بازدید 5282

ابتکار عمل انصارالله برای توقف جنگ در یمن

کد خبر: ۷۷۶۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹ 22 February 2018

رئیس کمیته عالی انقلابی یمن وابسته به انصارالله پیامی را به دبیرکل سازمان ملل و اعضای شورای امنیت ارسال کرد که شامل طرحی برای پایان دادن به جنگ در این کشور است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این طرح که انصارالله یمن آن را در قالب نامه‌ای به سازمان ملل تقدیم کرد، شامل تشکیل کمیته‌ آشتی و مراجعه به صندوق‌های رای برای انتخاب رئیس جمهوری و پارلمانی که نماینده تمام مردم یمن و گروه‌های سیاسی این کشور باشد، به علاوه ایجاد ضمانت‌های بین‌المللی برای آغاز بازسازی، جبران خسارات و ممانعت از هرگونه تجاوزی از سوی کشورهای خارجی به یمن، اعلام عفو عمومی، آزادی تمامی بازداشت شدگان و ارائه هرگونه پرونده‌ مورد اختلاف برای همه‌پرسی می‌شود.

محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلابی یمن تاکید کرد: تا زمانی که تجاوز عربستان متوقف نشده و محاصره زمینی، هوایی و آبی علیه یمن شکسته نشده، هیچ‌گونه راه حلی نمی‌تواند ریشه‌ای باشد.

وی در نامه خود افزود: عدم پاسخ به راه حل و گفت‌وگو، سازمان ملل و شورای امنیت را مسؤول تاریخی و قانونی ادامه بحران انسانی می‌کند که طبق گزارش‌های سازمان ملل و دیگر نهادهای بین‌المللی به عنوان بدترین بحران جهان رده بندی می‌شود.

الحوثی از نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت خواست تا با سفر به یمن از نزدیک از اوضاع انسانی این کشور مطلع شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر