بازدید 20992

برخی دلار را از بازار جمع می کردند و به یک کشور خارجی می فرستادند/ شائبه سفته بازی بانک ها برای افزایش نرخ سود بانکی

نوسانات نرخ ارز در فصل زمستان و سال جدید میلادی به دلیل افزایش تقاضا برای تسویه حساب شرکت ها با طرف و شرکای تجاری، امری پذیرفته است؛ اما امسال تغییرات نرخ ارز از روند معمول پذیرفته شده فاصله گرفته و در مواردی کنترل ناشدنی به نظر می رسد!
کد خبر: ۷۷۵۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷ 18 February 2018

برخی دلار را از بازار جمع می کردند و به یک کشور خارجی می فرستادند/ شائبه سفته بازی بانک ها برای افزایش نرخ سود بانکینوسانات نرخ ارز در فصل زمستان و سال جدید میلادی به دلیل افزایش تقاضا برای تسویه حساب شرکت ها با طرف و شرکای تجاری، امری پذیرفته است؛ اما امسال تغییرات نرخ ارز از روند معمول و پذیرفته شده فاصله گرفته و در مواردی کنترل ناشدنی به نظر می رسد!

به گزارش «تابناک»؛ در همین حال، برخی کارشناسان بر این باورند، دخالت تعمدی دولت در بازار ارز، عواملی چون کاهش نرخ سود بانکی و روانه شدن نقدینگی به سمت بازار سکه و ارز بر روند افزایشی نرخ ارز تأثیر بسیاری داشته است.

علی اکبر کریمی، نایب رئیس کمیسیون اقتصاد در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: ارز کالایی است که پارامترهای مختلف روی قیمت آن اثر می گذارد؛ اما آنچه امروز ما با آن مواجه هستیم، این است که حجم تقاضا بیشتر از عرضه است که باید به نوعی مدیریت شود.

این نماینده مجلس گفت: بخشی از این تقاضا البته متأثر از بورس بازی و سفته بازی برخی سودجویان است و افراد فکر می کنند که می توانند از این راه سودی به دست آورند. اینها تقاضای ارز را در بازار بالا برده اند که البته این تقاضا واقعی نیست؛ بنابراین، باید دولت سعی کند اینها را از صحنه معاملات ارزی بیرون کند.

وی افزود: برخی از این مشکلات هم تابع شرایط روانی است. چون بازار در هیجان و تب و تاب است، این افراد احساس می کنند می توانند با ورودشان سودی کسب کنند، ولی دولت با اقداماتی که انجام داد ـ به ویژه گواهی سپرده که با نرخ 20 درصد بود ـ باعث شد، بخشی از نقدینگی به سمت بانک ها هدایت شود.

این نماینده در ادامه یادآور شد: از سوی دیگر، مقابله انتظامی و امنیتی با سوداگران نیز باعث شد تا اوضاع کمی آرام گیرد، ولی به نظر من، اکنون مهم ترین کار، مدیریت بر تقاضای واقعی ارز است که توسط فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان، تجار و این قبیل افراد انجام می گیرد و دولت می تواند با متناسب سازی عرضه و تقاضا، تعادل را در بازار برقرار کند.

عضو کمیسیون اقتصادی گفت: یکی دیگر از راهکارهایی که می تواند در اوضاع کنونی راهگشا باشد، ایجاد مرکز مبادلات ارزی است که بانک مرکزی باید روی آن کار کند. البته گویا اقداماتی هم شده و مرکز مبادلات ارزی برای این منظور در حال سازماندهی است.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه آیا پشت پرده ای بین افزایش نرخ سود سپرده و افزایش قیمت دلار وجود دارد، گفت: گمانه هایی مانند این وجود دارد که برخی نهادهای اقتصادی با سفته بازی قیمت را افزایش داده و دولت را به سمت افزایش سود بانکی سوق داده اند؛ البته اینها در حد فرض و گمان است و نمی شود قضاوت درستی در این باره کرد، ولی باید در این باره دقت نمود تا به نتیجه مشخصی رسید و همه این موارد را نیز در تحقیقات این موضوع در نظر گرفت.

همچنین رمضانعلی سبحانی فر، یکی دیگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این باره می گوید: عوامل مختلفی در افزایش قیمت دلار نقش داشتند که البته نکات دیگری نیز بوده که اولین عامل این افزایش ها، رسیدن به پایان سال و آستانه آغاز سال جدید است.

نکته دوم؛ ارزش افزوده ای بود که برخی کشورهای همسایه بر نرخ ارز زدند و نکته سوم بر حسب اطلاعاتی که به ما داده اند، این است که عده ای سودجو در بازار تلاش داشتند دلار را خریداری کنند و به کشورهای منطقه ببرند.

وی گفت: دلیل این کار هنوز مشخص نیست و معلوم نیست این افراد از کجا خط گرفته اند و قصدشان از جمع آوری ارز در بازار چه بوده است؛ اما به هر حال این کار به صورت وسعیی صورت گرفته و دلارها بعد از جمع آوری به یکی از کشورهای همسایه ارسال می شده است که از این کار هم در دستگیری های اخیر تا حدود زیادی جلوگیری شده است.

این نماینده مجلس در پاسخ به این که مقصد دلارها کدام کشور بود، گفت: یکی از کشورهای همسایه عربی بود و این کار را برای گروهک هایی که در منطقه غرب کشور فعالند، انجام داده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۴۴
فقط بايد به كسي كه بليط و ويزا خارج از كشور داره ارز بفروشن دليلي نداره بقيه ارز بخرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
وقتی کسی رو خارج از کشور داشته باشی متوجه میشی که دلیل داره به اونی که بلیط و ویزا هم نداره ارز بفروشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
بدتره اینجوری ملت ترقیب میشن پول رو بفرستن خارج از کشور .بهتره حداقل تو خونه مردم باشه تا اینکه بره بشه آپارتمان تو ترکیه
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
اول املای ترغیب را یاد می گرفتی
هیچکس فروشنده نیست همه فقط میخرند مطمئن باشید باافت نسبی قیمت دلارموج خرید مجددا شروع میشه و نرخ بازهم روند صعودی پیدامیکنه اینخطاینم نشان !
مشکل پیش آمده در بازار ارز چند عامل داشت
1- تبدیل پول ملی به دلار جهت حفظ ثروت که عموما توسط مردم معمولی و متوسط انجام شد و درصد کمی از معاملات را شامل می شد.
2- جنگ اقتصادی علیه دولت توسط رقبای دولت برای زمینگیر کردن دولت.
3- جنگ سیاسی اقتصادی توسط کشورهای منطقه و دولت های غربی که سود خود را در دشمنی با ایران می دانند
4- سوداگری عده ای مولتی میلیاردر که در بازار های زیر زمینی فعالیت دارند و در این مواقع فعال شده و ثروت خود را افزایش می دهند بدون آنکه ریالی مالیات بپردازند.
اینو منم شنیدم که دلارهای ما رو جمع میکردن می‌فرستادن به آمریکا که کمبود دلارهای بازار آمریکا رو جبران کنن.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
آمریکا اگر دلار کم داره سفارش بده به روسیه و یا چین و
. یا حداقل کره شمالی براش چاپ میکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
عجب مخی هستی تو
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
پس اگه ما ریال کم آوردیم بریم آمریکا ریال جمع کنیم
منطقیه بنظرت ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
مگه چند تریلیارد دلار در ایران هست که کسری دلار امریکا را بشه باهاش جبران کرد از اون حرفها بود که ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
بابا طنز گفته بنده خدا
حالا به یمن مدیریت درخشان بانک مرکزی انها و بزرگ سرمایه داران رانتی با نرخ پایینتر دلار بازار ایران را به انور مرز انتقال می دهند و در برابر سیستم بانکی ایران با سود 20 درصد و بیشتر متلاشی می شود. افرین به این همه مدیریت و تدبیر
ريال هايي كه با آنها دلارها خريداري ميشود و به خارج فرستاده ميشود از كجا ميآيد؟ بگذاريد آنقدر دلار بخرند تا ريالشان تمام شود و ارزش پول ملي افزايش يابد. مرگ بر آمريكا، مرگ بر انگليس
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
دوست عزیز ریال را بانک مرکزی چاپ میکنه..مگر بانک مرکزی مغزش معیوب باشد که خودش ریال چاپ کند و خودش دلار عرضه شده توسط خودش را بخرد...؟؟؟
ایمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
این ریالها در سالهای قبل از بانکهای دبی به صورت ارزی وام دو یا سه درصد گرفته شد و در بانکهای ایران با سود 25 درصد پنج سال زادو ولد کرد. الان هم با دلار پنج هرار تومانی تبدیل به ارز شود هنوز صد در صد توی سود است
منظورتون از برخی کاملا مشخصه
آنقدر دلار بخرند تا که دلاردانشان پاره شود....................... بلکه وقتی پاره شد و دلارها ریخت چند دلاری هم برسه به یک پول لازم.
پاسخ ها
چارک میرزا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
پس از بغل دلاردانشان تکون نخور
وضع نابسامانی داریم و تا زمانی احتمال تحریم مجدد وجود داره کسی دلار تو مملکت نمیاره سرمایه گذاری کنه و در داخل هم کسی به ریال اعتماد نداره و افزایش سود بانکی هم در تایید ارزش افت ریال هست در نتیجه سعی کنید مساله ترامپ رو حل کنید. اگه فردا صبح ترامپ بگه برجام رو تایید میکنم دلار میاد پایین بدون اینکه بخوایید سود بالا به مردم بدید اگر هم نه که این سودا فایده ای نداره دلار راه خودش رو میره رو به بالا
مردم عادی اونایی هستند که برای تشکیل صف به وجودشان نیاز هست که بعد بگن هرچی بانک مرکزی شارژ میکنه توسط این مردم خریداری میشه.
معمولا این روش برای سهولت دادن به پولشویی در مقادیر کلان است که توسط قدرتمندان صورت میگیرد.
یکی نیست بپرسه آیا تو مملکت یه مدیر بهتر برای بانک مرکزی پیدا نمیشه ؟
آخه یک چیزی بگین ادم بتونه باور کنه.چجوری میشه این همه ارز و از کشور خارج کرد مگر به همین راحتیه .مثلا با چمدون خارج می کردن؟ که باید پرسید کی بهشون کمک می کرده
باز هم تفسیرها و تحلیل های توطیه محور!!!!بااین تفسیرها هیچی تغییرنمیکنه واقعیت اینه که ارزش پول ملی پایینه ورود ارز به کشور کم و خروج برای واردات بیشتره ولذا با باتوم و کتک و قفل کردن ۴ تاصرافی درست نمیشه ...گیریم اینها همه توطیه باشد چرا بانک مرکزی با سرازیر کردن دلار تا حدی که قیمت به کف منطقی برسه این دلالها را نابود نمیکنه .... خوب معلومه نمیتونه چون عملا دلار و ارزی در اختیار نداره و میخواد با زور قیمت را کنترل کنه ... درتمام دنیا عرضه و تقاضا تعیین کننده است و نه بخشنامه و دستور ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
يك چيزي ميگي ها....

همين 755 حسابي كه بستن كه احتمالا بازم اون اصليها نبوده 20 هزار ميليارد تومن چرخش داشته يعني اندازه كل چرخش بازار در 20 روز
منم که دلم سوخت چندر غازی رو که جهت خرید مسکن پس انداز کرده بودم تبدیل به دلار نکردم حالا مثل دوره قبل باید ضرر این کاهش ریال رو بدم .
..قیمت واقعی دلار چیزی در حدود 1300 تومان است در سال 2005 قیمت یک عدد بطری اب معدنی یک و نیم لیتری (غیر از برندهای خارجی) در امارات 1 درهم و قیمت یک دبه شیر تولید داخل امارات دو لیتری 9 درهم بود که درهم در ان زمان چیزی در حدود 255 تومان بود...به عبارتی یک دلار میشد 255 * 3.75 درهم که برابر بود با چیزی حدود 950 تومان ..حال در سال 2018 قیمت همان بطری یک و نیم لیتری اب معدنی 1.25 درهم (با احتساب مالیات 5 درصد) است و قیمت یک دبه شیر تولید داخلی دو لیتری 11 درهم (با احتساب مالیات 5 درصد)است..حال با قیمت تقریبی درهم 1327 تومان قیمت دلار میشود چیزی در حدود 4800 تومان...خب پس ملاحظه میکنید که کالا در امارات فقط چیزی حدود 20 درصد گرانتر شده است در حالی که قیمت درهم چیزی در حدود 6 برابر گرانتر شده است..حالا چرا امارات را مثال زدم چون عمده قیمت نرخ دلار از طریق صرافی های امارات تعیین میشود و اقتصاد امارات به لحاظ مالی دقیقا با نوسانات دلار در جهان حرکت میکند چون وابسته به دلار امریکاست...پس مشکل افزایش قیمت دلار در ایران چیست؟
1- عدم ورود ارز توسط شرکت های داخلی پتروشیمی و نفتی و نگهداری در حساب های دبی به علت ترس از بالارفتن قیمت ارز در ایران و عدم توانایی خرید برای سفارشات خارجی..
2- عدم چرخش ارز در بانک های ایران به علت تحریم بانکی..در نتیجه بانک های خارجی تمایلی به دادن وام و یا اعتبار خارجی به بانک های ایران ندارند..
3- عدم ثبات سرمایه در ایران به علت ریسک پر خطر به خاطر مسائل سیاسی..
4- عدم ورود ارز مسافری بخاطر خروج بیشتر ارز به سمت کشور ترکیه و تایلند و مالزی و امارات..
5-ورود رانت های اقتصادی ارزی در دولت وسایر ارگانها..بصورتی که هر نهاد و سازمان برای خودش و با قوانین خودش با گردش ارزی برخورد میکند..که نتیجه ان افرادی مانند بابک زنجانی هستند..
6- بروز اختلاس های بزرگ متعدد در سیستم مالی بانک ها که جبران ان برای بانک ها بسیار سخت است..
7- وجود اقتصاد دستوری و عدم شفافیت اقتصادی در نهاد های نظامی و موسسات مالی
8- عدم وجود صنایع مادر و تولید کننده مهم مانند خوردورسازان معتبر و صنایع سازنده هواپیما و صنایع کشتی سازی ووصنایع پزشکی و کشاورزی مکانیزه...دامداری کانیزه در حد رقابت با برندهای جهان.....
9- دولت به عنوان بدهکار بزرگ بانکی..که توانایی تسویه حساب با بانک ها را ندارد..
10- تحلیل رفتن پشتوانه های با ارزش بانکی مانند طلا و ارز های خارجی...(نبود ارز کافی به عنوان پشتوانه مالی)
11- ضعیف بودن ریال ایران به علت نداشتن قدرت اقتصادی در دنیاو فقط صادرکننده نفت و محصولات نفت و وارد کننده عمده از دسته بیل و تشتک گرفته تا قطعات هواپیما......
در نهایت قیمت واقعی دلار همان در حدود 1300 تومان است..فقط کافیست تحریم های جهانی واقعا از بانک های ایران رفع شود و اقتصاد بتواند بصورت ازاد گردش سرمایه داشته باشد....برجام فقط خطر حمله به ایران را کم کرد ولی در مسایل اقتصادی فشار بسیار زیادی همچنان باقیست که بسیار خطرناک است و متاسفانه خود دولت فعلی و سابق (اقای احمدی نژاد) بجای درک درست مسایل اقتصادی فقط به حاشیه ها توجه کردند و بنزین بر اتش دلار و سکه ریختند...موفق باشید..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
لازم به این همه شرح نبود
بی کفایتی فقط همین
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
آقا این تحلیل شما سراسر غلط است. نرخ حقیقی ارز اینجوری‌که شما حساب کردی نیست. با دلار ۱۳۰۰ تومان اونجوری یک کیلو سیب در میاد ۳ دلار تا ۴ دلار که تو امریکا و اروپا ۱ تا ۲ دلار هست. این اختلاف قیمت در‌تمام
کالاها بوجود میاد و اونجوری هیچ چیزی در داخل ایران صرفه تولید نخواد داشت. قیمت واقعی دلار حدود ۶۰۰۰ تومان است.
باز برنامه ماستمالي شروع شد آقا نايب افاضه كلام نمودند حرفي نذارند بزنند پاي خارجي ميان مي كشند بجاي اينكه از دخالت در كشورهاي ديگر دست بكشيد ومثل چين بچسبيد بداخل ودست دزدهاي با چراغ را قطع كنيد هي آذرس عوضي خارج را بدهيد
من فكر ميكنم كه انتخاب منصفانه ترين راه براى مملكت دارى اينست كه اولا بعد از سالها عملكرد و با توجه به كارنامه در دست ، حداقل به اين نتيجه برسيم كه شايد بزرگترين مشگل كلى مملكت ، بها ندادن كافى به شايسته سالارى و لزوم دورى از برخوردهاى جناح ها است.
فقط اینرا متوجه شدم که ارزش حقوق ماهانه من مستمری بگیر 25 الی 30 ذر صد از ارزش افتاد انهاییکه عنوان مدیررا یک میکشن نباید قبل از اینکه امثال جمشید بسم اله و....در بازار ارز تاثیر بگذارند با وضع قانون جلوی سوئ استفاده این متخصصان اقتصادی را بگیرند مگراینکه ویا حتما به این افزایش رضایت داشته اند
چه باور کنیم و چه نکنیم عدم توانایی دولت محترم در کنترل بازار ارز امری واقعیست. در طی حداقل بیست سال گذشته همیشه ثابت شده دخالت دولتها در بازار ارز و برخورد قهرآمیز نه تنها مشکلی را حل نکرده بلکه به جو روانی موضوع نیز دامن زده است.
گرایش عموم مردم برای تبدیل پول به ارز ، ناشی از عدم اعتمادشان به کنترل بازار چه ارزی و چه ریالی میباشد. تجربه عموم مردم در سیستم معیوب بانکداری و پایین آمدن ارزش ریال واقعیتی است که نمیتوان با جبر و زور از آن جلوگیری کرد.
در ماههای اخیر ورود صرافی های بانکی به بازار ارز نیز به این رشد دامن زد که قدر مسلم مسئولین به آن وقوف کامل داشته اند!
زمانی که مردم احساس کنند راهی برای سرمایه گذاری مطمئن وجود ندارد رو به بازار ارز و سکه میاورند. تجربه بورس در سالهای اخیر که باعث از بین رفتن بخشی از سرمایه ها شده و متاسفانه با تبلیغات دروغین و بالابردن مصنوعی شاخص سهام در یکسال گذشته ، گواه این امر میباشد که این بازار هم قابل اعتماد نبوده و تعطیلی بسیاری از مراکز تولیدی و سودآور نبودن آنها نیز مردم را به سوی ارز و سکه سوق داده است.
دستکاری کردن آمارها چه از سوی بانک مرکزی باشد و چه مرکز آمار و چه مسئولین دولتی پیامدی اینچنین را باید برآورد میکردند. چون مردم در جامعه زندگی میکنند و با گرانی آمیخته شده و تجربه شان بیشتر از سیاست گزاران اقتصادی میباشد!
بیان دخالت کشورهای خارجی و دخالت استکبار و ... سیاست نخ نمایی شده که نه تنها این دوستان به آن باور ندارند بلکه به نوعی شانه خالی کردن از مسئولیت های خود است. مسئولیتهایی که در حد و اندازه مسئولین اقتصادی نبوده و لباسی که به زور بر تن برود با کوچکترین انحنا پاره خواهد شد!
بخش عمده اى بانك مركزى ودولت مقصرهستندبدلايل زير:
اختصاص ارز بانرخ سنابه مصرف كنندگان واقعى وپيگيرى بصورت رندم كه بعد مثلا يكماه دلار راچكار كردند؟
فروش اوراق ارزى درهمان ابتداى افزايش قيمت ارز، نه وقتى كه به ٥٠٠٠ تومان رسيد كه به نظرميرسه دولت تمايل به افزايش قيمت داشت ولى اوضاع ازدستش در رفت
علاوه براين عدم توجيه درموردوضعيت حادمنطقه اى ايران وتجديدنظر در برخى سياستها وكاهش تنشهاو نيز كاهش سخت گيرى درمورد توريستهاى خارجى كه واقعا ايران بصورت يك استثنا درميان كشورهاى اسلامى است وموجب شده عملا ارزآورى درصنعت توريست غيرزيارتى نداشته باشيم، درسته دولت دربسيارى مواردقدرتى نداره ولى مى تونه بصورت جدى مذاكره كنه و درصورت بى فايده بودن بهتره استعفابده نه اينكه منفعل عمل بكند
ارز برای خارج از کشوره دیگه تو داخل چه کاربردی داره خریداران اصلی مردم نیستند دلالان که خود عمال دولت هستند باعث این اتفاق می شود
حیف شد الان متوجه میشیم که دولت قدر طیب نیا را ندونست ، راحت از دست دادنش.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
طیب نیا هم بود همین بود. اون خوب باهوش بود که کشید کنار.
با مارمولک و شتر از کشور ارز خارج می کردن که با هوشیاری دستگیر شدند
فرزند یکی از مستخدمین همکار اداری من که دیپلم گرفته بود ،وخدمت سربازی را انجام داده بود از مدیر کل درخواست نمود که پسرش را استخدام کند اما بلحاظ اینکه اهل سنت بود ،پذیرفته نشد ،ایشان آمدند تهران کارگری ،که توسط یکی از اکراد غرب کشور به پادویی یک صرافی معرفی میگردد ،که حدود ده سالی بعد ،ایشان با یک خودرو تویوتا کمری ،صد‌وپنجاه میلیونی به خانهٔ‌پدرش آمدند که همسایهٔ‌من بودند ،من ضمن تبریک گفتم که آقا پسرت ،در خارج بودند ،ودکترا گرفته اند ،که ایشان گفتند خیر در تهران ،وردست یک دلار فروشی کار میکند ،این آن زمانی بود که شب میخوابید جلو بانک ملی ،وصبح پنج هزار دلار میخریدی ،که چند ماهی هم ادامه داشت که دلار ۱۰۰ تومانی ناگهان شد ۴۰۰ تومان ،وبه اینگونه شد که ایشان با مدرک دیپلم بیکار ،وردست دلار فروش شدند میلیاردر ،ومن با مدرک مهندسی سال ۵۵ اکنون بازنشسته ، فقیری که در ماه پانزده روز ،خود را حبس اجباری میکنم ؟ این است اقتصادی که مال خر ،بود ؟ که من ،وامثال مرا خر کردند ،واکنون راهی جز مردن ،آنهم در شرمندگی ،نداریم ؟‌هنر مسولین چیست
اصلا نفهمیدیم اون کشور عربی عراق بوده
وقتی تصویب میکنند هر مسافر فقط اجازه دارند ۵۰۰۰ دلار از کشور خارج کنند حالا اعلام میکنند که ارز را میخرند وبخارج میفرستند این دو مطلب با هم قابل مقایسه نیست
یکی از موارد گرانی دلار افراد دو یا چند تابعیتی هستن که درامد نجومی دارند و این درامدها را به دلار تبدیل میکنند و میفرستن حسابهای بانک های اروپایی واسه روز مبدا??
خوب هر کسی ارز بخره حتما بخارج میفرسته دیگه.چه تیتر جالبی!!!
دلیل این کار هنوز مشخص نیست و معلوم نیست این افراد قصدشان از جمع آوری ارز در بازار چه بوده است؛ اما به هر حال این کار به صورت وسعیی صورت گرفته و دلارها بعد از جمع آوری به یکی از کشورهای همسایه ارسال می شده است که از این کار هم در دستگیری های اخیر تا حدود زیادی جلوگیری شده است.


دلیل کاملا واضحه خالی کردن خزانه برای اثر بحشی تحریمای جدید بعد از برجام
اگر ارز خارج میشده ناتوانی مسؤلین بانک بوده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی