بازدید 2624

برگزاری المپیاد مهندسی صنایع به صورت منطقه‌ای

کد خبر: ۷۷۲۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸ 07 February 2018

المپیاد مهندسی صنایع به همت دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل اردیبهشت وتیرماه سال آینده به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، مهندس مهدی علی‌زاده، دبیر اجرایی المپیاد اظهار کرد: نخستین بار توسط دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با راهبری گروه مهندسی صنایع و انجمن علمی مهندسی صنایع این دانشگاه در تاریخ ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ در سطح منطقه برگزار شد. سپس با توجه به رویکردها و خط مشی‌های تبیین شده توسط کمیته اجرایی این المپیاد، در تاریخ ۷ و ۸ شهریور ۱۳۹۶ المپیاد مهندسی صنایع در سطح ملی با حضور دانشگاه‌های برتر کشور از جمله صنعتی شریف، علم و صنعت تهران ، صنعتی اصفهان و سایر دانشگاه‌های کشور برگزار شد.

مهندس علی‌زاده تصریح کرد: رشته مهندسی صنایع، مغز متفکر سیستم صنعتی است و با طراحی سوألات از مشکلات واقعی صنعت کشور، درصدد کاهش فاصله صنعت و دانشگاه و البته نمایش توانمندی‌های مهندسین صنایع بوده‌ایم. با پیگیری‌های انجام شده سعی بر آن بود که المپیاد مهندسی صنایع نیز در کنار سایر رشته‌ها توسط وزارت علوم و همچنین سازمان سنجش برگزار شود که این مهم سرانجام سال آینده رخ خواهد داد.

وی در ادامه افزود: در گام نخست المپیاد به صورت منطقه‌ای در تاریخ ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ در 10 منطقه برگزار خواهد شد و سپس ۵ نفر برتر هر منطقه به مرحله نهایی که در ۲۸ و ۲۹ تیرماه ۹۷ برگزار خواهد شد، حضور خواهند یافت.

مهندس علی‌زاده خاطر نشان کرد: از هر دانشگاه ۵ نفر به المپیاد منطقه‌ای معرفی می‌شوند که باید دانشجوی ترم آخر مقطع کارشناسی باشند.

دبیر اجرایی المپیاد مهندسی صنایع تصریح کرد: بسیار خرسندیم که توانستیم آغازگر این راه باشیم و این امر بدون همراهی دانشگاه‌ها، اساتید و دانشجویان این رشته امکان‌پذیر نبوده است. امیدواریم مسئولین کشوری بیش از پیش به جوانان این کشور که در کنار فعالیت‌های علمی و تحصیلی خود در حوزه اجرایی نیز فعالیت دارند، نگاه ویژه‌ای داشته باشند و از آنان در امور مهم کشوری بهره ببرند؛ چرا که این جوانان با انگیزه و تلاش فراوان سعی در اثبات توانمندی‌های خود و پیشرفت کشور دارند.

وی افزود: همچنین امیدواریم که با تبیین ساز و کار مشخص و دقیق، فضای پیشرفت را برای نفرات برتر المپیاد که بی شک نخبگان کشور هستند، مهیا کرده و در صنعت از آنان بهره ببرند، پیش از آنکه آنان تصمیم بر ترک کشور به منظور پیشرفت و ترقی را داشته باشند.

دبیر اجرایی المپیاد مهندسی صنایع خاطرنشان کرد: المپیاد مهندسی صنایع در چهار حوزه "مدلسازی ریاضی و تحقیق در عملیات"، "آمار و احتمالات و کنترل کیفیت آماری"، "برنامه‌ریزی تولید و کنترل موجودی‌ها" و "اقتصاد مهندسی و طرح‌ریزی واحدهای صنعتی" برگزار خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر