بازدید 37203
جزئیات دیدار دوباره نمایندگان از زندان ها؛

نمایندگان اوین نمی روند/ قبل از سال، نماینده ها از زندان حسن آباد بازدید خواهند کرد/ دراویش موضوع این بازدید نیست

دهم بهمن ماه بود که ده تن از نمایندگان مجلس از زندان اوین بازدید کردند. این بازدید که به علت خودکشی یکی از متهمان بازداشتی در اغتشاشات دی ماه بود، از اندرزگاه ۴ (محل نگهداری اغتشاشگران) و همچنین بند ۲۰۹ زندان اوین انجام شد.
کد خبر: ۷۷۷۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳ 26 February 2018

نمایندگان اوین نمی روند/ قبل از سال، نماینده ها از زندان حسن آباد بازدید خواهند کرد/ دراویش موضوع این بازدید نیستدهم بهمن ماه بود که ده تن از نمایندگان مجلس از زندان اوین بازدید کردند. این بازدید که به علت خودکشی یکی از متهمان بازداشتی در اغتشاشات دی ماه بود، از اندرزگاه ۴ (محل نگهداری اغتشاشگران) و همچنین بند ۲۰۹ زندان اوین انجام شد.

به گزارش «تابناک»؛ اکنون پس از حدود یک ماه، بار دیگر موضوع بازدید از زندان اوین مطرح شده و به به ادعای یکی از خبرگزاری ها، چند تن از نمایندگان مجلس پس از وقایع اخیر و ماجرای دراویش دوباره درخواست بازدید از زندان اوین کرده اند.

این در حالی است که سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس با رد این خبر می گوید: موضوع بازدید از زندان اوین اصلا مطرح نیست و نماینده های کمیسیون قضایی بر طبق توافقی که با سازمان زندان ها صورت گرفته، قرار است روتین از زندان های کشور بازدید کنند.

حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: درخواستی از سوی نمایندگان برای دیدار دوباره از زندان اوین داده نشده و چنین چیزی در کمیسیون ـ تا کنون و بعد از دیدار اول ـ مطرح نشده است.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه صبح امروز برخی رسانه ها خبر بازدید دوباره از زندان اوین را از قول شما داده بودند، گفت: اصلا بحث اوین نیست. توافقی بین رئیس کمیسیون قضایی و سازمان زندان ها شده و رئیس سازمان زندان ها گفتند که نمایندگان کمیسیون هر زمان بخواهند، می توانند بازدید کنند؛ اما به شرطی که تنها از کمیسیون قضایی باشند.

این نماینده مجلس افزود: کمیسیون قضایی بعد از تعطیلات و فعال شدن دوباره کمیسیون قصد دارد دوره ای از زندان‌ها بازدید کند؛ بازدید از زندان تهران، زندان قزل‌حصار و آگاهی شاپور. همچنین قرار است این بازدیدها جزو برنامه های عادی و روتین ما باشد.

این نماینده مجلس در پاسخ به این که دیدارهای جدید ارتباطی به وقایع اخیر ندارد، گفت: نه این دیدارها صرفا برای رسیدگی به مشکلات و مطالعات انتقال زندان ها که در برنامه ششم توسعه تأکید شده است و مواردی از این دست صورت خواهد گرفت.

این نماینده مجلس در پاسخ به این که اولین زندان بعد از دیدار نمایندگان از زندان اوین کجا خواهد بود، گفت: امیدواریم قبل از سال از زندان حسن آباد بازدیدی داشته باشیم؛ بنابراین، اساسا صحبتی از زندان اوین در کمیسیون نشده و قرار است نماینده ها در هفته های آتی به زندان حسن آباد بروند و بازدید کنند.

نوروزی در پاسخ به این پرسش که آیا بازدید از زندان حسن آباد و یا هر زندان دیگر، ارتباطی با ماجرای دراویش دارد یا نه، گفت: نه هیچ ارتباطی ندارد. اینها انسان های منحرف و خطاکاری هستند که مردم را بازیچه دست خود کردند و با یک مذهب منحرف و افراطی، سعی کردند که آشوب ایجاد کنند و خسارات زیادی به بار آورده اند و چند تن از سربازها را شهید کردند.

وی ادامه داد: ما هیچ دیداری با این افراد نخواهیم داشت. اینها باید محاکمه شوند و به مجازات اعمال خود برسند. کمیسیون قضایی مجلس به این موضوع ورود نمی کند و این افراد باید به سزای خطاهای خود برسند.

وی درباره دیدار با سایر زندانیان نیز گفت: طیعی است که وقتی نماینده ها به زندان می روند با سایر زندانی ها هم دیدار می کنند. حالا شاید در بین اینها زندانی های سیاسی و عادی هم باشند، ولی به هر حال ما با همه دیدار می کنیم. در واقع وقتی وارد زندان می شویم از همه بخش ها بازدید می کنیم؛ البته من فکر نمی کنم که حسن آباد زندانی سیاسی داشته باشد، ولی به هر حال ما نگاه می کنیم و اگر باشد رسیدگی می کنیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا از دراویش کسی هم در زندان حسن آباد است یا نه نیز گفت: اطلاعی ندارم، گمان نکنم کسی را به آنجا انتقال داده باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۳
قبل از اون یه سری به خیابان مولوی تهران هم بزنید تو خیابان های اطراف کلی معتاد خیلی راحت در ملا عام موا د مصرف می کنند جای تاسف داره مولوی بازار هست محل رفت و امد مردم چرا به وضع این منطقه رسیدگی نمی شه چرا معتادین جمع نمی شوند بچه ها و نوجوانان کاملا با مواد اشنا می شوند چرا فکر نیستید
نه آبرو و نه جان کسی دیگر اهمیت ندارد
عقل سلیم و بی غرض میگه
بازدید از زندان ها باید یا بدون اطلاع قبلی و یا نا محسوس باشه
اینکه شما اعلام کنید که در یک ماه اینده از زندان بازدید میکنید یعنی به مسعولی که در مظان اتهامه ادرس و تایم میدی که در ان وقت زندان موقتی گل و بلبل و چند تا متهم اماده و از پیش اماده شده را بازدید کنی و اعلام کنی زندان ها هتل و باغ و ارم هستند.شعور ملت رو پایین نگیرید
مگر تو ايران زنداني سياسي هم داريم؟؟؟؟؟
نوبت خودکشی ها رسیده همونطور که ۵نفر تو پاسداران بعد از مصرف مواد خودکشی کردن
چرا وضعیت اقتصادی اینقدر خرابه که هیچ امنیتی برای خانمها نیست باید تو یه شرکت با حقوق یک میلیون 9 تا 5 عصر کار کنی کلی هم ازت سو استفاده کنند نا امنی برای خانم ها در شرکت های ایرانی خیلی زیاده چرا راه زندگی حلال چیه ؟ این کشور اسلامی هست چرا اخرین راه باقی مانده برای یه دختر تن فروشی هست ....
ایران دست کم از اوین نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
اوین بهتره به خدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
در اوین شما آرامش روانی دارید. غذای آماده. خواب کافی. برنامه های تفریحی
همه دستها تو بک کاسه است بروید یا نرویدفرقی به حال ملت نداره این نمایش هادل آزارو تکراری شده است من فقط آرزو دارم یک شب بیدارشوم وببینم دلار 7 تومان بنزین یک تومان وجامعه بی معتادودرخاور میانه مردم در ارامش وامنیت زندگی میکنند
لیست امید همه رو داره ناامید میکنه..خیلی دوس دارم ببینم اصلاح طلبا موقع انتخابات بعدی چیو علم میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
جهانگیری داره آماده میشه
نماینده های مجالس دردنیابه دنبال طرح ها پیشرفت کشورشان هستندازاقتصادگرفته تااموربین المللی ونماینده های کشورمامشغول وضعیت اغتشاشگران درزندان
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان