بازدید 26145
هزار و صد و چهل و هشتمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

آخرین وضعیت پرونده برادر جهانگیری/پشت پرده کنار گذاشتن ابتکار از سازمان محیط زیست/یک نماینده: بر سر سؤال از روحانی معامله شد/ ماه‎ها دق الباب برای دیدن «ماهرخ» وزرا!

رصد‌خانه «تابناک»، خبرهایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیترهایی مانند: حمله کیهان به نمایندگانی که به دیدار خاتمی رفتند/مگر روحانیون در فیزیک و شیمی اظهار نظر می‌کنند که غیر مجتهدین درباره حجاب حرف می‌زنند؟ و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۸۰۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰ 07 March 2018

مصطفی امیری- تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

آخرین وضعیت پرونده برادر جهانگیری

رئیس دادگستری استان تهران آخرین وضعیت پرونده مهدی جهانگیری را تشریح کرد. روز ۱۴ مهرماه خبر بازداشت مهدی جهانگیری برادر معاون اول رئیس جمهور در رسانه‌ها منتشر شد. مهدی جهانگیری رئیس گروه مالی گردشگری و نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران توسط سپاه ثارالله کرمان بازداشت شد. اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور یک روز بعد از بازداشت برادرش در فضای مجازی به این خبر واکنش نشان داد و گفت: «اطلاع دقیقی از دلیل، چگونگی دستگیری، اتهام، ضابط و شاکی برادرم ندارم، البته وی هیچ‌گونه مسئولیت و فعالیت دولتی ندارد. مسأله قابل پیش‌بینی بود و باید صبر کرد. امیدوارم سوءاستفاده سیاسی نباشد و عدالت، مبارزه با فساد و حاکمیت قانون برای همه یکسان اجرا شود. »سردار ابوحمزه فرمانده سپاه ثارلله استان کرمان در خصوص علت بازداشت جهانگیری گفت: اخلال در مسائل مالی کشور، کسب درآمد نامشروع و خروج ارز از کشور از دلایل دستگیری مهدی جهانگیری است.

مسابقه دادن به معنای رسمیت شناختن اسرائیل نیست

مصطفی کواکبیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حاشیه‌های ایجاد شده در فدراسیون کشتی در مورد رقابت ایران و اسراییل و استعفای رسول خادم رئیس این فدراسیون گفت: من با برخی از سخنان رسول خادم موافقم و معتقدم که ما باید در جمهوری اسلامی تکلیف‌مان را با این گونه موضوعات یک بار برای همیشه مشخص کنیم. نماینده مردم تهران در خانه ملت، ادامه داد: کشوری در دنیا نیست که در مسابقات جهانی و بین المللی بخواهد مقابل حریف عقب نشینی کند و این گونه عقب نشینی با مقررات فدارسیون‌های بین المللی هم مطابقت نمی‌کند. عضو کمیسیون امنیت ملی خاطر نشان کرد: ما باید این موضوع که مسابقه دادن با یک فرد تبعه وابسته به رژیم صهیونیستی به معنای به رسمیت شناختن اسرائیل نیست را در جامعه جابیندازیم. آنوقت می‌توانیم مسابقه هم بدهیم و مرگ بر اسرائیل هم بگوییم و اشکالی نیز ندارد. کواکبیان ادامه داد: در حال حاضر خود فلسطینی‌ها نیز با افراد تبعه اسرائیل در میادین ورزشی مسابقه می‌دهند. متاسفانه ما تابویی درست کرده‌ایم که به محض مسابقه دادن گویا ما رژیم صهیونیستی را به رسمیت می‌شناسیم.

این نماینده اصلاح طلب مجلس افزود: اگر مسابقه دادن به این مفهوم است که ما نیز موافقیم اصلا مسابقه ندهیم، ولی مسابقه دادن اساسا این مفهوم را ندارد. عضو فراکسیون امید با بیان اینکه باید این قصه باید حل شود گفت: خود کسانی که دست اندرکار ورزش هستند می‌دانند که ما از این جریان خیلی ضربه خورده ایم البته باید از ورزشکارانی که فداکاری می‌کنند و مسابقه نمی‌دهند تقدیر کرد، ولی اگر برای همین ورزشکاران زمینه فراهم شود می‌توانند موفقیت‌های بزرگی را برای کشور کسب کنند که به نفع ملت ایران است. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: مشکل این است که ما این را جا انداخته ایم که مسابقه دادن با افراد تبعه اسرائیل به معنای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی است و باید این مشکل را حل کنیم چراکه چنین گذاره‌ای اساسا غلط است.

روحانی ابتکار را برکنار کرد تا مناطق حفاظت‌شده را کاهش دهد

اسماعیل کهرم، مشاور سابق رئیس سازمان حفاظت محیط ‌زیست درباره مصوبه شورای عالی برای کم شدن مناطق حفاظت‌ شده به گفت: اینکه گفته می‌شود با مناطق حفاظت‌شده با بخش‌های مختلف تعارض دارد و مشکلاتی ایجاد کرده است، اصلا درست نیست. ایران در آمار جهانی پایین‌ترین رتبه را از مناطق نگهداری شده، دارد. در ایران کل مناطق تثبیت‌شده ۱۱ درصد است درصورتی‌که در بسیاری از کشور‌های جهان ۴۴ درصد از خاک‌شان را برای نسل‌های آینده قرار می‌دهند و اصلا به آن دست نمی‌زنند. او ادامه داد: حدود ۴۵ سال گذشته در سازمان محیط ‌زیست افراد کارشناس و متخصص نقاط گوناگون کشور را بازدید و رصد می‌کردند. وقتی نقاطی که همانند بهشت بود را پیدا می‌کردند، توصیه می‌کردند از این مناطق حفاظت شود و هیچ دخل و تصرفی در آن صورت نگیرد. مجلس هم همکاری لازم را انجام می‌داد و تصویب می‌شد. اما اکنون ما در بازنگری خود به‌جای افزایش مناطق حفاظت‌شده آن را می‌خواهیم کم کنیم. در این شرایط آیا ضمانتی است که در دوره‌های بعد این مناطق دوباره وسعت پیدا کند. مطمئن هستم این اتفاق نمی‌افتد و در دوره‌های آینده افزایش و بازگشت مناطق حفاظت‌شده غیرممکن است. این فعال محیط ‌زیست افزود: آقای تابش، رئیس فراکسیون محیط ‌زیست مجلس درباره این مصوبه شورای عالی محیط زیست حرف جالبی نقل کردند. اینکه کم کردن مناطق حفظ‌شده، برای توسعه پیشرفت‌های صنعتی است. یعنی صراحتا ایشان گفتند که محیط ‌زیست اهمیتی ندارد. درصورتی‌که باید به ‌جای این اقدام از شخم زدن، جاده‌سازی، ساخت‌وساز‌های بی‌رویه و شهرک‌سازی مناطق چهارگانه جلوگیری شود.

او ادامه داد: اکنون تعارض محیط ‌زیست در این است که مانع منافع انسانی و توسعه صنعتی است. به همین دلیل قرار است از این به بعد اجازه داده شود که مردم به‌راحتی بتوانند در بهترین مناطق ایران هرکاری دوست دارند انجام دهند و آن را شخم بزند تا صنعت و ساخت‌وساز شهرک و کارخانه‌ها پیشرفت کند. کهرم اشاره کرد: بیرون کشیدن مناطقی که باید از آن حفظ و نگهداری کرد علیه محیط‌زیست است. آقای «عیسی کلانتری» رئیس جدید سازمان محیط ‌زیست به تنها چیزی که توجه ندارند مسأله محیط‌زیست است. به نظرم رئیس‌جمهور خانم ابتکار را از مسئولیت سازمان کنار گذاشتند، چون با این اقدامات موافق نبودند. /رویداد 24

پاسخ آیت الله ایازی به علی مطهری درباره‌ی حجاب اجباری

آیت الله سیدمحمدعلی ایازی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم به دکتر علی مطهری، نایب رئیس مجلس، درباره‌ی حجاب اجباری پاسخ داد.

متن یادداشت تلگرامی آقای ایازی در پی می‌آید؛

جناب آقای علی مطهری در نقدی که به این‌جانب درباره‌ی حجاب اجباری و توضیح کلام وارد کرده اند، به‌خوبی به کلام استاد شهید مطهری توجه نکرده‌اند. واکنش استاد به سخنرانی امام درباره‌ی حضور زنان بی‌حجاب در ادارات بود و نه در خیابان‌ها و دلیلش این بود که دولت می‌تواند در محدوده‌ی تشکیلاتی که بودجه‌ی آن را خود می‌دهد، قوانین و مقررات وضع کند و اتفاقاً صحبت ایشان هم انتقاد به این صحبت بود و معتقد به این کار نبودند و کلام ایشان در این باره صراحت دارد. شاهد بر این مسأله هم این است که وقتی امام در سال‌های ۶۱ به بعد شنیدند که حاجی بخشی ـ از افراد حزب‌اللهی ـ در خیابان‌ها متعرض زنان بی‌حجاب شده، دستور دادند که با او برخورد بشود. یعنی ایشان نظرشان حتی پس از شرایط استقرار مخالفت با برخورد با افراد بی‌حجاب بودند. نکته‌ی دیگر استاد ما شهید مطهری از این سخن و نوشته، نظرشان درباره‌ی فراهم شدن شرایط فرهنگی و اقناع فرهنگی و کار فرهنگی است نه این اندیشه‌ی اقتدارگرایانه و استفاده‌ی زور برای پوشاندن زورکی زنان که این کار شدنی نیست. اگر فرزند محترم ایشان می‌خواهند نظر استاد ما را بدانند به مقاله‌ی ایشان در کتاب شهادت در تفسیر آیه‌ی «لا اکراه فی الدین» مراجعه کنند که چگونه به استاد خود علامه طباطبایی انتقاد دارند که ماهیت دین نه در عقیده و نه در احکام اکراه بردار نیست، طبعاً اجبار جایی ندارد. اما درباره‌ی فلسفه‌ی حجاب اگر به ادله‌ی قرآن در سوره‌ی احزاب و نور مراجعه کنید موضوع حفظ شخصیت و کرامت زن است و جلوگیری از آزار‌های جنسی است و نه عفت عمومی: «ذَلِکَ أَدْنَى أَنْ یعْرَفْنَ فَلا یؤْذَینَ». البته این بحث مفصل است و من در مقاله‌ی خود در ۱۰ سال قبل نوشته‌ام. بهتر است ایشان به آن مقاله مراجعه کند؛ بنابراین موضوع نظر استاد تنها درباره‌ی حجاب در ادارات بوده و آن‌هم با روش اقناعی و نه استفاده از زور و اقتدارگرایانه.

کرباسچی به تحمل یک سال حبس محکوم شد

حكم دادگاه انقلاب شعبه ١٥ به رياست قاضي صلواتي برای غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران امروز ابلاغ شد. بنابر شكايت سازمان اطلاعات سپاه، مبني بر فعاليت تبليغي عليه نظام برای غلامحسین کرباسچی يك سال حبس حكم صادر شده است.

خلاصه موارد اتهامی به این قرار است؛

در مصاحبه با روزنامه ابرار درسال ٩٤: چرا آقاي جنتي كه در خطبه‌ها ازخدا و پيغمبر و امام زمان براي توجيه كارهاي احمدي‌نژاد مايه گذاشته بعدها كه خلاف‌ها و مسائل آن دولت معلوم شد هيچ احساساتي نشان ندادند و حرفي نزدند...
زير سؤال بردن تصميمات و اقدامات قوه قضائيه در برخورد با متهمان فتنه ٨٨: درمصاحبه‌اي گفته شده: حتي در مورد نيروها و افرادي كه حالا به هردليلي به زندان افتادند... چه بسا با يك بررسي درست واقعا بي‌گناه بودند و تخلفي نبوده... و درهمين دادگاه‌هاي جمعي اگر روال درستي بود و دفاع وكيل و... چه بسا روشن مي‌شد جرمي صورت نگرفته.
دفاع از سران فتنه و گروه‌هاي مخالف نظام: آقايان موسوي و كروبي كه در خانه نشسته و اعتراض كردند... چه رفتار خلاف قانوني كردند؟حرف آنها اعتراض به شرايط موجود بود.
در جلسه افطار رئيس جمهور در٣/٤/٩٤ درباره مهندس موسوي گفته‌اند: "سيد مظلوم"
انتشار تصوير سيدمحمد خاتمي و وزير اطلاعات در مجلس روضه در صفحه شخصي اينستاگرام.
سياه‌نمائي و ترسيم جو امنيتي: در مصاحبه با روزنامه أبرار درسال ٩٤: هنوز هم گاهي مي‌بينيم در جلسات... اولين كاراين است كه موبايل را ازجلسه بيرون مي‌برند... اين يعني اينكه هنوز ذهنيت فضاي امنيتي در كشور هست... .

روحانی برود در حوزه کشاورزی و صنعت حرف بزند!

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مشهد گفت: اگر قانونی در مجلس مصوب شود و بعد از تأیید شورای نگهبان در روزنامه چاپ شود بعد از 15 روز باید اجرا شود. اما در حوزه امر به معروف و نهی از منکر قانونی داریم که با بی تفاوتی و بی تکلیفی دستگاه های اجرایی علی الخصوص نسبت به دستورات رئیس جمهور معطل نگه داشته شده است. پژمانفر بی آنکه نامی از رئیس جمهور ببرد، گفت: برخی حرف نابجا در جامعه که می گویند «اگر بناست کسی سخنگوی مردم باشد، رئیس جمهور می‎تواند سخنگو باشد و نه کس دیگری». این معنایش این است که رئیس جمهور از کارهای اساسی فاصله گرفته و در امور غیرمرتبط اظهار نظر می کند. تذکر بدهید که هر کس در حوزه خودش حرف بزند، رئیس جمهور در مقام رئیس جمهور در امور اجرایی صنعت و کشاورزی حرف بزند. / خبرآنلاین

نشست بررسی حجاب اجباری بعد از تعطیلات نوروز

سلحشوری رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت: طرح افزایش حداقل سن ازدواج در راستای اصلاح ماده ۱۰۴۱ قانون مدنی با ۶۷ امضا به هیات رییسه ارائه شد. براساس این طرح، حداقل سن ازدواج برای دختران ۱۶ سال و برای پسران ۱۸ سال در نظر گرفته شده است. قرار است بعد از تعطیلات نوروز جلسه‌ای در فراکسیون زنان با حضور موافقان و مخالفان حجاب اجباری، فعالان مدنی، کارشناسان حوزه علمیه، قوه قضاییه، مرکز پژوهش‌ها، مرکز تحقیقات اسلامی و ... برگزار شود چون حجاب اجباری مطالبه قشری از جامعه است لذا بررسی آن در این نشست ضروری است. /ايسنا

بیشترین شکاف‌های اجتماعی کشور در دولت نهم و دهم

سعید معیدفر در وبلاگ خود در نوشت: آنچه در یک دهه اخیر به اختلاف طبقاتی دامن زد، توزیع نامناسب و ناعادلانه ثروت بود که باعث ایجاد این شکاف های عمیق و در نتیجه بروز آسیب های اجتماعی شد. بیشترین ثروت کشور در دولت نهم و دهم حاصل شد و بیشترین شکاف های اجتماعی و اقتصاد ناسالم نیز در این دولت به وجود آمد. زیرا ما مشکل پول و منابع مالی نداشتیم بلکه نظام اقتصادی سالمی که بتواند جلوی رانت، فساد، قاچاق و پول های کثیف را بگیرد وجود نداشت. در جامعه ای که فقر مطلق حاکم است و عموم افراد مشکلات اقتصادی دارند الزاما شاهد درگیری آنها در آسیب های اجتماعی نیستیم. زیرا همه افراد دچار مشکل برای تامین نیازهای اولیه خود هستند. در واقع بین فقر و آسیب های اجتماعی رابطه ای نمی بینیم. / خبرآنلاین

دادستان تهران مأمور رسیدگی به ناهنجاری مراسم روز زن شد

بدنبال برگزاری مراسمی خلاف هنجار‌ها و عفت عمومی کشور، تحت عنوان بزرگداشت روز زن در ایام خجسته میلاد بانوی بزرگ اسلام، الگوی عفت و پاکدامنی و مظهر فضائل اخلاقی حضرت فاطمه زهرا (س) توسط شهرداری تهران در سالن همایش‌های برج میلاد، دادستان کل کشور با ابراز تأسف نسبت به برگزاری این مراسم، به دادستان تهران دستور تعقیب و پیگیری لازم و برخورد قانونی با هنجارشکنان و متخلفین را صادر کرد. /تسنیم

سفر سفیر انگلیس به مشهد

نیکلاس هاپتون سفیر بریتانیا در ایران تصاویری از سفر خود به مشهد را در اکانت شخصی‌اش در توییتر منتشر کرد. هاپتون ضمن انتشار تصاویری در حرم امام رضا و مقبره فردوسی در طوس در توضیح نوشت: بعد از بازدید از حرم شگفت‌انگیز امام رضا که سالانه ۲۵ میلیون زائر را به خود جذب می‌کند، به مقبره فردوسی رفتیم. او همچنین با انتشار تصویر دیگری از حضور خود در دفتر شهردار مشهد و در مقابل نمایندگی یک برند بریتانیایی در ایران نوشت: از دومین شهر بزرگ ایران یعنی مشهد بازدید کردم. برنامه فشرده‌ای شامل مذاکره با شهردار و رئیس اتاق بازرگانی مشهد درباره فرصت‌های بالقوه افزایش تجارت داشتیم. از اینکه برخی کسب و کار‌های بریتانیایی را در اینجا دیدم بسیار خرسند شدم.

روایت یک نماینده از ماه‎ها دق الباب برای دیدن «ماهرخ» وزرا!

یکی از نمایندگان مجلس در نطق خود اظهار داشت که برخی نمی‎خواهند نمایندگان مقتدر باشند و می‎خواهند آن‌ها به مسائل خرد مشغول باشند. علی ادیانی‎راد نماینده سوادکوه در نطق خود گفت: برخی نمی‌خواهند نماینده مقتدر باشد و می‌خواهند مجلس کوچک شود و نماینده کوچکتر و ما را به امور کوچکی مثل بخشداری و دهیاری مشغول کنند. باید در چارچوب قانون اساسی و اقتدار حاکمیتی ابراز وجود کنیم و گرنه از روی ما عبور می‌کنند! وی افزود: آرای نجومی به وزرا می‌دهیم، اما باید ماه‌ها دق الباب کنیم تا ماهرخی مثل وزیر را ببینیم! عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد نیز در تذکری در جلسه امروز مجلس گفت: رویه مجلس نبایدبه گونه‌ای باشد که تریبون برای هر کسی که داد بزند و لابی بیشتری داشته باشد، روشن شود. شأن مجلس این نیست که هیئت رئیسه هرطور که می‌خواهد عمل کند. وی با بیان اینکه مجلس آیین‌نامه دارد و هیأت رئیسه برای اجرای امور به آن قسم خورده است، ادامه داد: در مجلس نماینده‌تر وجود ندارد و باید حق اظهارنظر آزادانه به همه داده شود و خلاف این رویه وهن مجلس است. رویه نباید به گونه‌ای باشد که هرکسی که داد بزند و لابی بیشتری داشته باشد، تریبون برای بیان صحبت‌هایش روشن شود؛ امیدوارم این روش اصلاح شود. علی مطهری که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: خیلی امیدوار نباشید. /خبرآنلاین

انتقاد یک مرجع‌ تقلید ازسفر وزیرفرانسوی به ایران

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اظهار تأسف از صحبت‌های برخی کشور‌های زورگوعلیه برنامه موشکی ایران گفت: آمریکا می‌گوید چرا ایران باید موشک داشته باشد و باید پای میز مذاکره بیاید برای موشک‌هایی که دارد، آیا این وقاحت و زورگویی نیست؟آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با انتقاد از وضعیت دنیای کنونی گفت: برخلاف ظاهر خوب دنیا که سازمان‌های به اصطلاح حقوق بشری وجود دارد و سازمان ملل و شورای امنیت دارد؛ باطن این دنیا پر است از زورگویی، ریاکاری و دروغگویی. وی افزود: آمریکا از آن طرف دنیا به این طرف لشکرکشی می‌کند و علیه بعضی کشور‌ها موضع می‌گیرد و می‌گوید کسی حق ندارد، قوی بشود، بلکه همه باید ضعیف شوند و من تنها قوی بمانم، آیا این زورگویی آشکار نیست؟این مرجع تقلید با اظهار تاسف از صحبت‌های برخی کشور‌های زورگو علیه برنامه موشکی ایران تأکید کرد: آمریکا می‌گوید چرا ایران باید موشک داشته باشد و باید پای میز مذاکره بیاید برای موشک‌هایی که دارد، آیا این وقاحت و زورگویی نیست؟ چرا دنیای امروز کم کم به این مسائل عادت می‌کند و کسی قبح این مسائل و زورگویی‌های ابرقدرت‌ها را بازگو نمی‌کند و اعتراضی صورت نمی‌گیرد؟آیت الله مکارم شیرازی تأکید کرد: همه می‌دانند که داعش در عراق و سوریه با کمک ایران و حزب الله تا حد زیادی از بین رفت؛ اما مستکبرین عالم ایران را محکوم می‌کنند که شما حامی تروریست هستید!. وی خاطرنشان کرد: کاری که ما باید انجام دهیم این است که به این دنیا اعتماد نکنیم و خوشبین نباشیم، بلکه نسبت به این زورگویی‌ها و دروغگویی و ریاکاری بدبین باشیم. /میزان

آیت‌الله سبحانی: مگر روحانیون در فیزیک و شیمی اظهار نظر می‌کنند که غیر مجتهدین درباره حجاب حرف می‌زنند؟

آیت‎الله العظمی جعفر سبحانی، از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه حجاب واجب الهی است، گفت: افراد غیرمجتهد نباید درباره حجاب که جزو مسلمات دین است، اظهار نظر کنند. همان طور که روحانیت در مسائل فیزیک و شیمی و علوم دیگر اظهار نظر نمی‌کند دیگران هم نباید در مورد حلال و حرام و مسائل دینی که در آن علم ندارند دخالت کنند. حجاب جزو مسلمات دین است و در قرآن کریم آیه‌های زیادی در این مورد وجود دارد. /مهر

درخواست مرتضوی از رئیس قوه قضاییه برای ورود به پرونده حبسش

سعید مرتضوی دادستان وقت تهران در واکنش به خبر صدور حکم جلبش، اعلام کرد: تا به حال از طرف اجرای احکام هیچ‌گونه احضار یا دعوتی از اینجانب یا ضامن به عمل نیامده است. به گزارش جماران، ایسنا نوشت: بخشی از توضیحات وی به استناد ماده ۲۳ قانون مطبوعات به شرح زیر منتشر می‌شود: «تا به حال از طرف اجرای احکام هیچگونه احضار یا دعوتی از اینجانب یا ضامن به عمل نیامده؛ بنابراین چنانچه بدون طی مراحل آیین دادرسی اقدامی هم صورت گرفته باشد اینجانب از آن بی‌اطلاع بوده و خلاف قانون و رویه معمول در اجرای احکام و آیین دادرسی عمل شده است. »هم‌چنین در بخش دیگری از این جوابیه آمده است: «در رابطه با حکم صادره از سوی شعبه ۲۲ دادگاه تجدیدنظر استان تهران که علیرغم احکام برائت قبلی و همچنین برخلاف رای قطعی شعبه ۳۸ دیوان عالی کشور و بدون در نظر گرفتن موازین آیین دادرسی کیفری و مسلمات فقهی و شرعی و دلایل موجود در پرونده، اینجانب را در خصوص اتهامی ناروا در جریان برخورد با فتنه سال ۱۳۸۸ و د. راستای ایفای وظایف قضایی پیرامون اخلال‌گران در نظم و امنیت کشور و سلب آسایش شهروندان، بدون کوچک‌ترین خطا یا گناه و یا صدق عنوان مجرمانه‌ای به دو سال حبس محکوم نموده که واجد موازین حق اعاده دادرسی و اعمال ماده ۴۷۷ آیین دادرسی کشوری می‌باشد؛ لذا با عنایت به اینکه قانونگذار در ماده ۴۷۷ قانون آمره مذکور در صورتی که پیرامون حکم قطعی و لازم‌الاجرا شرایط فوق‌البیان حادث باشد و دلایلی مبنی بر خلاف بین شرع بودن اقامه گردد، اظهارنظر و قضاوت در خصوص آن را به شخص ریاست محترم قوه قضاییه که فقیه و مجتهد عادل و منصوب مقام عظمای ولایت می‌باشند واگذاری نموده و، چون این حق به موجب قانون فقط یک بار قابل اعمال است، اینجانب به فوریت در حال تنظیم لایحه درخواست اعمال ماده ۴۷۷ می‌باشم و امیدوارم در جریان این رسیدگی، مقام عالی ریاست قوه قضاییه که منصوب مقام عظمای ولایت است و لاجرم به ابعاد فقهی و شرعی احکام آگاهی کامل دارند آن را اجابت نموده و نظر فقهی و شرعی خود را فارغ از برخی جنجال‌های رسانه‌ای اعلام نمایند.»

نماینده اصولگرا: بر سر سؤال از روحانی معامله شد

نقوی حسینی در جلسه امروز مجلس گفت: ۱۷۰ تا ۱۸۰ نماینده سؤال از رئیس جمهوری را امضا کردند، اما بدون این که جلسه‌ای تشکیل شود تعداد امضا‌ها به حدود ۳۵ امضا رسید. توجیهی در این زمینه وجود ندارد باید دید نحوه پس گرفتن امضا‌ها چگونه بوده است، شما باید از شأن مجلس دفاع کنید. علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس در پاسخ به این اخطار گفت: تعداد امضای تقاضای سؤال از رییس‌جمهوری هیچ وقت ۱۸۰ امضا نبوده است. این نامه ۱۸۰ امضا داشت، اما اصل سؤال ۸۹ امضا داشت که در نهایت ا. از حد نصاب کمتر شد. / ایرنا

تذکر شهردار تهران بر حفظ شئونات اسلامی

کانال شهردار تهران اعلام کرد: نجفی، شهردار تهران طی ابلاغیه‌ای با انتقاد از برگزارکنندگان مراسم جشن بانوان شاغل در شهرداری تهران که به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) برگزار شد، بر ضرورت حفظ شئونات اسلامی در تمامی رویداد‌های فرهنگی تاکید کرد. گفتنی است، در همایشی که روز سه‌شنبه با حضور و سخنرانی شهردار تهران برگزار شد، پیش از سخنرانی نجفی، کنسرتی با حضور زنان خواننده و رقص دختران نوجوان در حضور شهردار تهران و همکاران مرد او اجرا شده است که تذکر شهردار تهران را به همراه داشت.

حمله کیهان به نمایندگانی که به دیدار خاتمی رفتند

کیهان در مطلبی کوتاه به شدت از نمایندگانی که به دیدار خاتمی رفتند انتقاد کرد. روزنامه کیهان نوشت: این ملاقات کمتر از ۷۰ نفره در حالی انجام شده که فراکسیون امید دو سال قبل هنگام تشکیل ۱۳۰ عضو داشت، اما با ریزش نیمی از اعضا مواجه شد. بنابر اعتراف نشریات و برخی فعالان اصلاح‌طلب، تزریق پول نقش مهمی در تعیین فهرست‌های انتخاباتی این طیف در انتخابات مجلس و شورای شهر داشت و برخی از منتخبان، خود را مدیون می‌دانند و بنابراین از سر اجبار، مانند گماشته‌ها و امربر‌های پدرخوانده‌های افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی رفتار می‌کنند. در همین حال رسانه‌های این طیف، بار‌ها فراکسیون امید را متهم به بی‌عرضگی و بی‌خاصیتی کرده و آن‌ها را به رفتار‌های رادیکال وادار کرده‌اند. ملاقات با یکی از سران فتنه در اثر همین فشار‌ها انجام شد و این در حالی است که اگر رویکرد سران فتنه پیش می‌رفت و بی‌قانونی و عدم تمکین در برابر رأی مردم حاکم می‌شد، منطقا باید انتخابات تعطیل می‌گردید؛ بنابراین ملاقات‌کنندگان با خاتمی به مردم‌سالاری دهن‌کجی کرده‌اند. طیف اصلاح‌طلب طی ماه‌های اخیر در قبال سوءمدیریت دولت و نابسامانی‌های اقتصادی و عقیم از آب درآمدن برجام، یا سکوت کرده و یا خود را وکیل مدافع مردم در مطالبات اقتصادی جا زده‌اند! حال آن که باید پاسخگو باشند.

خاویار برای ایرانی ها 4 میلیون گرانتر از خارجی ها

خاویار پرورشی امسال تولیدش به حدود پنج تن و صادراتش به حدود ۱. ۲ تن رسید. البته این محصول مصرفش در بازار داخلی داغ شده، به گونه‌ای که در ایران تا کیلویی ۱۰ میلیون تومان هم به فروش رفت اما در بازار خارجی با وجود افزایش مشتریان و تقاضا برای خرید آن تا کیلویی شش میلیون تومان صادر شد؛ لذا تولیدکنندگان به بازار داخلی تمایل بیشتری پیدا کرده‌اند! /ایسنا

فاطمه راکعی: دخترهای برج میلاد ۹ ساله بودند

سرپرست اداره کل امور بانوان شهرداری تهران در واکنش به فیلم منتشر شده از مراسم جشن بانوان شاغل در شهرداری تهران تأکید کرد که این دخترها به سن تکلیف نرسیده بودند و همگی زیر ۹ سال بودند. فاطمه راکعی در گفت‌وگو با شهرنوشت گفت: بداخلاقان بهانه‌جو هر روز با ترفندی به دنبال ایجاد حاشیه برای شهرداری تهران هستند که تازه‌ترین آن، انتشار فیلم گل‌افشانی چند دختر زیر ۹ سال است. وی ادامه داد: در دقایقی از جشنی که به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) برای بانوان شاغل در شهرداری تهران گرفته شد و شهردار محترم تهران نیز در آن حضور داشتند، چند دختر زیر ۹ سال با لباس محلی برای گل‌افشانی روی سن آمدند و با حرکات هنری اقدام به گل‌افشانی کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۶۲
یه سوال از ایت اله سبحانی
مگر متخصصین علم سیاست در. زمینه فقه و علوم دینی اظهارنظر میکنند ؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
سیاست ما عین دیانت ماست
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
منم یه سوال :
آقای سبحانی مگر مجتهدین و روحانیون باید در مسائل سیاسی دخالت کنند ؟؟؟؟
امیدوارم دستگاه محترم قضائی با کسانی که بعنوان اخلال گر واختلاس وفسادمالی کشور را به سوی نا امنی سوق می دهند برخورد شایسته انجام دهد چون اینها با کشورهایی مثل آمریکا واسرائیل هیچ فرقی ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
من نمی دونم تخلف کرده برادر جهانگیری یا نه که اگه کرده باید باهاش برخورد بشه به شدت.
هیچکدام از موارد ذکر شده برای غلامحسین کرباسچی نمیتواند از مصادیق جرم باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
مگه قاضی بودی یا وکالت خوندی که کشکی نظر میدی
ناشناس
| Germany |
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
تو حبس خودکشی نکنه خوبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
پس با این حال باید مرتضوی باید به حبس ابد محکم شود
جناب کواکبیان به نظرم سران ما با مسابقه دادن می توانند کنار بیایند ولی از چیزی که بیشتر ناراضی هستند باخت در مسابقه است که به نظرم کاملا حق دارند چون در صورت هر باختی بعضی از رسانه ها (از هر دو طرف) محشر به پا می کنند.
اگر قرار باشد برای تمام کار ها وامور دنیوی واخروی در این دنیا محاکمه ومجازات شویم پس در روز قیامت رها یا تجدید محاکمه خواهد شد
همه اتهامات کرباسچی واقعا همینا بوده عجب عجب عجب
من از پاسخ به حرف مطهری قانع نشدم . حجاب برای حفظ زنان هست ؟ شش میلیارد انسانهای تمام دنیا چه مرد و خصوصا زنان و کودکان و دختران را فقط حجاب حفظ میکند ؟ فعلا چگونه حفظ میشود اگر درست میگویند واقعا با چادر ساعت ده شب در یک جاده یا خیابان پیاده روری کنید یا منتظر ماشین بمانید. ماست مالی هم حدی دارد. از نظر روانی قانع کننده نیست چون مردم ایران زن و مرد ندارد محدودیت همه را حریص کرده است که کنجکاو هستند بس هست
پاسخ ها
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
نه بی حجابی حفظ میکند!!!یک نگاه به آمار بردگان جنسی و قاچاق دختران جوان در غرب بیاندازید شاید مفید باشد!.عامل همه نا امنی های جنسی در هر جای دنیا توسعه غرب فرهنگی هست.و نه غرب جغرافیایی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
! انتظار استدلال محکم تری از ایشان داشتیم
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
آقای شهاب نه حجاب و نه بی حجابی باعث حفظ آدم نمی شود بلکه این ناشی از امنیت یک کشور و قوانین مدنی و از آن مهمتر اجتماعی آن کشور هست که باعث میشه افراد به کسی تعرض نکنند
در پاسخ به آیت الله سبحانی باید عرض کنم که تو این دوره زمانه، همه در خصوص همه چی اظهار نظر می کنند. نمونه کوچیک اون تو همین خبری که تو این صفحه توسط تابناک منتشر شده رو میشه دید. اظهار نظر آقای مکارم شیرازی در خصوص برنامه موشکی ایران. متاسفانه خیلی ها تصور می کنند که باید در خصوص هر چیزی تو این مملکت اظهار نظر کنند. هر وقت یاد گرفتیم که در خصوص مواردی که به ما ارتباطی نداره دخالت و اظهار نظر نکنیم ، می تونیم پیشرفت کنیم. الان دقت کنید به همین موضوع برنامه موشکی ایران، معلوم نیست که باید پاسخگو باشه و اصولا کی باید به کی پاسخ بده. فرمانده محترم سپاه در خصوص روابط خارجی کشور اظهار نظر می کنه، آقای آیت الله مکارم شیرازی در خصوص برنامه موشکی، برد موشک ها و ... اظهار نظر می کنه . اگه قرار مواضع رسمی کشور اعلام بشه، جاش و افرادش تو قانون اساسی مشخص شده است. مثلا در قانون اساسی به روشنی وظایف سپاه و ارتش مشخص شده است. مگه شما فراتر از قانون اساسی هستین. نمی دونم چرا با افراد متخلف برخورد نمیشه. چطور یه بدبختی که مثلا میاد تو همین ساین تابناک و یا سایت های دیگه حرف دلش رو می زنه و نه توهین می کنه و نه منافق هستش و نه ضد انقلاب، بعد بیچارش می کنن که مثلا چرا این حرف رو تو فلان سایت زدی، اما با مسئولی که با اظهار نظر نا بجا مواضع کشور رو به خظر می اندازد و یا باعث نحریم های جور وا جور میشه کسی برخورد که نمی کنه بلکه بی پرواتر از همیشه به خودش اجازه می ده در کوجکارین موارد این مملکت اظهار نظر کنه. من کاملا به ازادی و دمکراسی موافقم، هر کسی که تو این مملکت زندگی می کنه و ایرانی هستش، بر اساس قانون اساسی می تونه نشر و دیدگاه خودش رو اعلام کنه. اما متاسفانه در حال حاضر خیلی ها تو مملکت به راحتی و حتی بالاتر از قانون اساسی اظهار نظر، می کنند اما کسی به آنها کاری نداره اما 99% مردم ایران وقتی در خصوص موضوعی اظهار نظر کنند خیلی سریع چهار تا برچسب وحشتناک به اونا می زنن و شدید ترین برخورد را با اونها انجام می دن. واقعا باید تاسف خورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
مرجع تقلید درباره همه چی می تونه اظهار نظر کنه ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
کاملا موافقم
باید قبول کنیم که مدیران شهرداری که مسبب این مراسم بودند صلاحیت لازم را ندارند و اصلا با روحیه دینی مردم هم مسیر نیستند
جشن هنر شیراز باعث شد علما اعلام عزای عمومی کنند و مسئولین وقت مسخره کردند و توجیه
الان زن ایرانی رقاصی نیست
در مهد کودک ها رقاصی یاد میدهند در مراسمان دخترکان ایرانی را به رقاصی جلوی مدیران تشویق میکنند واقعا نمیدانم چه بگویم به مدیرانی که معلوم است روحیه دینی و انقلابی ندارند و بیننده ماهواره هستند اگر پایش بیافتد حاضرند دو تابیعتی هم شوند
لطفا قوه قضائیه را وادار کنید انقلابی عمل کند اینها اهلی نیستند اینها زاویه دارند تفکر اینها مسموم است و اگر الان جلوی آنها را نگیریم فردا باید تاوان بدهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
چیزی نگو. ساکت بشین نگاه گن ! همونطوری که مردم 40 ساله دارن صدا و سیما نگاه میکنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
مراجع عظام در مورد حفظ کشور - نظام - دین - عزت ایران میتوانند اظهار نظر کنند .
اگر از حرفهایی که در اتهامات کرباسچی عنوان شد و به یک سال زندان محکوم شد تابناک جان پس تمام کاربران سایت شما که نظر دهی میکنند خصوصا بخش غیر قابل انتشار اگر در فضای حقیقی باشد لابد باید به چندین سال محکوم شوند. اینکه سیاسیون روشنفکر میگویند اولین زیر ساخت اینترنت و روزنامه و رسانه های جمعی تدوین قانون آزادی بیان و عقیده هست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
فرق است بین نظر یک مشهور و یک ادم گمنام مثل شما
نمایندگان که به دیدار خاتمی رفتند چون با تایید لیست از طرف خاتمی مردم به نمایندگان رای دادند در شهر ما مردم فقط با همین شعار اصلاح طلبی از بین چند نفر رقابت کرد و برنده شد . طیف اصول گرایان نگران اصلاحات کشور نباشند چون اصلاحاتی در کار نیست بفکر سه سال بعد باشند . بهر حال سه سال دیگر کاستی ها و خرابیهایی هم باید باشد که رقیب اصلاح طلبان بتوانند در انتخابات مانور دهند و حرف برای گفتن داشته باشند . گرچه بنظرم تمام مشکلات را آخرش اصلاح طلبان حل خواهند کرد شما فکری به حال یارانه دادن در انتخابات را داشته باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
انشا اله دوره بعد خبری از این 70 خط گیر در مجلس نباشد
خدایا به کجا داریم میریم.رقص چند دختربچه برای کشور میشود مسله..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
باور کردی بچه بودن برو فیلم را ببین عمو
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
آره که مسئله هست ؛ پس فکر کردی اختلاس ؛ دزدی ؛ رانت ؛ اعتیاد ؛ بیکاری ؛ زمین خواری و .... برای مملکت مسئله است ؟؟؟؟!!!!
نگران نباش راکعی آب از آب تکان نمیخوره با این قد وفیزیک9ساله بودند؟؟؟؟
پس15و16ساله ها چقدند. حالا روزتولد بانوی عفت و طهارت و حیا. بی بندبازی و بی عفتی رواج دادی
توجیه گناه میکنی؟
در مورد فیزیک و شیمی . ریاضی .پزشکی . سیاست . کشاورزی . بانک . بین الملل . تجاری . راه و ساختمان .قضایی مطبوعات . همه چیز و هر روز دارند حرف میزنند اتفاقا در همین تیتر بالا در مورد دیدار وزیر خارجه فرانسه اظهار نظر شد . در همه چیز اظهار نظر دارند شک نکنید در همه چیز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
ورزش و انرژی هسته ای یادتون رفت
در جواب آقای پژمانفر . برادر رییس جمهور طبق قانون در مقام ریاست جمهوری که تمام وزارت خانه در زیر دست ایشان کار میکنند این اختیار را قانون به ایشان داده است . شما نمیتوانید این حق قانونی را از ایشان بگیرید . وزارت فرهنگ و.ارشاد مگر وزیرش را ایشان معرفی نمیکنند . رییس جمهور اولین سخصیت سیاسی کشور هست که هر اتفاقی بیفتد حتی در خارج با رییس جمهور تماس میگیریند شما مخالف دیدگاه ایشان هستید بروید قانون را بخوانید و با قانون جواب ایشان را بدهید تمام امور کشور با ایشان هست
آقای جهانگیری که مسولان مبارزه با فساد اقتصادی است آنوقت بردارش متهم به. فساد اقتصادی است.خدایا به توپناه می بریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
وقتی که ایشان در مناظرات دختر وزیر اموزش و پرورش را که اقدام به واردات200 میلیون پوشاک قاچاق (اگر همین را باور کنیم و بیشتر نبوده ) کرده بود دختر لیسانسیه مظلوم نامید باید حساب دست همه می اومد که متاسفانه خیلی ها دچار احساسات شدند و متوجه نشدند کشور را دست چه افرادی میدن
به فرض اینکه آقای روحانی به مجلس برای پرسش نمایندگان در مجلس حضور یابند فکر کنید سوال چی باشد . چرا برجام ثمر نداشت . چون برجام در اصل پذیرش حق غنی سازی حق مسلم بود که بهش رسیدید . روابط تجاری باید شرایط علم اقتصاد را پذیرفت دادو ستد هست نه مچ گیری . دوم چرا شغل ایجاد نمیشود . دولت شغل ایجاد نمیکند . چرا کشتی و هواپیما چنین شد . مقصر روحانی نیست . شرکت خصوصی باید قوی باشد . چرا یارانه ثروتمندان حذف نشد مگر روحانی طراح بوده خود اصولگرایان حلش کنند چون ایده برگرفته از انان هست . سنگ بزرگ را خودشان از دریا در بیاورند . شدنی نیست یا همه را حذف کنند یا هیچکس . انروزی که یارانه میدادید چرا فکرش را نکردید اول انجام میدهند بعد فکر میکنند وقت روحانی را نگیرید کار دارد
بدبختی این مملکت اینست که کسیکه سنگ بنای تخریب محیط زیست را گذاشت ابتدا با سر و صدای فراوان خود را طرفدار محیط زیست قلمداد میکند بعد به ریاست محیط زیست میرسد تا منافع اربابان را با تخریب محیط زیست فراهم کند
آقای شریعتمداری شما که اینقدر در حال امر و نهی و ایراد گرفتن به دیگران هستی چرا نتوانستی مجموعه خودت با توجه به اون امکانات وسیع در حد یه روزنامه محلی تقویت کنی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
فعلا که یک تنه جور همه روزنامه های زنجیره ای مواجب بگیر را میکشد
جسارتاً همه در همه موارد اظهار نظر می کنند از جمله فیزیک ، شیمی ، سیاست ، تغییرات جوی ، نزول باران ، ..... !
اینقدر که در مورد حجاب رجال سیاسی و مذهبی صحبت و اظهار نظر می کنند در خصوص اختلاسها مراجع و رجال سیاسی صحبت نمی کنند.
این هم جای تاسف داره هم جای تامل !
این جمله های کرباسچی یکسال براش اب خورده؟ واقعن از هیچ کس صدایی در نمیاد؟من اتفاقن مخالف کرباسچیم اما نمیدونم چرا ظلم حتی به دشمن ادم هم ناراحت کننده هست
شریعت مداری دست بردار.
ده روز دیگر سال نو میاید و جهان با آمدن بهار متحول میشود سبزه و گل و شگوفه عوض اینکه اسباب فکری بحال شادمانی و خوشحالی مردم کاری کنند میگویند بیاییم غم و اندوه بخوریم که چی شود . برای شادمانی مردم در بهار امسال چکار میکنید . غم و اندوه فرهنگ فلان کشور بیفایده هست چون ما خودمان اینقدر سوژه داریم
حاج سبحانی بزرگوار . ما افرادی که سایت های وطنی و تلویزیون وطنی را هر وقت روشن میکنم روز و شب همه حتی در مورد اتم و هوا وفضا و راه اهن و هواپیما و هر چه که به ذهنشان برسد نظر میدهند خصوصا در مورد اقتصاد که متاسفانه راهی که ارایه میدهند حتی نمیشود یک روستا را با ان نظریه اداره کرد چه برسد به اداره کشور 100میلیونی . چنان با سیاست عجین یافتند که از هر پنج مطلب چهارتاشون فقط فقط سیاسی هست .
امشب در استان ما باران میبارد و هوا از دیروز هم ابری و سپس طوفانی شد و ارتفاعات برفی هست این پدیده چه ربطی به لباس پوشیدن زنان استان من دارد .در روستای من دختران و زنان پابه پای مردان کار میکنند . چرا در این مورد سیاسی برخورد میکنید چرا در چهارصد کیلومتر در استان دیگر بارانی نیست . علت اینکه گروهی انتقاد میکنند که هر کس در رشته خودش حرف بزند همین هست که برف و باران و تگرگ و سیل و زلزله دست خداوند هست و دوم اینکه به محدوده جغرافیا مربوط هست شما انتظار نداشته باشید در بندر عباس برف ببارد .
بنظرم خیلی از افراد جامعه چنین باشند که مثلا اگر در یک شهری همه زنان آن جامعه حجاب را رعایت کنند باز کسانی هستند که انتظارشان این هست که چرا دست و صورت زنان دیده میشود ؟ چرا صدای زنان شنیده میشود . چرا زنان رانندگی میکنند . بنابراین انها حتی برای بحث عدالت در جامعه ابتدا فکر میکنند هر چه محدودیت اجتماعی زنان بیشتر شود عدالت تحقق یافته هست نه داداش این روند دست من و تو نیست .
جناب آیت الله سبحانی مگر نمیبینید این همه آیت الله در زمینه سیاسی و اقتصادی ابراز نظر میکنند؟!مگر درس سیاست خوندن؟! و البته مگر حجاب را میشود با شیمی و ریاضی مقایسه کرد!؟؟
همین اغماض کردنها مملکت رابادرآمد 50-سال گذشته نفتی به این روز نشانده طرف چون برادررییس جمهوراست هر تخلفی کردباید سرپوش گذاشته شود اگربرخوردقاطع باخاطیان میشد 80درصدملت زیرخط فقر نمیرفتند وباعث نارضایتی 80درصد ملت فراهم نمیشد
مثل اینکه خیلی از حجاب و عفت زنان ایرانی ناراحتید. یه روز چند تا دختر رو تو خیابون راه میاندازید که روسریشون رو بردارن. یه روز مجلس رقص و آواز زنان راه می اندازید و چند تا به قول خودتون دختر بچه رو راه میاندازید که با اون سر و وضع برقصن و کف می زنید. آیا فکر کردید که دختری که قبل از 9 سالگی با این وضع برقصه در بزرگسالی چگونه خواهد بود. برای برداشتن حجاب تءوری بافی و مغالطه کاری می کنید. هیچ فکر کردید که حجاب قانون و دستور خداست و با خدا به مقابله برخواستید. چطور میتوانید پاسخگوی گمراه کردن مردم در روز قیامت باشید اگر ایمان داشته باشید. مردم مومن به کنار می خواهید دین و سنت خدا رو بکوبید. می خواهید زنان ایران رو به فساد و فحشا بکشونید. به خواست خدا و کمک اءمه که تا حالا این کشور رو نگه داشتند شکست خواهید خورد
جناب مرتضوی در این مورد شما بی گناه ولی کی باعث مرگ زهرا کاظمی شد و جرم قتل عمد اگر باشد چیست
سلام تابناک

26 سالمه و از 21 سالگی دارم میخونم سایتتونو ولی یه بارم نظراتمو چاپ نکردی..
به نظر من آدمی که همچین نگاهی میتونه به اون بچه های معصوم داشته باشه رو باید پیگیرش شد و زندانیش کرد. یک آدم سالم فکرشم به سمت همچین چیزایی در مورد این معصوم ها نمیره. آخه به کجا رسیدیم ما... یه آقایی در نظرات فرمودن زن ایرانی رقاص نیست!!! آخه یعنی چی این حرف؟؟ زن ایرانی پس توی خونس قرمه سبزی بپزه برای جنابعالی بچه بیاره؟؟
استدلال آیت الله ایازی واقعا عالی بود
. دست مریزاد
جناب سبحانی بدانند همانطور که روحانیت در همه امور و شئون دخالت میکنند ، دیگران هم حق دارند در تمام شئون دخالت کنند
ضمنا الان 1400 سال پیش نیست که مردم در جهل باشند و اجازه دخل و تصرف روحانیون رو در همه مسائل بدهند
برخی از عامه مردم سواد و تجزیه و تحلیلشون از مسائل خیلی دقیق تر و به روز تر از برخی اقایان است
در خصوص اتهامات آقای کرباسچی سوالی به ذهن ام خطور کرد که اگر رفتارهایی که این روزها از آقای احمدی نژاد و اعوانش سر می زند را افرادی چون کرباسچی مرتکب می شدند چه پیامدهایی برایشان داشت و چه حاشیه امنی دارند این گروه
چرا رئیس جمهورهای محترم از جواب دادن به نمایندگاه محترم مردم وحشت دارند؟ باید از این فرصت ها استفاده کنند ،در مجلس حاضر شده و کاستی ها را توضیح دهند. ولی متاسفانه ظاهرا جوابی ندارند.
یک نفر به کسانی که در خصوص مسابقات ورزشی اظهار نظر میکنن بگه تا حالا بررسی کردین چرا اون رژیم منحوس بیشتر در کشتی سعی میکنه با قدرت ظاهر بشه . چرا فوتبال اینقدر براش مهم نیست . چون ایران حرف اول کشتی را میزنه . پس از خواب خرگوشی بیرون بیاین.
خلاصه موارد اتهامی کرباسچی !!!!!!!!!!!!!!! حقیقت داره واقعا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من اصلا متوجه نمی شوم .
جنگ کردن با اسرائیل ، مدام از آن حرف زدن و بر علیه آن شعار دادن به آن رسمیت نمی دهد ولی کشتی گرفتن با آن ، که نوعی مبارزه است ، رسمیت می دهد .
اگر کشوری به نام اسرائیل وجود ندارد ، پس ما به کی فحش می دهیم ؟
اگر کشوری به نام اسرائیل وجود ندارد ، پس برد موشک های مان را چرا با انجا متر می کنیم ؟
ای کسی که به نام نام ناشناس درهمه چیز اظهاروجودکرده ای چرافکرمیکنی که همه ی خوانندگان نمیدانند که تو قلم به مزد درپازل ضدارزشهایازی میکنی
اگر هرفردی درهرلباسی دچارتخلف شده مجازات میشد شاهد فسادهای نجومی باارقام 7000و3000و6000میلیاردتومانی نبودیم متاسفانه همین اغماض کردنها ظلم به اکثریت ملت شده اگر برادرروحانی مرتکب تخلف شده ویا حتی خودروحانی بدعهدی وخلف وعده به ملت دارد باید به اشدمجازات برسد
اگه این صحبتای کرباسچی یه سال جرم داره، حرفای اقای احمدی نژاد و دوستان چن سال میشه؟ یا شایدم چن قرن؟
تازگیا اسم رقص شده گل افشانی!!!
چون زیر 9 سالند مجاز است ابزار لذت بصری شوند؟
جرأت برگزاری چنین برنامه ای را در حضور کدام مرجع دینی دارید با اطمینان از اینکه اعتراض نخواهد کرد؟
حضرات شورای شهر فرموده بودند برج میلاد هیچ کارایی ندارد.
حداقل فهمیدیم کاربرد آن چیست. به هیچ کار مردم هم که نیاید به کار شما می آید جنابان منتقدین شهردار قبلی.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل