بازدید 3148

روند نزولی ارزش دلار آمریکا چندان دوام نخواهد داشت

تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری کاپیتال اکونومیکس بر این باور است که روند نزولی ارزش دلار که طی ماه های گذشته ادامه داشته است، به زودی متوقف خواهد شد.
کد خبر: ۷۷۲۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲ 07 February 2018

تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری کاپیتال اکونومیکس بر این باور است که روند نزولی ارزش دلار که طی ماه های گذشته ادامه داشته است، به زودی متوقف خواهد شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، سیمونا گامبارینی تحلیلگر برجسته موسسه سرمایه گذاری کاپیتال اکونومیکس تاکید کرد: بازار طلا نیمی از افزایش قیمت طی ماه های اخیر را مدیون کاهش ارزش دلار آمریکا بوده ولی به نظر من روند نزولی ارزش دلار چندان دوام نخواهد داشت.

بر اساس این گزارش وی افزود: احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا طی ماه های آینده می تواند موجب افزایش مجدد ارزش دلار شده و این مساله فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کند.

قیمت طلا هفته گذشته با بیشترین کاهش از هفته منتهی به 8 دسامبر روبرو شده است. تازه ترین آمارهای وزارت کار آمریکا نشان می دهد که اقتصاد این کشور طی ماه گذشته 200 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. اقتصاد آمریکا در سال 2017 میلادی بیشترین تعداد فرصت های شغلی را در 8 سال گذشته ایجاد کرده است.

علی رغم روند صعودی قیمت طلا از ابتدای سال 2018 میلادی تاکنون، این تحلیلگر ارشد اقتصادی بر این باور است که قیمت جهانی طلا تا پایان امسال به 1200 دلار خواهد رسید.

وی افزود: انتظار ما این است که ارزش دلار امسال با افزایش روبرو شود و این مساله در نهایت به ضرر قیمت طلا خواهد بود.

موسسه کاپیتال اکونومیکس پیش بینی کرده است فدرال رزرو آمریکا امسال 4 بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد. نظرسنجی ها نشان می دهد که سرمایه گذاران بین المللی احتمال افزایش 2 بار نرخ بهره از سوی فدرال رزرو را 60 درصد می دانند.

فدرال رزرو آمریکا در تازه ترین نشست خود نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده است و به نظر می رسد قصد دارد در نشست مارس برای نخستین بار در سال 2018 نرخ بهره را افزایش دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان