بازدید 3767

تشکیل۳۰ کانون کاهش آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌ها

کد خبر: ۷۷۵۸۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱ 19 February 2018

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: در برنامه ریزی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید آگاهی‌های لازم به گروه‌های در معرض آسیب اجتماعی داده شود و باید مشارکت گروه‌های اجتماعی جلب شود.

به گزارش دانشجو، شصت و سومین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر با حضور سردار مویدی، قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، دکتر محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی کشور، دکتر غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، دکتر ایرجی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و اعضای کمیته فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر در سالن شهید مفتح وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

دکتر غلامرضا غفاری در این نشست گفت: تبلور و ظهور مشارکت اجتماعی دانشجویان در دانشگاه‌ها در قالب تشکل‌های دانشجویی و کانون‌های فرهنگی و اجتماعی است که باید از این ظرفیت برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی استفاده کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تصریح کرد: در برنامه‌ریزی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید آگاهی‌های لازم به گروه‌های در معرض آسیب اجتماعی داده شود و در مرحله تعیین و اجرای روش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مشارکت گروه‌های اجتماعی جلب شود.

غفاری گفت: برای سیاستگذاری در زمینه حل مسائل دشواری مانند اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی باید تعامل میان دستگاه‌های متولی تقویت شود زیر این تعامل می‌تواند در بین دستگاه‌های اجرایی یک هم‌افزایی ایجاد کرده و هزینه‌های مادی و غیرمادی لازم کاهش آسیب‌ها را کاهش دهد.

در ادامه جلسه دکتر ایرجی، به ارائه گزارش عملکرد معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حوزه پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و شورای اجتماعی وزارت کشور پرداخت.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره «فیلم کوتاه و عکس دانشجویی» در دهه اول اسفندماه در دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان و علوم دریایی چابهار گفت: بیش از ۳۰۰ فیلم و ۲۰۰۰ عکس به این جشنواره ارسال شده است.

وی تولید استندآپ کمدی توسط هنرمندان حرفه‌ای و دانشجویی و ساخت انمیشین با موضوع «اعتیاد» را از جمله برنامه‌های معاونت فرهنگی وزارت علوم در این زمینه دانست.

معاون وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز در این نشست گفت: اقدام وزارت علوم در برگزاری نمایشگاه سیّار عکس و پوستر با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اقدام مثبتی است که می‌تواند در محیط‌های اجتماعی خارج از دانشگاه نیز تکرار شود.

وی افزود: اولویت ما برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، کاهش اعتیاد است که باید برای توفیق در این زمینه برای گروه‌های در معرض خطر مانند دانش آموزان، دانشجویان، سربازان و کارگران برنامه‌ریزی کنیم.

سردار علی موید، در این نشست گفت: مهمترین موضوع برای مبارزه با اعتیاد، پیشگیری است که در این زمینه مهمترین وظیفه بر عهده کمیته فرهنگی است.

وی با اعلام اینکه کمیته فرهنگی در میان کمیته‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر، عملکرد بسیار مطلوبی داشته است گفت: باید روش‌های نوین و خلاقانه برای کاهش اعتیاد در این کمیته پیشنهاد شود و توفیق کشور در مبارزه با مواد مخدر تا اندازه زیادی مربوط به فعالیت این کمیته است.

در ادامه این نشست، فضل الله ایرجی کجوری، گفت: آمار‌ها و اطلاعات موجود نشان می‌دهد ظهور آسیب‌های اجتماعی در میان دانشجویان عضو تشکل‌های دانشجویی و کانون‌های فرهنگی بسیار نادر و در حد صفر است.

وی افزود: ستاد وزارت علوم در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی با همکاری دانشگاه‌های کشور برنامه‌های متعددی را پیش‌بینی کرده است که برگزاری نمایشگاه سیّار عکس و پوستر و جشنواره «فیلم کوتاه و عکس دانشجویی» با موضوع ویژه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله این برنامه‌ها است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر