بازدید 5956
۱

شاخص فلاکت اقتصادی ۲۰۱۸ منتشر شد

عربستان سعودی بیشترین سقوط را در بین کشورهای جهان داشته است تا به جمع ۱۰ کشور اول فلک زده جهان بپیوندد.
کد خبر: ۷۷۴۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۷ 16 February 2018

عربستان سعودی بیشترین سقوط را در بین کشورهای جهان داشته است تا به جمع ۱۰ کشور اول فلک زده جهان بپیوندد.

به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، شاخص فلاکت اقتصادی از جمع نرخ تورم و نرخ بیکاری به دست می آید. بلومبرگ در تازه ترین رده بندی خود، شاخص فلاکت اقتصادی ۶۶ کشور را محاسبه کرده است. ونزوئلا برای چهارمین سال متوالی کماکان فلاکت زده ترین اقتصاد جهان نام گرفته است و شاخص فلاکت آن به نسبت سال ۲۰۱۷، بیش از ۳ برابر افزایش یافته است. این در حالی است که تایلند بار دیگر کمترین شاخص فلاکت اقتصادی را از آن خود کرده است.

شاخص فلاکت اقتصادی مفهومی قدیمی دارد و بر این فرض استوار است که نرخ تورم و بیکاری پایین، عموما نشان دهنده احساس شهروندان یک کشور به وضعیت اقتصادی خود است. در ونزوئلا، پدیده ابرتورم باعث شده است بسیاری از اقتصاددانان از محاسبه نرخ رشد قیمت ها عاجز باشند اما نظرسنجی از اقتصاددانان نشان می دهد میانگین تورم برآورد شده این کشور معادل ۱۸۶۴ درصد باشد.

مکزیک موفق شده است بیشترین تغییر مثبت را به نسبت سال گذشته داشته باشد و پیش بینی می شود بانک مرکزی این کشور موفق شود نرخ تورم را از ۶ درصد در سال ۲۰۱۷ به ۳.۴ درصد در سال ۲۰۱۸ برساند. از طرف دیگر عربستان سعودی بیشترین سقوط را در بین کشورهای جهان داشته است تا به جمع ۱۰ کشور اول فلک زده جهان بپیوندد. همچنین از نظر منطقه ای، اقتصادهای آسیایی به نسبت سایر نقاط جهان در مبارزه با تورم و بیکاری موفق تر بوده اند.  

۱۰ کشور اول شاخص فلاکت اقتصادی به ترتیب عبارتند از ونزوئلا با شاخص فلاکت ۱۸۷۲، آفریقای جنوبی با شاخص ۳۳.۱، آرژانتین با شاخص ۲۷.۱، مصر با شاخص ۲۶.۴، یونان و ترکیه با شاخص ۲۰.۶، اکراین با شاخص ۱۷.۸، اسپانیا با شاخص ۱۷.۳، برزیل با شاخص ۱۵.۸ و عربستان با شاخص ۱۴.۷.

همچنین کشورهایی که کمترین شاخص فلاکت جهان را دارند نیز عبارتند از تایلند با شاخص ۲.۵، سنگاپور با شاخص ۳.۲، ژاپن و سوئیس با شاخص ۳.۶، تایوان با شاخص ۴.۹، ایسلند با شاخص ۵.۳، نروژ و کره جنوبی با شاخص ۵.۶ و دانمارک و هنگ کنگ با شاخص ۵.۷.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
کمی غلطه، ایران از این لحاظ در رتبه دومه. به همت دولت روحانی.........
ای خدا
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر