بازدید 5763
گزارش

حاصل ملاقات‌مخفیانه سلطانی فر با شیخ سلمان چه شد؟

کد خبر: ۷۶۹۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 31 January 2018

وزیر ورزش و جوانان آبان ماه سال جاری سفری به مالزی داشت تا با رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا دیدار کند، دیداری که تاکنون نتیجه‌ای برای فوتبال ایران در پی نداشته است.

به گزارش تابناک ورزشی، نمایندگان فوتبال ایران و عربستان همچون دو سال گذشته باز هم باید در زمین بی‌طرف با تیم‌های عربستانی بازی کنند. این حکمی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا صادر کرده و با وجود اینکه فدراسیون فوتبال گفته این رای را قبول ندارد اما چاره‌ای جز این ندارد که تمکین کند چرا که به اعتقاد بسیاری از افراد و کارشناسان، فدراسیون فوتبال در این زمینه چندان خوب عمل نکرده است.

در این میان البته نهادهای دیگر هم پیگیر این ماجرا بودند که از جمله آنها می‌توان به وزارت ورزش اشاره کرد. محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش روز گذشته در نشست خبری روز گذشته خود در این باره گفت: ما به عنوان وزارت ورزش در کنار فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها هستیم و این موضوع را دنبال می‌کنیم که حقی ضایع نشود و میزبانی ما به کشور ثالث نیفتد البته نمی‌خواهیم به عنوان وزارت ورزش در این موضوع ورود مستقیم داشته باشیم چرا که فیفا و AFC اجازه دخالت دولت را نمی‌دهند اما از تصمیم فدراسیون و باشگاه‌ها حمایت جدی می‌کنیم. درخواست باشگاه‌ها از AFC و فیفا این است که تصمیم قبلی مبنی بر رفت و برگشت برگزار شدن بازی‌ها اجرا شود و گزارش ناظر ایرلندی نیز اعلام شود تا کشورها بدانند ما در ایران مشکل امنیتی نداریم.

نکته مهم این است که داورزنی گفته وزارت ورزش به صورت مستقیم به این موضوع ورود نمی‌کند اما به نوشته تسنیم او نگفت که پس چرا مسعود سلطانی‌فر آبان ماه سال جاری مخفیانه به مالزی رفت تا با رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا دیدار کند. این سفر که به صورت پنهانی انجام شد، برای اولین از سوی خبرگزاری تسنیم در تاریخ 27 آبان افشا شد. (لینک خبر را اینجا بخوانید.) حتی اگر بپذیریم که وزیر ورزش برای این موضوع از شیخ سلمان درخواست وقت نکرده باید گفت حتما او درباره مشکل بدهی باشگاه‌های ایرانی با رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا رایزنی کرده است اما مگر می‌شود وزیر ورزش یک کشور از رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست وقت ملاقات کند و فقط درباره یک موضوع با او حرف بزند و حرفی از موضوع مهم میزبانی تیم‌های ایرانی از سعودی‌ها به میان نیاورد؟

وزارت ورزش که درباره کوچکترین کارها و اقدامات مسعود سلطانی‌فر اطلاع‌رسانی می‌کند چرا در این باره سکوت کرده است؟ آیا سفر وزیر یک کشور و درخواست ملاقات او از رئیس کنفدراسیون یک رشته در شأن وزیر است؟ نتیجه این ملاقات چه بود و چه عایدی برای فوتبال ایران داشت؟ چرا این ملاقات تاثیری در رای کنفدراسیون فوتبال آسیا نداشت و تیم‌های ایرانی همچنان باید در کشور ثالث به مصاف نمایندگان سعودی بروند؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان