بازدید 9400
۱

سکه نفت ونزوئلا رسما وارد بازار شد

بر اساس گزارش های منتشر شده، نیکولاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا گفته است که در نخستین روز پیش فروش ارز مجازی ''سکه نفت'' این کشور توانسته است به میزان ۷۳۵ میلیون دلار سرمایه جذب کند. به گفته ی مادورو، ''سکه نفت'' روشی قابل تقدیر برای دور زدن محاصره ی اقتصادی ایجاد شده توسط آمریکا است.
کد خبر: ۷۷۶۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵ 21 February 2018

سکه نفت ونزوئلا رسما وارد بازار شدبر اساس گزارش های منتشر شده، نیکولاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا گفته است که در نخستین روز پیش فروش ارز مجازی ''سکه نفت'' این کشور توانسته است به میزان ۷۳۵ میلیون دلار سرمایه جذب کند. به گفته ی مادورو، ''سکه نفت'' روشی قابل تقدیر برای دور زدن محاصره ی اقتصادی ایجاد شده توسط آمریکا است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، مادورو اذعان کرده است که '' امروز ارز مجازی ای ایجاد شده است که می تواند نقش سوپرمن را بازی کند!''. این در حالی است که وی در خصوص اینکه نخستین سرمایه گذاران در ''سکه نفت'' ونزوئلا چه کسانی هستند به جزئیات اشاره ای نکرده است. لازم به ذکر است که پشتیبان فیزیکی ''سکه نفت'' ونزوئلا منابع نفتی، گازی، طلا و الماس این کشور هستند.

سکه نفت ونزوئلا رسما وارد بازار شد 

افزون بر این، سایت اینترنتی مربوط به فروش سکه نفت در ارتباط با این ارز مجازی بیان داشته است که جمهوری بولیواری ونزوئلا تضمین کرده که سکه نفت را به عنوان روش پرداخت مالیات ملی این کشور، سایر مخارج و هزینه ها و همچنین در بخش خدمات عمومی استفاده می کند. همچنین، بر اساس بیانیه هایی که توسط دولت این کشور منتشر شده قرار است که در خصوص استفاده از سکه نفت در بازار داخلی ونزوئلا و همچنین پذیرش جهانی این ارز مجازی تلاش هایی صورت بگیرد.

همچنین، هفته ی گذشته دولت ونزوئلا اذعان کرده بود که قصد دارد سرمایه ی اولیه ی پروژه ی سکه نفت خود را از کشورهای قطر، ترکیه، سایر کشورهای خاورمیانه و همچنین برخی کشورهای اروپایی و آمریکا تامین کند. این درحالی است که وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده است که هرگونه سرمایه گذاری در سکه نفت ناقض تحریم های اعمال شده توسط آمریکا علیه ونزوئلا و بانک های آمریکایی نمی توانند در این ارز مجازی سرمایه گذاری کنند.

در پایان باید خاطر نشان گردد که دولت نیکولاس مادورو سکه نفت را روشی برای پیشبرد ''حاکمیت بر پول ملی'' ونزوئلا می دانند. این در حالی است که مخالفان مادورو با انتقاد از وی معتقدند که سکه نفت تنها بدهی های ونزوئلا را افزایش می دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
بزودی تو ایرانم درست میشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر