بازدید 4995
۵

چاره ای برای مهار بحران ارزي

کد خبر: ۷۷۵۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲ 18 February 2018

به گزارش پایگاه‌اطلاع‌رسانی‌دکتر‌رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: 

افزايش نرخ ارز و كاهش ارزش پول ملي باعث شده است كه قدرت خريد مردم كاهش يابد. تا وقتي نرخ تورم بالاتر از كشورهاي غربي و آمريكا باشد ، نرخ ارز بالا مي رود؛ اما افزايش نرخ سود سپرده هاي بانكي و به دنبال آن افزايش نرخ سود تسهيلات هم راه حل مشكل نيست؛ زيرا ركود تورمي را تشديد مي كند؛ آن هم در شرايطي كه با جهش نرخ ارز، مواد اوليه و هزينه توليد بيش از حد انتظار گران شده است. در این شرایط و در كوتاه مدت، دولت باید وارد میدان شده و هر چه سريعتر نقدينگي سرگردان را وارد توليد واشتغال كند. درنتيجه تورم پايين مي آيد ونرخ ارز هم ثبات پيدا مي كند . در ميان مدت هم حضور مردم در اقتصاد بايد جايگزين اقتصاد دستوري و بخشنامه اي شود؛ در غیر این صورت اقتصاد ایران هر روز تضعیف خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۵
پایان تلخ بهتر از تلخی بی پایان است
ما گویا تا هر چیزی رو با آزمون و خطا برسیم
ماشاء الله اینهمه کارشناس و نخبه و دکترای اقتصادی تو دولت دارن حقوق میگیرن. یه کم به خودشون زحمت بدن ببینن کشورهای دیگه با این مشکل چگونه برخورد کردن راه حل اونا رو با شرایط مملکت ما مخلوط کنن و یه راه حل درست و حسابی بدست بیارن.
چشم ...
آففففرییین !!!
اونوقت میشه بگین چطوری این پولها بره به سمت تولید ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
تو اوضاع سیاسی که آقایون درست کردن و بهانه هایی( یمن و سوریه و بحرین و اسرائیل) که میدن دست کشور های غربی حرف شما عملی نیست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر