بازدید 8280

سناریوی خاص ایران برای خروج آمریکا از برجام

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی گفت: ایران سناریوی خاصی برای خروج آمریکایی‌ها از برجام و حتی همراهی صرف اروپایی‌ها بدون حضور ایالات متحده در برجام را در دستور کار دارد.
کد خبر: ۷۷۰۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸ 01 February 2018
 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی گفت: ایران سناریوی خاصی برای خروج آمریکایی‌ها از برجام و حتی همراهی صرف اروپایی‌ها بدون حضور ایالات متحده در برجام را در دستور کار دارد.

به گزارش ایرنا، سیدحسین نقوی حسینی در واکنش به اظهارات رییس‌جمهوری آمریکا در نطق سالانه خود مبنی بر اینکه کنگره به اشتباهات اساسی در توافق هسته‌ای فاجعه‌بار با ایران رسیدگی کند، اظهار داشت: برنامه جامع اقدام مشترک توافقی بین المللی است که باید اجرایی شود و همه کشور‌ها به آن تعهد دارند.
وی با اشاره به اینکه کنگره نمی‌تواند در مورد برجام نقصی را برطرف کند لذا باید به هیات حاکمه آمریکا یادآوری کرد که برجام توافقی بین دولت‌ها است، ادامه داد: اگر ایالات متحده آمریکا به توافق‌های بین المللی که در آن‌ها حضور دارد پایبند نباشد، باید به جامعه جهانی پاسخگو باشد و این مهم نیز در خصوص برجام صدق می‌کند.
نقوی حسینی گفت: همچنین ترامپ باید بداند که ایران اشتباهات قبل از پیروزی انقلاب اسلامی را تکرار نخواهد کرد.
وی تصریح کرد: باید اذعان کرد که جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی و سناریوی خاصی برای خروج آمریکایی‌ها از برجام، همراهی اروپایی‌ها با آمریکا در خروج از برجام و حتی همراهی صرف اروپایی‌ها بدون حضور ایالات متحده در برجام را دردستورکار دارد.
به نقل از خانه ملت، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس می‌توان گفت که مانع تراشی‌های ایالات متحده مانع از روند اجرای صحیح برجام است و در ادامه روند کاری این توافقنامه تاثیرگذار خواهد بود لذا دولت آمریکا باید بیش از گذشته در بیان نظراتش دقت کند.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه در نخستین نطق سالانه خود مقابل اعضای کنگره این کشور، گزارشی از عملکرد دولت خود در سال ۲۰۱۷ ارائه و سخنانی را درباره کره‌شمالی، ایران، چین و سایر کشور‌ها مطرح کرد.
وی در این نطق مدعی فاجعه بار بودن توافق هسته‌ای با ایران شد و از کنگره خواست به اشتباهات اساسی در این توافق رسیدگی کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل