بازدید 1819

طرح آمریکابرای افزودن پاکستان به فهرست تأمین کنندگان مالی تروریسم

دولت آمریکا طرحی را پیشنهاد داده است که به موجب آن، نام پاکستان به فهرست «تأمین کنندگان مالی تروریسم» افزوده می شود.
کد خبر: ۷۷۴۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۵ 14 February 2018

دولت آمریکا طرحی را پیشنهاد داده است که به موجب آن، نام پاکستان به فهرست «تأمین کنندگان مالی تروریسم» افزوده می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یک مقام بلندپایه دولت پاکستان اعلام کرد آمریکا طرحی را پیشنهاد داده است که به موجب آن، نام پاکستان به فهرست «تأمین کنندگان مالی تروریسم» افزوده می شود.

مقامات اسلام آباد طی ماههای اخیر تلاش فراوان کردند تا مانع از افزوده شدن نام پاکستان به فهرست کشورهایی شوند که تصور می شود از مقررات «گروه ویژه اقدام مالی» (Financial Action Task Force) در حوزه مبارزه با پولشویی و تأمین مالی گروههای تروریستی تبعیت نمی کنند.

مقامات واشنگتن در حالی طرح مزبور را پیشنهاد دادند که پیشتر اسلام آباد را به دلیل روابطش با شبه نظامیان اسلام گرا به اتخاذ مواضعی سختگیرانه تهدید کرده بودند و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز ماه میلادی گذشته، کمک مالی ۲ میلیارد دلاری به پاکستان را به حالت تعلیق درآورد.

در مقابل، مقامات اسلام آباد با انکار هرگونه کمک رسانی به شبه نظامیان اسلام گرا در هند و افغانستان، به تهدیدات آمریکا واکنشهای تندی نشان دادند.

گفتنی است که نشست کشورهای عضو «گروه ویژه اقدام مالی» (FATF) قرار است هفته آینده در پاریس برگزار شود و ممکن است طی این نشست، طرح مزبور تصویب شود.

گروه ویژه اقدام مالی یک نهاد بین دولتی مستقر در پاریس است که برای مبارزه با امور مالی غیر قانونی، معیارهای جهانی وضع می نماید.

«مفتاح اسماعیل» وزیر موقت دارایی پاکستان به خبرگزاری رویترز گفت که آمریکا و بریتانیا چندین هفته پیش طرح مزبور را پیشنهاد کرده و به دنبال آن، کشورهای فرانسه و آلمان نیز از این طرح حمایت کرده اند.

شایان ذکر است که پاکستان در فاصله سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ در فهرست گروه ویژه اقدام مالی قرار داشت.

یک مقام بلندپایه دولت آمریکا که مسئول پیگیری سیاستهای واشنگتن در منطقه غرب آسیاست، در این باره ادعا کرد که پاکستان همواره در سرکوب شبه نظامیانی که از خاک این کشور به عنوان پایگاه استفاده می کنند، «گزینشی» عمل کرده است!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر