بازدید 12376
۳

ثروت ۴۳ نفر بیش از ثروت ۵۰ درصد از فقیرترین انسان های دنیا است!

تحلیل هایی که اخیرا موسسه ی جهانی خیریه ی اوکسفام انجام داده است نشان می دهد که ۴۲ شخص از ثروتمند ترین افراد در دنیا بیشتر از ۵۰ درصد از فقیرترین ترین اشخاص جهان ثروت دارند. 
کد خبر: ۷۶۷۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱ 23 January 2018

ثروت ۴۳ نفر بیش از ثروت ۵۰ درصد از فقیرترین انسان های دنیا است!تحلیل هایی که اخیرا موسسه ی جهانی خیریه ی اوکسفام انجام داده است نشان می دهد که ۴۲ شخص از ثروتمند ترین افراد در دنیا بیشتر از ۵۰ درصد از فقیرترین ترین اشخاص جهان ثروت دارند. 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، گزارش سالیانه ی موسسه اوکسفام نشان می دهد که سال ۲۰۱۷ میلادی شاهد بیشترین رشد در تعداد افراد میلیارد در طول تاریخ بوده است. بنابر این گزارش، هر دو روز یک نفر به تعداد افراد میلیاردر در دنیا اضافه شده است. همچنین، بر اساس اطلاعات موجود، در بازه ی زمانی سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵ میلادی ثروت این اشخاص به طور متوسط سالیانه ۱۳ درصد افزایش یافته است. 

ثروت ۴۳ نفر بیش از ثروت ۵۰ درصد از فقیرترین انسان های دنیا است! 

افزون بر این، آمارهای منتشر شده توسط موسسه ی اوکسفام نشان می دهد که در ۱۲ ماهه ی منتهی به ماه مارچ سال ۲۰۱۷ ارزش دارایی های ثروتمندترین اشخاص دنیا تا ۷۶۲ میلیارد دلار زیاد تر شده است. گفته می شود که با مبلغ نامبرده می توان تا ۷ بار فقر مطلق در دنیا را پایان داد! همچنین، لازم به ذکر است که از مجموع ۲۰۴۳ نفر از ثروتمند ترین اشخاص در دنیا، ۹ نفر از هر۱۰ نفر را مردان تشکیل داده اند.

در این رابطه، گزارش منتشر شده توسط این موسسه بیان می دارد که '' ۸۲ درصد از ثروت تولید شده در جیب ۱ درصد بالایی ثروتمند ترین افراد در دنیا رفته است و این در حالی است که مقدار ثروتی که به ۵۰ درصد از فقیرترین افراد دنیا رسیده است ۰ درصد بوده است'' !. همچنین، مارک گلدرینگ، مدیر عامل موسسه ی جهانی خیریه ی اوکسفام در نتیجه گیری ازآمارهای منتشر شده اذعان کرده است که (قطعا) '' (چیزی) در اقتصاد جهانی وجود دارد که به شدت اشتباه است''. 

گلدرینگ افزوده است که '' تمرکز ثروت های کلان در دستان ثروتمندترین ها نشانه ی این نیست که اقتصاد در حال پیشرفت رو به جلو است، بلکه نشانه ی سیستمی است که در آن میلیون ها شخص پرتلاش که غذای ما را تهیه کرده و لباس های ما را تولید می کنند با حقوق های اندک خود در فقر به سر می برند''.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳
از این 43 نفر 40 نفرشون تو ایران هستن .
این چهل و دو نفر را اعدام کنند اموالشان بین فقرا توزیع کنند بهترین گزینه موجود
عزیزم تازه شانس بیاری خودت رو نکشن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل