بازدید 2488

مجلس اقدامات لازم را برای مقابله با طرح تحریم جدید ایران انجام می‌دهد

کد خبر: ۷۷۹۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴ 04 March 2018

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تهیه پیش‌نویس طرح تحریم‌های جدید ایران در کنگره آمریکا را نقض آشکار برجام و نشان از رفتار خصمانه آمریکا دانست و گفت: قطعا دستگاه دیپلماسی و مجلس با محکوم کردن این موضوع اقدامات لازم برای مقابله با این طرح را انجام می دهد.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به تهیه پیش‌نویس طر ح تحریم‌های جدید ایران در کنگره آمریکا اظهار کرد: اقدامات و رفتارهای خصمانه آمریکا در دوران پسابرجام همچنان ادامه دارد. این نشان می دهد آمریکایی ها به توافق و قواعد بین‌المللی تعهدی ندارند.

به گفته وی اینکه آمریکایی ها تاکنون بیش از ۱۷ بار با تحریم های جدید و اقدامات خصمانه برجام را نقض کردند، موضوع آشکاری برای همه است. لذا تهیه پیش‌نویس طرح تحریم جدید نیز بخشی از پازلی است که تاکنون آمریکا برای سر باز زدن جهت انجام تعهداتش در برجام انجام داده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه «آمریکایی ها نمی خواهند براساس توافق بین‌المللی برجام را اجرایی کنند» گفت: براین اساس تهیه پیش‌نویس طرح تحریم جدید نقض آشکار برجام و برخلاف قواعد بین‌المللی است که نشان از رفتار خصمانه آمریکا دارد.

نقوی حسینی در عین حال یادآور شد: آمریکا منابع قدرت جمهوری اسلامی ایران را می شناسد و آن را هدف قرار داده‌ است. آنها این اقدامات را برای انزوای سیاسی ایران انجام می دهند. حال اینکه ایران توانمندی لازم برای مقابله با هرگونه تهدیدی را دارد.

وی در پایان تاکید کرد: دستگاه دیپلماسی و مجلس قطعا این تحریم ها را محکوم کرده و آن را نقض برجام می داند لذا اقدامات لازم برای مقابله با این طرح را انجام خواهد داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار