بازدید 5097
۱

برای تیزهوشان روش جهشی خواندن وجود دارد

کد خبر: ۷۷۶۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶ 21 February 2018

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: بهتر است افراد تیزهوش جهشی کلاس ها را بگذرانند و به جای ۱۲ سال در ۸ سال دیپلم بگیرند.

به گزارش مهر، عباسعلی باقری درباره حذف مدارس سمپاد بار دیگر تاکید کرد: در شرایط جدید به جای ۶ سال، ۹ سال بچه ها به صورت عمومی کنار یکدیگر به تحصیل ادامه می دهند و تفکر ما این است که بچه ها نباید تقسیم شوند. چرا تا به حال سوال نشده است که بچه ها با استعداد هنر مثلا چرا مدرسه خود را از پایه هفتم ندارند و هنرستان ها از پایه دهم هنرجو می گیرد؟ الان در باقی استعدادها نیز همین اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: برای این مصوبه باید سود و زیان کرد. زیانی که این میان سنگینی می کرد همان بحث آزمون های تستی بود که بارها گفته شده است. اینکه می گویند بچه ها ۵ ماه را درس خوانده اند برای آزمون ورودی دوره هفتم سمپاد و بلاتکلیف هستند نیز باید بگویم هر دانش آموزی که استعداد علمی دارد ما جلوی شکوفایی این استعداد را نمی گیریم. حرف ما این است که اگر این بچه استعداد ویژه ای دارد و بسیار باهوش است چرا او را نگه داشته ایم. باید این فرد جهشی بخواند و به جای ۱۲ سال ، ۸ ساله دیپلم بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد: برای چند درصد تیزهوش، میلیون ها دانش آموز دوره ابتدایی دارند آسیب می بینند. راه دیگری وجود دارد به باهوش ها بپردازیم مانند همین جهشی خواندن.

وی با بیان اینکه این مصوبه را باید کشوری دید، درباره انتقال بچه های تیزهوش با حذف مدارس سمپاد به مدارس غیرانتفاعی نیز اظهار کرد: اما الان در استان سیستان و بلوچستان هم ما مدارس نمونه دولتی و سمپاد داریم. در این استان که غیر انتفاعی نداریم که آزمون ورودی داشته باشد. پس این بچه ها جذب همان مدارس عادی می شوند. در نقد این طرح در حق معلمان و مدارس دولتی کم لطفی می شود. ما معلم های بسیار خوبی در مدارس عادی داریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سلام من 12 سال دارم اما هیچ وقت تو اخبار ندیدم درمورد جهشی و تیز هوشان بگن ازتون میخوام مدت زمان دقیق آزمون جهشی و تیز هوشان را بگید ممنون❤
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها