بازدید 18912
سخنی با مسئولان؛

دستتان را از «جیب مردم» در بیاورید!

متاسفانه دولت کسری بودجه می آورد، خودروسازان هزینه های جاری و هزینه های ناکارآمدی مدیریتی شان افزایش می یابد، شهرداری منابع مالی کافی در دسترس ندارد و وزارتخانه ها مشکلی برای شان پیش می آید؛ راحت ترین کار ممکن برای شان تامین هزینه ها از جیب مردم است. همین رویه باعث می شود که اتفاقات مذکور بر نرخ دیگر کالاها تاثیر بگذارد و آنکه در نهایت متضرر می شود، مردم باشند.
کد خبر: ۷۷۲۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸ 08 February 2018

بنا به اذعان دولت و همه مراکز آماری کشور که متولی تعیین میزان رشد یا افت شاخص های اقتصادی هستند، بسیاری از شاخص ها یا در وضعیت ثابتی قرار گرفته و یا اینکه منحی آن رو به رشد است و وضعیت خوبی از این حیث داریم، اما شوک قیمت ها همچنان کشور و فضای اقتصادی را تحت تاثیر قرار می دهد و این موضوع بیانگر این است که یک جای کار لنگ می زند.

به گزارش «تابناک»، مطابق با آنچه گفته شد، وقتی وضعیت شاخص های اقتصادی کشور رو به رشد است و البته گشایش هایی هم نسبت به گذشته انجام شده، صنعت نفت کشور شرایط مطلوبی را تجربه می کند به نحوی که هم نفت جمهوری اسلامی فروش می رود و هم شاهد برخی سرمایه گذاری های خارجی در این صنعت برای بروزرسانی امکانات این صنعت و استحصال بیشتر نفت، گاز و مستقات آن هستیم و در سایر حوزه ها ارتباط مطلوبی لااقل نسبت به 7-8 سال اخیر داریم، چطور است که شوک های قیمتی جامعه را شوکه می کند؟

دستتان را از «جیب مردم» در بیاورید!

مگر می شود، اقتصاد کشور حداقل طبق آنچه مسئولان دولت و اقتصاد کشور می گویند در شرایط ثابت و رو به رشدی قرار گرفته باشد، اما یکباره نرخ ارز بر خلاف روند اقتصاد کشور افزایش پیدا کند؟ یا همین شرایط دایر باشد، اما با وجود کاهش قیمت جهانی طلا، شاهد افزایش قیمت طلا در کشور باشیم؟ و یا اینکه در همین شرایط نرخ برخی کالاهای مصرفی و اساسی و قیمت خودرو دچار نوسانات شدیدی بشود؟

یکی از مسائل و موضوعاتی که باعث چنین تفاوت هایی می شود و اتفاقات را به نحوی رقم می زند که بر خلاف آمار و ارقام اقتصادی، آنچه در حوزه عمل اتفاق می افتد از وضعیت ناخوشایند شرایط اقتصادی حکایت می کند، نوع و نحوه بودجه ریزی و پیش بینی های غیرواقعی است که برای تامین بودجه بخش های مختلف کشور صورت می گیرد؛ ماحصل این مساله عدم تحقق ارقام بودجه ای و برجای ماندن کسری بودجه ای است که دولت ها تلاش می کنند به اشکال گوناگون آن را مرتفع کنند.

یکی از راهکارها در این زمینه عدم اختصاص ناکافی بودجه های پیش بینی شده است که این روش هم اگرچه تا حدودی باعث رفع مشکلات ناشی از کسری بودجه می شود، اما همه مشکلات ناشی از این مساله را برطرف نمی کند. برای همین دولت مجبور است با توسل به دیگر روش ها، کسری بودجه ناشی از پیش بینی های غیر عملیاتی، غیر واقعی و بالارفتن هزینه های جاری را جبران کند.

یکی از روش هایی که مشکلات مختلفی را هم برای مردم و کشور ایجاد می کند و به ویژه در یک دهه اخیر مشکلات اقتصادی ما را افزایش داده است، جبران کسری بودجه از محل افزایش قیمت ارز است. از آنجایی که دولت فروشنده نفت است و بخش های مهمی از صادرات کشور و ورود ارز به کشور از سوی دولت و نهادهای وابسته به آن صورت می گیرد، لذا هرگونه تغییرات جدی در نرخ ارز را می توان با اجازه و مجوز دولت تلقی کرد.

اتفاقی که مورد اشاره قرار گرفت، چه در دولت گذشته و چه در دولت فعلی به صورت جدی دنبال شد به صورتی که این روش اگرچه در نهایت منجر به تامین کسری بودجه می شود اما مشکلات دیگری برجای می گذارد که از جمله آن می توان به افزایش قیمت سایر محصولات در کشور به بهانه افزایش نرخ ارز اشاره کرد که این رویه در نهایت باعث افزایش ثروت سرمایه داران و فقیرتر شدن قشر متوسط و اقشار محروم جامعه می شود.

این رویه باعث می شود کسانی که فعالیتی در بازارها ندارد و نسبت به خرید و فروش ارز و دیگر محصولات اقدام نمی کنند، دارایی های شان در قیاس با قیمت ارز و بدلیل افزایش نرخ آن، رفته رفته کاهش یابد و البته باعث تضعیف هرچه بیشتر ارزش پول ملی و ضعیف شدن اقتصاد کشور بشود.

مهمترین تعبیری که در ارتباط با این مقوله می توان به آن اشاره کرد «دست کردن در جیب مردم» است که متاسفانه کم کم تبدیل به یک رویه می شود. مسئولان و دست اندرکاران بجای نشستن و فکر کردن برای کاهش هزینه ها و تامین منابع برای رفع مشکلات، معمولا ترجیح می دهند «دم دستی ترین» اقدام ممکن را انجام دهند که آن هم «دست کردن در جیب مردم» است.

شهریور ماه امسال بود که «محمدباقر نوبخت» سخنگوی دولت اعلام کرد که کسری بودجه امسال نزدیک به 48 هزار میلیارد تومان است و دولت به روش های مختلف آن را جبران خواهد کرد. همانطور که پیشتر عنوان شد، آسان ترین روش و راحت ترین اقدام برای این مساله «دست کردن در جیب مردم» است که با اقداماتی نظیر افزایش نرخ ارز می توان انجام داد.

متاسفانه دولت کسری بودجه می آورد، خودروسازان هزینه های جاری و هزینه های ناکارآمدی مدیریتی شان افزایش می یابد، شهرداری منابع مالی کافی در دسترس ندارد و وزارتخانه ها مشکلی برای شان پیش می آید؛ راحت ترین کار ممکن برای شان تامین هزینه ها از جیب مردم است. همین رویه باعث می شود که اتفاقات مذکور بر نرخ دیگر کالاها تاثیر بگذارد و آنکه در نهایت متضرر می شود، مردم باشند.

معلوم نیست چه زمانی مسئولان محترم بنا دارند، راهکارهایی غیر از دست کردن در جیب مردم را برای هرگونه کاستی بودجه و مشکلات مالی پیش روی نهاد و سازمان تحت مدیریت شان انتخاب کنند. به طور حتم در این مورد بهترین اقدام، برگزیدن آسان ترین روش تامین مالی که بهره گیری از توان مردم است، نیست؛ چراکه مضرات این موضوع در این گزارش و پیش از این مورد اشاره قرار گرفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۵۵
ناکارآمدی مسولان در این ۴۰ سال و تراشیدن هزینه های غیر ضروری دولت و نظام در سایر کشورها از جمله موار ی است که باعث بوجود امدن مشکلات مختلف در صحنه های داخلی و خارجی علیه مردم ایران میشود .چرا نباید مسولان ما مانند مسولان دولت سویس فکر نکنند تا کشور صلح دوست و طرفدار حقوق بشر مردم ایران معرفی شویم. مسولان بخاطر عدم دور اندیشی خسلرت جبران ناپذیری به کشور و مردم ایران وارد کرده اند .
نقدینگی بطورسرسام آوری افزایش یافته وبه رقم گیج کننده هزاروپانصدهزارمیلیاردتومان رسیده و این سیل نقدینگی درحال خروج ازبانکها و انتقال به بازارهای مسکن ارزروطلا هستند که قطعا منجربه افزایش قیمتهادراین بازارهاشده وخواهدشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
روند صعودی قیمت ارزها دوباره شروع شد
دلار آمریکا 4710 یورو 5900 پوند 6800 دلار کانادا 4040 تومان !!!!
تابناک جان
این روندی هست که متاسفانه سالهاست داره انجام میشه و بهتره به جای لفظ دولت خدمتگزار از لفظ ملت خدمت گزار استفاده بشه!
برای مثال میتونم از مالیات اسم ببرم که برای تعدادی مغازه که چند ساله بسته میباشند ، اداره دارایی بین 13 تا 15 میلیون مالیات براشون درج کرده!
کو گوش شنوا
تمامی آمارها دروغ و تحریف شده هستند متاسفانه سالها مسئولین با دستکاری آمارها سر همه را کلا می گذارند....
درمورد مشکلات هم دولت بهتر است به جای شعار دادن و گیر دادن به دیگران خودش بیاید و پیشگام شود و اصلاحات از خودشان شروع کنند هزینه دولت بخاطر شغل های کاذب و مدیران میلیاردی به شدت بالا هست مردم شدیدا خسته هستن شعار دادن و انداختن گناه کردن یکدیگر باعث حل مشکلات کشور نمی شود آقای رئیس جمهور فهمیده با سواد آدم به روز عربستان و اقتصادش قابل مقایسه با ایران نیست عربستان در جنگ است و اماده جنگ بزرگ تر می شود و اقتصاد جنگی را پیش گرفته گرانی بنزین در عربستان با توجه به دریافتی های مردم از حکومت شان اصلا به چشم نمی اید کمتر به فکر غارت مردم بخاطر جبران ضعف مدیریتی تان باشید
جانا سخن از دل ما گفتی. ممنون صدای مردم به گوش مسئولان میرسونید.
چون این مشکل در 20 سال اخیر در همه دولتها وجود داشته است بنظر تنها راه حل آن ورود مقام معظم رهبری به این موضوع بسیار مهم و حمایت ایشان از مردم می باشد. دولتمردان اگر می توانستند تابحال این مشکل را حل کرده بودند.

با تشکر
از ماست که بر ماست
تا وقتی ملت جلوی این کاراشون واینستن و اعتراض نکنن شما باشی دستتو از جیب مردم در میاری؟
نوش جونشون
یادمون باشه حق گرفتنیه
عجیب تر اینکه مسئولان با کمال شهامت ، شجاعت و دائم مصاحبه و سخنرانی در جلسات ، همایشها ، کنفرانسها و قبل و بعد از جلسه هیات دولت و کابینه انجام میدهند و پر از وعده و وعید.ریاست محترم جمهور هم در گفتگوها هم دو پهلو صحبت میکنند. کسری بودجه برای همه وزارت خانه ها و سازمانها عجیب است پس واحد طرح و برنامه و اداره آمار در سازمانها چکار میکنند. امروز در روزنامه همشهری خبری از یکی از اقدامات شهردار قبلی بود " ساخت استخر و سونا در امامزاده ده ونک به مبلغ 30 میلیارد تومان " کمک 30 میلیارد تومانی شهردار پیشین به این امر. شاید صدهزار تخلف که از سوی رسانه ها میشود تنها یک هزار درصد لو برود و اصلاح شود
سالهاست كه اين كار را انجام مي دهند بگذاريد چند صباحي هم مديران فعلي به تخريب خود ادامه دهند
خیلی کنجکاوم بدانم برخی مسئولین عزیز کشورمان که مدام در سخنرانیهای خود آینده روشنی را برای کشور و ملت ایران پیشبینی میکنند، منظورشان دقیقا کدام آینده و چه نوع روشنایی است؟!!! آنچه از مشاهده آمارها و شاخصها و از همه مهمتر وضعیت اقتصادی و قدرت خرید خود ما ملت ایران به دست می آید، نشان میدهد که متاسفانه وضعیت کشور با شتاب هولناکی به سوی قهقرا پیش میرود. و البته این جداست از فساد لجام گسیخته و شرم آوری که کل اقتصاد کشورمان، کشوری که نامش به کلمه مقدس اسلام مزین است، را در بر گرفته است.
تابناک عزیز یه سری به نمودار بدهی های دولت به بانک مرکزی از سال 88 به بعد بزنید.همش سیر صعودی داشته.بانک مرکزی این پولها را به عنوان ودیعه از بانکها میگیره و بانک ها از مردم.پس عملا دولت به مردم بدهکاره!!
ای کاش مسولان دستشون را از جیب ملت درمی آورند و .......................
سلام
قبلا هم گفتم . سازمانها و شرکتها و حتی خودروسازان و.... در جایی که برای کارمندانش امتیاز اخذ میکنند پس اثرش روی خروجی و کاهش سود سهام و.... می شود انگاه سازمانهای وابسته به دولت هم جهت جبران کسری بودجه درست در جیب ملت میکنند و راحت برق . اب . مالیات. عوارض و.... بالا میرود و از جیب ملت بر داشت می شود
لطفا اگر مقدور است قبض های برق وگاز وآب را هم بررسی کنید بعنوان مثال دبرای من قبض آب صادر شده است که آب بهاء بخاطر صرفه مبلغ 3760تومان میباشد ولی هزینه های اضافه شده است مانند کارمزددفع فاضلاب ،آبونمان آب وآبونمان فاضلاب ، ،مالیات برارزش افزوده،مصوب قانون و...... حالا دوستان تفاوت 3760 تومان و
23500تومان را مقایسه کنند که چه هزینه هائی از مردم گرفته میشود.قبلاًفقط آب بها وآبونمان از مردم گرفته می شد ولی متاسفانه چند سال است که به بهانه های مختلف انواع هزینه ها را از مردم دریافت می کنند وجالب است در مصاحبه های خودشان هم می فرمایند قیمتهای حامل انرژی افزایش نیافته است !!!
این کشور درست بشو نیست عزیزم ، به شرکت گاز گفتند گرفتن آبونمان غیر قانونیه ، رفت اسمشو عوض کرد شد خدمات مستمر ، گفتند خدمات مستمر هم غیر قانونیه ، الان با عنوان بدهی قبلی از مردم می گیرند
چطور برا اختلاس و دزدی بودجه کم نمیارین....؟؟؟
هزینه اختلاس دست اندرکاران را ملت پرداخت کرد و بی اعتباری پول ملی نتیجه اش بود . مدیران معتمد حکومت یکی بعد از دیگری به بودجه کشور دست درازی کردند و بردند .
چرا باید دستشون رو از جیب ما بردارن؟! خب دارن حسابی میخورن !!
برو بابا دلت خوشه!
اصلا بنای دولت برای اداره کشور ازجیب مردم است ودرامد حاصل از نفت وگاز وغیره. برای اهداف برون مرزی. شاید آنها بهتر تشخیص می دهند.
در همه جای دنیا قاضی بهترین امکانات رو داره با کار حداقل و پرونده کن و احترام زیاد ولی در ایران:کار سخت و مشقت بار. توهین و بی احترامی و تهدید.کار با اعمال شاقه و فقط یک حقوق خالی بدون هیچ امکانات که اون هم امسال کم میشه ولی زیاد نمیشه! متأسفم برای خودم با این شغل انتخاب کردنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
یک امسال رو با ماهی 20 میلیون تومن سر کن سال دیگه انشا الله درست میشه.
درود بر تابناکیان که همیشه تحلیل های درست و دقیقی در خصوص مشکلات کشور و مردم دارند. در خصوص قضایای اخیر هم تنها رسانه ای که دست روی ریشه اصلی مشکلات گذاشت و فارغ از مسائل جناحی و سیاسی تحلیل درستی پیرامون حوادث پیش آمده داشت، فقط رسانه شما بود.
ان‌شاءالله که مستدام باشید
دولت با افزایش قیمت دلار رسمی از 1260 تومان به بالاتر از 3700 تومان یعنی افزایش 200درصدی دست در جیب ملت کرده و ارزش پول ملی را پایین آورد.
همه مردم سرشون به قیمت بازار سیاه گرم شد اما از قیمت ارز رسمی غافل شدند.
تابناک حتما منظورت از مسولان که دولت تنها نیست متاسفانه همه دستشان در جیب مردم است آن موسسات مالی که جیب مردم را خالی کردند تماما غیر دولتی بودند
خسته مان کردید....
چندین ساله دستشون تو جیب ملته به این راحتی مگه در میارن حق اب و ملک دارن از جیب ما مردم صدامونم دربیاد میشیم عامل دشمن
دوست عزیز صرف نظر از بدی بودجه جاری بالا اما در این قالب میلیون ها نفر دستمزد می گیرند که حتی اگر انها اخراج هم شوند حکومت مجبور است با دست کردن در جیب مردم به ایشان حقوق بیکاری بدهد چون دولتها منبعی به جز نفت و جیب مردم برای تامین مالی ندارند
کشور اسلامی
یکی دیگر از مواردی که دولت دست در جیب مردم می کند مالیات ها است . مالیاتهایی که متاسفانه فقط از قشر حقوق بگیر گرفته می شود . شما یه نگاه به مصوبه مالیاتهای سال آینده بکنید و با سال قبل مقایسه کنید تا همه چیز دستتان بیاید . این مالیات برای بنده که حقوق بگیر هستم در سال آینده بیش از دو برابر امسال شده است و از بابت افزایش حقوق در سال آینده هیچ گیرم نمی آید که هیچ احتمالاً حقوقم با این اوصاف کمتر هم خواهد شد . اینکه مالیات حق دولت است شکی نیست ولی آیا از یک مغازه دار که ممکن است صد برابر من درآمد داشته باشد هم اینجوری مالیات می گیرند ؟
متاسفانه نظام مالیاتی ما متعلق به عهد بوق است و فقط از حقوق بگیران تا دلشان بخواهد مالیات کم می کنند و بقیه اش را به حقوق بگیر می دهند .
متاسفانه اکثریت مسولین ما فکر میکنند که با مدیریتی که در ذاتشان نهفته هست، می توانند حلال مشکلات باشند. در حالی که اصل مشکل تصمیمات غلط آنهاست...
نمونه زنده دست در جیب مردم
سالها پیش در شرکتی کار میکردم و پس از 16 سال کار مدیر عمل شرکت به سه جهار نفر از کارمندان سخت کوش نفری یک سهم داد در سال 90 که تحریم ها سنگینتر شدند و پولهای شرکت در بانک های ایرانی(بانک های ایرانی)بلوکه شد و شرکت نتوانست به تعهداتش به سازمان انتقال خون عمل کند مدیر عامل برای اینکه مشکلی برای کارمندان پیش نیاید سهامشان را پس گرفت و نهایتا مجبور به اخراج کارمندان شرکت شد.چند ماه پیش از طرف اداره مالیات حسابها و حق معامله ما چند نفر یک سهمی را مسدود کردند و گفتند چون شرکتی که در ان کار میکردید بدهی مالیاتی دارد و سهامداران بزرگ و اصلی را پیدا نمیکنیم بنابراین شماها باید این مالیات و جریمه اش را بپردازید و خلاصه دو ماه است که زتدگی ما را از هم پاشیده اند و نه راه رفت داریم و نه راه برگشت.هر چه میگوییم که بر فرض هم اگر ما مقصر باشیم بنا بر قانون نهایتا بر مبنای یک سهمی که داشتیم مسئول هستیم اما میگویند خیر طبق بخشنامه داخلی اداره مالیات شما باید این مالیات و جریمه انرا بدهید و خودتان بروید سهامداران اصلی را پیدا کند و پولتان را از انها بگیرید.ببینید چگونه با زندگی خانواده ها بازی میکنند.
آفرین، بیان سخن مردمی تنها توسط یک رسانه مردمی ممکن است
من از این متعجبم که مجلس دوباره به وزیرایی رای اعتماد داد که خودشونم میگن ما نتونستیم کار مفیدی تو کشور انجام بدیم رئیس جمهور محترم هم که فقط میگه مشکل مردم اقتصادی نیست واسه دیدارشم که هیشکی نمیتونه ببیندش با این اشرافی گری های دولتی ما به هیچ میرسیم
به فرض که رئیس جمهور قبلی زد همه چیزو خراب کرد مگه شما نمیدونستی وضع مملکت چجوریه چرا اومدی یه جوری به مردم امید میدادی گفتیم داره منجی میاد چی شد اون وعده ها؟؟
بسمه تعالی
قطعا وقتی مدیری در قبال بی لیاقتی خود تاوانی پس نمیدهد همینطور میشود، در ضمن پیشتر مدیران از این روش خرسند هستند چون با اجیر کردن چاپلوسان سعی میکنند کشور رو گل و بلبل نشان دهند و همچنین سهم رانت و اختلاس خود را از جیب مردم بردارند.
البته در سطح مدیران کسی در عمل کسی مخالف این رویه نیست نیست چون بهترین درآمدها و رانتها و اختلاسها رو به جیب میزنند. اگر حساب و کتاب داشت کسی برای پست و مقاوم خودش را جر واجر نمیداد و به خفت و ذلت نمی انداخت خانه از پای بست ویران است و سیستماتیک کشور فاسد است، البته اکثر مدیران راضی به این وضعیت هستند وگرنه از همان ابتداء جلو شیوع رانت و اختلاس را میگرفتند که نه تنها نگرفتند بلکه هم گسترش دادن.
درود بر این کارتون............................
کی که بشنوه؟
متاسفانه مسولان محترم دستشان به جیب مردم دوخته شده و از درآوردن دست معذورند
وقتی هرکی به هرکی هست و کسی پاسخگو فساد سیستمی و اداره شدن فامیلی کشور نیست و تا پارتی نداشته باشی باید خونه نشین شی هر کی هم دست تو جیب مردم کنه کسی نمی تونه صداش در بیاد.
علی برکت الله
ایا میدانید داستان تشکیل پارلمان از کجا شروع شد پادشاه انگستان هر روز جنگی شروع میکرد و چون جنگ هزینه داشت سراغ مردم ومالیات میرفت مردم خسته شدند گفتن ما نمیتوانیم هزینه این همه جنگ را بدیم پس باید نمایندگان ما بر مالیات ها نظارت کنند تا خودسرانه هزینه نشود از ان نمایندگان سرانجام پارلمان شکل گرفت
بعد انتظار دارین ملت برای اعتراض نریزن بیرون!!!! دارین تمامی خون‌های که ملت برای خلاص شدن از شر رژیم پهلوی زمین ریختن رو بطور کامل هدر میدین البته مشخصه براتون مهم نیست وگرنه همچنین خبطی نمی‌کردین...چیزی که عوض داره گله نداره
بعضی ها از بچگی عادت کرده اند دستشان در جیب دیگران باشد .
تازه به این فکر افتادید که راجبش تیتر بزنید ؟
یک دهم پول نفت خرج این کشور نمیشه پول خود مردمه که داره تو کشور گردش میکنه
پول های ما جاهای دیگه است
میدونی چرا دستشون در نمیاد چون دسشون پر شده از پول مردم نمیتونه در بیاد
تابناک چان دیگه چه جوری حرف بزنیم که برنخورا اخه من میگم که شماصحبت کردین مگه نگفت کسری نمیارم بدان که پیش خبرنگار ان یحرف زد وگرنه که فروش اب میخواذ بزنه درقبض که بدهیشو برداره چه طور سالهای قبل تز92کسری نمیاورد الکی برمیداره میره برای خونش خرج میکنه که بگه کسری اورده الان حرف بزنیم میگه تهمت کردنین بدان که ماپول اضافی نمیدیم .جلالش نمیکنیم حالاخود روساز هم که جای خودداره
علاوه بر افزایش نرخ دلار ، دولت اعلام کند واقعا چند میلیارد دلار از محل تعرفه ۱۰۰ درصدی خودروهای وارداتی درامد دارد ؟ و بخاطر این درامد بالا به گرانفروشی های این حوزه توجهی ندارد ، به طوری که یک اتومبیل ۵۰ میلیون۲۰۰ میلیون دست مشتری می رسد . آیا رعایت حقوق بشر توسط دولت ها چه مصادیق عینی دارد ؟
باپیشرفت علم وتکنولوری دروغگوها روز به روز بیشتر از چشم مردم می افتند مردم همه چیزو می دانند تنها راه نجات اینه که مردم را ابله ونفهم قلمداد نکنیم هرجا کسری پول داریم یا دلار را گران می کنیم یا مالیات یا تهدید قطع یارانه و.....
اینها اصلا مهم نیست. مهم فقط آرمانهایمان است که الحمدا... دست نخورده باقی مونده
مسولین یا خودش به اون راه زده یا واقعا نمیخواد بفهمه واقعا دیگه زیادی دستش تو جیب مردمه.بابا کشتیمون از قبض اب و برق گرفته تا ظلمی که در عوارض خودروی خارجی میگیرن .بهای اب مصرفی خونه من ۱۷۸۰۰تومان شده بهای نهایی پرداخت ۵۶۸۷۰ تومان بدون بدهی قبلی هزار چیز دیگه و بند وماده گذاشتن برای سرکیسه کردن مردم .مسولانی که خودروی هیبرید رو الاینده محیط زیست بدونه تا اخرش برو ببین چه خبره
ممنون از شما.
بعلت عدم اجرا تکالیف در قبال شهرداریها علی الخصوص در کلانشهرها و هزینه های سنگین شهرداریها بعلت اشتغال اقوام و خویشاوندان شهرداریها ظالمانه دست در جیب شهروندان میکنند مقررات عوارض شهرداریها که کرارا توسط دیوان عدالت اداری باطل میگردد با عدم آگاهی شهروندان ناحق وصول میگردد هیچ ناظر منصفی بر امور شهرداریها نظارتی ندارد ،کمیسیونهای ماده 100و77شهرداریها بجایی رعایت حدود شرع و قانون دررسیدگی ها در امور افرادغیر خواص جانبدار وصول درامدبیشتر برای شهرداریها هستند .تابناک تمنا دارم چاپ بفرمایید تا مسئولین نظام متوجه شوند که چه ظلمی شهرداریها بر مردم روا می دارند دادرسی هم نیست.بیشتر پرونده های مطروحه در دیوان عدالت اداری دادخواهی شهروندان از شهرداریها است .
بعضیها مدافعان حرم بدنیا امده اند و جانشان را در این راه داده اند و می دهند و بعضی ها هم مدافعان پست و ریاست و اختلاس بدنیا امده اند ببینید اختلاف از کجا تا کجا.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر