بازدید 4681

افزایش قیمت نفت آمریکا پس از سخنان نتانیاهو

روز دوشنبه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز جمعه افزایش یافت و به ۶۱.۲۵ دلار رسید. از دلایل افزایش قیمت نفت در روز جاری می توان به نگرانی های موجود در رابطه با افزایش تنش در خاورمیانه و همچنین افزایش ارزش شاخص سهام در بازارهای بین المللی اشاره کرد.
کد خبر: ۷۷۵۷۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱ 19 February 2018

افزایش قیمت نفت آمریکا پس از سخنان نتانیاهوروز دوشنبه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز جمعه افزایش یافت و به ۶۱.۲۵ دلار رسید. از دلایل افزایش قیمت نفت در روز جاری می توان به نگرانی های موجود در رابطه با افزایش تنش در خاورمیانه و همچنین افزایش ارزش شاخص سهام در بازارهای بین المللی اشاره کرد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز جمعه ۳۸ سنت (۰.۶ درصد) افزایش یافت و این نفت در بازار بشکه ای ۶۵.۲۲ دلار معامله شد. این در حالی است که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت با افزایشی ۵۷ سنتی (۰.۹ درصد) بشکه ای ۶۲.۲۵ دلار صورت گرفت.

از دلایل افزایش قیمت نفت در روز جاری، افزایش تنش ها در خاورمیانه پس از سخنان نتانیاهو عنوان شده است. روز گذشته بنیامین نتانیاهو در جریان کنفرانس امنتیتی مونیخ گفته بود که اسراییل نه تنها علیه همپیمانان ایران در منطقه، بلکه علیه خود ایران می تواند دست به برخی اقدامات بزند. همچنین، ارزش شاخص های سهام در بازارهای بین المللی مجددا افزایش یافته و این موجب شده است که قیمت نفت در روز جاری افزایش یابد. این در حالی است که افزایش تعداد دکل های نفتی در آمریکا مانع افزایش غیر قابل کنترل قیمت نفت شده است.

گزارش های موسسه ی بیکر هیوز نشان می دهد که در هفته ی منتهی به ۱۶ فوریه آمریکا با افزودن ۷ دکل نفتی مجموع دکل های نفتی خود را به ۷۹۸ عدد رسانده است. همچنین، مجموع دکل های نفتی و گازی فعال آمریکا در این بازه ی زمانی ۹۷۵ عدد بوده است. لازم به ذکر است که تعداد فعلی دکل های نفتی فعال در آمریکا در بالاترین حد خود از ماه آپریل سال ۲۰۱۵ تا کنون قرار دارد. این برای نخستین بار از ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ تا کنون است که تعداد دکل های نفتی برای چهارمین هفته ی متوالی افزایش می یابد.

باید خاطر نشان گردد که از دلایلی که در ماه های اخیر باعث شده قیمت نفت افزایش یابد ادامه ی اجرای قرارداد کاهش تولید اوپک عنوان شده است . در این خصوص، سازمان کشور های صادر کننده نفت و ۱۱ کشور دیگر از جمله روسیه در اواخر سال ۲۰۱۶ توافق کرده بودند تا برای ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا و در پی آن افزایش قیمت نفت، تولید خود را از اول سال ۲۰۱۷ در مجموع روزانه ۱.۸ میلیون بشکه کاهش دهند. در تاریخ ۲۵ می سال ۲۰۱۷، تولید کنندگان تصمیم گرفتند که قرارداد کاهش تولید نفت را که در ابتدا ۶ ماهه بود، برای ۹ ماه دیگر تمدید کنند، و تا ماه مارس ۲۰۱۸ به کاهش تولید ادامه دهند. علاوه بر این، در روز ۳۰ ام نوامبر سال ۲۰۱۷ اعضای اوپک به همراه کشورهای غیر عضو به رهبری روسیه توافق کردند که تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی قرارداد مزبور را تمدید کرده و تولید نفت را کاهش دهند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان