بازدید 12113
۸

تجمع مردم برای دریافت دلار دولتی

کد خبر: ۷۷۱۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶ 06 February 2018
عرضه دلار دولتی با قیمت ۴۶۲۴ تومان در دو صرافی خیابان فردوسی باعث تجمع مردم برای خرید دلار شده است.

به گزارش ایلنا، عرضه دلار دولتی با قیمت ۴۶۲۴ تومان در دو صرافی خیابان فردوسی باعث تجمع مردم برای خرید دلار شده است که نشان از بازار داغ خرید دلار در روز‌های آشفته بازار ارز دارد.

یکی از صرافان فروشنده دلار دولتی در گفت‌وگو با ایلنا گفت: هر فرد تا سقف دو هزار دلار با ارائه کارت ملی می‌تواند دلار دریافت کند و عمدتا متقاضیان سقف مبلغ را خریداری می‌کنند.

یکی دیگر از صرافی‌های عرضه کننده دلار دولتی تا سقف ۱۰ هزار دلار با ارائه کارت ملی دلار را با قیمت ۴۶۲۹ تومان عرضه می‌کند که باعث ایجاد صفی طولانی شده است و برخی از دلالان بازار ارز در کنار مردم در این صف حضور دارند.

صف

هم اکنون هر دلار مسافری ۴۶۰۹ تومان قیمت دارد و با ارائه پاسپورت قابل دریافت است.

همچنین قیمت خرید دلار در بازار آزاد با ۳۰ تا ۷۰ تومان کاهش قیمت به ۴ هزار و ۷۲۰ تومان رسیده است.

قیمت فروش هر دلار نیز با ۲۰ تومان کاهش به ۴ هزار و ۱۰ تومان رسیده است. به گفته صرافان این کاهش قیمت باعث شده تا افرادی که در دلار سرمایه گذاری کرده بودند از ترس کاهش قیمت بیشتر، موجودی دلار خود را در چند بخش به فروش برسانند.

صف ۲

یکی از فعالان بازار آزاد دلار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به کاهش قیمت دلار گفت: تا ۲۲ بهمن ماه قیمت دلار به صورت آرام کاهش پیدا می‌کند و پس از آن دلار به یک ثبات نسبی می‌رسد، اما دیگر دلار به زیر ۴ هزار و ۲۰۰ تومان نخواهد رسید چرا که سیاست بانک مرکزی تداوم عرضه به طوری است که دلار در یک محدوده قیمتی همواره ثابت بماند.

در این میان علاوه بر کاهش قیمت محسوس دلار نسبت به روز گذشته، یورو نیز رفتار مشابهی دارد؛ به طوری که هر یورو با ۱۷۰ تومان کاهش قیمت به ۶ هزار و ۳۰ تومان رسیده است و هر فرد با ارائه کارت ملی می‌تواند تا سقف ۳ هزار یورو دریافتی داشته باشد.

همچنین قیمت خرید یورو به ۵۸۷۰ تومان رسیده است.

در همین خصوص فعالان بازار معتقد هستند قیمت یورو تا ۵ هزار و ۸۰۰ تومان در روز‌های آتی در صورت تداوم عرضه کاهش پیدا خواهد کرد.

صف ۱

موجودی دلار در اکثر صرافی‌ها به دلیل متقاضی بسیار زیاد برای خرید در ساعت ۱۴ به اتمام رسید.

فروش دلار دولتی در یک صرافی دیگر در خیابان فردوسی در حال حاضر همچنان ادامه دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۸
دلار نزدیک 5000 تومان باقی می ماند
دلار دادن کافی نیست این تومن رو با یک حربه جمع کنید مثلا سود بانکی یا ثبت نام سکه با شرایط خوب. تومن کم بشه تقاضای دلار هم کم میشه
چرا باید اینقدر مردم خواهان خرید دلار باشند؟ این فایده ندارد دوباره از فردا قیمت بالا می رود مشکل باید ریشه ای درمان شود
موج خرید دلار هنوز به شهرستانها نرسیده وگرنه دلار به بالای۰۰ تومان مدرسه تنها راه اقتصادی در حال حاضر افزایش نرخ سود سپرده بانکها برای جمع آوری نقدینگی است و بانک مرکزی در این مورد مسئول است.
کلا عادت داریم صف واستیم
خوشمون میاد
بعد بگو مردم پول ندارند . پس این صف های کیلیومتری چیه ؟ این همه پول اضافی که می خوان دلار بخرن ؟ این تازه یه بخش کوچکی از غول نقدینگیه .
چه بازاری شده این بازار ارز
واردات در کوتاه مدت باعث کاهش قیمت کالاها شد و در بلند مدت تولید کل کارخانه ها را ساقط کرد و عملا صادرات واقعی را کاهش داد و نتیجه اش خالی شدن ترازنامه بانک مرکزی و شیوع عملیات سفته بازی در بازار ارز شده.علم اقتصاد را باور کنید و به این علم درست عمل کنید
سود بانکی که دو زار عاید مردمی میکرد که خرج زن و بچه شان را از این محل و از حاصل چندین سال زحمت شبانه شان تامین میکردند، کم کردید. ناجوانمردانه! نگفتید اینها همان مردمی هستند که با تورم 40 درصدی هم دست به سپرده هایشان نزدند. چون کار دیگری بلد نیودند!
یک شبه خودروی لعنتی را چند برابر کردید تا بیشتر احساس ناتوانی و یأس کنند. هیچ جایگزینی هم ایجاد نکردید تا کار به اینجا برسد و دنبال دلار آمریکایی در خیابانها بدوند!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها