بازدید 5631

محدودیت‌های فروش ارز ادامه دارد

کد خبر: ۷۷۹۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲ 03 March 2018
بازار ارز در ادامه روند روز‌های اخیر با محدودیت در فروش مواجه است؛ شرایطی که باعث شده مقابل چند صرافی که فروشنده هستند، صف‌های طولانی شکل بگیرد البته این صرافی‌های انگشت‌شمار هم دلار را منوط به داشتن کارت ملی می‌فروشند و به هر فرد نیز بیش از ۱۰۰۰ دلار فروخته نمی‌شود. اما نکته قابل توجه بازار ارز کم شدن تعداد دلالان است.

به گزارش ایسنا، امروز - شنبه - حوالی چهارراه استانبول، میدان و خیابان فردوسی که یکی از محل‌های اصلی خرید و فروش انواع ارز و سکه در پایتخت است، شرایط به خصوصی حاکم است که حداقل در چند سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

از حدود ۱۰ روز پیش جریان در بازار ارز تغییر کرد و پس از پایین آمدن نرخ‌ها، عرضه ارز به ویژه دلار و سکه با محدودیت مواجه شد.

در حال حاضر بیشتر صرافی‌ها از خرید و فروش ارز (دلار و یورو) خودداری و اظهار می‌کنند که این دو نوع ارز را ندارند. بررسی‌ها از حوالی خیابان فردوسی نشان می‌دهد که تنها چهار یا پنج صرافی، دلار و یورو می‌فروشند و به دلیل این محدودیت در عرضه، مردم مقابل این صرافی‌ها تجمع کرده‌اند و صف‌های طولانی خرید تشکیل شده است.

به غیر از مردمی هم که در مقابل این چند صرافی صف کشیده‌اند، رهگذران هم که قصد خرید یا فروش ارز را ندارند، توجه‌شان به تابلو قیمت‌ها جلب می‌شود و نرخ‌ها را دنبال می‌کنند.

نکته قابل تامل، کم شدن تعداد دلالان و دستفروشان ارز از بازار و کنار خیابان است که نسبت به گذشته کمتر شده‌اند، اما همچنان کم و بیش مقابل صرافی‌ها حضور دارند و ارز را با نرخی در حدود نرخ صرافی‌ها می‌فروشند؛ البته با احتیاط.

از میدان فردوسی به سمت پایین که حرکت می‌کنیم صف‌های طولانی را مشاهده می‌شود که مشخصا برای خرید دلار تشکیل شده است.

به گفته صرافی‌هایی که ارز می‌فروشند "فروش دلار منوط به داشتن کارت ملی است و به ازای هر فرد بیش از ۱۰۰۰ دلار فروخته نمی‌شود" که عملا سقف برای فروش دلار است.

در میان ارز‌های دیگر هم یورو، پوند و لیر هم با محدودیت عرضه روبرو هستند و وضعیتی مشابه با دلار دارند.

از ابتدای خیابان فردوسی که به سمت خیابان منوچهری و چهار راه استانبول که حرکت می‌کنیم از تعداد صف‌ها کاسته می‌شود و ماشین‌های نیروی انتظامی نیز در محدوده مربوطه مستقر هستند؛ به طوری که در سبزه میدان ابتدای خیابان منوچهری که محل اصلی معاملات صوری ارز است حضور دلالان بسیار کم‌رنگ شده است و تقریبا معامله در آن قسمت انجام نمی‌شود.

در صرافی‌هایی که خرید و فروش ارز انجام می‌شود، تا ساعت مخابره این گزارش، دلار آمریکا ۴۴۵۴ تومان خریده و ۴۴۶۴ تومان فروخته می‌شد. همچنین یورو ۵۴۲۴ تومان خریده، ۵۴۳۹ تومان فروخته شد. پوند ۶۵۲۰ تومان خریداری و ۶۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد. لیر ترکیه نیز ۱۲۷۰ تومان خریده و ۱۳۰۰ تومان فروخته می‌شود.

از سوی دیگر بازار سکه هم با محدودیت‌هایی در عرضه مواجه است؛ هر چند که این محدودیت نسبت به ارز کمتر است و میزان تقاضای آن هم نسبت به دلار بسیار پایین‌تر شده است.

در بازار سکه نیز سکه تمام یک میلیون و ۵۳۰ هزار تومان خریده و یک میلیون و ۵۵۵ هزار تومان فروخته می‌شود. نیم سکه ۷۴۰ هزار تومان خریداری و ۷۶۰ هزار تومان فروخته و ربع سکه ۴۵۰ هزار تومان و ۴۷۵ هزار تومان خریده می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان