بازدید 4039

زمزمه‌های کودتا علیه نخست وزیر انگلیس

کد خبر: ۷۷۱۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳ 04 February 2018
برخی نمایندگان پارلمان انگلیس قصد دارند در صورت طرح دولت برای ماندن در اتحادیه گمرکی اروپا پس از برگزیت، وی را با وزیر خارجه کنونی جایگزین کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، گروهی از حامیان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در پارلمان این کشور قصد کودتا علیه نخست وزیر را دارند.

به نوشته روزنامه اکسپرس، جمعی از حامیان برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) قصد دارند در صورت تلاش جدید ترزا می‌نخست وزیر و رهبر حزب محافظه‌کار برای نگه داشتن بریتانیا در اتحادیه گمرکی اروپا، علیه وی کودتا کنند.

این نمایندگان مخالف اروپا با بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس صحبت و تلاش کرده‌اند نظر مساعد وی را برای این کودتا جلب نمایند.

در این کودتا هدف نمایندگان انتخاب وزیر خارجه کنونی به عنوان نخست وزیر و انتخاب مایکل گوو وزیر آموزش به عنوان معاون نخست وزیر و انتخاب جاکوب ریس-ماگ از نمایندگان حزب محافظه‌کار و از چهره‌های شاخص برگزیت به عنوان وزیر دارایی است.

گزارش‌هایی وجود دارد که بوریس جانسون گفته است سواره‌نظام در حال آمدن است تا جلوی برنامه‌های ماندن بریتانیا در اتحادیه گمرکی اتحادیه اروپا را بگیرد.

مردم بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلندشمالی) سال ۲۰۱۶ با شرکت در همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند و مذاکرات دو ساله خروج از مارس ۲۰۱۷ آغاز شد.

طی مذاکرات میان لندن و بروکسل، مسایل متعددی از جمله آینده روابط مالی و اجتماعی، همچنین هزینه‌های دو سال مذاکره به اضافه مسایل قضایی محل اختلاف بوده و مذاکرات پیشرفت قابل توجهی نداشته است.

طی هفته‌های اخیر خانم می‌چندین بار از سوی هم حزبی‌هایش تهدید به برکناری و کودتا شد. برخی از نمایندگان حزب محافظه‌کار انگلیس بر این باورند ترزا می‌حزب را تضعیف کرده است و گفته بودند اگر تا مهلت سه ماهه قدرت به حزب بازنگردد، وی را از رهبری حزب و به تبع آن از نخست وزیر برکنار می‌کنند.

حامیان برگزیت در پارلمان بریتانیا تاکید دارند این کشور باید اختیار داشته باشد تا بعد از برگزیت، آزادانه توافقات تجاری خود را انجام دهد، اما اکنون فیلیپ هاموند وزیر دارایی و امبر راد وزیر کشور انگلیس قصد دارند طرحی را اجرا کنند که بعد از برگزیت در گمرک اتحادیه اروپا بمانند تا تجارت میان لند و بروکسل را حفظ کنند.

از سوی دیگر، لیام فاکس وزیر تجارت بین‌المللی اخیر گفته است بریتانیا نمی‌تواند عضوی از اتحادیه گمرکی اروپا باقی بماند، زیرا این مساله جلوی تجارت آزاد لندن با دیگر کشور‌های غیر از اتحادیه اروپا را می‌گیرد.

ماه ژوئن ۲۰۱۷ بعد از آنکه محافظه‌کاران به دلیل برگزاری انتخابات زودتر از موعد کرسی‌های زیادی را در پارلمان از دست دادند، ۵ عضو ارشد حزب از جانسون خواسته بودند رهبری ترزا می‌را بر حزب به چالش بکشاند و برای نخست وزیری بریتانیا تلاش کند. اما بوریس جانسون ضمن رد این گزارش‌های منتشر شده، حمایت خود را از ترزا می‌اعلام کرده بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر