بازدید 2533

حمایت دانشجویان فعال در زمینه تبدیل علم به محصول تجاری

کد خبر: ۷۷۱۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۱ 04 February 2018

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس صندوق رفاه دانشجویان کشور گفت: طرح حمایت از دانشجویانی که در کارگاه ها مهارت آموزی می کنند و در زمینه تجاری سازی علم فعالیت دارند به تصویب هیات امنای این صندوق رسید.

به گزارش ایرنا، ذوالفقار یزدان‌ مهر اظهار داشت: این حمایت ها انجام می شود تا بتوان کار بنیانی تشکیل داده و علم را به ثروت تبدیل کرد.

وی ادامه داد: کارگاه های مهارتی و گروه های دانشجویی فعال در این کارگاه ها که برای تبدیل علم به ثروت فعالیت دارند یا اختراعی ثبت می کنند از حمایت های صندوق رفاه دانشجویان برخوردار می شوند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان اضافه کرد: این حمایت ها به صورت مشارکت مالی و دادن تسهیلات ارزان قیمت بدون کارمزد انجام می شود که آئین نامه آن به تصویب رسیده و آماده عملیاتی شدن است.

یزدان مهر خاطر نشان کرد: سقف این تسهیلات تا یک میلیارد ریال و بدوم کارمزد است که به صورت قرض الحسنه پرداخت می شود.

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اشاره کرد: فراخوان بخشودگی 100 درصد جرایم دیرکرد بازپرداخت تسهیلات این صندوق اعلام شده که شامل آن دسته از دانش آموختگان بدهکاری می شود که از 12 تا 22 بهمن ماه امسال نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند.

وی با بیان این که این صندوق در حال حاضر 780 میلیارد ریال مطالبه دارد، ادامه داد: این صندوق حدود 4 هزار و 400 میلیارد ریال طلب داشت که در سه سال گذشته با پیگیری های صورت گرفته سه هزار و 620 میلیارد ریال آن وصول شد.

یزدان مهر یادآور شد: با شرکت های دانش بنیان مشارکت مالی انجام می شود و شرکت های دانش بنیانی که در زمینه تبدیل علم به ثروت یا تجاری سازی علم فعالیت دارند با طرح توجیهی اقتصادی مناسب می توانند از وام های صندوق رفاه دانشجویان استفاده کنند و با آنان مشارکت مالی انجام می شود.

آزمایشگاه مرکزی علمی تحقیقاتی دانشگاه هرمزگان که برای احداث آن 75 میلیارد ریال هزینه شده به بهره برداری رسید.
این آزمایشگاه با مساحت یک هزار و 800 مترمربع شامل آزمایشگاه های اسپکتروسکوپی آنالیز عنصری، آماده سازی نمونه های کروماتوگرافی، آماده سازی نمونه اسپکتورسکوپی آنالیز عنصری، آزمون ارزیابی تجهیزات شبکه ، علوم کشاورزی، بیوتکنولوژی، علوم دریایی، آب و خاک و کشت بافت گیاهی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی