بازدید 3820

توافق تازه مدیران شش بورس اتحادیه اروپا

مدیران بورس های ۶ کشور اتحادیه اروپا در جلسه ای درباره همکاری های آتی به توافق های تازه تری رسیدند.
کد خبر: ۷۷۷۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵ 26 February 2018

مدیران بورس های ۶ کشور اتحادیه اروپا در جلسه ای درباره همکاری های آتی به توافق های تازه تری رسیدند.

به گزارش ایبِنا به نقل از سنا، مدیران عامل ۶ بورس برتر اروپای شرقی در جلسه ای در پراگ که در روز ۲۰ فوریه برگزار شد در خصوص ابعاد مختلف همکاری های آتی با هم به توافق رسیدند.

بر اساس این گزارش، این جلسه همکاری که میان اعضای V۴ تشکیل شد به بررسی مصوبات جدید اتحادیه اروپا که بر بازارهای این کشورها تاثیرگذار است ،گذشت.

بر اساس این گزارش، اعضای Visegrád Four که به V۴ معروف هستند در واقع انجمنی از چهار کشور اروپای مرکزی است که در خصوص مسائل فرهنگی و سیاسی با هم به توافق رسیده اند.

این کشورها که شامل جمهوری چک، مجارستان، لهستان و اسلواکی می شود با هدف افزایش توان نظامی، فرهنگی، اقتصادی و همکاری های انرژی با یکدیگر اتحادیه V۴ را تشکیل دادند.

هدف اصلی این نشست یک روزه، بررسی تغییرات بازارهای سرمایه این کشور و بررسی پتانسیل های سرمایه گذاری و نحوه تعامل با اعضای دیگر اتحادیه اروپا عنوان شد.

مدیرعامل بورس پراگ در این خصوص اظهار داشت: هدف اصلی ما این است که بازارهای کشور خود را برای دیگر کشورهای اتحادیه اروپا معرفی کنیم و فرصت های سرمایه گذاری در این بازارها را برای دیگر اعضا برجسته کنیم. ما خواهان گسترش ارتباط با دیگر اعضای اتحادیه اروپا هستیم. این همکاری ها نه تنها برای بازار ما مفید خواهد بود بلکه برای دیگر اعضا نیز یک فرصت سرمایه گذاری مغتنم شمرده می شود.

بازارهای سرمایه اتحادیه اروپا با مشکلات عدیده ای رو به رو است که در این میان ایجاد اتحادیه بازارهای سرمایه اروپا و تأثیرات برگزیت از جمله این مشکلات عمده تلقی می شود.

مدیران بازارهای سهام کشورهای اروپای مرکزی و شرقی ایجاد ساختاری یکسان و استانداردی منظم در یک بازار واحد برای پان- اروپا را بسیار مهم دانستند اما توسعه بازار کشورهای V۴+۲ نیز برای مدیران آنها اهمیت فراوانی دارد.

این در حالی است که، اتحادیه اروپا چندی است تصمیم گرفته است تا یک بازار را به نام بازار پان-اروپا ایجاد کند تا بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه بورس های خود را به این بازار منتقل کنند.

مدیرعامل بورس ورشو در ادامه بیان داشت: ما به دنبال راه هایی برای جذب سرمایه گذار در بازارهای اروپای شرقی و مرکزی هستیم و آماده ایم که تمام تجربیات خود را برای افزایش میزان سرمایه گذاری در اختیار کشورهای منطقه قراردهیم.

همچنین ایجاد همکاری های بلند مدت میان بازارهای سهام کشورهای اروپای شرقی و مرکزی برای پیشرفت بازارها و اقتصاد بسیار لازم است و ادامه جلسات برای پیشرفت این مهم، بسیار حیاتی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل