بازدید 2591
۱

روزانه500 رساله علوم انسانی دفاع می‌شود

کد خبر: ۷۷۵۷۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰ 19 February 2018

عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ایران با اعلام اینکه روزانه به‌طور متوسط 500 رساله علوم انسانی در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور دفاع می‌شود، گفت: پژوهشی مفید است که حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشد.

به گزارش ایرنا، از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد، غلامعلی افروز در حاشیه جلسه دفاع از رساله دانشجوی دکتری این واحد دانشگاهی با تاکید بر شناخت سرحلقه زنجیره پژوهش، افزود: باید به گونه‌ای عمل کرد تا سرنخ علوم و فناوری‌های برتر در اختیار پژوهشگران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در پژوهش همواره نباید به دنبال پیشینه بود، بلکه باید پیشینه‌سازی کرد، افزود: پژوهشگر خلاق و هوشمند هرگز پیشینه‌سوار نمی‌شود، بلکه خود پیشینه‌ساز است، به عبارت دیگر پژوهشگران باید نوآوری داشته باشند و در تحقیق و پژوهش به جای تکرار مکررات، به دنبال ارائه طرح‌ها و نظریه‌های نو و کاربردی باشند.

استاد دانشگاه تهران یادآور شد: نوآوری و اختراعات در طول تاریخ، ثمره توجه ویژه پژوهشگران و دانشمندان خلاق به سوالات و دغدغه‌های مورد نیاز در جامعه بوده است.

افروز، محققی را توانا دانست که پیشینه‌ساز و فرضیه‌آفرین باشد و ادامه داد: اگر به سوالات و دغدغه‌های هر حوزه‌ای توجه شود بدون شک، ثمره و نتیجه کاربردی خواهد داشت و شروع یک تحقیق و پژوهش خلاقانه و کاربردی با توجه به سوالات و دغدغه‌ها شکل می‌گیرد.

استاد مدعو واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه رساله‌های بکر در دنیا با سوال آغاز می‌شوند، خاطرنشان کرد: روزانه به طور متوسط 500 رساله در علوم انسانی دفاع می‌شود، اگر از میان آن‌ها تنها 5 رساله حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشد ارزش بسیار بالایی داشته و برای حل مشکلات و معضلات کشور مثمرثمر خواهد بود.

افروز تاکید کرد: این حرف‌ تازه است که در معنای دقیق کلمه منجر به تولید علوم کاربردی خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
راه برون رفت از وضعیت فعلی فنی مهندسی ، اقتصادی و فرهنگی فقطو فقط در گرو احترام به علوم انسانی است.
با صرف هزینه انقلاب، جنگ، شهدای غیرتمندو مفید ، به تباهی کشاندن میلیونها جوان بیکارو فارغ التحصیلی بیشتر مهندس بصورت نسبیو مطلق در دنیا (340 هزار مهندس برای جمعیت 80 میلیونی ) فقط علوم انسانی که ما را به کلام خدا که برتین ها پرهیزگارانند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها