بازدید 3826

ظریف عازم مونیخ شد

کد خبر: ۷۷۵۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۵ 18 February 2018
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در پنجاه و چهارمین کنفرانس امنیتی مونیخ، دقایقی پیش تهران را به مقصد شهر مونیخ در کشور آلمان ترک کرد.

به گزارش ایرنا، «محمدجواد ظریف» بامداد یکشنبه در صدر یک هیات دیپلماتیک، برای حضور و سخنرانی در پنجاه و چهارمین کنفرانس امنیتی مونیخ که در شهر مونیخ مرکز ایالت بایرن آلمان برگزار می شود، از طریق فرودگاه بین المللی مهرآباد تهران، راهی این کشور اروپایی شد.

وزیر امور خارجه بعد از ظهر امروز (یکشنبه) به وقت تهران در این کنفرانس سخنرانی می کند و دیدگاه های جمهوری اسلامی را در خصوص مهمترین مسائل مربوط به امنیت منطقه ای و بین المللی تشریح خواهد کرد.

پنجاه و چهارمین اجلاس کنفرانس امنیتی مونیخ از روز جمعه (27 بهمن – 16 فوریه) در هتل «بایریشرهوف» در شهر مونیخ مرکز ایالت بایرن آلمان آغاز به کار کرده است و تا روز یکشنبه (29 بهمن – 18 فوریه) ادامه خواهد داشت.

محمدجواد ظریف در حالی راهی مونیخ می شود که هفته پرکاری در حوزه دیپلماسی داشته است؛ وی که به همراه حسن روحانی رئیس جمهوری به هند سفر کرده بود ساعاتی قبل، از جنوب آسیا به تهران بازگشت.

وزیر امور خارجه پیش از سفر به هند نیز اواسط هفته گذشته برای شرکت در «کنفرانس بازسازی عراق» به کویت سفر کرد و با برخی از مقامات حاضر در کنفرانس از جمله «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق، «شیخ صباح احمد جابرالصباح» امیر کویت و همچنین «شیخ صباح الخالد الصباح» وزیر امور خارجه این کشور دیدار و در خصوص مهمترین مسائل منطقه رایزنی کرد.

این مذاکرات و رایزنی ها در شهر مونیخ و حاشیه اجلاس 2018 نیز ادامه خواهد داشت و دکتر ظریف با همتایان خود و مقام های خارجی شرکت کننده در این دور از کنفرانس دیدار و پیرامون موضوعات مورد علاقه دو جانبه و مهمترین مسائل و بحران های بین المللی، منطقه ای و جهانی به ویژه مسائل مرتبط با چالش های امنیتی در غرب آسیا، گفت‌وگو و رایزنی خواهد کرد.

کنفرانس امنیتی مونیخ نه تنها مهمترین رویداد سیاسی و امنیتی ماه فوریه هرسال است و دیدارهای دو جانبه و سخنرانی های انجام شده در آن مورد توجه رسانه ها جهان و تحلیلگران قرار می گیرد، بلکه هرسال پیام ویژه برای چالش ها و برون رفت از بحران های امنیتی جهان دارد.

«پیام کنفرانس مونیخ نه تنها دیپلماسی و تنش زدایی است، بلکه باید برای دور کردن جهان از پرتگاه مناقشه تلاش کنیم»، این جملاتی است که «ولفگانگ ایشینگر» سفیر سابق آلمان در انگلیس و آمریکا و رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ در مراسم گشایش این کنفرانس روز جمعه بیان کرد.

ایشینگر تصریح کرد: حقیقت این است که در جهان امروز پیشرفت ها و ریسک ها در کنار هم هستند و خطر گسترش همزمان آنها وجود دارد و اکنون جهان به مناقشه بین دولت ها نزدیکتر شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان