بازدید 11510
«محمد هاشمی رفسنجانی» در گفت وگو با «تابناک»؛

به جای مطرح‌ کردن «رفراندوم»، مشکلات مردم را حل کنید/ با حرف زدن دردی از مردم دوا نمی‌شود/ احمدی‌نژاد خصوصی‌سازی را از ریل خارج کرد/ 70 درصد اقتصاد دولتی است مابقی هم خصوصی نیست!

فرض کنید عده ای بحث رفراندوم را مطرح می کنند. گروهی می گویند خوب است و گروهی دیگر معتقدند بد است. مگر این مسأله می تواند دردی را از مردم دوا کند؟ مشکل مردم اینها نیست. بهتر است به جای بیان این مسائل، به حل مشکلات جدی مردم در حوزه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و اشتغال بپردازیم.
کد خبر: ۷۷۵۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۹ 18 February 2018

«گفت و گوی ملی»، مبحثی که به تازگی با توجه به اعتراضات و آشوب هایی که ماه گذشته در کشور شاهدش بودیم و وجود برخی اختلافات در بین مسئولان، از سوی بعضی چهره های سرشناس سیاسی و به منظور کاهش تنش ها و ایجاد همبستگی بیشتر در کشور مطرح شده است. عمل به سیاست های کلی نظام و تقویت همبستگی ملی، از جمله راهکارهایی بوده که برای کاهش اختلافات و برخوردها ـ چه در سطح مسولان و چه در سطح جامعه ـ بر آنها تأکید شده است.

به گزارش «تابناک»؛؛ با توجه به مطرح شدن ضرورت و لزوم انجام «گفت و گوی ملی» به سراغ برخی فعالان سیاسی رفتیم و از آنها در مورد اهمیت و چرایی مطرح شدن مسأله «گفت و گوی ملی» و اینکه آیا این موضوع می تواند منجر به کاسته شدت از مشکلات کشور و جامعه بشود یا خیر، پرسیدیم.

آنچه در ادامه می خوانید، گفت و گوی خبرنگار «تابناک» با «محمد هاشمی رفسنجانی» فعال سیاسی و از مؤسسان حزب کارگزاران سازندگی است که سال ها در مسئولیت های مختلف در کشور ایفای نقش کرده است.

آقای هاشمی، به نظر شما «گفت و گوی ملی» می تواند راهکار مؤثری برای رفع مشکلات در سطح جامعه و اختلافات در سطح مسئولان کشور باشد؟

22 بهمن تجسم عینی «گفت‌وگوی ملی» را دیدیم 

ما در 22 بهمن تجسم عینی «گفت و گوی ملی و رفتار ملی» را دیدیم؛ از این باشکوه تر و فراگیرتر چه می خواهیم؟

بجای مطرح‌کردن «رفراندوم» مشکلات مردم را حل کنید/ با حرف زدن دردی از مردم دوا نمی‌شود/ احمدی‌نژاد خصوصی‌سازی را از ریل خارج کرد/ 70 درصد اقتصاد دولتی است مابقی هم خصوصی نیست!

اما در باب «گفت و گوی ملی» ابتدا باید مشکلات و سپس راهکار حل آن مطرح شود. به عقیده من بخش عمده ای از مشکلات کشور که دامنگیر بسیاری از مردم است، مشکلات اقتصادی، معیشت، اشتغال و تورم است و بعد از آن مشکلات جدی در حوزه مسائل اجتماعی و فرهنگی داریم.

در حوزه اقتصادی نیازمند منابع و اولویت بندی مشکلات هستیم. ما باید بر اساس اولویت ها عمل کنیم. منابعی که در اختیار دولت است و در بودجه شاهدش هستیم، برای رفع نیازهای کشور کافی نیست. باید به فکر تأمین منابع از راه های مختلف باشیم. از سه راه می توان این منابع را تامین کرد. 1- سرمایه گذاری دولت ، 2- بخش خصوصی در داخل کشور 3- جذب سرمایه گذاری خارجی.

مشکلات اقتصادی با جمع شدن گروه‌های سیاسی گرد هم حل نمی‌شود

دولت که منابع کافی ندارد، بخش خصوصی قوی هم نداریم، اما نیروی کار و کارآفرین بسیاری داریم که باید به آنها بیشتر توجه شود. اصل حرف کارآفرینان هم این است که از دولت حمایت و کمک مالی می خواهند که متأسفانه چنین منابعی را دولت ندارد. در جذب سرمایه خارجی هم مسائلی وجود دارد که برای سرمایه گذار خارجی جذاب نیست و عمدتا شاهد فرار سرمایه هستیم تا جذب سرمایه.

بنابراین جمع شدن گروه های سیاسی دور هم آنچنان که باید مشکل گشا نیست. حل عمده این گونه مشکلات از عهده مجلس و دولت و برخی نهادها و سازمان های اجرایی برمی آید که توان اجرای کافی و سرمایه، هر دو را با هم داشته باشند.

پس راه حل چیست؟

«رفراندوم» مگر جلوی افزایش طلاق یا کمرنگ شدن اخلاق را می‌گیرد؟

بهتر است از چهره ها و شخصیت هایی که در دوران گذشته کار در دستشان بود، در راستای حل مسائل اجتماعی، فرهنگی و ناهنجاری های اجتماعی کمک گرفته شود. هم اکنون در جامعه اخلاقیات خیلی کمرنگ شده و میزان طلاق و فروپاشی خانواده ها بالا رفته، حاشیه نشینی ها افزایش یافته، این مسائل با حرف درست نمی شود. مثلا اگر دو گروه سیاسی در باب این مسائل باهم اختلاف نظر داشته باشند و برای حل آنها با یکدیگر به وحدت هم برسند، باز این مشکلات حل نخواهد شد.

چند روز قبل در توئیتی نوشتم: این روزها رفراندوم این تک و پاتک ها چه مشکلی از مردم حل می کند؟ آیا بهتر نیست به حل مشکلات جدی مردم بپردازیم؟

مخالفت شما با طرح مسأله رفراندوم یا موضوعات دیگری که در حاشیه آن است؟

بهتر است به جای مطرح کردن «رفراندوم» مشکلات مردم را حل کنند

فرض کنید عده ای بحث رفراندوم را مطرح می کنند، گروهی می گویند خوب است و گروهی دیگر معتقدند بد است، مگر این مسأله می تواند دردی از مردم دوا کند؟ مشکل مردم اینها نیست. بهتر است به جای بیان این مسائل، به حل مشکلات جدی مردم در حوزه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و اشتغال بپردازیم.

به نظر شما، اگر عمل به سیاست های کلی نظام مبنای عمل همه شخصیت ها و گروه های سیاسی قرار گیرد، می تواند راهکاری برای حل یا محدود کردن مشکلات موجود باشد؟

مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام و یا سیاست های کلی نظام چندگونه است. مثلا یکی از سیاست های کلی که در حوزه اقتصادی داشتیم، خصوصی سازی یا همان اصل 44 قانون اساسی بود، اما نه تنها خصوصی سازی نشد، بلکه بر اساس گزارش های مجمع تشخیص مصلحت نظام، از خصوصی سازی فاصله گرفته ایم.

احمدی‌نژاد خصوصی‌سازی را از ریل خارج کرد

دولت آقای احمدی نژاد خصوصی سازی را از ریل خود خارج کرد و به جهت دیگری فرستاد و نتیجه این شد که به جای دولت، یکسری از نهادهای عمومی مالک شدند که نه پاسخگو هستند و نه خصوصی و مردمی!

رجوع به جناح های سیاسی و ایجاد اجماع بین آنان، می تواند به روند «گفت و گوی ملی» برای حل مشکلات کشور کمک کند؟

جناح های سیاسی امکانی ندارند و چیزی دستشان نیست که بتواند کار موثری انجام دهند. گروه ها و جناح های سیاسی برای حل مشکلات چه منابعی دارند و یا تا حالا کدام راهکار را ارائه داده اند که به حل مشکلات اقتصادی مردم منجر شده؟

بهتر است همه به توصیه حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند: کار را به مردم واگذار کنید، عمل کنیم.

70 درصد اقتصاد دولتی است مابقی هم خصوصی نیست!

امام راحل فرمودند، هر کاری که مردم می توانند انجام دهند، به مردم واگذار کنید و دولت در مسائل اقتصادی مردم وارد نشود، ولی تا حالا روند کار چگونه بوده است؟ 70 درصد اقتصاد ما دولتی است و مابقی را هم نتوانستیم آنگونه که باید به بخش خصوصی واگذار کنیم.

بهتر است گروه ها و جناح های سیاسی برای حل مشکلات کشور علاوه بر راهکار، برنامه ارائه دهند. ما باید برای عبور از بحران ها و مشکلات، برنامه داشته باشیم.

پیشنهادی مشخصی دارید که بتوان از طریق آن به هدف اصلی که رفع مشکلات کشور و ایجاد وحدت هرچه بیشتر در بین قشرها و بخش های مختلف جامعه است، رسید؟

گف‌وگویی که مبنایش متهم کردن یکدیگر باشد، ثمری ندارد

من فکر می کنم، گفت و گویی که به آن عمل نشود، فایده ای ندارد. در گفت و گوهایی که این، آن را متهم می کند و خطیب جمعه از تریبون نماز جمعه حرف خاصی بر زبان می آورد، این نوع گفت و شنودها، اگر به مشکلات کشور اضافه نکند، مشکلات را حل نمی کند.

نکته مهم تری که وجود دارد این است که گفت و گو باید پیرامون چه محوری صورت بگیرد، باید اول موضوع گفت و گو مشخص شود. یک موقع شرایطی پیش می آید که با حرف نمی توان مشکلات جدی کشور را رفع کرد.

--------------------------------
گفت و گو از سیف الله نصرتی

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۵۲
وفتی در قانون اساسی این ظرفیت وجود دارد و اگر ضرورت داشته باشد بهتر است از این ظرفیت استفاده بهینه شود . به نظر میرسد ارگانهای تصمیم ساز در مملکت بیش از حد ایزوله شده اند و در کم و کیف امور نیستند باید آگاهشان کرد.در غیر این صورت با رفتار های غیر قابل پیش بینی خواسته ها نمود خواهند یافت که بهتر است آنگونه نباشد . هزینه اش برای مملکت بسیار است
قربون دهنت. طرح رفراندوم از سوی روحانی، فرار به جلو از مشکلات است و بی کفایتی دولت.
ای بابا اقای هاشمی.مشکلات کشور موقعی حل میشه که قبول کنن اصلا مشکلی هست.اقایون در روزنامه ای مینویسن ۹۵درصد مردم با فلان امر موافقن.یک عده میگن نه درست بر عکسه.رفراندوم نظر اکثریت رو مشخص میکنه.بله معیشت دغدغه اصلی هست.ولی ادمها به خاطر اینکه انسان هستن غیر از معیشت که نیاز حداقلی هست به شادی وتفریح فرهنگ وعلم و...هم نیاز دارن.البته بارها تو انتخابات ثابت شده ولی شخصا دوست دارم وزن شریعتمداری کیهان که همیشه از قول اکثریت مینویسه در کشور مشخص بشه.باور کنید از مشکلات کشور یکیش همین روزنامه هست.
من در شرکتی که دولتی بود و در انجا کارمند بودم وقتی در تابلوی اعلانات مبلغ خریداری شده شرکت دولتی در ده سال پیش دوره آقای احمدی نژاد را با چند صد میلیارد تومان کمتر خریده بود سوال از مهندس که سرپرست بودند پرسیدم در جوابم گفتند که چون تعهد دادند که تا پنج سال دویست نفر کارگر را اخراج نکند ولی بعد از پنچ سال شرکت را با چند برابر به کس دیگری واگذار کرد یعنی دوبرابر سود کرده هم درتعهد واگذاری هم در فروش مجدد . هر چه زودتر شرکتها را از دست رانت خارج کنید .
من از آن بخش صحبت آقای هاشمی را اصلا نمیپذیرم که نماز جمعه اصلا جای بحث اقتصادی نیست اتفاقا همین حرفها باعث شده که دولت عمل به قانون را کنار گذاشته تا ببیند فلان شخص در کدام استان چی میگوید فقط قانون عمل شود و هر کس انتقاد داشت ارجاع شود به مطالعه قانون
مشکلات اقتصادی معیشتی تورم بیکاری فساد مالی مشکلات اخلاقی وتبعيض وبی عدالتی و...چگونه وکی حل می شود؟پس بفرمایید نکته مثبتی در جامعه وجود ندارد!. واین همه مسولان لایه لایه طی 40سال به چه کاری مشغول بوده اند؟
بنظر من هم رفراندوم هم که حق مسلم مردم است تنها راه گذر از بحران عظیم کنونی کشور است و کاملا با ریس جمهور موافقم .وتنها کسانی که منافعشان در خطر است مخالف رفراندوم هستن
آقا هاشمی فقط شعار نباشه انشالله....
آقای هاشمی مشگلات مردم با انتخاب راه درست از راه رفراندوم قابل حل است ! چون اگر مسئولین فعلی و با روش جاری میتونستند مشگلات را حل کنند که خوب میکردند دیگه.
آقای تابناک !چرا نمیری از قشر دانشگاهی و علمی نظر بخوای تا با حقیقت بخونه.
به جای طرح کردن رفراندوم به مشکلات مردم برسید اتفاقا مشکلات با رفراندوم حل میشود مگر مردم انگلیس با رفراندوم از اتحادیه اروپا جدا نشد پس فکر کردید رفراندوم فقط یک دکور و پز سیاسی در قانون اساسی هست ؟
درست میگن دکتر احمدی نژاد خصوصی سازی رو از ریل خارج کرد البته از ریل زر و زور مافیا و دارودسته اشرافیت
علت این بدبختی های کنونی این است که ملت را دور زدند. باید در حقوق ملت در قانون اساسی تجدید نظر صورت گیرد. اگر حقوقی که از ملت گرفته شده و به ... داده شده است به مردم عودت داده شود کشور در کانال دصحیح قرار میگیرد.
اقتصاد کشور بیش ازانچه توان مالی بخش خصوصی توان دارد در اختیار بخش خصوصی است. بخش تجارت داخلی وخارجی ما بجز موارد خاص دولتی در اختیار بخش خصوصی است. قاچاق کالا در اختیار بخش خصوصی است.بخش توزیع بطور کامل در اختیار بخش خصوصی کم سرمایه است. نبود سرمایه داری کلان و کوپراتیو وبا حساب وکتاب مالیاتی وغیره در بخش توزیع از مشکلات عمده اقتصادی جامعه ایرانی است.بخش سرمایه داری ایران بخش صنعتی نبوده است واگر در گذشته تعداد محدودی سرمایه دار صنعتی وابسته وغیر وابسته بود درست یا نادرست پس از انقلاب از بین رفت. مشکل ما در توسعه وسرمایه داری دولتی در این است که ما نمی توانیم سرمایه های دولتی خود را با ضوابط سرمایه داریخصوصی اداره وحسابرسی ومدیریت کنیم. شرکت بی پی که پس از انحلال شرکت نفت ایران وانگلیس تاسیس شد شرکتی دولتی با ضوابط سرمایه داری خصوصی است. .سرمایه های دولتی ما ممکن است در یک نظر نسبت به بخش خصوصی که کم حجم تر است مشکلاتی داشته باشند ولی از نقطه نظرهای دیگری امتیازاتی هم داشتند.دولت قبل از انقلاب بعد از سال ۴۲ سه گونه سرمایه گذاری داشت.۱- سرمایه گذاری های دولتی جهت تولیدات وخدمات استراتژیک وزیر پایه ای.۲-. سرمایه گذاری مخلوط دولتی خصوصی از طریق دولت وبانکهای دولتی در موردکالاهای وسطه ای صنعتی۳- سرمایه گذاری کالاهای مصرفی که در اختیاربخش خصوصی بود.بخش خصوصی ما توان کار کوپراتیو وجمعی را ندارد وبخش دولتی ما توان مدیریت پاسخگو وبا‌حساب کتاب را..اقتصاد خصوصی جامعه ایرانی یک اقتصاد تولیدحرفه ای و توزیع خرد فامیلی است. در یک جمله کوتاه بازاری است.قشر هدایت کننده اقتصاد کشور نیز بازاری است. عمده پشتیبان انقلاب نیز بازاری است که جمعیتی انبوه وهژمونی جمعیت فعال اقتصادی است. در مقابل جمعیت فعال خدمات دولتی اداری و اموزشی و بهداشتی و.........از یک اقتصاد بازاری توسعه اقتصادی وتولید وتوزیع انبوه یک جامعه هشتاد میلیونی نمیتوان انتظار داشت.اما در مورد گفتگوی ملی که ضرورت جامعه نیاز دارد ومطمئنا جای ان در رسانه ها و احزاب و مجلس است بیشتر این نظر ممکن است مورد توجه باشد که یک سو نگری حاکم بر روابط وضوابط اقتصادی ،اجتماعی، فرهنگی که فقهی اقتصاد واجتماع کوچک و بازاری است با توجه به نیازهای ملی با توجه اقتصاد فقهی کلان و جوامع بزرگ وپر جمعیت مورد توجه قرار گیرد.خیلی واضح رض کنم کتاب توضیح المسائل فقها باید تغییراتی را در جامعه واقتصاد کلان با توجه به نظر فقهای جوانتر داشته باشد.مطمئنا در گفتگوی ملی مطالب عمده تری نسبت به نوروز وسیزده بدر وچهارشنبه سوری مورد نظر است.باید اجازه مشارکت داده شود تا گفتگو در مجلس ومحل های مناسب صورت گیرد.
بی ضرر نیست اگر لاقل ترجمه فارسی کتاب ثروت ملل آدام اسمیت بناین گذار علم اقتصاد نوین را مطالعه کنید. پیشنهاد می کنم بخش های مرتبط با بازار را هم با دقت بیشتری بخوانید.
احمدی نژاد چه نکرد؟
آقایان تمام ایمانشان را بدهند برای جبران حق الناس بازهم مشغول الذمه میمانند بخاطر 8سال حمایت ازو
بخداوند متعال که از عمر هدر رفته ام درآن سالها نمیگذرم
تا گله به صاحبش برسانم
ﺟﺎﻟﺐ اﻳﻦ اﺳﺖ ﻛﻪ انهایی که از رفراندوم هراس دارند ﻫﻤﺎﻧﻬﺎﻳﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﻋﺎﺩﺕ ﺩاﺭﻧﺪ اﺯ ﻗﻮﻝ ﻣﺮﺩﻡ ﺣﺮﻑ ﺑﺰﻧﻨﺪ!!
عجب!!!!
با سلام
اگر مردمی نیست اسم آن نهاد را نام ببرید چطور وقتی خود شما از ترس جرات ندارید نام آن نهاد را ببرید ،توقع دارید دیگران نترسند.
واقعیت این هست از ابتدا تا اکنون همون نهاد همه کارها ها را انجام داده
از سد سازی ها گرفته تا تونل ها ،جاده ها ،کمک به کشور های مقاومت و خارجی و الی آخر
درنتیجه اگرمردم از این پول ها داشتند شرکت کنند که اکنون وضع زندگی آنها این نبود در نتیجه یا باید دست شما می افتاد یا همین نهاد ها
آقای هاشمی دوباره و صدباردیگرمصاحبه خودرابخوان...دریغ ازیک راهکار!!!فقط حرف تحویل مردم میدهید.
مشگل مردم اندیشه و رفتارهای امثال شماست آقای هاشمی.شاید رفراندوم کمک کنه افراد کارامدتر و مردمی تری روی کار بیاند. البته که رفراندوم هم اگر دست شما ها برگزار بشه همون آش و همون کاسه است!!
اتفاقا همین رفراندوم تنها راه حل مشکل مردم است

وگرنه مثل سوریه میشیم
راست میگه هفتاد درصد اقتصاد دولتی و مابقی خصوصی نیست....
شب بخير لورا
ایشان بهتر است کمی استراحت کنند و کمتر اظهار نظر کنند بهتر است.
كم كم مقام داره به اين آقا مزه ميده!!
، چند سال کشور با تمام امکانات دست خاندان شما بود شما جه کردید؟؟؟ خودتون هم که دارید فقط حرف می رنید و فقط دیگران را به کار وتلاش صادقانه دعوت می کنید.
ايشون يكجوري صحبت كردن انگار يك زماني تو بطن كار ها نبودن
بيان مشكلات رو همه بلدن راهكارها و شيوه هاي اجرايي مهمه
آقای هاشمی درست می گویند. با رفراندوم حل نمی شود.
طرح موضوع رفراندوم یک روس برای به انحراف کشاندن است. آقای روحانی دولت را چابک از کنید. رویکردهای اشرافی را از دولت دور کنید.
چی شده شما دلسوز مردم شدید!!!!
مشکلات مردم یعنی اینکه پول مردم کجا خرج شود صرف خرید هواپیما و نوسازی ناوگان هوایی و یا در جای دیگر وکشور دیگر و این را باید مردم تصمیم بگیرند
اتفاقا اولویت اول بهتر کردن وضع فرهنگ مردم باید باشه. بعدش اقتصاد.
بهتر است همه به توصیه حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند: کار را به مردم واگذار کنید ، عمل کنیم .
آ بنابراین بهتره کاررابه مردم واگذارکنید
بخش دولتی که پول نفت ودرامدکشور رامی گیرهد خصوصی سازی هم که مال اقوام وآشناهاست
مردم میمونن باکلی مشکلات ...آقابهتره دیگه لالائی نخونی
آقای هاشمی و دوستان! فرصت برای حل مشکلات مردم بود و دیگه تمام شد! اینو همه مردم شهری و روستایی و عشایری هم حتی فهمیدن! کوچه علی چپ همیشه کاربرد نداره. با این تیم مدیریت کشور و روندی که برای انتخاب مدیران آینده کشور و تصمیم گیران ( در هر زمینه ای میبینیم ) کوچکترین امیدی به حل مشکلات نیست
مشکلات مردم با رفراندم حل می شه
رفراندوم واسه اینه ببینیم مشکلات مردم چچوری باید حل بشه
با نام خدا .

با سلام و تحیات .

متاسفانه جناب آقای محمد هاشمی رفسنجانی .

در تلویزیون چند سال پیش خانه ی ایشان را نشان دادند که در یک جای مجلل و با صفا و بزرگ، فقط دروازه آن چندین میلیون ارزش دارد .

خانه ای که ایشان دارد و در تلویزیون نشان داده شد ....کجایش نوع زندگی به سبک اسلامی است .با آن همه ثروت ،من و اجدادم رنگ همچین جایی را ندیدیم ..........



پس فرقش چیست ؟ مسئولین هم در بهترین شرایط زندگی مکنند ............و در بهترین خانه ها ............

ولی ما خانه نداریم یعنی خانه که چه عرض نمایم کلبه ...........بهداشت و درمان نداریم ................حقوق کافی نداریم ............... ازدواج نداریم ..........یعنی دلمان میخواهد ولی راه اقتصادی دشوار و وحشتناک است ......

یک خانه اجاره کنید باید 50 میلیون تومان بدهید ...........به هر صورت ما حق حیات و زندگی نداریم و اگر هم داریم با شرایط بسیار سخت .

همه ما را خدا آفریده ....... همه ما از مادر لخت بدنیا آمدیم .............ولیکن استثمار و عدم توزیع ثروت و نبود عدالت اجتماعی باعث میشود مثل کشور اسپانیا در زمان فرانکو یک سری خود را آفریده خاص خدا و اشراف بدانند ............و چقدر انسانها که اعدام نشدند ..............جنگ داخلی اسپانیا ..............ایران نیز امروز ..............

یعنی عدم آگاهی بیش از 60 درصد مردم از حقوق اجتماعی و عدالت اجتماعی این بلا را سر همه ملت ایران آورده است .

بقول جناب آقای قالیباف 96 درصد مردم ثروتشان دست 4 درصد افراد است ............حالا این را در تلویزیون اعلام کردند ............ما مردم ایران بدبخت هستیم ................ای کاش در اروپا بودیم یا در کانادا ...............
آقای هاشمی به فکر دیگرباشید این حرفها برای شما سودی نداد.
97 درصد اقتصاد ما دولتی است
روحانی این حرف ها را می زند که مردم و دیگران را مشغول کند تا کسی از چرخ اقتصاد که بنا بود بچرخد و تاکنون نه تنها نچرخیده بلکه بدتر شده سوال نکند !
بنده خدا توکجای کاری که حالا میای و ساز مخالف میزنی
وقتی مجبور باشی که به خاطر منافع فقط یکسویه حرف بزنی ، خوب سکوت کنی که بهتره
اتفاقا امروزه اصل مشکلات کشور سیاسیه
وقتی به خاطر مشکلات سیاسی فساد گسترده بشه انجام صرف اقدامات اقتصادی مثل کشاورزی توی شوره زاره
الان رسانه های حامی دولت به هاشمی هم حمله میکنند
چرا از رفراندوم واهمه دارید ؟
آیا رفراندوم جز همه پرسی است ؟
کسی که حسابش پاک است که از رفرادوم نمی هراسد.
مانع اصلی رونق اقتصادی دولتها هستند و بس. ببینید قوانین اشتغال و تولید چقدر سخت و طاقت فرساست و هر ارگانی هم سهم خودش را می خواهد بیچاره تولید کننده هر چه درو می کند باید به دولت بپردازد. رحم و انصاف ندارند همین. من خودم یک ملکی دارم که ارزش ان 180میلیون تومان است خواستم چند مرغ و خروس را دران پرورش دهم شهرداری جلوی درب را سد کرد 80میلیون از من درخواست کرد حال ببنید چه خبره این فقط شهرداری. خدایا دردمون را به کی بگیم. لطفا نمایش دهید و اگر یک مسوول منصفی پیدا شد من حاضرم مدارک مستدل به ایشان ارائه دهم و بعد از 3 سال که شهرداری ضایعات را درب این ملک ریخته را جمع اوری و من به تولید بپردازم . اخر بی انصافها لااقل 10درصد ارزش ملک را به عنوان جریمه کمیسیون ماده صد بگیرید نه 50درصد ان را . خدا انصافتون بده شهرداران طرفدار تولید و طرفداران اشتغال. اقای هاشمی عزیز حرف زیاد است و عمل صفر. مردم دیگر به مسوولین اعتماد ندارند.
جناب هاشمی هم تنها راه کار ایشان هم استفاده از چهره ها و شخصیت هایی که در گذشته سر کار بوده اند میباشد، به ایشان بفرمایید مشکلات حاضر مملکت از ندانم کاری ها و سو مدیریت همان اشخاص بوجود آمده ، مملکت نیاز به نیروهای جوان، متخصص و کاربلد دارد،...
چشم منتظر دستور جنابعالی بودیم که رفراندوم نذاریم
این آقا الان چه کارهستش تو این مملکت؟
چون مسیولین ناکارآمد فعلی نمیتوانند مشکلات ملت راحل نمایند ملت خواهان رفراندوم هستند تا افرادشایسته به مصدر اموربیایند با اندیشه در خط امام واقعی تا کشورازوضعیت بن بست فعلی خارج شود
تابناک این آقایی که از قولش تیتر زده ای در تمام دوره مسئولیتش بر صدا وسیما مثل امروز شما عمل کرد.
بهتر است سانسور نکنی ، برای خودت میگم
همانطوری که اق داداش مشکلات مردم رو کم کرد ؟؟؟؟؟
جناب آقای هاشمی خوشحالم که دانسته این حرف ها را میزنی الان صنعت و اقتصاد و تولید ما وابسته به چیست ؟ دور خودمون جزیره کشیدیم و جهان گوشه گیر شدیم و تحریم های پشت سر هم به ما اعمال شده است شما میفرمایید اقتصاد چگونه باید حل شود لطفا بفرمایید ؟ دیگر بدون حل برخی از ساختار های غلط در عرصه سیاست خارجی اقتصاد بی معنا است
ایشان در این همه سال ، چیزی فرا نگرفته است.
یک جامعه ی سالم برای بقای و پیشرفت خود نیاز به مراجعه به آرای عمومی مردم دارد و این از هر مهمی مقدم تر هست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر