بازدید 5438

کشمکش اصناف و جایگاهداران با شاپرک

کد خبر: ۷۷۰۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۷ 04 February 2018
اختلاف نظر بین بانک و جایگاه داران سوخت و برخی اصناف درباره کاهش تعداد دفعات تسویه تراکنش های پوز فروشگاهی، مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده و همچنین اعتراض جایگاه داران بنزین و اصناف را در پی داشته است.
 
جایگاه داران چه می گویند؟
 
به گزارش روزنامه خراسان، ماجرای تسویه تراکنش های پوز از چند بار، به یک بار در روز، در روزهای اخیر بحث برانگیز شده است. یکی از معترضان به این موضوع ، جایگاه داران سوخت بودند. به طوری که به گزارش میزان، دیروز، رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت گفت: به دلیل مشکلاتی که با بانک‌ها داریم از این پس جایگاه‌ها فقط در قبال دریافت پول نقد بنزین تحویل می‌دهند.
 
به گفته وی، در توافقات صورت گرفته قرار بود بانک‌ها پول را طی همان شب به حساب‌ها واریز کنند اما، اکنون این مدت زمان به 10 تا 12 روز رسیده است.
 
رئیس جایگاه‌داران سوخت با بیان این که در این بین برخی مواقع مبالغی گم می‌شود، مدعی شد : بانک‌ها از این موضوع سوءاستفاده می کنند. وی تاکید کرد: این اتفاق در حالی رخ می دهد که جایگاه داران باید هزینه خرید بنزین را به صورت نقد به شرکت ملی نفت پرداخت کنند. حاج محمدرضا خاطرنشان کرد: رایزنی با بانک مرکزی فایده ندارد و هم اکنون  3800 تا 4 هزار میلیارد تومان از نظام بانکی طلبکار هستیم.
 
وی همچنین در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اختلاف با بانک ملت تاکید کرد: برای متقاضیانی که دارای عابربانک متعلق به بانک ملت هستند امکان پرداخت از طریق دستگاه پوز وجود نخواهد داشت و این افراد مکلف می‌شوند وجه خود را  فقط به صورت نقدی پرداخت کنند.این در حالی است که بانک مرکزی  درخصوص انتقادات طرح شده درباره این  تصمیم گفته بود: نکته اصلی این است که اگر کلاهبرداری یا برداشت غیرمجازی از حسابی اتفاق بیفتد، فرد مال باخته فرصت کافی برای گزارش این موضوع به مراجع قضایی یا پلیس، پیش از این که پول از دسترس خارج شود، خواهد داشت. هم چنین با تصمیم جدید،  امکان کاهش پول شویی و جلوگیری از تراکنش های مشکوک در شبکه پرداخت نظام بانکی وجود دارد. ضمن این که دراکثر کشور ها این وقفه واریز  48 ساعت است.

مخالفت اصناف با 24 ساعته شدن تسویه حساب ها در شاپرک
 
کاهش تعداد دفعات تسویه تراکنش های شاپرک، واکنش اصناف را نیز در پی داشته است. به گزارش ایرنا، فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران گفت: با 24 ساعته شدن تسویه حساب ها در سیستم شاپرک مخالف ایم و این موضوع توسط اتاق اصناف در حال پیگیری است. وی افزود: این که قرار است پول خرید حداکثر 24 ساعت پس از کارت کشیدن خریدار به حساب فروشنده واریز شود، سبب اعتراض اصناف به ویژه در هفته های پایانی سال که خرید مردم افزایش می یابد، شده است. وی از برگزاری نشست با مسئولان اصناف برای بررسی این موضوع خبر داد و گفت: بسیاری از کسبه بر اساس این که پول خرید در کمترین زمان و ظرف چند ساعت به حسابشان واریز می شد، به استفاده از کارتخوان روی آورده اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان