بازدید 3402
۱

گره تازه در پرونده قتل دختر ٨ساله

کد خبر: ۷۷۴۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸ 14 February 2018

مردی که متهم است دختربچه‌ای را به قتل رسانده‌ به دلیل قانع‌کننده‌نبودن مدارک و عدم معرفی ٥٠ نفر از سوی اولیای‌ دم برای اجرای مراسم قسامه، آزاد شد.

به گزارش شرق، پرونده قتل حدیثه از هفت سال پیش در میگون به جریان افتاد و مرد جوانی متهم شد او را به قتل رسانده و جسدش را در کانال آب انداخته است. هرچند اتهام از سوی مرد جوان رد شد اما دادسرا با صدور کیفرخواست پرونده را برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال کرد.

صبح روز نهم اسفند سال ٩٠ دو خواهر برای رفتن به مدرسه از خانه‌شان در یکی از روستاهای میگون لواسانات بیرون آمدند و در مسیر خواهر بزرگ‌تر وارد مغازه‌ای شد تا برای حدیثه خواهر هشت‌ساله‌اش خوراکی بخرد اما وقتی بیرون آمد، اثری از خواهر کوچکش نبود.

جست‌وجوی اهالی در منطقه آغاز شد اما هیچ ردی از حدیثه به دست نیامد. تلاش برای افشای راز ناپدیدشدن این دختربچه آغاز شد تا اینکه همان روز جنازه سوخته و متلاشی دختربچه‌ای در دره‌ حاشیه فشم پیدا شد. شواهد نشان می‌داد دخترک به طرز هولناکی کشته شده و سپس جنازه‌اش را به آتش کشیده‌اند. در ادامه تحقیقات جنایی نیز پدر و مادر حدیثه با بررسی بقایای جسد دختربچه اعلام کردند جنازه متعلق به فرزند هشت‌ساله آنهاست.

پدر حدیثه به کارآگاهان گفت: مدت‌هاست با پسرعمویم به نام رامین، بر سر یک قطعه زمین اختلاف داریم و گمان می‌کنم این مرد دخترم را قربانی اختلاف خود با من کرده است. به‌این‌ترتیب رامین بازداشت شد ولی خود را بی‌گناه دانست و گفت: قبول دارم با پدر حدیثه بر سر زمین اختلاف داشتم ولی من بی‌گناهم. من ظهر نهم اسفند یکی از بستگان پدر حدیثه به نام امیر را دیدم که پوتین‌‌های خونی‌اش دستش بود و احتمال می‌دهم او در قتل دختربچه دست داشته است.

پدر یکی از همکلاسی‌های حدیثه هم در بازجویی به پلیس می‌گوید: صبح نهم اسفند حدیثه را سوار پراید سفیدرنگ امیر دیده‌ام. به‌این‌ترتیب پلیس امیر ٢٧ساله را دستگیر کرد ولی این جوان ادعا کرد که در قتل دختر دانش‌آموز دست نداشته است. درحالی‌که رامین و پدر همکلاسی حدیثه شهادت داده بودند امیر در قتل دختربچه دخالت دارد، برای او کیفرخواست صادر شد. محاکمه این جوان در شعبه دهم دادگاه کیفری تهران آغاز شد.

وی در جلسه دادگاه با خونسردی گفت: من بی‌گناهم و بی‌دلیل دو سال است که پشت میله‌های زندان افتاده‌ام. چون رامین به من حسادت می‌کرد؛ به همین خاطر به من تهمت می‌زند تا به دردسر بیفتم. در پایان جلسه قضات دادگاه وارد شور شدند و با توجه به نبودن دلایل کافی در پرونده، حکم به تبرئه امیر دادند و تنها مظنون این جنایت آزاد شد. با اعتراض اولیای دم به این حکم، این پرونده در شعبه ٣٢ دیوان‌ عالی کشور تحت بررسی قرار گرفت و با توجه به این مدارک حکم تبرئه امیر نقض شد و پرونده را برای رسیدگی دوباره به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع کردند. صبح دیروز محاکمه امیر در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران آغاز شد و در آغاز جلسه اولیای دم گفتند که تمام شواهد حاکی از آن است که امیر دخترشان را به قتل رسانده است. در این جلسه تعدادی از شهود به جلسه دعوت شدند و هرکدام به نحوی بی‌خبری خود را از ماجرا اعلام کردند و گفتند هیچ‌گاه نگفته‌اند که امیر قاتل است.

در ادامه نیز قضات وارد شور شدند و به دلیل اینکه دلایل و مدارک موجود در پرونده برای متهم‌کردن امیر به حد کافی موجود نبود، تصمیم گرفتند متهم به قتل را به جایگاه فرابخوانند و از او بخواهند که دلیلی در زمینه قاتل‌نبودن خود ارائه دهد.

او زمانی که در جایگاه قرار گرفت، گفت: من با حرف یک معتاد متوهم تبدیل شدم به قاتل دختر یکی از فامیل‌هایم و قسم می‌خورم که اين دروغ است. هیچ‌کس نیز به‌غیر از آن معتاد متوهم علیه من شهادت نداده است.

در ادامه جلسه باز هم قضات وارد شور شدند و گفتند متهم چون نتوانسته است بی‌گناهی خود را ثابت کند باید مراسم قسامه برگزار شود. از آنجا که اولیای‌ دم نتوانستند ٥٠ نفر را برای ادای سوگند به دادگاه معرفی کنند و قسامه را هم به متهم واگذار نکردند، متهم با قید وثیقه آزاد شد و در صورتی که اولیای ‌دم نتوانند در مهلت قانونی ٥٠ نفر را به دادگاه معرفی کنند، قسامه به متهم واگذار خواهد شد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ادم بکش 50 بار بگو نکشتم ازاد می شوی! ان وقت دنبال دلیل برای افزایش خشونت در سطح جامعه می گردیم؟!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان