بازدید 6584
۸

جوابیه سازمان سنجش به خبر «تابناک»

هزینه دریافتی توسط این سازمان مبلغ ۴۷/۰۰۰ از کل ۱۲۸/۰۰۰ تومان بوده که تماماً به حساب خزانه واریز گردیده است و مابقی برای سایر مراحل در اختیار شرکت فوق می‌باشد و دریافت مبالغ دیگر با هر عنوانی ارتباط به این سازمان ندارد.
کد خبر: ۷۷۴۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳ 17 February 2018
پیرو درج خبری با عنوان «آزمون استخدامی دروغینی که سازمان سنجش برگزار کرد تا کلاه هزاران کارجو برداشته شود»، سازمان سنجش آموزش کشور جوابیه‌ای صادر کرد که وفق قانون عینا درج می‌گردد.
 
به گزارش «تابناک»، متن این جوابیه که به امضای مهدی ناصری، مدیرکل دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل این سازمان رسیده بدین شرح است:
 
۱ـ سازمان سنجش آموزش کشور براساس درخواست دستگاه‌ها، ارگان‌ها و شرکت‌های مختلف آزمون‌های استخدامی متعددی سالیانه برگزار می‌کند که آزمون استخدامی شرکت دریایی طلایی کیش یکی از این آزمون‌ها بوده است. شرکت فوق‌الذکر در تیرماه ۹۶ درخواست آزمون استخدامی برای استخدام ۵۰ نفر به سازمان سنجش آموزش کشور می‌کند.

۲ـ سازمان با ملاحظه اساسنامه و مدارک شرکت مذکور با برگزاری آزمون موافقت می‌کند.

۳ـ ثبت‌نام این آزمون از تاریخ ۹۶/۶/۵ الی ۹۶/۶/۱۱ در سایت این سازمان انجام و تعداد ثبت‌نام‌کنندگان این آزمون ۳۱۶۷ نفر بوده است. آزمون در چهار شهرستان تهران، اهواز، بندرعباس و شیراز در تاریخ  ۹۶/۷/۲۷ برگزار گردید.

۴ـ براساس توافق انجام گرفته سازمان سنجش آموزش کشور تنها مسؤولیت ثبت‌نام، برگزاری امتحان و ارایه نمره داوطلبان را به شرکت مذکور به عهده داشته است که در تاریخ ۹۶/۹/۷ یک حلقه CD حاوی نمرات و رتبه داوطلبان را به شرکت مذکور تحویل می‌دهد.

۵ـ هزینه ثبت‌نام و برگزاری آزمون از داوطلبان براساس اعلام شرکت مذکور مبلغ ۱۲۸/۰۰۰تومان در نظر گرفته شد که در اطلاعیه ثبت‌نام درج گردید. (اصولاً در کلیه آزمون‌هایی که سازمان با دستگاه‌های اجرایی، نهادها، ارگان‌ها و یا شرکت‌ها اقدام به تنظیم تفاهم‌نامه می‌نماید، مبلغ وجه ثبت‌نام توسط دستگاه، نهاد و یا ارگان ذیربط تعیین و به سازمان اعلام می‌شود که البته وجه ثبت‌نام به حسابی که شرکت مذکور مشخص می‌کند واریز می‌گردد و سازمان در قالب قرارداد تنظیمی هزینه‌های مترتب را به حساب خزانه واریز می‌نماید.) لیکن براساس قرارداد تنظیمی بین سازمان و شرکت، هزینه کلیه مراحل آزمون از مرحله تنظیم و درج اطلاعیه، برگزاری آزمون استخراج نمرات (شامل ثبت‌نام، بررسی اطلاعات ثبت‌نامی، درج اطلاعیه توزیع کارت، تهیه و چاپ سؤالات آزمون در قرنطینه، اعزام نماینده به حوزه‌های برگزاری، هزینه حوزه‌های آزمون، تصحیح اوراق و استخراج نتایج) مبلغ ۴۷/۰۰۰ تومان به ازای هر داوطلب بوده است.

۶ـ براساس توافق انجام گرفته شرکت مذکور مسؤولیت اعلام نتایج، دعوت مصاحبه و انجام مصاحبه و سایر مراحل استخدامی را به عهده داشته و سازمان سنجش آموزش کشور مسؤلیتی در این خصوص نداشته است.

سازمان سنجش آموزش کشور براساس رسالت خویش و مطابق با ضوابط و شرایط قانونی نسبت به عقد قرارداد برگزاری آزمون اقدام و آنچه را که طبق قرارداد برعهده داشته انجام داده و لازم به تأکید می‌باشد:

الف: برخلاف ادعای تخلف در فرآیند برگزاری، برگزاری آزمون از مرحله ثبت‌نام تا ارسال نمرات و اعلام آن به شرکت مذکور (وفق توافقنامه برگزاری آزمون) در سلامت کامل و بدون کمترین خدشه‌ایی انجام یافته است.

ب: شرکت‌کنندگان در آزمون ۳۱۶۷ نفر بوده‌اند نه بیش از ۱۰/۰۰۰ نفر.

ج: هزینه دریافتی توسط این سازمان مبلغ ۴۷/۰۰۰ از کل ۱۲۸/۰۰۰ تومان بوده که تماماً به حساب خزانه واریز گردیده است و مابقی برای سایر مراحل در اختیار شرکت فوق می‌باشد و دریافت مبالغ دیگر با هر عنوانی ارتباط به این سازمان ندارد.

د: حذف آگهی‌ها از پایگاه اینترنتی سازمان به مانند تمامی آزمون‌ها پس از انجام مراحل آزمونی در زمان مقرر، روال معمول بوده و دلیلی برای اثبات مدعای ذکرشده در متن گزارش نمی‌باشد.

در پایان این سازمان آمادگی دارد در صورت وجود هرگونه سؤال یا ابهام در فرآیند ثبت‌نام، برگزاری و ارسال نمرات به شرکت مذکور اطلاعات مبسوط‌تر را ارایه نماید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۸
تابناک جان
یک کم دیگه ایراد بگیری باید مابه التفاوت را خودت به داوطلبها بدی!!!
اصولاً ادارات دولتی همیشه طلبکارند! اصلاً هم درباره این روش کلاهبرداری صحبتی نکرده و جالب اینه که آیا هر شرکتی بخواد استخدام کنه این سازمان حاضره آزمون برگزار کنه یا این شرکت خاص بوده؟!!!
سازمان محترم سنجش شرکت دریای طلایی کیش در اطلاعیه رسمی سایت خود اعلام کرده است هیچ آزمون و استخدام و... ندارد، شما چطور مدارک را چک کردید و موافقت کردید در بند 2؟


ضمنا چطور اطلاعات بیش از صد نفر اول را در اختیار شرکت قرار دادید در حالی که خودتان ذکر کرده بودین صد نفر به مصاحبه دعوت می شوند، چرا روی سی دی اطلاعات 3167 نفرا به شرکت داده اید؟
آیا برای شرکت بنده هم زحمت می کشید یک 3000 نفری را به آزمون بکشید و 300 میلیون کاسب بشیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
منم بیکارم و با 300 میلیون می تونم یه شغلی دس و پا کنم برا خودم، خوب فکریه، بعدشم که میگیم به ما ربطی نداره بعدش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
با 300 میلیون تومان میشود به پنجاه نفر 6 ماه حقوق یک میلیون تومانی داد :)) سازمان محترم سنجش متشکریم

راحت میشه با یه ازمون حقوق 50 نفر را برای یکسال کار جمع کرد با این روش سازمان محترم سنجش
به پیر به پیغمبر شرکت دریای طلایی کیش تماس گرفتیم میگه من هیچ استخدامی ندارم و هیچ صحبتی با سنجش نکردم، سنجش برای خودش ازمون بر گزار کرده


ایها الناس کمک تو روز روشن 128 هزار تومان دزدیدند.

سازمان سنجش پاسخگو باش تو واسطه بوده ای بین داوطلبان و شرکت

شرکت گفته من هیچ درخواستی به سازمان سنجش ارسال نکرده ام.
پول ها را به حساب چه شرکتی ریخته ای سازمان محترم سنجش؟
الان ما باید پولمون رو از کی پس بگیریم
فقط به اعتبار سازمان سنجش شرکت کردیم
6 ماه عمرمون چی؟
می بخشید پس چرا به جای 100 نفر 800 نفر مصاخبه شونده دعوت شد در اگهی اول زده 100 نفر مصاحبه شونده بعد شما وقتی یک آزمون را برگزار می کنید نتیجه آن آزمون رو خودتان باید اعلام کنید تا بجای 100 نفر 800 نفر دعوت به مصاخبه نشوند بعد هم که شرکت دریایی طلایی کیش چرا شده شرکت چابهار اگر مدارکش درست بوده فقط باید گفت سازمان سنجش هم در این تخلف هم دست است و می خواد موضوع رو یه جوری ماس مالی کنه و این موضوع این رو می رسانه که سازمان سنجش هم یک نهاد معتبر برای آزمون نمی باشد جون با هر شزکت نا معتبری آزمون برگزار می کند این همه جوان به خاطر اینکه سازمان سنجش این امتجان رو گرفته و یک نهاد معتبر هست آمدن و ثبت نام کردن جالا هم متوجه شدیم چقدر نهاد معتبری هست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان