بازدید 2720

«نبیل رجب» به ۵ سال زندان محکوم شد

دادگاهی در بحرین نبیل رجب فعال سیاسی سرشناس بحرینی را به اتهام انتشار توییت های انتقادی از مسئولان بحرینی به ۵ سال زندان محکوم کرد.
کد خبر: ۷۷۶۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲ 21 February 2018

دادگاهی در بحرین نبیل رجب فعال سیاسی سرشناس بحرینی را به اتهام انتشار توییت های انتقادی از مسئولان بحرینی به ۵ سال زندان محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دادگاهی در بحرین «نبیل رجب» فعال سیاسی این کشور را به اتهام انتشار توییت هایی در انتقاد از مسئولان بحرینی به ۵ سال زندان محکوم کرد.

نبیل رجب در جریان محاکمه فعلی خود با اتهامات متعددی از جمله توهین به دادگاه، توهین به یک کشور همسایه و نشر اکاذیب در دوره جنگ ، مواجه شده است.

این اتهامات به پست های فیسبوکی نبیل رجب در سال ۲۰۱۵ مربوط می شود که طی آن از وجود شکنجه در زندان امنیتی «جو» در بحرین خبر داده بود و نسبت به بحران انسانی ناشی از عملیات نظامی عربستان علیه یمن اظهار نظر کرده بود.

نبیل رجب پیشتر نیز به اتهام شایعه پراکنی و تشویش اذهان عمومی به دو سال زندان محکوم شده بود. این حکم در پی مصاحبه های تلویزیونی او و انتقاد از رژیم آل خلیفه صادر شده بود.

پیشتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نسبت به آزاد نشدن نبیل رجب از زندان رژیم بحرین واکنش نشان داده بود و گفته بود که آمریکا نگران وضعیت نبیل رجب است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر