بازدید 3845
گمرک:

ثبت سفارش و واردات برنج تا ۳۱ خرداد ۹۷ مجاز است

گمرک جمهوری اسلامی ایران در بخشنامه ای اعلام کرد: ثبت سفارش و واردات برنج از یکم بهمن 96 تا 31 خرداد 97 مجاز است.
کد خبر: ۷۶۹۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰ 30 January 2018

گمرک جمهوری اسلامی ایران در بخشنامه ای اعلام کرد: ثبت سفارش و واردات برنج از یکم بهمن 96 تا 31 خرداد 97 مجاز است.

به گزارش ایرنا، بر اساس بخشنامه گمرک محموله های وارداتی باید حداکثر تا شامگاه 31 تیر ماه 97 وارد و ترخیص قطعی شود؛ همچنین حداکثر مهلت اعتبار ثبت سفارش بروات اسنادی، اعتبار اسنادی و حواله های ارزی تا تاریخ 31 تیر 97 خواهد بود و ترخیص و واردات برنج بعد از 31 تیر 97 تحت هیچ عنوان امکان پذیر نیست.

بر این اساس، ثبت سفارش تمام محموله های برنج سه ماهه و حداکثر برای یک ماه قابل تمدید است.

«محمود حجتی» وزیر جهادکشاورزی در تاریخ 24 دی ماه در نامه ای خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت ثبت سفارش واردات برنج را از یکم بهمن ماه امسال تا پایان خردادماه سال آینده مجاز اعلام کرد.

حجتی مدت ثبت سفارش تمامی محموله های برنج سه ماهه و برای یک ماه را قابل تمدید دانست و خواست مراتب به تمامی متقاضیان اعلام و تعهد لازم مبنی بر این که محموله های وارداتی حداکثر بایستی تا شامگاه ٣١ تیرماه ١٣٩٧ وارد و ترخیص قطعی شود. 

سی ام دی ماه نیز «علی علی آبادی فراهانی» مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان، در نامه ای به «علی معقولی» مرکز واردات و امور مناطق آزاد ویژه گمرک جمهوری اسلامی ایران، موضوع را پیگیری کرد. 

این بخشنامه از سوی «علی معقولی» مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه در نهم بهمن 96 به گمرکات اجرایی ابلاغ شده است.

پیش از این وزیر جهادکشاورزی چهارم آذرماه امسال در نامه ای از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست «با توجه به واردات بی رویه حدود بیش از یک میلیون تن برنج در پنج ماهه نخست امسال (که بیش از نیاز سالیانه مصرف داخلی است) و رکود بازار برنج داخلی» از ثبت سفارش جدید برای واردات برنج جلوگیری شود.

حجتی البته ترخیص محموله های برنج موجود در گمرک ها را بدون مانع دانست. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم