بازدید 9852
سوژه

مرد شش کاره فوتبال ایران کیست؟

محمدرضاساکت همزمان دبیرکل فدراسیون، رئیس سازمان تیم‌های ملی، رئیس مرکز ملی فوتبال ایران، عضو کمیته بازاریابی، عضو کمیته فنی و توسعه فوتبال، عضو کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی است. شش سمت همزمان برای فردی که باید اجرا کننده اساسنامه باشد
کد خبر: ۷۷۷۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲ 26 February 2018

فدراسیون فوتبال کارهای خود را بر اساس اساسنامه سال 1390 انجام می‌دهد؛ همان اساسنامه‌ای که حرف و حدیث درباره آن زیاد است و تأییدیه فیفا را ندارد. با این حال فدراسیون فوتبال انتخابات سال 95 خود را با همین اساسنامه برگزار کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، طبق همین اساسنامه اما تخلفاتی در فدراسیون فوتبال رخ داده است. به نوشته تسنیم این تخلفات نشان می‌دهد مسئولان فدراسیون فوتبال یا اساسنامه را نخوانده‌اند و اشرافی به آن ندارند یا اینکه آن را خوانده‌اند و بی‌توجه به آن کار خود را انجام می‌دهند.

مرد شش کاره فوتبال ایران کیست؟

محور این بی توجهی ها و قانون گریزی ها ؛محمدرضا ساکت است! کسی که هم‌اکنون به طور همزمان و یکجا دبیرکل فدراسیون، رئیس سازمان تیم‌های ملی، رئیس مرکز ملی فوتبال ایران، عضو کمیته بازاریابی، عضو کمیته فنی و توسعه فوتبال، عضو کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی است. شش سمت همزمان برای فردی که باید اجرا کننده اساسنامه باشد، گواهی می‌دهد که اساسنامه اصلاً رعایت نشده و عجیب‌تر اینکه، مجمع عمومی، هیئت رئیسه و دستگاه‌های نظارتی تاکنون هیچ دخالت و نظارتی جهت اجرای دقیق اساسنامه نداشته‌اند.

مروری بر تخلفات رخ ‌داده در فدراسیون فوتبال 

تخلف اول: در اساسنامه فدراسیون فوتبال سازمان تیم‌های ملی در هیچ یک از مواد و بندها به ثبت نرسیده است. در ماده 59 که سازمان اداری فدراسیون تشریح شده، امور تیم‌های ملی قید شده که مسئول آن در چند سال اخیر مهدی خراطی بوده است. حال آنکه سازمان تعاریف ساختاری مربوط به خود را دارد. فدراسیون باید توضیح دهد که چگونه و با استناد به کدام ماده و بند اساسنامه حکم ریاست سازمان تیم‌های ملی به نام محمدرضا ساکت زده‌ شده است. اگر چه در بند 5 ماده 59 آمده که «افزایش یا کاهش در دپارتمان‌ها و پست‌های سازمان اداری با پیشنهاد دبیرکل و تصویب هیئت رئیسه امکان‌پذیر است» اما این موضوع ارتباطی به سازمان ندارد چرا که تشکیل سازمان در دلِ فدراسیون فوتبال غیرقانونی است.

 مرد شش کاره فوتبال ایران کیست؟

تخلف دوم: پس از صدور حکم دبیرکلی، با استناد به بند 4 ماده 60 اساسنامه، ساکت باید از 5 پست خود یعنی سازمان تیم‌های ملی، کمیته بازاریابی، کمیته فنی و توسعه فوتبال، کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی و ریاست مرکز ملی فوتبال استعفا می‌کرده است. بند 4 ماده 60 عنوان می‌کند دبیرکل نمی‌تواند عضو مجمع بوده یا مسئولیت هر یک از ارکان و بخش‌های مختلف فدراسیون را به‌عهده داشته باشد، اما ساکت همچنان در پست‌های خود مشغول به فعالیت است.

همچنین در حالی که دبیرکل، دبیر تمام کمیته‌های فدراسیون بدون حق رأی است اما فدراسیون فوتبال در گزارشی که از جلسه کمیته فنی و توسعه منتشر کرده، پرستو قدسی را به عنوان دبیر کمیته فنی و توسعه معرفی کرده است. 

مرد شش کاره فوتبال ایران کیست؟

تخلف سوم: صدور احکام مشاوره بدون رعایت بند 5 ماده 60 اساسنامه. در سایت رسمی و کانال تلگرامی فدراسیون فوتبال محمد اسماعیل قاسمی مشاور دبیرکل در امور تشکیلاتی و همچنین عادل فرید به عنوان مشاور امور سیستم‌ها و روش‌ها معرفی شده‌اند. حتی گفته شده خانمی به نام فرحزادی نیز به‌عنوان مشاور ساکت به فدراسیون رفت و آمد دارد. بند 5 ماده 60 اساسنامه به صراحت عنوان می‌کند دبیرکل می‌تواند در امور اجرایی و هماهنگی دارای معاون بوده و در امور حقوقی مشاور داشته باشد. اگر پریا شهریاری معاون اجرایی و علی خطیر معاون هماهنگی باشند، ساکت باید توضیح دهد با استناد به کدام بند از اساسنامه فدراسیون مشاور تشکیلاتی و سیستم‌ها و روش‌ها اختیار کرده است؟

مرد شش کاره فوتبال ایران کیست؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر