بازدید 20563
در گفت‌وگو با «فایننشال‌تایمز» تشریح شد؛

دلیل عدم دیدار «اسحاق جهانگیری» با رهبرانقلاب پس از انتخابات/ اظهارنظر معاون اول رئیس‌جمهور درباره «حجاب»

من رابطه خوبی با رهبری [انقلاب] دارم، اما زمان انتخابات کمی زیاده‌روی کردم. امیدوارم به زودی ایشان را ملاقات کنم. مخالفان دولت به دنبال این هستند تا با ایجاد جو، خوشبینی مردم نسبت به اصلاحات را از بین ببرند، اما نمی‌دانند که این کار کل سیستم را از بین می‌برد. شما می‌توانید درباره مشکلات اجتماعی شروع‌کننده یک کار باشید، اما الزاماً به معنی این نیست که بتوانید آن را هم تمام کنید.
کد خبر: ۷۷۵۷۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵ 19 February 2018

معاون اول رئیس جمهور گفت: مخالفان دولت به دنبال این هستند تا با ایجاد جو، خوشبینی مردم نسبت به اصلاحات را از بین ببرند، اما نمی‌دانند که این کار کل سیستم را از بین می‌برد. شما می‌توانید درباره مشکلات اجتماعی شروع‌کننده یک کار باشید، اما الزاماً به معنی این نیست که بتوانید آن را هم تمام کنید. شما می‌توانید درباره مشکلات اجتماعی شروع‌کننده یک کار باشید، اما الزاماً به معنی این نیست که بتوانید آن را هم تمام کنید.

به گزارش «تابناک»؛ «اسحاق جهانگیری» در گفت و گو با «فایننشال‌تایمز»، از رابطه خوب خود با رهبر معظم انقلاب می گوید و اضافه می کند: رابطه خوبی با رهبر معظم انقلاب دارم، اما زمان انتخابات کمی زیاده‌روی کردم. امیدوارم که به زودی ایشان را ملاقات کنم.

آنچه در ادامه می ‌خوانید، متن پرسش های «فایننشال‌تایمز» و پاسخ های «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور در مورد مسائل جاری کشور است.

* آیا اعتراض‌های اخیر ایران نتیجه ناامیدی مردم بود؟

دلیل عدم دیدار «اسحاق جهانگیری» با رهبرانقلاب پس از انتخابات/ اظهارنظر معاون اول رئیس‌جمهور درباره «حجاب»

ما از وقتی که مسئولیت را گرفتیم (سال ۲۰۱۳: ۱۳۹۲) قطعاً نگران بودیم که مردم مشکلاتشان را به خیابان‌ها بیاورند؛ اما کسانی که درک درستی از جمهوری ‌اسلامی ایران دارند، می‌دانند که این رژیم در رویارویی با مردم از انعطاف بالایی برخوردار است.

اگر ایرانی‌ها به حجاب اجباری اعتراض کنند، جمهوری اسلامی چه واکنشی نشان خواهد داد؟

اینکه اکثریت مردم ایران چه می‌خواهند هنوز مشخص نیست، اما بیش از ۶۰درصد از مردم ایران هنوز باور دارند که می‌توانند خواسته‌هایشان را از طریق اصلاحات دنبال کنند... و قطعاً به آن هم دست پیدا خواهند کرد.
موقعیت اقتصادی کنونیِ ایران به آن بدی که مردم فکر می‌کنند نیست و این بخشی از بازی و پروپاگاند رقبای دولت است. مخالفان دولت به دنبال این هستند تا با جوسازی، خوشبینی مردم نسبت به اصلاحات را از بین ببرند، اما نمی‌دانند که این کار کل سیستم را از بین می‌برد. شما می‌توانید درباره مشکلات اجتماعی شروع‌کننده یک کار باشید، اما الزاماً به معنی این نیست که بتوانید آن را هم تمام کنید.

* در واکنش به رقابت تندروها و اصلاح‌طلب‌ها و نگرانی درباره جانشینی رهبر انقلاب؟

آیت الله خامنه‌ای در حال حاضر بسیار خوب هستند و ما نگرانی‌ از این بابت نداریم. هنگامی که آن روزهای سرنوشت‌ساز فرا برسد، به لطف سطوح بالای «بلوغ» در سیستم هیچ بحرانی به وجود نخواهد آمد.

* درباره اینکه چرا از زمان انتخابات دیداری با رهبر نداشته است؟

من رابطه خوبی با رهبری [انقلاب] دارم، اما زمان انتخابات کمی زیاده‌روی کردم. امیدوارم که به زودی ایشان را ملاقات کنم.

* در جایگاه مسئول مبارزه با فساد اقتصادی چه کاری با نهادهای حاکمیتی یا سازمان‌های دولتی خواهد کرد؟

با همه مجموعه های متخلف برخورد خواهد شد. فقط ممکن است تا قبل از انجام تحقیقات بیشتر چیزی از آن را عمومی نکنیم. تحت قوانین جدید، به‌ عنوان بخشی از تلاش برای مبارزه با فساد، باید این نهادها بخشی از سودهای اقتصادی‌شان را قربانی بهبود وضعیت اقتصادی کشور کنند. همه حرف ما این است که به بخش خصوصی آسیب نزنند و بخش خصوصی به مهمترین بازیگر اقتصاد تبدیل شود. واقعیت این است که فساد زیاد است و بدترین حقیقت این است که تا وقتی که فضای اقتصادی باز و شفافیت‌سازی نشود فساد در سطح وسیعی سیستماتیک خواهد شد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۲۱
معاون محترم رییس جمهور عدد 60 درصد را از کجا آوردی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
شما برو خداتو شکر کن نگفته صد در صد
متاسفم که تحریمتان کردند انتقاد پذیری پس چه شد ؟
اقتصاد بالاخره از دره خارج شد یا رفت ته دره
زحمت کشیده چه مصاحبه داغ و جنجالی کرده
من رابطه خوبی با رهبری [انقلاب] دارم، اما زمان انتخابات کمی زیاده‌روی کردم. امیدوارم که به زودی ایشان را ملاقات کنم!!!
اینکه اکثریت مردم ایران چه می‌خواهند هنوز مشخص نیست،

واقعا چقدر خوب در مورد حجاب ( هیچ) توضیح دادند.

معاون اول ؟ !!! ..
زمان انتخابات با ایجاد جو کاذب رای واسه رئیسش جمع کرد الان پشیمون شده و به همین راحتی میگه زیاده روی کردم. این کار اسمش چیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
ترس از اتفاق انچه برای قبلیها رخ داد
به امید شفاف سازی کامل در سیستم دولتی و حکومتی
زیادی بهت بها دادند
فقط ملت انقلابی ایران که به همه ی گروههای معقول و مشروع فضا میدهند
چقدر بدبختیم ما مردم
اقاي جهانگيري اگر توان اداره مملكت را داشتند اوضاع كشور اينگونه نبود از زمانهاي دور مسوليتهاي مختلف داشتند فسادي كه ميگويند را چه كساني رشد دادند من كه هيچكاره ام مردم فريب نميخورند با گفتار بهتر انست بازنشست بشين برويد استراحت و ميدان را به اهلش و جوانان تحصيلكرده كه علم اداره مملكت را دارند بسپاريد
ماسپرده گذاران موسسه مجاز کاسپین فراموش نمی کنیم که بانک مرکزی دولت شما در یک روز قبل از انتخابات حل مشکل سپرده گذاران را اعلام نمود و پس از انکه ارای حداقل دو میلیون سپرده گذار را به دلیل خوشحالی کاذب به دست اورد بلافاصله در روز شنبه طرح نفرین شده خود را برای حمایت از دوستان سهامدار خود و نابودی سپرده گذاران را به اجرا در اورد . شما افکار عمومی سپرده گذاران بیگناه را محکوم کردید و در حالی که قسمت عمده سپرده های مردم شرافتمند و بیگناه پرداخت نشده است مدعی حل مشکلات سپرده گذاران هستید. ایا واقعا رسیدن به قدرت اینقدر ارزش دارد.
اول به فکراخوی باش
همون جوگیری شدن خودمونه
خبرنگار از اعتراض به حجاب اجباری پرسیده و اسحاق جوابی داده که هیچ‌ربطی به سوال نداده. اقای جهانگیری تصورش این هست که ای کیوی مردم و خبرنگار در این حد‌پایین هست
اسحاق جهانگیری:
اینکه اکثریت مردم ایران چه می‌خواهند هنوز مشخص نیست، اما بیش از ۶۰درصد از مردم ایران هنوز باور دارند که می‌توانند خواسته‌هایشان را از طریق اصلاحات دنبال کنند... و قطعاً به آن هم دست پیدا خواهند کرد.
کاربر:
هنوز مشخص نیست اکثریت مردم ایران چه می‌خواهند ؟؟!! حرف های مردم را بشنوید مشخص می شود.
کدام اصلاحات؟؟ شما مدعیان اصلاحات، در این مدت 30 سالی که مملکت دستتان بود کجا را اصلاح کردید؟ که هنوز فکر می کنید 60 درصد مردم می توانند خواسته‌هایشان را از طریق اصلاحات دنبال کنند و به آن هم دست پیدا کنند.
اسحاق جهانگیری:
واقعیت این است که فساد زیاد است و بدترین حقیقت این است که تا وقتی که فضای اقتصادی باز و شفافیت‌سازی نشود فساد در سطح وسیعی سیستماتیک خواهد شد.
کاربر:
خوب است خودتان اعتراف کردید که فساد زیاد است و این واقعیت دارد. سهم اصلاحات با 30 سال در مسند قدرت بودن در کشور در این فساد چقدر است؟؟
از اين مصاحبه هاي داغ باز هم انجام بدين.||
بسيار نا اميدً كننده است كه معا ون اول ريس جمهور دولت تدبير و اميد نميدونند كه خواست اكثرية مردم اين مملكة چيه.
ميشه بفرمايين فكر ميكنين كي تا حدوووودي خواسته اكثرية مشخص بشه.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان