم رو چی فرض کردید
گذشت دوره ای که می گفتن بنزین نو آمریکا فلان تومنه، گوشت تو آلمان فلان تومن. اینجا ارزون تره
دلارو به تومن تبدبل میکنید هزینه های اونجا رو حساب نمی کنید
راستی، تو کانادا زیرمیزی ندارن؟
عزیزم اصلا قابل مقایسه نیست. یک متخصصدر کانادا روزی 4تا مریض می بینه نه40تا. بعد درامدون مثل همه.
قشر پزشگان در ایران بدون هیچ دلیلی حنی بالاتر از پزشکان تمامی کشورهای دیگه دریافتی دارند و دولت زورش نمیرسه ساماندهی کنه فقط راهش اینه که تعداد دانشجوهای پزشگی را زیاد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
زور دولت به کی می رسه؟
عوضش ما اینجا ی نفر ( آقای دهباشی) رو به علت انتقاد از وزیر بهداشت مولتی میلیاردرمون به زندان محکوم می کنیم !
اگه شما هم به همون مبلغی که تو متن اوردید به پزشکای ایرانی حقوق دادید اگه پرداخت های منظم داشتید بعد انتظار رفتار مشابه داشته باشید کانادا همین الانم جز ده کشور اول از نظر درامد پزشکا هست خیلی مسخرس که با ایران مقایسه میکنید که جز پایین ترین تعرفه ها و بیشترین ساعت کاری هست و بیمه پرداختی ها رو سال تا سال انجام نمیده و موقع پرداخت کلی به عناوین مختلف کثورات میزنن و نصف اون میلغ به زور پرداخت کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
کسورات آقای دکتر نه کثورات
شما چرا همه پزشکان را بایک چشم میبینید الان پزشکان طرحی بعدازسی سال زحمت چهارده ماهه یک ریال ازسیستم نگرفته اند دارن باجان ودل کار میکنن وقتی نظر میدین فقط ازروی عقده گشایی نباشه منصف باشیم
فرق یک کشور توسعه یافته و جهان سوم از زمین تا آسمان است.همه اقشار با مردم خود مهربان هستند.و حقوق همدیگر را رعایت می کنند معلمان بازاریان قضات پزشکان و ...همه در برابر قانون یرابرند .شهروندان به خواص و عوام تقسیم نمی شوند.وزرا و مدیران و ریس جمهور با اسکورت پلیس بین مردم ظاهر نمی شوند...
طرح سلامت هرچی پول بود ریخت توی جیب یک عده پزشک که تحت هیچ شرایطی خیلیاشون اشتهاشون تمومی نداره.بنظرم دولت بعدی هرکسی بود باید به این وضعیت رسیدگی کند و حقوق پزشکها را پایین بیاره اگر هم توان نداشت بکارگیری پزشکهای متخصص خارجی از جمله هندی را در کشور در برنامه داشته باشه
پزشکان ایرانی لطفا به کانادا مهاجرت کنید و بعد از ثروت اندوزی به ایران برگشته و با حقوق متعادل فعالیت نمایید علی برکت الله
یاد حرف سیدجماالدین اسدآبادی که می گفت آنجا اسلام بود اما مسلمان نبود اینجا مسلمان هست اما اسلام نیست .
اما حرکتهای جدید در ایرا ن از این به بعد پزشکی اسلامی - علوم انسانی اسلامی - علوم طبیعی اسلامی و...........فقطاسلامی و غیر انسانی چون انحصاری و تنها متعلق به ماست پیش بسوی مدینه فاضله اسلامی ابدائی
بکارگیری پزشکهای مجرب خارجی باید در برنامه قرار بگیره تا زیرمیزی و این وضع در کشور اصلاح بشه
چیزی در حدود زیرمیزی های کشور ما!!!!!!
از اختلاس كننده هاي كانادا هم گزارش تهيه بفرماييد
فقط درد پزشكان را نداشته باشيد كه تنها صنف ايراني هستند كه كيفيت بالاتر از متوسط جهاني دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
صافکارای ایرانی هم بهترین صافکارای دنیا ان
ساعت خواب...
شایعه بود که تکذیب شد
تیتر یک خبرتون شایعه ای بیش نبوده . هروقت تونستین یک جلد کتاب پزشکی رو بخونید و یا یک شب از کشیک های بی امکانات یک پزشک رو تحمل کنید اونوقت راجع به درامدشون اظهار نظر کنید
بهتره به متن اصلی اون خبر و امضاء کنندگان نگاه کنید.اون یه نظرسنجی بوده که تعدادی پزشک هم اونو امضا کردند ولی درصد زیادی از امضاءکنندگان دکتراهای غیرپزشکی بودند.....
این یعنی فرهنگ بالا ، بدون هیچ پسوند ریا کارانه مثل تعهد و اخلاق و یا هر آیین و مذهب ، البته در یک جامعه فرهنگ به صورت یک بعدی رشد نمیکند و در همه ابعاد و برای همه اقشار این رشد رخ داده است و ثمره اش چنین است.
ما هم نباید گله ای داشته باشیم رشد فرهنگی ما در جهت مناسب نبوده و پس رفت داشتخ ایم و نتیجه اش همین است که ملاحظه میفرمایید.
اینجا تو کانادا غالب مردم چه مهاجر و چه غیر مهاجر به این کشور و دولتش عشق می ورزند و در ارتباط به محیط زیست و فرهنگ عمومی و احترام به حقوق یکدیگر اکثریت احساس مسیولیت و تعهد خاطر می کنند و همه در یک چارچوب مشخص عمل می کنند .چیزی که متاسفانه در ایران کم دیده میشه
بنام خدا
من از آمار و اطلاعات گفته شده خبر چندانی ندارم
ولی یکی از دوستان ایرانی جهت درمان به ایران آمده بود
و می گفت هزینه درمان و دندان پزشکی در کانادا بسیار زیاد می باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۵:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
روت کانال هزار و دویست دلاره، پرکردن دندان بین ۱۵۰-۳۰۰ دلاره ضربدر ۴۰۰۰ تومن کنید حساب دستتون میاد.تازه اینها کارهای پیچیده نیستن پیچیده ها رو خودتون حدس بزنید.ضمنا دندانپزشکی جزو خدمات رایگان نیست.
خبر اعتراض پزشکان کانادایی به افزایش حقوقشان، همانطور که از ظاهر و نحوه انتشار آن بر می‌آید، بیشتر یک جنجال خبری است. اینکه این خبر تنها در چند سایت غیرمعتبر بین‌المللی منتشر شده و برخلاف انتشار محدود آن در خود ایالت کبک، در ایران به صورت گسترده بازنشر شده است، مطرح کننده تردیدهای عمیقی در مورد آن می‌باشد.

نکته حائز اهمیت این است که سایتهای خبری و خبرگزاری‌های ایران بدون یافتن سایت اصلی و ترجمه نامه فرانسوی آن، تنها به ترجمه متن سایت CNBC (که با خبرگزاری NBC news کمپانی ان‌بی‌سی یونیورسال متفاوت است) بسنده کرده و بدون توجه به جوانب آن، خبر را منتشر نمودند.

این نامه توسط چند پزشک و دانشجوی پزشکی نوشته شده و برای امضا الکترونیک در سایت قرار داده شد و پس از آن تعداد ۷۰۰ امضا ذیل نامه اضافه گردید. با بررسی برخی از امضاهای موجود در این نامه، مشخص می‌شود امضا کنندگان نامه تنها پزشکان نیستند و فارغ‌التحصیلان سایر رشته‌های علوم پزشکی برای اعتراض به حقوق پایینتر خود، این نامه را امضا کرده‌اند!
در بین اسامی موجود در ذیل نامه افرادی با مدارک پرستاری و تغذیه، تا دکترای بیوشیمی و آزمایشگاه به چشم میخورد که نشان از بزرگنمایی و دروغ‌پردازی در توصیف این نامه دارد.
در بین امضاکنندگان نام دو بانوی ایرانی نیز به چشم میخورد که هیچیک پزشک نبوده و فارغ‌التحصیل دکترای علوم پزشکی هستند.
بنده در استان کبک زندگی میکنم و علت درخواست افزایش حقوق هم فقط کسب در امد بیشتر برای خرید ۱۰ تا منزل و جم کردن سرمایه نیست. اینجا مثل کشور ما مردم بدنبال سرمایه داری نیستند. علت ریشه ای پرداخت مالیات بسیار بالاست. پزشک یا هر کسی که بالای ۸۰۰۰۰ در سال درامد دارد باید فقط ۴۰ درصد حقوق خودش رو در فیش حقوقی مالیات بدهد. در آخر سال هم اگر در امد خیلی بالایی داشته باشید باز هم باید مالیات بدهید. همچنین تمام مزایای دولت هم به افراد درامد خیلی بالا هم قطع میگردد.همچنین باید عرض کنم هیچ برگشت مالیاتی هم در اخر سال وجود ندارد. این افزایش حقوق به جهت پوشاندن هزینه های مالیاتی هست.
همچنین قابل ذکر است که هیچ گونه ارتباط پولی و مالی بین مریض و بیمترستات و دکتر در اینجا نیست. شما فقط باید کارت درمانی رو ارایه کنید. در کشور ما اگر دولت این سیستم رو اجرایی کند دیگر هیچ دکتری رومیزی و زیر میزی نمیتواند دریافت کند.متاسفانه چون هیچ سیستم مالیاتی در کشور ما وجود ندارد ِلذا تقسیم ثروت درستی هم وجود ندارد.
بسمه تعالی
بزرگترین موجودی بانکهای خصوصی و موسسات مالی و اعتباری متعلق به پزشکان و سرمایه داران است، بزرگترین خانه های خریداری شده به عنوان سرمایه گذاری متعلق به پزشکان است بزرگترین مسافرین سفرهای اروپایی متعلق به پزشکان است. وای بر کسانی که باعث اینهمه هجمه به مردم شدند.
باسلام کاش درسی هم به ژنهای خوب .اقازاده ها رانت خواران خصوصا مسؤلین صندوقهای بازنشستگان میدادند. .شاید از کانادای هادرس بگیرند
با سلام، از سایت تابناک خواهش میکنم اینقدر خبرهای جهت دار نزارید ، ایا واقعا شرایط پزشکان رو هم در ایران و کانادا مقایسه کردید ؟ ببینید در حال حاضر عده زیادی از قشر پزشکی ما بعد از سختی های زیاد و گرفتن مدرک به مناطق محروم میرن برای خدمت ،و ازشون چندین برابر ظرفیت کار میکشن ، اونها دور از خانواده زیر بار فشار کاری و ازونطرف بی مهری و حمله های مردم که اعظمش به خاطر جهتیه که رسانه ها به افکارشون دادن قرار میگیرن ، که واقعا ظلمه ،پزشکانی که درامدهای نجومی دارن و به قول شما باید از کانادایی ها درس بگیرن اغلب تو بهترین نقطه تهران مطب دارن و مثل وزیر محترم بهداشت پورشه سوار هستند ، و حتی اگه زیرمیزی هم بگیرن مردم شمال شهر و پولدار که مریضای این قشر هستند هیچ واکنشی نشون نمیدن ، شما با این خبرهاتون که سعی میکنید خشک و تر رو با هم بسوزونید فقط باعث میشید مردم به پزشکایی که واقعا کمتز از حقشون بهشون بها داده میشه و هدفشون تلاش برای هموطناشونه حمله کنن ، و تنها باعث دلسردی اونها میشید ، کاش یکبار هم از وضعیت پزشکان جوان طرحی و درامدشون و حقوق های ندادشون و استرس کاریشون گزارش تهیه میکردید ، تا مردم یه لحظه ببینن حاضرن کلی سختی بکشن و اخرش هم جای اونها باشن یا نه ، ای کاش انصاف داشتیم و به این راحتی بازیچه نمیشدیم، خواهش میکنم پیامم رو منتشر کنید
کاشکی افرادیکه اینو به رخ پزشکان ایرانی می کشند اصل مقاله را هم بخونند. در پاراگراف اخر گفته متوسط پرداختی سالانه در کانادا به پزشکان ۲۶۰ تا ۳۵۴ هزار دلار امریکایی است انهم بخش دولتی.چندین برابر حقوق یک پزشک ایرانی در بیمارستان دولتی
پزشک ایرانی پول پارو می کند تا برود کانادا زندگی کند
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
شما هم پارو کن تشریف بیار جا زیاده.
غیر از پزشکان خیلی از مسولین از ایران حقوق ملیاردی دارند
و همراه خانوادشون در کانادا زندگی می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
تا حالا فکر کردین چرا؟؟
خوب چرا کار عملی برای متعادل کردن دستمزد پزشکان در مقایسه با بقیه جامعه انجام نمیشه؟
من روزی به خود گفتم این کارگری که از صبح تا شب جان می کند چرا حقوقش از همه کمتر باشد او در تمام عمر خود محروم بود آن روزی که باید درس می خواند او نتوانسته در س بخواند از امکانات استفاده کند حالا هم که باید کار تاقت فرسا کند ولی کسی که دکتر شده از مدرسه دانشگاه امکانات این مملکت استفاده کرده حالا هم می خواهد دها برابر یک کار گر در آمد داشته باشد او برای همیشه محروم باشد.
در حال حاضر در کشور ما شغل پزشکی جنبه تجارتی پیدا کرده در حالی که بایستی طبابت امیخته با منش انساندوستی و کاستن از درد و رنج بیماران باشد.امیدوارم دوباره ارزشهای فراموش شده احیا بشه.
بیچاره پزشکان ایرانی چقدر مظلومند با این شغلشون !!!!!!!
من مقيم كانادا هستم ، بيشتر ايراني هاي كانادا براي اعمال جراحي غير اورژانس خود به ايران مي ايند ، يعني با وجود اين كه در كانادا هزينه هاي درمان را بيمه پرداخت ميكند ، به دليل نوبتهاي طولاني عمل و تبحر پزشكان ايراني براي اين كارها به ايران مي ايند
داشتن وجدان کاری و عدم زیاده خواهی و ساده زیستی، آن هم در بلاد کفر؟!!! مگر ممکن است؟ خیر این خبر قطعا دروغ است، چون این صفات نیکو تنها مختص کشور ماست و نه هیچ جای دیگر!
کاش پولشونو ک میگیرن حداقل با بیمار درست رفتار کنن(اغلب پزشکان نه همه ی ان ها)و حداقل کارشونو درست انجام بدن
در کمال تاسف، شما یا متوجه موضوع نمیشید یا خود را به نفهمیدن میزنید، برخلاف باور اغلب خوانندگان و نویسندگان شما، اغلب پزشکان ایرانی نه چنان درآمدی دارند که یه خانه اینجا یه ویلا آنجا داشته باشند، نه سلامت راگروگان گرفتند، واقعیت اینه که یک پزشک کانادایی با میزان ویزیت یا عمل جراحی نصف یک پزشک ایرانی، دوتا سه برابر ایران درآمد دارد، بماند ارزش و احترامی که در جامعه دارند، صنف قوی و کارامد، و حقوقی که ماهانه داده میشود، نه دلبخواه، واقعیت این است که خلایق هرچه لایق، پزشکی که برای شما مردم کار میکتد، باید از توهینهای رسانه های زرد تا حقوق کم و فصلی را تحمل کند و همین است که هست....
متاسفانه پزشکان ایرانی توهم موفقیت و مقام توخالی را در خود می پرورانند . حتی با بیمار رفتار مناسب برخورد نمی کنند . در حالی که در کانادا و آمریکا آنچنان پزشک با مریض رفتار می کنند که مریض پزشک را مثل اعضای خانواده خود می بیند. مثلا پزشک در مطب خود تا ۱ ساعت با مریض صحبت می کند تا مریض را کاملا از مریضی خود اگاه کند ولی در عوض در ایران پزشک ۳ دقیقه ای مریض را ویزیت می کند و تشخیص بیماری می دهد . و نتیجه می شود اشتباهات پزشکی . من نمی دانم این وزارت خانه بهداشت چرا با پزشکان بی سواد که در کانادا در سطح راننده تاکسی هستند برخورد نمی کند ؟؟؟ مگر اینکه خود منفعتی می برنند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۶:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
هروقت یاد گرفتیم که به دیگران چگونه احترام بگذاریم و چشممان را نبندیم و دهانمان را باز کنیم و هر چه لایق خودمان است را به دیگران نگوییم،وزارت خانه بهداشت هم دست به عمل می شود.راننده های تاکسی هم قشر شریفی هستند مثل قشر من و تو.
لطف کتید خودتان را در عطاری درمان کنید پزشکان باسواد خیلی وقته اصلا به هیچ کس فکر نمیکنن..و وقت خودشان را صرف کارهای تحقیقاتی میکنن...شب خوش
پزشکان ایرانی غالبا پول پرست هستند و آدم های زیادی رو با بی موالاتی به کشتن دادن
مردم زبونشون مو در آورد بس که در مورد حقوق های نجومی پزشکان حرف زدن. چندین ساله پزشکان دارن بیت المال رو غارت می کنن. نباید کسی پاسخگو باشه. نباید کسی برای این چپاول محاکمه بشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
وقتی خدمت ب. ز. و م. خ. و دیگران رسیدند نوبت پزشکها هم می رسد
مهم اینه که ما فقط در کشورمان خدمتگزار به مردم داریم
جدی نگیرید !
طرفین نمایشی را ارائه داده اند.
وزیر پورشه سوار هنوز معتقده باید کارانه پزشکان زیاد بشه. پزشکان تقریبا محترم به سختی زندگی می کنند و به فکر اقای وزیر رسیده که از حق بیمه کارگران نیز به به مافیای پزشکی باید کارانه پرداخت بشه.چرا کسی جلوی این مافیا را نمی گیره.
راستی واقعا نمیشه پزشکان بیشتری اموزش داد تا خون مردمو تو شیشه نکنن اینا والا میشه چیزی که لازمه استاد وکلاسه که تو مملکت زیاده منتهی دستهایی هست که نمیخواد این اتفاق بیفته
متاسفم برای مردم عزیز کشورم
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
کرم از خود درخته
عموی بنده فوق تخصص یکی از فیلد های پزشکی رو داره و معروف هم هست.
با تمام احترامی که براش قائلم و دوستش هم دارم، ولی چنان غرق ثروت خود شده که تاثیر بسیار بدی بر روی زندگی اطرافیان خود گذاشته و همیشه دیگران رو با تیکه های کم درآمد بودن تحقیر میکنه. فکر میکنه با پول میتونه همه افراد رو زیر سلطه خودش بیاره.
پزشکان سلامت را به گروگان می گیرند.
مقایسه کانادا با ایران , قیاس مع الفارق است.
بیش از 50% پزشکان ایرانی فاقد صلاحیت پزشکی هستند برای تایید این مطلب کافی است سازمان تامین اجتماعی انالیز نسخ و تشخيص و لیست داروها را منتشر کند تا حتی مردم عادی هم ببینند که اکثر تسخ فاقد تشخيص است و فقط داذوهای مسک عادی در ان ذکر شده که دال بر بیسوادی پزشکان است، کاش به سریال حاشیه فرصت داده میشد تا واقعیتهای پزشکی را بیان مبکرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
این ۵۰ درصد را از کجایتان در اوردید؟ یاد بگیریم بدون سند حرف نزنیم
بنده ترجیح می دهم توخانه بمیرم پیش بعضی از پزشکان بیسواد خود خواه نروم اخرین بار با ویزیت 52هزار تومان ومعاینه 3دقیقه ای وپزشک متکبر بی ادب بداخلاق ویزیت شدم وهرچه پرسیدم مثل اینکه لال بود جوابی ندادوبا نسخه تکراری مطب را ترک کردم انشاالله همیشه اسیرپول باشد وبه ارامش نرسد .
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
متاسفانه در اموزش پزشکی ایران اخلاق محلی از اعراب ندارد.
كاش كساني كه عاشق پزشكي و خدمت به مردم هستند وارد اين رشته شوند نه كساني كه به دنبال تجارت و مسائل مالي هستند.
از دیو و دد ملولم و انسانم ارزوست
دكتر يا قصاب
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
هر جور شما بفرمایید
سلام عزیزان،بنده پزشک متخصص هستم و سالها در یک بیمارستان خیریه کار میکنم.چه بنده و چه بقیه همکاران متخصص و عمومی و پرستاران،همه با خلوص نیت و در کنار درامد قانونی و با تاخیر یک و نیم ساله سعی در برطرف کردن الام بیماران داریم.همه ما انسانیم و بخصوص بنده و همکاران بیشتر با مصائب مردم و هر دو قشر فقیر و غنی سر و کار داریم و همه بر اساس اخلاق و انسانیت کار میکنیم.صحیح نیست که اینطور الفاظی را در رابطه با جامعه پزشکی بکار ببرید.درست است که عده ای از همکاران طور دیگری رفتار میکنند،ولی راه حل ان چیست؟راه حل بدهید و از کارشناسان همین سایت یا سایتهای مشابه استعلام فرمایید که ایا راه حلتان شدنی و اجرایی هست؟امیدوارم همه تان سالم باشید تا گذرتان به ما پزشکان نیفتد و غیر منصفانه قضاوت نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
همکار گرامی بیایید پیش ما،
وقتی وزیر به دنبال جذب بودجه به هر قیمتی و ریختن آن در جیب پزشک است. باید هم چنین وضعیتی داشته باشیم. حالا صنعت نابود شد که فدای یک تار موی پزشک.
خبر اعتراض پزشکان کانادایی به افزایش حقوقشان صحت نداشت "
لطفا به این خبر بیش از حد بها ندهید. استان کبک حدود بیست هزار پزشک دارد که از این تعداد فقط پانصد تن این نامه را امضا کرده اند. همان فدراسیون های پزشکی که با فشار و تهدید به دولت موجب افزایش تعرفه های پزشکان شده اند در حالی که دولت توان پرداخت هزینه های دیگر درمانی را ندارد نماینده پزشکان کانادایی هستند نه این پانصد نفر. فدر پزشکان عزیز ایرانی را بدانید. پزشکان کانادایی از بس دولت را میدوشند دولت توان هزینه کردن در موارد دیگر را ندارد. کانادا از لحاظ سرانه هزینه برای درمان سومین کشور دنیاست ولی از لحاظ سرانه تعداد تخت بیمارستانی رتبه 28 را دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
تازه از اون پانصد نفر فقط صد نفر پزشک بودن بقیه پرستار یا سایر رشته های پیرا پزشکی بودن و خنده دار اینه که دارن رفتار پزشکای کشوری که جز ۵کشور اول از نظر کارانه پزشکا هست با ایران که کمترین کارانه رو داره مقایسه میکنن
این خبر جعلی بوده خودشون تکذیب کردن.
الان اگه نظام پزشکیه ما بتونه یه ایمیل میزنه به نظام پزشکی کانادا که آقا این پولو اگه نمیخواین بدین به ما پزشکامون بدبخت بیچارن!!!!!!
چند وقتیه بخاطر مریضی پدرم و همچنین بدنیا اوندن پسرم مهمون اطبا هستم با تعجب میبینم همگیشون کارت خوان ندارند ( درحالیکه میوه فروش دوره گرد کارتخوان داره) دوستی دارم که پزشک داروسازه و داروخونه داره. ازش دلیل اینکه آقایون پزشک کارتخوان ندارند رو پرسیدم. گفت: بخاطر فرار مالیاتی هست. سوال مگه من معلم یا یک کارگر و یا یک کارمند و یک کارآفرین و یا یک کارخونه دار یا مهندسین عضو نظام مهندسی مالیات نمیدیم؟ که اینها میخواند فرار مالیاتی کنند. این آقایون که ماشینهای چندصد میلیونی و باغ و ویلا دارند با پول مردم براشون جاده و خدمات و زیرساخت ایجاد میشه اما حاضر نیستند در ساخت کشور کار مشارکت کنند و مالیاتشون رو بدند!!!؟؟

داشتم به این فکر میکردم که در تمام دنیا فقط قاچاقچی های مواد مخدر و اسلحه هستند که نقد معامله میکنند و نمیخواند ردی از پولهاشون باشه. اون وقت قشر پزشک و فرهیخته مملکت ما مثل قاچاقچی ها پول نقد میگیره و غروب که میشه پولها رو میریزه تو کیفش تا یک وقت اداره دارایی ندونه که درآمدش چقدره

شرم آوره
Rihaneh Pourmandi:
خبر اعتراض پزشکان کانادایی به افزایش حقوقشان، همانطور که از ظاهر و نحوه انتشار آن بر می‌آید، بیشتر یک جنجال خبری است. اینکه این خبر تنها در چند سایت غیرمعتبر بین‌المللی منتشر شده و برخلاف انتشار محدود آن در خود ایالت کبک، در ایران به صورت گسترده بازنشر شده است، مطرح کننده تردیدهای عمیقی در مورد آن می‌باشد.

نکته حائز اهمیت این است که سایتهای خبری و خبرگزاری‌های ایران بدون یافتن سایت اصلی و ترجمه نامه فرانسوی آن، تنها به ترجمه متن سایت CNBC (که با خبرگزاری NBC news کمپانی ان‌بی‌سی یونیورسال متفاوت است) بسنده کرده و بدون توجه به جوانب آن، خبر را منتشر نمودند.

این نامه توسط چند پزشک و دانشجوی پزشکی نوشته شده و برای امضا الکترونیک در سایت قرار داده شد و پس از آن تعداد ۷۰۰ امضا ذیل نامه اضافه گردید. با بررسی برخی از امضاهای موجود در این نامه، مشخص می‌شود امضا کنندگان نامه تنها پزشکان نیستند و فارغ‌التحصیلان سایر رشته‌های علوم پزشکی برای اعتراض به حقوق پایینتر خود، این نامه را امضا کرده‌اند!
در بین اسامی موجود در ذیل نامه افرادی با مدارک پرستاری و تغذیه، تا دکترای بیوشیمی و آزمایشگاه به چشم میخورد که نشان از بزرگنمایی و دروغ‌پردازی در توصیف این نامه دارد.
در بین امضاکنندگان نام دو بانوی ایرانی نیز به چشم میخورد که هیچیک پزشک نبوده و فارغ‌التحصیل دکترای علوم پزشکی هستند.

لینک نامه را می‌توانید از سایت زیر مشاهده نمایید:
‏https://mqrp.qc.ca/blogue/2018/02/25/nous-demandons-lannulation-des-hausses/
اين جو سازي رسانه اي وحساب شده عليه پزشكان است وأين خبر در هيچ رسانه خارجي ذكر نشده است لطفا منبع خبر را اعلام كنيد
پزشکان و مسءولین بایست انسانیت رو از این پزشکان کانادایی یاد بگیرن تمام
من یک مهندس کانادایی-ایرانی ام که هم عضو نظام مهندسی اسنان کبک هستم و هم نظام مهندسی ایران. خیلی از پزشکان استان کبک هم که نمی خواهند افزایش حقوق داشته باشند هم اصالت ایرانی دارند. ما دقیقا همونهایی هستیم که همکارهای ایرانیمون بهمون میگفتند که مثل خودشون "زرنگ" نیستیم.
نسبی آمار اعلام کن
چند برابر حقوق معلم یا کارگر و سطح متوسط جامعه
یا جدولی آمار بده. مهندس معلم کارگر حسابدار کارمند پزشک عمومی و تخصص
بهداشت غذا وسلامتی و جمعیت کشورهای مورد بررسی
بنده به عنوان یک پزشک متخصص عرض میکنم اگر به من هم سالانه چهار صد هزار دلار کاناداکه متوسط دریافتی یک پزشک متخصص در ایالت کبک هست می دادند من هم با هر گونه افزایش در امد مخالفت می کردم.البته هر چیزی را باید در ظرف زمان و مکان خودش سنجید نه من پزشک کانادایی با درامد کانادا هستم و نه مریض من کانادایی است و نه سیستم بهداشت کشور غربی و غربزده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
چرا فقط شما پزشکها باید درآمدتون مثل غرب باشه؟؟
خون ملت روتوی شیشه کردید.
تقصیر مردم چیه بابای شما میلیاردر نبوده؟؟؟؟
ناشناس
| Canada |
۰۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
داداشی که جواب دادی نگرفتی موضوع رو
گفته اگر!
۲۰۰ هزار دلار در سال !
عجب حقوق توپی
خوش به حال پزشکان کانادایی
اگه رقما رو بدقت ببینیم
بین ۱۰۰ تا ۱۷۰ هزار دلار در سال، یعنی ۴۵۰ تا ۷۰۰ م در سال
یعنی ۳۷ تا ۶۰ م در ماه
پس حداقل حقوق پزشک ۳۷ م تومان در کاناداست!! ایا اینجا هم همونقدره و البته حداکثر ۶۰ م!! کدوم پزشک عمومی ۳۷ م حقوق میگیره! غیر یسری متخصص خاص که درامد چندین میلیونی دارن! اینجا یه پزشک باید بیش از ۱۰ سال در مناطق محروم و باشرایط سخت!! مثل یاسوج کار کنه.
نکته بعدی تعداد مریضاست که در کانادا روزانه حداکثر ۵ عدد و اینجا حداقل ۳۰ عدد!!
ایا در کانادا پزشک مجبوره مطب متری چند ده میلیونی و تجهیزات بسیار گران چند میلیاردی و دلار ۴۹۰۰ تومن بخره!؟
اینکه حداقل حقوق کارگری در کشور ما ۱ میلیون تومان تقصیر پزشکاست!!
تابناک سوژه هات خیلی پوپولیستی هستن!!
بالاخره پزشکای ما هم باید به قیمت گزاف خرج مسافرت ها و خوش نشینیها و تجمل گرایی هاشونو در بیارن دیگه
مثلا یه خانواده برای درمان یکی از اعضاشون مجبور زندگیشو بفروشه و دو دستی تقدیم همین باصطلاح پزشکان بکنه
اونهایی که توی ایران هستند ولی حقوقشون رو با کانادا مقایسه می کننند :هر وقت حد اقل حقوق کارگر ساعتی 8 دلا ر شد (32000 تومان)یعنی ماهی 9میلیون تومان شما حق داری حقوق 35 میلیونی بگیری من هم که مهندس با بیست و پنج سال سابقه هستم لابد باید حقوقم چهل پنجاه میلیون باشه البته تمام اینها تقصیر خود دولته چون ورودی رشته های پزشکی رو کم کرده ولی رشته های مهندسی و سایر رشته ها رو بدون محدودیت گرفته.اگر فارغ التحصیلان رشته های پزشکی روبا سایر رشته ها مقایسه کنید متوجه مهندسی کردن این کار از طرف وزارت بهداشت خواهید شد.
یاد شعر پروین اعتصامی افتادم: "گفت زین معیار اندر شهر ما / یک مسلمان هست آن هم ارمنیست !" ظاهرا غیرمسلمونا از ما مسلمون ترن.
به خدا ماندم چه بگویم. مملکت گل وبلبل دارم. هرچه بگویم نادرسته. خدا یا بعضی ها را از ما بگیر ما نعمت نمی خواهیم.
منم طرح سلامت میخام پورشه میخام ویلا میخام کنار دریا میخام
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
میخام میخام دهان را شیرین نمی کنه.
در ایران خیلی ها رشته پزشکی را می خوانند به خاطر پول. حالا شما انتظار دارید وقتی پزشک شدند به فکر انسانیت و عدالت باشند؟ اصلا از اول هدفگذاری شون رو مادیات بوده.( البته به جز در صد کمی از پزشکان که جا دارد قدر دان آنها باشیم)
پوشش بیمه در کانادا در حد نمره 20 است.هرگز نگران هزینه های تشخیصی نیستی همه رایگان است
طمع نامحدود پزشکان ایرانی به ضرب المثل تبدیل است
کل طرز فکروعملکردشون اینه که:
پیش بسوی چاپیدن بیرحمانه مردم ودفاع جانانه ازانحصاردرظرفیت پزشکی وتخصص دانشگاهها برای کم شدن تعداد رقیب وتداوم رانت وانحصار
ریشه مشکل در لابی گری مافیایی پزشکان برای محدود نگهداشتن ظرفیت دانشگاهی درپزشکی وتخصص است که باعث ایجاد کمبود مصنوعی پزشک ودرنتیجه فخر فروشی وتحمیل شرایط توسط این بشکه های نخوت ومال اندوزی شده است.
در جامعه ما این موضوع به همه سنخی سرایت کرده و اصلا از سیستم بالا دستی تعریف شده که قشری تافته جدا بافته هستند .
مثلا در سیستم آموزش عالی اگه هیئت علمی باشی و اصلا به آزمایشگاه هم سر نزینید دریافتی آیتم سختی کارت نزدیک به حقوق کارشناس آموزشی است که تمام وقت در آن آزمایشگاه کار می کند.
برای حل این تفاوت زیاد درامدی و از بین بردن ذهنیتی بدی که مردم نسبت به پزشکان پیدا کرده اند. لطفا مدیران وزارت بهداشت بر سر ما منت بگذارند و دو کار کوچک را برای رضای خدا انجام دهند. یکی اینکه ظرفیت رشته های پزشکی را افزایش دهند مگر ما دانش آموز درس خون کم داریم و کمی این سفره را بزرگتر بگیرند که افراد بیشتری سر این سفره بنشینند. دوم اینکه اجازه بدهند پزشکان با مرام و با سواد خارجی هم در ایران مطب بزنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
راه حلت دو غلط داره و نمره ات ۱۸ میشه.
اول اینکه کاهش در امد پزشکان را از ایران فراری میده البته الان هم وضع چندان خوب نیست،خبر نداری
دوم اینکه هیچ پزشک خارجی بامرامی که حقوقش را بعد از یکسال بهش ندن تو ایران کار نمیکنه
سوم قدر هموطنان پزشکت را بدان زمان و سرمایه ای که صرف تربیت انها شده به اسانی قابل جبران نیست.
در آمد خیلی از پزشکان ربوی است چون از نیاز مردم سوء استفاده می کنند و ربا هم جنگ با خداست.
علوم پزشکی دیگه شده مافیا تازه حقوق مزایای پزشکان جای خود در قسمت پژوهش هرکسی یک عده ادم دوره خودش جمع کرده کسی که یک مقاله هم از خودش نداره می شوند مجریان طرح های کلان آب و خیاری و اون بیچاره هم که عمرش پای علم گذاشته از دور نگاه می کند حاضرند افراد توانمند بیکاربشیند و حقوق دریافت کنند ولی داخل کارهای اجرایی و تحقیقاتی نشوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
کارهای پژوهشی و بودجه انها نصیب ادم عادی نمیشود، ژن های خوب حرف اول را می زنند.
این حرفها دیگر برای مردم کهنه وحال بهم زن شده است هر کشوری رانباید با کشور دیگر مقایسه کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
این هم یک کلمه حرف حق و حسابی
در حدود 10 روز پیش در محل کار ما اعلامیه فوت بچه 4 -5 ساله یکی از همکاران را زدند . وقتی پی گیری کردیم فهمیدیم که بچه را به یک متخصص مشهور کرج جهت عمل جراحی لوزه (یا جائی دیگر در ناحیه گلو - درست خاطرم نیست) برده اند. آقای دکتر بعد از معاینه گفته بود که اگر امشب عمل کنید بهتر از فردا است و ممکن است در خواب خفه شود . بچه توسط آن دکتر مشهور کرجی عمل شد در حدود یک هفته بعد از عمل مادر کودک می بیند که آب دهان کودک آغشته به خون و قرمز است به دکتر زنگ می زند که ماجرا چنین است دکتر می گوید که به او بستنی بدهید و روی گلوی او یخ بگذارید و این قضیه طبیعی است مادر به دکتر می گوید که بچه را به درمانگاه که در حدود 100 تا 200 متر به خانه آنها فاصله داشته ببرد که دکتر قبول نمی کند و خلاصه گفتگو بعلت سوالات مادر با عصبانیت دکتر به پایان می رسد .بعد از تماس مادر مشغول انجام دستورات دکتر می شود در حدود نیم ساعت بعد از تماس می بیند خون دهان بچه بشدت زیاد شد و ناگهان بچه به حالت بیحال می افتد و به همین راحتی بچه فوت کرد. اکنون خانواده این همکار در حالت عزای از دست دادن بچه شان هستند و با گرفتن یک وکیل در حال شکایت از آن دکتر مشهور هستند . قلدری و گردن کلفتی آقای دکتر آه از نهاد انسان در می آورد به من بگویید که در کانادا و کشور های دیگر اروپائی و آمریکائی این قضیه چگونه حل و فصل می شود؟
در ایران هم اگر پول هایی که آقا زاده ها و بعضی مسئولین و انت خواران به جیب زده اند اگر به خزانه بر گردد میشود مثل کانادا خدمات پزشکی مجانی به مردم داد
آقاي دكتري كه ميگوي 15 سال درس خواندي مگر فارق التحصيل شريف آواز خواندن كه بايد بيكار باشند مسافر كش بشوند قبل از انقلاب مهندس ساختمان دو برا بر دكتر در آمدداشت ومردم براي هر جيز بيهوده به دكتر مراجعه نم كردند دوستان براي فهم بيماري به اينترنت مراجعه كن اگر بهتر از دكتر نتيجه نگرفتي بمن لعنت بفرست ما خودمان بيشتر مريضي ها را ميتوانيم معالجه كنيم يكي از دكترهاي باز نشسته ذر حال مستي ميگفت 90 ذر صد مردم كه به آزمايشگاه ميفرستند لازم نيست واين كار براي مراجعه بعدي وترساندن مردم ورونق كسبو كارشان وفريب ميباشد
دوستان هر خبری را که میخوانید باور نکنید. کانادا مزایا دارد اما اتوپیایی که سعی در نشان دادن آن به دنیا دارند نیست. در ضمن مقایسه کشورها با در نظر گرفتن فاکتورهای زیادی است که از حوصله این کامنت خارج است.و امضا کنندگان فقط درصد ناچیزی بودند. چون منبع درآمد دولت مالیات است و هر کار که بخواهد انجام میدهد. و یک دکتر خانواده در اینجا فقط بین پنج تا هفت دقیقه برای هر مریض وقت میگذارد.
دیگه انسانیت تو این کشور مرده
چرا با زیر میزی گرفتن بعضی از دکترها برخورد نمیشه؟
تو این چهل و دو سال عمری که از خدا گرفتم یک پزشک متعهد و باشرف ایرانی ندیدم از کبر و عجب ی ترکند العیاذ بالله فک می کنن خود خدان.خدایا تو بحث درمان خودت به داد ملت ایران برس.
آقا درآمد متوسط پزشکان عمومی در ایران 20 تا 30 میلیون هست که برای 7 سال درس خوندن چیز زیادی نیست. تازه با ماهی 20 میلیون ادعا دارند که در حقشون ظلم میشه. اگر بنا به درس خواندن باشد کسی که تو هر رشته ای دکترای تخصصی میگیره باید 10 تا 12 سال درس بخونه نهایتش هم میشه هیات علمی و ماهی 5 میلیون میگیره این انصافه؟ بعد حقوقشون را با دلار و یورو حساب میکنند و میگن کم گرفتیم. لااقل یه مشکلی رو هم از مردم حل کنند آدم دلش نمیسوزه اونقدر خراب کاری کردند که مردم به پزشکان هم اعتماد نمیکنند و به طب سنتی و چینی و ... مراجعه میکنند.
مساله این نیست که یک پزشک کانادایی چند صد هزار دلار حقوق می گیرد و یک کارگر ساده کانادایی چند هزار دلار، من به عنوان یک مهندس ایرانی که سالها در سیستم دولتی و خصوصی کانادا کار کردم عرض می کنم که فاصله این اختلاف در آمدی بسیار بسیار کمتر از ایران است بطوریکه یک کارگر ساده و بدون مهارت هرگز در رویا و حصرت زندگی دست نیافتنی یک پزشک متخصص و یا یک فرد با در آمد بالانیست. کمترین حقوق در انتاریو ی کانادا ساعتی 14 دلار هست. ولی باید دوستان توجه داشته باشند کسی که حقوق بالا دارد آنقدر مالیات میدهد که میشود قشر متوسط و آنهم که حقوق پایین دارد آنقدر از مزایای مالیاتی دولت برخوردار میشود که او هم میشود قشر متوسط
ونتیجه این موضوع از بین رفتن اختلاف طبقاتی میباشد و لذا در خیابانهای کانادا هرگز کودکان کار و تعداد زیاد افرادی را که در ایران به نان شب محتاج هستند نمیبینید. سیستم اینجا برمبنای عدالت بنا نهاده شده و بدون اینکه ادعای دینی بودن را داشته باشد به همه ادیان و اعتقادات و گرایشها تا زمامی که به حقوق شهروندی احترام بگذارند و انسانیت را ملاک قرار دهند احترام می گذارد.
ببخشيد مگه مثل قديما ما هنوز در ايران پزشك هم داريم اينايكه هستن مثل بعضي از اين مكانيكا و تعويض روغنها كه هيچ كس از كاروشون سر در نمي آره هستند كه هر كاري ميكنن تا پول سفر خارج شون جور بشه و تعطيلات برن عشق و حال كذشت آقا اون پزشكهاي قسم خورده كه چند شب بي خواب بالاي سر برادرم موندو تا خطر رفع شده و نجات پيدا كردبدون اينكه به كسي چيزي بگه و بعدها پرستارا كفتن مگه آقاي دكتر فاميلتون نيست ما گفتيم كدم دكتر !! كه روح شاد و و هر وقت به كلمه پزشك بر ميخورم با احترام ميخونمش لطفا حساب پزشكارو از تاجرا جدا كنيد لطفا.. متاسفم براي جامعه تجار كه ميگن جامعه پزشكي پول همهشون رو بلعيده
یک مهندس با مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد باید حداقل پنج سال دیگه درس بخونه تا مدرک دکترا بگیره اونوقت یک پزشک عمومی بعد از دیپلم با چهارسال درس خوندن و سه سال انترنی دکترا میگیره .این کجاش عدالته تازه حقوق یک ماه مهندس به اندازه درامد یک روز پزشک هم نمیشه.مشکل دیگه اینکه پزشکها پولشونو از تو جیب مردم بدبخت در ایران در میارند ولی میبرند تو خارج خرج تفریح خودشون و تحصیل بچه هاشون در کشور های بیگانه میکنند.تا کی باید این ستم به ادامه داشته باشه.
حرف مون به جايي نمي رسه که بابا براي يه دندون بايد 4 ميليون تومن خرج کني که مي شه حقوق 4 ماه يه کارگر البته اگر نخوره،‌نپوشه،‌نگرده و نميره!! مملکت وله و اينها هم جولان ميدن،‌ اين وزير هم که حامي اين قشر بي انصافه
خوب بنويسيد كه مطالبات پزشكان آنجا چطور پرداخت ميشود. آيا تو كشور ما كه هزينه درمان با تاخير يك ساله توسط بيمه ها پرداخت ميشود امكان اينجور از خود گذشتگى ها وجود دارد؟
در كشور ما پزشكي يك مافياي بزگ است
من در بین مشاغل هیچ شغلی را سراغ ندارم که تا این اندازه مثل پزشکان بی مسئولیت و فاقد وجدان کاری باشند مضاف بر اینکه درآمد پزشکان در ایران به صورت بسیار غیر متعارف نسبت به سایر اصناف بیشتره وبر عکس پاسخگویی و تعهدشون نیز در مقایسه با پزشکان سایر کشورها بسیار کمتر و ضعیف تره.
من پزشک عمومی شاغل در یکی از بیمارستانهای خصوصی شیراز هستم.تفاوت درامد پزشک فوق تخصص در یک شیفت کاری بدون اغراق به هزار برابر هم میرسد در صورتیکه در کشورهای پیشرفته این رقم حداکثر به 2.5 تا 3 برابر میرسد.این یعنی تفاوت فاحش طبقاتی
با توجه به درامد کارمندان و کارگران و بازنشسته ها حقوق پزشکان اختلاف بسیار فاحشی نسبت به افراد دیگه داره که این اوج بی عدالتیه...حتی مهندسین هم توی این کشور جایگاهی ندارن ...در کل توی ایران دو گروه پزشکان و وکلا دستمزد های زیادی میگیرن که امیدواریم این مسئله درست بشه
باسلام. عنوانی که انتخاب کردین « تمام مسئولین» نیشدار شیطنت آمیز می نماید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر