بازدید 1781

پرداخت 166 میلیارد تومان وام به دانشجویان تا پایان سال جاری

کد خبر: ۷۸۰۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸ 06 March 2018

نگاه ویژه مجلس به دانشجویان تحصیلات تكميلي/پرداخت 166میلیارد تومان وام به دانشجویان تا پایان سالرئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: نمایندگان مجلس در راستای حمایت از دانشجویان مقاطع تحصیلات تكميلی، طی طرحی پيشنهاد دادند که یک کمک پژوهشانه و بلاعوض به دانشجویان پرداخت شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: یکی از برنامه‌های ما این است که در طول برنامه ششم توسعه، کمبود 200 خوابگاه را جبران کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه تعداد زیادی از دانشگاه‌های ما با کمبود فضای خوابگاهی روبه‌رو هستند اما با توجه به برنامه‌ریزی‌ها سال آینده روند رو به رشدی در این زمینه خواهیم داشت.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در خصوص وام‌های دکتری و پژوهشی افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت علوم کیفی سازی آموزش عالی است چرا که دولت هم نگاه ویژه‌ای به این موضوع دارد.

یزدان مهر تصریح کرد: باید به دانشجویان مقطع ارشد و دکتری باید در بحث وام توجه بیشتری شود، متاسفانه بسیاری از دانشجویان مقطع دکتری ما با مشکلات مالی زیادی روبه‌رو هستند. به همین دلیل در این زمینه ما نگاه ویژه‌ای به این دانشجویان داریم و قرار است تا پایان سال جاری 166 میلیارد تومان به دانشجويان دکتری پرداخت می‌کنیم، این وام توسط بانک یا صندوق پرداخت می‌شود.

حمایت نمایندگان مجلس از دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی

یزدان مهر گفت: باتوجه به مشکلات دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی، نمايندگان مجلس در راستای حمایت از این دانشجویان تحصیلات تكميلی پیشنهاداتی مطرح کرده‌اند، این کار بسیار ارزشمند است و امیدواریم محقق شود. طی این طرح نمایندگان مجلس پيشنهاد دادند که در کنار وام صندوق رفاه، یک کمک پژوهشانه و بلاعوض به دانشجویان دکتری پرداخت شود.

وی بیان کرد: این طرح در صحن علنی مجلس مطرح شده است و امیدواریم به تصویب نمایندگان برسد زیرا به این وسیله گام موثری برای ارتقای بحث پژوهش و حل مشکلات دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی برداشته می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر