بازدید 2146

ترزا می بعضی خواست‌های خود از بریگزیت را مشخص کرد

ترزا می در سخنانی نظر خود را درباره فرایند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بیان کرد. با این سخنان برخی اهداف بریتانیا در این ارتباط مشخص شدند، اما در بسیاری بخش‌های پراهمیت هنوز برنامه بریتانیا نامشخص است.
کد خبر: ۷۷۹۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱ 03 March 2018

ترزا می در سخنانی نظر خود را درباره فرایند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بیان کرد. با این سخنان برخی اهداف بریتانیا در این ارتباط مشخص شدند، اما در بسیاری بخش‌های پراهمیت هنوز برنامه بریتانیا نامشخص است.

به گزارش ایسنا، تا سر رسیدن موعد تعیین شده برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا زمان زیادی نمانده است. ۲۹ ماه مارس سال ۲۰۱۹ تاریخ رسمی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا است. نخست وزیر بریتانیا در سخنانی کوشید برنامه بریگزیت را شفاف‌سازی کند.

ترزا می اعلام کرد کشورش در نظر دارد پس از خروج از اتحادیه اروپا روابط تنگاتنگ خود را با این اتحادیه تا حد ممکن حفظ کند. او گفت ادامه این روابط البته خواست اتحادیه اروپا نیز هست.

به گزارش دویچه‌وله، نخست وزیر بریتانیا گفت همکاری با اتحادیه اروپا باید بیش از هر "معاهده‌ای در جهان" زمینه‌های بسیار متنوعی را در بر گیرد. او تاکید کرد که بریتانیا در آینده هم می‌تواند معیارهای رقابتی و همکاری‌های موجود در اتحادیه اروپا را رعایت کند.

می در ادامه تاکید کرد: «ما نمی‌خواهیم با محدودیت‌های گمرکی مواجه شویم.» به گفته نخست وزیر بریتانیا کشورش می‌خواهد در آینده روابط اقتصادی با کشورهای دیگر را خود تعیین کند.

نخست وزیر بریتانیا اما در همین رابطه گفت که کشورش نمی‌خواهد عضو اتحادیه گمرکی اروپا باشد. او در ماه فوریه سال جاری میلادی (۲۰۱۸) نیز گفته بود: «این‌که بریتانیا در اتحادیه گمرکی باشد، با سیاست ما سازگار نیست. سیاست ما اصولا حضور در هیچ اتحادیه‌ی گمرکی را برنمی‌تابد.»

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که ترزا می در برابر فشار فزاینده نیروهای طرفدار خروج کامل بریتانیا از اتحادیه اروپا تسلیم شده است. به عنوان نمونه، وزیر خارجه بریتانیا، بوریس جانسون که از طرفداران سرسخت خروج کامل بریتانیا از اتحادیه اروپا است، تهدید کرده بود که با طرح حضور بریتانیا در اتحادیه گمرکی مقابله خواهد کرد.

نخست وزیر بریتانیا اما در سخنان روز جمعه خود اعلام کرد که در نظر دارد با اتحادیه اروپا تفاهم‌نامه‌ای داشته باشد که برمبنای آن کنترل مرزی بریتانیا با کشورهای اتحادیه اروپا ضرورتی نداشته باشد.

ترزا می یادآور شد که او نمی‌خواهد هیچ یک از معاهده‌های همکاری موجود در جهان را به الگوی این کشور برای ارتباط با اتحادیه اروپا پس از بریگزیت تبدیل کند. او در همین راستا از جمله پیمان تجاری میان کانادا و اتحادیه اروپا را رد کرد و همچنین پیمان بازار داخلی نروژ و اتحادیه اروپا را نیز نپذیرفت.

خانم می اما درباره تفاهم‌نامه مورد نظر خود برای ارتباط تنگاتنگ با اتحادیه اروپا پس از برگزیت اطلاعی نداد و به جزئیات آن نپرداخت. بی‌سبب نیست که به گزارش خبرگزاری فرانسه ناظران امور خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هنوز متوجه نشده‌اند که برنامه دقیق بریتانیا در ارتباط با بریگزیت چیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار