بازدید 16678
آخرین تحولات خاورمیانه؛

درگیری شدید کردهای سوریه و ارتش ترکیه در جنوب عفرین/تأیید کشته شدن پنج شهروند روس در سوریه توسط آمریکا/درخواست آمریکا از حیدرالعبادی برای قطع دستان ایران از عراق/حضور حزب الله در زندگی شخصی اسرائیلی‌ها

تأیید کشته شدن پنج شهروند روس در سوریه، درخواست آمریکا از حیدر العبادی برای قطع دستان ایران از عراق، استقبال معنادار وزیر خارجه لبنان از همتای آمریکایی، ورود نظامیان ترکیه به منطقه ای در ادلب سوریه، حضور حزب الله در زندگی شخصی اسرائیلی‌ها و کشف تونل ۵۰۰ متری داعش در دیرالزور توسط ارتش سوریه، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۷۷۴۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 16 February 2018

تأیید کشته شدن پنج شهروند روس در سوریه، درخواست آمریکا ازحیدرالعبادی برای قطع دستان ایران از عراق، استقبال معنادار وزیر خارجه لبنان از همتای آمریکایی، ورود نظامیان ترکیه به منطقه ای در ادلب سوریه، حضور حزب الله در زندگی شخصی اسرائیلی‌ها و کشف تونل ۵۰۰ متری داعش در دیرالزور توسط ارتش سوریه، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به درگیری شدید کردهای سوریه و ارتش ترکیه در جنوب عفرین نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ نیروهای دمکراتیک سوریه (کردها) با نیروهای نظامی ترکیه و تروریست های همپیمان آنها در اطراف روستای دیوان در این کشور درگیر شدند.

رسانه های سوری پنجشنبه شب اعلام کردند هم اینک این درگیری ها در اطراف روستای دیوان در جنوب شهرک جندیرس در جنوب غرب عفرین با شدت در جریان است.

نیروی های دمکراتیک سوریه همچنین حمله ارتش ترکیه به روستای جقلا در شمال شهرک شیخ حدید در غرب عفرین را دفع کردند.

همچنین در این منطقه نیز درگیری ها ادامه دارد.

ارتش ترکیه 26 روز پیش (سی ام دی ماه)، عملیات غیر قانونی «شاخه زیتون» را در عفرین در شمال سوریه آغاز کرد.

 درگیری شدید کردهای سوریه و ارتش ترکیه در جنوب عفرین/تایید کشته شدن ۵ شهروند روس در سوریه توسط آمریکا/درخواست آمریکا ازحیدر العبادی برای قطع دستان ایران از عراق/حضور حزب الله در زندگی شخصی اسرائیلی‌ها

شب گذشته، نهاد دیدبان حقوق بشر سوریه در آخرین گزارش خود اعلام کرد که ترکیه 211 نیروی اشغالگر نظامی و طرفدار خود را از ابتدای عملیات 'شاخه زیتون' تاکنون در این کشور از دست داده است.

این نهاد که وابسته به مخالفان سوری است، در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد، از ابتدای آغاز عملیات 'شاخه زیتون' تاکنون از این مجموع کشته شدگان، 34 تن از نظامیان ارتش ترکیه هستند.

بر اساس این گزارش، 163 عضو نیروهای دمکراتیک سوریه نیز در همین مدت در اطراف عفرین جان خود را از دست داده اند.

بر پایه اعلام رسانه های ترکیه در جریان این عملیات بیش از شش هزار نیروی نظامی ترکیه مشارکت دارند.

مقام های آنکارا، شاخه نظامی حزب اتحاد دمکراتیک سوریه (ی.پ.گ) را متهم می کنند که با حزب کارگران کردستان ترکیه همکاری دارد و آن را شاخه سوری این گروه می نامند.

تأیید کشته شدن پنج شهروند روس در سوریه

وزارت خارجه روسیه، مرگ پنج فرد روس زبان در سوریه را که گفته می شود در پی حملات نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا در این کشور کشته شده اند، تأیید کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اعلام این خبر گفت: بر اساس اطلاعات اولیه به دست آمده، در پی درگیری های نظامی، پنج تن که به نظر می رسد شهروند روسیه باشند کشته شده اند. همچنین افراد دیگری نیز زخمی شده اند که البته این موضوع باید تأیید شود.

زاخارووا در خصوص تعیین هویت این افراد افزود: مشخصا، اول از همه، وضعیت شهروندی آنها است که آیا همه آنها شهروند روسیه هستند یا کشور دیگر.

وی همچنین با تاکید بر اینکه هیچ یک از این افراد کشته شده نظامی نبوده اند، گفت: مایلم بار دیگر تأکید کنم که ما در خصوص نظامیان روسیه سخن نمی گوییم.

زاخارووا در ادامه سخنان خود در خصوص ادعای کشته شدن ده ها یا صدها شهروند کشته شده روسیه در جریان حملات ائتلاف به رهبری آمریکا، این سخنان را اطلاعات پوچ خواند و افزود: ادعاهایی که در خصوص مرگ ده ها و صدها تن از شهروندان روسیه مطرح می شود اطلاعات غلط منسوخ شده است. صحبت از (کشته شدن) ۴۰۰ یا ۲۰۰ یا ۱۰۰ و نه حتی ۱۰ تن (در جریان حملات ائتلاف) نیست.

درگیری شدید کردهای سوریه و ارتش ترکیه در جنوب عفرین/تایید کشته شدن ۵ شهروند روس در سوریه توسط آمریکا/درخواست آمریکا ازحیدر العبادی برای قطع دستان ایران از عراق/حضور حزب الله در زندگی شخصی اسرائیلی‌ها

زاخارووا در خصوص این شایعه پراکنی ها گفت: آنهایی که این دست اطلاعات را در کانال های خود پخش می کنند، شبه نظامیان ضد دولت سوریه هستند که بنا به دلایلی از سطح مریخ عکس می گیرند و تصاویر یک پایگاه نظامی تخریب شده را روی آن مونتاژ می کنند.

وی همچنین با تأکید بر اینکه ملیت های مختلفی در جنگ سوریه حضور دارند، گفت: شاید این اجساد ملیتی اوکراینی داشته باشند.

درخواست آمریکا از حیدر العبادی برای قطع دستان ایران از عراق

نماینده حزب دموکرات کردستان عنوان کرد که آمریکا از نخست وزیر عراق خواسته است که دستان ایران را قطع کند و با دولت اقلیم کردستان عراق، دوستانه تعامل کند.

وی افزود: نمایندگان کُرد در پارلمان عراق، تا قبل از برآورده شدن خواسته ‌هایشان با تصویب بودجه موافقت نخواهند کرد.

این نماینده کُرد پارلمان عراق ادامه داد: فقط کُردها از بودجه ناراضی نیستند، بلکه اهل سنت و استان ‌های تولیدکننده نفت نیز از بودجه رضایت ندارند.

اسلام حسین اظهار داشت: کُردها به هیچ وجه با تصویب بودجه موافقت نخواهند کرد تا اینکه بودجه لازم برای اقلیم تصویب شود. ما با همه ابزارهای قانونی از موضع خود دفاع می ‌کنیم.

این نماینده کُرد پارلمان عراق مدعی شد که وزیر خارجه آمریکا در کویت، به صورت واضح به حیدر العبادی گفته است که باید موارد توافق شده را اجرا کرده و دستان ایران در عراق را قطع کند، همچنین سلاح باید در دست دولت باشد و دولت مرکزی باید به صورت دوستانه با اقلیم کردستان مذاکره کند.

وی ادعا کرد: این نشان می دهد که هیچ کس از اقدامات العبادی در تعامل با اقلیم کردستان و همچنین خواسته های ملت عراق رضایت ندارد.

استقبال معنادار وزیر خارجه لبنان از همتای آمریکایی

خبرگزاری رویترز با اشاره به استقبال معنادار «جبران باسیل» وزیر امور خارجه لبنان از « رکس تیلرسون» همتای آمریکائی نوشت که وزیر خارجه آمریکا دقایقی را در «بعبدا» کاخ ریاست جمهوری لبنان منتظر ماند تا وزیر خارجه لبنان برای استقبال از او بیاید.

رویترز ادعا کرد که استقبال از وزیر خارجه آمریکا در کاخ ریاست جمهوری لبنان خارج از عرف دیپلماتیک بوده است.
تیلرسون در ادامه سفر منطقه ای خود امروز پنجشنبه وارد بیروت شد تا با مقامات لبنانی ملاقات کند.

وی قبل از لبنان به مصر، اردن و کویت سفر کرد و قرار است در پایان دیدار کوتاهش از لبنان به ترکیه برود.

درگیری شدید کردهای سوریه و ارتش ترکیه در جنوب عفرین/تایید کشته شدن ۵ شهروند روس در سوریه توسط آمریکا/درخواست آمریکا ازحیدر العبادی برای قطع دستان ایران از عراق/حضور حزب الله در زندگی شخصی اسرائیلی‌ها

رویترز اضافه کرد: تلویزیون ها تصاویر تیلرسون را نشان می دادند، در حالی که او منتظر نشسته بود تا باسیل برای استقبال از او وارد سالن تشریفات کاخ ریاست جمهوری لبنان شود و باسیل هم بعداز دقایقی وارد سالن شد و با همتای آمریکایی مصافحه کرد.

تیلرسون که مستقیم از فرودگاه بین المللی بیروت وارد کاخ ریاست جمهوری لبنان شده بود، بعد از دست دادن با باسیل نزد ژنرال« میشل عون» رئیس جمهوری لبنان رفت تا با او گفت وگو کند.

رویترز نوشت که وزیر خارجه لبنان حتی حاضر نشد از همتای آمریکایی خود در ورودی کاخ ریاست جمهوری استقبال کند.

ورود نظامیان ترکیه به منطقه ای در ادلب سوریه

نظامیان ارتش ترکیه به همراه عناصر مسلح گروه تروریستی جبهه النصره وارد منطقه ای از استان ادلب سوریه شدند.

به گزارش اسکای نیوز، فعالان سوری گزارش دادند که یک کاروان نظامی ارتش ترکیه به همراه عناصر مسلح جبهه النصره که وابسته به تشکیلات القاعده هستند، وارد منطقه الصرمان واقع در شرق معره النعمان در حومه ادلب شدند.

نظامیان ارتش ترکیه برای ایجاد یک ایست بازرسی در این منطقه که جزو مناطق کاهش تنش در سوریه به شمار می آید مستقر شدند.

این نظامیان برای نخستین بار به همراه جبهه النصره در ماه اکتبر وارد شمال استان ادلب شدند.

درگیری شدید کردهای سوریه و ارتش ترکیه در جنوب عفرین/تایید کشته شدن ۵ شهروند روس در سوریه توسط آمریکا/درخواست آمریکا ازحیدر العبادی برای قطع دستان ایران از عراق/حضور حزب الله در زندگی شخصی اسرائیلی‌ها

حضور حزب الله در زندگی شخصی اسرائیلی‌ها

پایگاه خبری العهد نوشت: شبکه 10 تلویزیون اسرائیل با انتشار گزارشی با نام «جنگ جدید حزب الله در صحفات اجتماعی و یا دنیای دیجیتال» از ارسال پیام های کوتاه حزب الله به اسرائیلی ها در واتساپ، ابراز نگرانی کرد.

در این گزارش تلویزیونی آمده است، حزب الله با استفاده از شبکه های اجتماعی توانسته است در زندگی شخصی ما نفوذ کند که این بیانگر پیشرفت تمام و کمال در دنیای دیجیتال و شبکه های اجتماعی و ارسال پیام های متنی با استفاده از واتساپ برای اسرائیلی هاست.

در همین ارتباط «تسبی یحزقلی» کارشناس شبکه 10 اسرائیل گفت: آنچه از سوی حزب الله انجام گرفته بسیار مهم بوده و با چیزی که از دشمن عربی به یاد داریم، متفاوت است. در دهه نود نیز که جنگ با حزب الله در کمربند امنیتی در جریان بود، هر گروه حزب الله یک تصویر بردار برای ثبت نبرد داشت و در برخی موارد این عکس ها مهم تر از عملیات بود.

وی افزود: بی تردید حزب الله به میزان زیادی در دنیای دیجیتال و رسانه های جدید از جمله واتساپ، توییتر، اینستاگرام و فیسبوک سرمایه گذاری کرده است و عجیب آنکه در این خصوص در هیچ کشور عربی مشابهی ندارد.

کشف تونل ۵۰۰ متری داعش در دیرالزور توسط ارتش سوریه

نیروهای ارتش سوریه شبکه تونل ۵۰۰ متری از تونل های گروه تروریستی داعش را در جریان عملیات پاکسازی منطقه المیادین در دیرالزور کشف کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، یک منبع نظامی در ارتش سوریه گفت: یگان های ارتش در جریان عملیات پاکسازی حومه جنوبی شهر دیرالزور شبکه ای از تونل ها در منطقه المیادین و روستای صبیخان کشف کردند که طول آن به بیش از ۵۰۰ متر می رسد و در داخل آن ذخایر جنگی متعلق به تروریست های داعش بود.

درگیری شدید کردهای سوریه و ارتش ترکیه در جنوب عفرین/تایید کشته شدن ۵ شهروند روس در سوریه توسط آمریکا/درخواست آمریکا ازحیدر العبادی برای قطع دستان ایران از عراق/حضور حزب الله در زندگی شخصی اسرائیلی‌ها

همچنین نیروهای ارتش سوریه روز چهارشنبه، یک کارگاه بزرگ ساخت مواد منفجره و بشکه حاوی مواد مشکوک که به احتمال زیاد برای ساخت مواد سمی به کار می رود، در روستای صبیخان کشف کردند.

یگان‌های ارتش سوریه در عملیاتی که به منظور پاکسازی مناطق شرق استان دیرالزور شروع کرده بودند موفق شدند مقادیر زیادی سلاح و مهمات در این مناطق کشف کنند که تولید شده توسط رژیم صهیونیستی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۳۱
کردهای سوریه نه تروریستهای کرد سوریه
بیچاره بورس
تعجبم از جامعه جهانی هست که چرا به ترکیه کمک نمی کنند تا کار تروریستها رو یکسره کنند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
ترکیه خودبزرکترین حامی داعش است چراکردها را تروریست مد خوانی
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
بعضی از مردم چقدر عالی خود را به نفهمی میزنند.
mohammad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
جالبه
تعجب منم هست که چرا جامعه ی جهانی جلوی ترکیه ی تروریست پرور و نمیگیره
زمان همه چیزو نشون میده کی تروریسته
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
جامعه جهانی فعلا سلاح در اختیار تروریستها میزارن .... خاورمیانه هر چقدر بهم ریخته باشه اینها به نفعشونه
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
سود کارخانه های اسلحه سازی غربی در خاورمیانه متشنج هست و تروریسم شده عامل دست غرب. دولتهای منطقه باید با همکاری هم بطور قاطع در برابر تروریسم در جبهه واحد قرار بگیرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
ترکیه خودش قدرت هشت نظامیه از پس نیروهای با سلاح سبک بر نمیاد مثل ویتنام می شه براشون حالا صبر کن روبروی ارتش سوریه قرار گیرند
شادی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
کدام تروریست برادر؟ مردم مظلوم و بی
دفاعی که شب و روز از زمین و هوا مورد تهاجم وحشیانه قرار گرفته اند آیا حق دفاع از خود را ندارند؟ آیا اردوغان به آنها حمله کرده اند یا بلعکس؟ لطفا به وجدانت رجوع کن ؟ تروریست کیست؟اونی که با داعش هست یا علیع داعش؟ ارتش ازاد سوریه چه تفاوت ایدئولوِژی با داعش دارد؟ ایا جنازه زن شهیدی که چند روز پیش دستشان افتاد را ندیدی؟ اردوغان برای چه به عفرین حمله میکند؟ ایا مردم عفرین تروریست هستند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
جامعه جهانی خوب می دونه تروریست واقعی کیه. سلطان عثمانی ارزوهاشو برای سلطه بر سوریه به گور خواهد برد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
خودت تروریست هستی
کل دنیا از ترکیه فقط انتظار توحش داره ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
شايد تجربيات چندصدساله عاملش باشه ، زياده خواه و پرخشونت
تابناک عزیز تا دیروز عملیا ترکیه جنگ علیه تروریسم تعبیر میکردی جطور امروز آن را غیرقانونی می نامی ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
کجاش قانونی است اتفاقا دست تابناک درد نکند
خخخ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
بنظر میاد چشم دیدن ترکیه قدرتمند را ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
خوب جهت باد عوض شده شاید تروریستهای دیروز شدن همپیمانان امروز!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
تركيه قدرتمند ! خوش باشيد
تنها نیروی صلح طلب مخالفین سوری کردها هستند .اینو اسدم میدونه پس ایران و اسد به جای اینکه گرفتار کارهای غلط ترکیه ی حامی ترور و روسیه برن بهتر خودشونو به کردها نزدیک کنن اینجوری جلوی نقشه ی احتمالی آمریکا برای تجزیه ی سوریه هم گرفته میشه
متن خویشاوندی نزدیک خود را با پ ک ک به وضوح بیان کرده است.
ترکیه باید با شدت بیشتری دست کردهای تروریست و مزدوران غربی جایگزین داعش را از مناطق درگیری قطع کند
ترکیه حامی جنایتکاران داعش بوده و هست.
نیروهای کورد در خدمت اسرائیل و امریکا هستند، کار تورکیه درست هست، تورکیه غیر نظامیان را هم بمباران نمیکند، شهر منبیج و اکثر شهرهای اشغال امریکا و کوردها اصلا کورد نشین نیستند اما کوردها آن شهرها را هم اشغال کردن و خانه عربها و تورکمن ها را آتش زدند، کوردهاسوریه خواهان تجزیه سوریه و دیگر کشورها هستند!
تعجبم از ابنیه که نظر داده چرا جامعه جهانی به ترکیه کودک کش کمک نمیکنه؛ ترکیه که دیگه هم میدونه حامیه داعشه و به توحش گفته ذکی
تا به امروز هم جامعه جهانی بخاطر عضویت ترکیه در ناتو با او مدارا کردند وگرنه بایستی این ارتش اشغال گر به همراه تروریست های همراهشان را به درک واصل می‌کردند.
بنظرم ایران بایستی علاوه بر حرف، عملا از عفرین در برابر تجاوز ترکیه دفاع کنه
قصد ترکیه گرفتن بخشی از خاک سوریه به بهانه مبارزه با کردهاست. اگر ترکیه قصد مبارزه با تروریستها را داشت از اول به آنها کمک نمیکرد و نفت آنها را نمی خرید.
مردم بی دفاع عفرین به کدام گناه تو سط اردوغان رو سیاه که از هر حمایت به داعش دریغ نکرد اکنون به این شکل از هر طرف مورد تهاجم وحشیانه اردوغان قرار گرفته اند؟ جامعه بین الملل و حقوق بشر کجاس؟
تابناك گاهي خوبه اما گاهي به نفع صحبت ميكنه، بايد هواسش باشه مردم حاليشونه
بنظرم باید تونلهای داعش رو با آب دریا مدیراترانه پرکرد تا این تونهلها براحتی قابل دسرسی نباشن
اردوغان همون راه سلاطین عثمانی و آتانورک رو ادامه میده: نسل کشی ملیونها ارمنی، آسوری، بونانی، کرد و دیملی و اینک نسل کشی کردهای سوریه. ترگیه میخواد کردهای سوریه رو قتل عام و به جاش سنی های طرفدار عثمانی رو جایگزین کنه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل