بازدید 4214

روسیه کیفیت سوخت نیروگاه بوشهر را ارتقا می‌دهد

کد خبر: ۷۷۴۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۶ 15 February 2018
روسیه اعلام کرد که سوخت هسته ای از نوع تی.وی.سی - 2 ام که از کیفیت بهتری نسبت به سوخت قبلی نیروگاه هسته ای بوشهر برخوردار است، در این نیروگاه بارگذاری می کند.

به گزارش ایرنا، آلکساندر یوسییف رئیس امور تولیدی کارخانه تولید اجزای سوخت هسته ای «خیم کانسنترانت نووسیبیریسک» وابسته به شرکت تولید سوخت هسته ای «تول» روسیه چهارشنبه شب گفت: سوخت هسته ای از نوع تی.وی.سی - 2 ام ( ТВС-2М ) از کیفیت بهتر برخوردار بوده و عمر طولانی تری دارد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یوسییف نوشت: کارخانه «خیم کانسنترانت نووسیبیریسک» در سال 2017 سوخت هسته ای از نوع تی.وی.سی برای نیروگاه هسته ای بوشهر تولید کرد.

وی افزود: این نوع سوخت را برای آخرین بار برای استفاده در راکتور نیروگاه هسته ای بوشهر تولید کردند.

رئیس امور تولیدی کارخانه تولید اجزای سوخت هسته ای «خیم کانسنترانت نووسیبیریسک» گفت: مطابق برنامه، در بلوک اول نیروگاه هسته ای بوشهر و کودانکولام (هند) سوخت هسته ای از نوع تی.وی.سی - 2 ام بارگذاری می شود.

سوخت هسته ای تی.وی.سی - 2 ام نسل دوم سوخت هسته ای روسیه محسوب می شود و در راکتورهای هسته ای از نوع «و.و.ای.ار-1000» بارگذاری می شود که عمر آن بیشتر از سوخت هسته ای تی.وی.سی است و توان تولید انرژی راکتور را نیز بالا می برد.

برای دریافت تازه ترین خبرهای بین المللی از ایران و جهان با استفاده از لینک زیر وارد کانال تلگرام ما شوید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان