بازدید 6813

بلاکچین چگونه می‌تواند دنیا را تغییر دهد؟

کد خبر: ۷۷۷۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴ 24 February 2018
تاثیر فناوری بیت کوین چیست؟ طبق گفته‌ی مدیریت Tapscott، فناوری‌های مبتنی بر ارز‌های رمزنگاری شده می‌توانند اقتصاد جهانی را متحول نمایند. در این مصاحبه با Rik Kirkland مک کینزی، Tapscott توضیح می‌دهد که بلاکچین (Blockchain) چگونه – یک منبع باز رمزنگاری شده با پیشرفته‌ترین حالت ممکن – می‌تواند همکاری و ردیابی انواع معاملات و تعاملات دیجیتالی را تسهیل نماید. Tapscott، با همکاری کتاب جدید انقلاب بلاکچین توضیح می‌دهد که چگونه فناوری بیت کوین در حال تغییر پول، تجارت و حتی در بعدی وسیعتر، جهان می‌باشد و همچنین معتقد است که این فناوری می‌تواند حفاظت از حریم خصوصی واقعی و همچنین پلتفرمی برای حقیقت و اعتماد ارائه دهد. رونویسی، ویرایش و توسعه یافته‌ی نظرات Tapscott به شرح زیر است.
 
بلاکچین چگونه می‌تواند دنیا را تغییر دهد؟

بلاکچین چگونه کار می‌کند؟
بلاکچین اساس یک پایگاه داده‌ی توزیع شده به حساب می‌آید که به یک صفحه‌ی گسترده‌ی غول پیکر جهانی می‌پیوندد و روی میلیون‌ها میلیون کامپیوتر اجرا می‌گردد. کدنویسی‌های این پروتکل باز است و هر کسی می‌تواند کد اصلی را تغییر دهد و مشاهده کند که چه اتفاقی در این پروتکل در حال افتادن است. موضوع دوست داشتنی در خصوص بیت کوین این است که برای تایید هویت و یا حل و فصل معاملات دیگر نیازی به واسطه‌های قدرتمند نمی‌باشد.
بیت کوین از سیستم رمزنگاری بلاکچین استفاده می‌کند، بنابراین اگر یک پایگاه داده‌ی جهانی توزیع شده داشته باشیم می‌توانیم تمامی معاملات را در این پایگاه داده‌ی جهانی ضبط نماییم. به نظر شما چه چیز‌های دیگری را می‌توان در این پایگاه داده ضبط نمود؟ خب، این پایگاه داده می‌تواند اطلاعات ساختاری بسیاری را ثبت نماید و تنها محدود به دریافت و پرداخت ارز نمی‌باشد بلکه می‌توان اسناد ملکی و یا اسناد خرید‌های میان دو سیستم قدرتمند را نیز ثبت نمود. اکنون در اینترنت به سیستم بلاکچین برای حل و فصل تمامی این قابلیت‌ها نیاز می‌باشد، زیرا بانک‌ها در حال حاضر نمی‌توانند تریلیون‌ها معاملات واقعی را میان افراد حل و فصل نمایند؛ بنابراین یک پایگاه داده‌ی رمزنگاری شده نظیر بلاکچین یک قابلیت فوق العاده به حساب می‌آید، در واقع یک پایگاه داده‌ی توزیع نشده و غیر قابل تغییر از دارایی‌های دیجیتال به حساب می‌آید و یک پلتفرم حقیقی و قابل اعتماد نیز به شمار می‌رود. اساسا مفاهیم غلط و مبهم نه تنها برای صنعت خدمات مالی بلکه به سمت هر بخشی از جامعه و تمامی جنبه‌های آن ممکن است پیش روی داشته باشد.
 
بلاکچین چگونه می‌تواند دنیا را تغییر دهد؟

اکثر بلاکچین‌ها که بیت کوین بزرگترین محصول آن است، سیستم‌هایی هستند که اجازه‌ی دسترسی ندارند. با استفاده از این دامنه می‌توانیم معاملات مختلفی را انجام دهیم و نیاز‌های اقتصادی خود و افراد دیگر را بدون اینکه سایر مقامات مستقل و پیگیر جامعه بفهمند، برطرف نماییم. تمامی بلاکچین‌ها دارای یک ارز دیجیتالی مرتبط می‌باشند، به این دلیل بسیاری از افراد در زمان صحبت در خصوص بلاک چین، بیت کوین را به خاطر می‌آورند که پایگاه داده‌های بلاکچین بیت کوین بسیار گسترده و بزرگ می‌باشد.
روش کار این سیستم به این صورت است که اگر ۲۰ دلار داشته باشید، می‌توانید معامله انجام دهید. در حال حاضر، یک سیستم بزرگ از استخراج کنندگان تشکیل شده است که دارای یک منبع محاسباتی قدرتمند می‌باشند. برخی از کارشناسان تخمین زده اند که قدرت محاسباتی گوگل تنها ۵ درصد از قدرت محاسباتی بلاک چین، برای بلاکچین بیت کوین می‌باشد.
مشکل بزرگی که در این پلت فرم وجود دارد با نام مسئله‌ی پرداخت دوگانه شناخته می‌شود. برای مثال اگر یک فایل موسیقی را هم برای شما و هم برای یک شخص دیگر بفرستم به عنوان یک مشکل در صنعت ضبط شناخته می‌شود، ولی مشکل بزرگی به حساب نمی‌آید و تنها حق کپی رایت رعایت نشده است، اما اگر ۲۰ دلار برای شما ارسال کنم و فایل را به شخص دیگری بفرستم یک مسئله‌ی بزرگ به حساب می‌آید و به نوعی تقلب به حساب می‌آید و اقتصادی که سیستم مالی شما بر آن مبتنی است متوقف می‌شود. در اینجا چه اتفاقی می‌افتد؟! به این صورت است که من برای شما ۲۰ دلار ارسال می‌کنم و این استخراج کننده‌ها برای کوتاه کردن یک مسئله به شما می‌گویند که این معامله صورت پذیرفته است و به نوعی روند اعمال این پروسه را کوتاه می‌کنند. در این شرایط هر یک از ماینر‌ها در تلاش هستند تا اولین کسی باشند که حقایق را پیدا می‌کنند و زمانی که شما به یک حقیقت دست پیدا کنید به تمامی افراد نیز اطلاع می‌دهید. پس از پیدا کردن حقایق و حل یک مسئله‌ی پیچیده‌ی ریاضی می‌توانید مقداری بیت کوین حاصل نمایید.
برای یک شخص عادی هک کردن و تلاش برای انتقال پول به شخصی دیگر یا تنها برای ورود خودتان و تلاش برای دریافت بیت کوین با ارزش ۲۰ دلار، عملا ممکن نیست، زیرا باید ۱۰ دقیقه یک بلوک را هک نماییم. به همین دلیل نیز می‌باشد که به آن بلاکچین می‌گویند و هر بلوک به بلوک قبلی و حتی زنجیره‌ی قبلی آن متصل می‌باشد. همین بلاکچین در تعداد بیشماری از کامپیوتر‌ها در حال اجراست. به منظور هک کردن این پایگاه داده باید اشخاص با توجه به قدرتمند بودن محاسبات نه تنها فقط برای آن بلوک ده دقیقه‌ای بلکه تمامی تاریخ تجارت را در قالب یک پلتفرم توزیع شده هک نمایند که دستیابی به چنین شرایطی عملا ممکن نیست.

برگزاری اولین کنفرانس رگولاتوری بلاکچین و رمزارز‌ها
فناوری‌های نوین جایگاه ویژه‌ای در افزایش سطح زندگی انسان‌ها داشته‌اند تا جایی که تارخ بشر بر‌اساس ظهور فناوری‌ها و دانش‌های جدید تقسیم‌بندی می‌شود، ظهور فناوری بلاکچین و رمز‌ارز‌ها این پتانسیل را دارد که نقطه عطف تاثیر‌گذار در تاریخ بشر باشد. آشنایی با مبانی و جایگاه قانونی این فناوری، تاثیر آن در قسمت‌های مختلف دولت، اجتماع، فرهنگ و نظام جامعه، بررسی دقیق نوع ارتباط دولت‌ها با اجتماع در صورت پیاده‌سازی این فناوری‌ها و انجام تحقیقات عمیق و گسترده با توجه به تبعات مثبت و منفی آن‌ها و ارائه راهکار‌های موثر و جلب توجه جوامع علمی، اجرایی، قانون‌گذاری و عمومی به این حوزه، ما را بر آن داشت اقدام به برگزاری اولین کنفرانس ملی رگولاتوری بلاکچین و رمزارز‌ها نماییم. امید است با حمایت دولتمردان، محققان و صاحب نظران محترم این مرز و بوم بتوانیم زیربنایی مستحکم را در این زمینه پایه‌ریزی کنیم.
کنفرانس رگولاتوری بلاکچین و رمزارز‌ها با هدف هم افزایی علمی و عملی دست به اقدامی قابل تقدیر زده و در فراخوان بزرگ کشوری به تاریخ دهم اسفند ماه ۱۳۹۶ در محل سالن همایش‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، از تمام اقشار تاثیر گذار اعم از دانشگاهیان، مدیران، مسولان کشوری، حوزه حقوقی، حوزه پولی بانکی، فعالان اقتصادی و... دعوت به عمل می‌آورد تا در این رویداد بزرگ در کنار هم باشیم و از این فرصت بزرگ به بهترین نحو استفاده کنیم. علاقه‌مندان به شرکت در این کنفرانس آموزشی می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی زیر در این کنفرانس آموزشی حضور داشته باشند. همچنین برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تماس ۰۲۱۴۴۹۶۹۲۶۰ دبیرخانه کنفرانس در تماس باشید.

به مقاله های برگزیده به انتخاب هیئت داوران کنفرانس، جوایزی به شرح زیر تعلق خواهد گرفت:

  • نفر اول مبلغ ۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال
  • نفر دوم مبلغ ۲۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ريال
  • نفر سوم مبلغ ۱۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ريال

آدرس اینترنتی ثبت نام در کنفرانس

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر